Auteur Topic: Todd Bentley  (gelezen 30251 keer)

Hendrika

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #30 Gepost op: juli 16, 2008, 01:27:00 am »
Ik heb laatst films gezien van Todd zijn diensten...en mijn mond viel open van verbazing :|
Het ging daarin niet om God maar om hem en om wat wij willen.
Zijn boodschap is gevaarlijk...
Ik heb ook getuigenissen gehoord op film van mensen die "genezen" zouden zijn in een dienst van Todd...maar die daarna werden lastig gevallen door demonen. Dus zo onschuldig is die man niet ;(

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #31 Gepost op: juli 16, 2008, 12:52:24 pm »

quote:

gaitema schreef op 15 juli 2008 om 23:45:
Ik geloof dat je tegenwoordig twee werelden hebt binnen de charismatische wereld. De eerst is hoe de pinksterkerken begonnen. Namelijk een sterke ijver om het woord van God te bestuderen en diep in de bijbel te duiken. die is nog steeds heel actief. Ik ken pinkstergemeenteleden die zelfs hele theologische opleidingen volgen om goed op de hoogte te zijn van wat de bijbel ons leert. Tot aan gereformeerde theologie toe zelfs. In deze beweging gebeuren vanaf het begin veel wonderen, omdat het deel uitmaakt van wat de bijbel leert. De apostelen hadden gaven van de Geest ontvangen en genazen daardoor mensen en dat gebeurd nog. Er heerst een sterke nadruk op het breken van je zonden en Jezus achter na te gaan. En niet te vergeten: om je kruis te dragen.

In de andere charismatische beweging heb je te maken met namaak door satan (en dan snap ik de term neo-charismatisch ook wel een beetje). Het draait vooral om de Geest en emoties!! Wonderen zijn ook helemaal geweldig! Grote aantallen mensen die in vervoering komen!! Maar het kruis raakt op de achtergrond. Kennis van de schrift wordt steeds beperkter. De aandacht is van Jezus afgeleid naar de Heilige Geest toe!! En als je goed op let, dan wordt er van serieus bekeringswerk van heel je levensstijl achterwegen gelaten. Er wordt wel gezegt 'Jezus is liefde en houdt van je!! Ja, en toen? Waar blijft het ijver voor levensheiliging en radicale navolging van Jezus. Nee, het moet goed voelen!!

Geef mij die eerste pinksterbeweging maar.

Het één sluit het ander absoluut niet uit. Ben gisteravond en al een keer eerder bij de samenkomsten van trin geweest. revival fire nights, oproep tot opwekking, om uit te gaan, opgebouwd te worden om Jezus te gaan verkondigen en het koningkrijk van God bekend te maken en uit te delen. Deze organisatie wordt vaak ook door mensen als neo-charismatisch bestempeld. Geheel onterecht volgens mij bestaat er niet zoiets als dit. Juist daar zie ik dat mensen radicaal voor Jezus willen gaan opgroepen wordt om heel je leven aan Jezus te geven en niks van je leven van jezelf te laten zijn. Echt heel de regie aan God overgeven! Dit is wat er gisteren gebeurde echt bijna de hele zaal knielde of gaf zich op een andere manier over aan Jezus, volledig. Er wordt ook steeds opgroepen om je niet alleen te laten vullen, maar er juist op uit te gaan en mensen te vertellen over Jezus. Geweldig! Juist door aan het Vader hart van God te zijn, Jezus liefde en intimiteit in je te laten zijn, (vruchten van HG) kan je naar buiten om te getuigen. Niet op eigen kracht, maar Gods kracht! Juist die liefde zorgt er voor, juist het vaderhart van God voor jou en dus ook anderen zorgt er voor dat je gaat. Wat ik zie gebeuren is dat mensen Gods hart willen bidden en uitdragen, daarvoor gaan! Niet wat ze zelf willen, maar wat God wil, de Heilige Geest volgen! God wil niets liever dan dat mensen Jezus leren kennen, een leven hebben dat heel is en geheel toegeweid aan Hem! Voor Nederland ook als we God vragen om opwekking zal Hij dit ook geven omdat ons hart oprecht is en God wil niets liever dan mensen redden! Hij heeft verdriet van verloren en gevangen zielen dat is zo Bijbels als wat!

Dus mijn betoogje gaat erom dat het miss zo lijkt dat het alleen om liefde voelen gaat en ik denk dat veel christenen het daarbij houden. Overigens net zo goed in gereformeerde kerken, ik ben gedoopt, belijdenis, ik mag in de hemel komen klaar...! Zelfde verhaal, maar Jezus roept ons op om Hem te volgen, de dingen te doen die Hij deed! Het is dus belangrijk God als bron te hebben, ons te laten voeden door Hem en het daar niet bij te houden, maar ook dit weer doorgeven en te getuigen van Jezus! Het evangelie is niet alleen voor jezelf en ook voor de ander, daar moet heel de kerk in de breedste zin van evangelisch tot gereformeerd van doordrongen worden! Dat alleen in Jezus alles is en dat Hij al alles voor ons heeft gedaan!

En gaitema broeder ik denk dat we hier elkaar de hand kunnen geven, tof!
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2008, 12:54:48 pm door farao »
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Harold-2

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #32 Gepost op: juli 17, 2008, 12:41:51 am »
Ik weet niet of ik dit filmpje al gepost had, maar graag jullie reactie:

http://nl.youtube.com/watch?v=WYiOL9_2Dz0

Is dit het werk van een dienaar van God?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #33 Gepost op: juli 17, 2008, 01:07:44 am »
He, Farao. Ik heb eens rondgeneust op de website van Trin en als ik de getuigenissen daar lees en wat mensen die er geweest zijn van plan zijn, dan zie ik gewoon God aan het werk. Trin is dan ook niet iets waar ik tegen opbots. Daar wordt kennelijk ook echt een Geest verkondigt zoals de eerste pinksterbeweging dat wilde berijken. Prima! Als we maar wakker blijven en niet ons laten meeslepen door bijeenkomsten die op het eerste oog ook christelijk lijken, maar achterafgezien dat toch niet echt is. We moeten waakzaam zijn. als je het wil weten. Die opwekking waar je het over hebt is al gaande. Maar het is wel de smalle weg. Kleine groepen mensen die elkaar opzoeken en die groeien in aantallen en kracht. Te gelijkertijd is de Anti-christ ook bezig zijn namaak te precenteren. en in die namaak zal er geen ruimte zijn voor... "Jezus die gekruizigd is te verkondigen en het radicaal breken met je zonden. Je kruis op te dragen en achter Jezus aan te gaan." De term neo-evangelisch vindt ik zelf persoonlijk ook niet echt wat. Maar er sluipt wel een sluipmoordenaar rond die kinderen van het licht wil opzuigen in zijn na-aappraktijken. Daarbij: in het nieuws was vandaag nog dat er nergens zo veel paragnosten zijn dan in Nederland. Die helderziendheid, tarotkaarten leggen en dat soort dingen. Het is wel helder.. God en satan zijn bijden Nu aan het werk en daarom moeten we Nu waakzaam zijn. Sterker nog. Na mate de tijd verstrijkt zal er een onderdrukking ontstaan en gaan we het steeds moeilijker krijgen. Daarom, wees waakzaam. Het is geen rijd meer om blindelings iedereen te vertrouwen, maar een tijd van grondig de bijbel blijven lezen en kijken of alles wat om je heen gebeurd nog okee is.
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2008, 01:08:40 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Divinespark

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #34 Gepost op: juli 17, 2008, 03:51:42 am »
Als je openbaring leest dan zie je dat elk van de 7 gemeenten een aandachtspunt had waar ze zelf aan moesten werken. Deden ze dit niet, dan zouden ze later een probleem hebben.

Als je dit dus al van de 7 eerste gemeenten kunt zeggen, dan ook gewoon van elke andere christelijke groepering.

Als Jezus iets zegt bij goedbedoelende christenen, dan wordt gezegd wat het aandachtspunt is en wat ze er aan kunnen doen. Als mensen echter iets zeggen, dan krijg je meteen van dat gedoe als je het niet naar hun evenbeeld praktiseert, dat je dan met satans praktijken bezig bent.

Thorgrem

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #35 Gepost op: juli 17, 2008, 12:10:00 pm »

quote:

farao schreef op 15 juli 2008 om 17:21:
Jammer dat het artikel weer eenzijdig is, de vorige vond ik toch iets beter, alles wordt maar weer over genomen van één ander artikel, lekkere goede journalestiek is dat... Het nog geen eens goed natrekken, maar mee gaan met de hype of die nu positief of negatief is. Want eigenlijk is het het allebei.

Godtv gaat iig gewoon door en de diensten ook: http://www.god.tv/florida

Gewoon ff nakijken, had het nd ook makkelijk ff kunnen doen.
Prima, dat tv programma kan dus binnen korte tijd alsnog de nodige bewijzen zien van de vele genezingen aangezien het fresh fire ministry gewoon doorgaat. Tot die tijd zie ik het als bedriegers. En de Waarheid wordt niet met bedrog gebracht.
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2008, 12:10:29 pm door Thorgrem »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #36 Gepost op: juli 17, 2008, 12:38:47 pm »

quote:

Divinespark schreef op 17 juli 2008 om 03:51:
Als je openbaring leest dan zie je dat elk van de 7 gemeenten een aandachtspunt had waar ze zelf aan moesten werken. Deden ze dit niet, dan zouden ze later een probleem hebben.

Als je dit dus al van de 7 eerste gemeenten kunt zeggen, dan ook gewoon van elke andere christelijke groepering.

Als Jezus iets zegt bij goedbedoelende christenen, dan wordt gezegd wat het aandachtspunt is en wat ze er aan kunnen doen. Als mensen echter iets zeggen, dan krijg je meteen van dat gedoe als je het niet naar hun evenbeeld praktiseert, dat je dan met satans praktijken bezig bent.
Het is wel duidelijk dat je de ervaringen van mensen die demonen 'zagen'niet serieus neemt en dat de de visioen die ik hier op het net zette ook niet als serieus neemt. Ook niet dat er in de laatste dagen valse profeten komen en zelfs mensen die beweren dat Jezus hier of daar is, of dat ze de christus zelf zijn. Ik neem het wel serieus en het is me al duidelijk geworden dat het nu die tijd is, waarin de valse profeten werkzaam zijn. Dan kan je wel met dit, zus of zo aankomen. Maar dit is overduidelijk een valse profeet.
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2008, 12:39:21 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #37 Gepost op: juli 18, 2008, 01:15:21 am »
Daarbij niet te vergeten al dat geweld dat hij gebruikte. een tandarts een tand uit de mond schoppen die vervolgens niet geneest.Iemand met kanker aan een klier (meen ik) in de maag trappen, net zo lang tot ze zegt dat hij moet stoppen. Ook zij genas niet. Een vrouw in het gezicht schoppen is ook aso. Al dat geweld om genezing die vervolgens niet komt, doet mij ook de alarmbellen rinkelen.
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2008, 01:16:37 am door gaitema »

pyro

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #38 Gepost op: juli 18, 2008, 08:15:54 pm »

quote:

Harold-2 schreef op 17 juli 2008 om 00:41:
Ik weet niet of ik dit filmpje al gepost had, maar graag jullie reactie:

http://nl.youtube.com/watch?v=WYiOL9_2Dz0

Is dit het werk van een dienaar van God?

Of dit filmpje gemaakt is door een dienaar van God bedoel je? Ik denk het niet, nee.
Er zijn goede en slechte dingen van meneer Bentley te zeggen net als van iedere andere evangelist, net als van iedere andere christen als het daar over gaat. Filmpjes die een, inderdaad niet onfeilbare, dienaar van God afschilderen als een dienaar van de duivel, zijn gemaakt door ontspoorde mensen. Als alle aandacht die nu verspild wordt met het bekritiseren van broeders en zusters in het geloof nu eens besteed zou kunnen worden aan iets goeds, hongerigen te eten geven, daklozen onderdak verschaffen, gevangenen bezoeken, noem maar op.
Maar nee, elkaar bijten en vereten, dat is wat christenen boeit...
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2008, 08:18:04 pm door pyro »

Harold-2

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #39 Gepost op: juli 18, 2008, 11:11:14 pm »

quote:

pyro schreef op 18 juli 2008 om 20:15:
[...]
Als alle aandacht die nu verspild wordt met het bekritiseren van broeders en zusters in het geloof nu eens besteed zou kunnen worden aan iets goeds, hongerigen te eten geven, daklozen onderdak verschaffen, gevangenen bezoeken, noem maar op.

Lijkt me dat God ons in de bijbel zelf oproept om kritisch te zijn?

En het 1 (kritisch zijn) hoeft het andere:  

quote:

hongerigen te eten geven, daklozen onderdak verschaffen, gevangenen bezoeken, noem maar op.
toch niet uit te sluiten?
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2008, 11:13:26 pm door Harold-2 »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #40 Gepost op: juli 19, 2008, 01:53:28 am »

quote:

pyro schreef op 18 juli 2008 om 20:15:
[...]

Of dit filmpje gemaakt is door een dienaar van God bedoel je? Ik denk het niet, nee.
Er zijn goede en slechte dingen van meneer Bentley te zeggen net als van iedere andere evangelist, net als van iedere andere christen als het daar over gaat. Filmpjes die een, inderdaad niet onfeilbare, dienaar van God afschilderen als een dienaar van de duivel, zijn gemaakt door ontspoorde mensen. Als alle aandacht die nu verspild wordt met het bekritiseren van broeders en zusters in het geloof nu eens besteed zou kunnen worden aan iets goeds, hongerigen te eten geven, daklozen onderdak verschaffen, gevangenen bezoeken, noem maar op.
Heb je al het commentaar van de bekende dominee Orlando Bottenbley van de Babtistengemeente in Drachten al gelezen? Hij richt zijn commentaar op de bezoekers van deze man namelijk. Het komt er op neer dat mensen die het bezoeken altijd een bijzondere ervaring willen beleven. Maar het gaat niet om de 'bijzondere ervaring' volgens hem.
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2008, 02:04:57 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #41 Gepost op: juli 19, 2008, 03:51:52 pm »
Ik heb het opgezocht. Letterlijk zegt ds. Orlando Bottenbley in de Visie dit: "Veel christenen zijn op zoek naar spectaculaire dingen - dat zie je ook nu, rond Lakeland en bij een beweging als TRIN in Nederland. Ik heb daar mijn reserves bij. We moeten oppassen dat accenten niet verkeerd worden gelegd. Karakterverandering is het grootste wonder."

pyro

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #42 Gepost op: juli 19, 2008, 04:55:42 pm »

quote:

gaitema schreef op 19 juli 2008 om 15:51:
Ik heb het opgezocht. Letterlijk zegt ds. Orlando Bottenbley in de Visie dit: "Veel christenen zijn op zoek naar spectaculaire dingen - dat zie je ook nu, rond Lakeland en bij een beweging als TRIN in Nederland. Ik heb daar mijn reserves bij. We moeten oppassen dat accenten niet verkeerd worden gelegd. Karakterverandering is het grootste wonder."

Ja, je kunt je reserves hebben bij accenten die worden gelegd. Dat doe ik zelf ook bij zulke bewegingen, wat dat betreft ben ik het dus met Bottenbley eens.
Maar dat is in elk geval een genuanceerde mening en dat mis ik in de commentaren bij die filmpjes en in een groot deel van deze discussie.
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2008, 04:56:05 pm door pyro »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #43 Gepost op: juli 19, 2008, 05:40:44 pm »
Dat komt er op neer dat bijvoorbeeld theologen die zeggen dat Jezus niet echt uit de dood is opgestaan, maar dat je het symbolisch moet zien ook maar onbekritiseerd hun gang kunnen laten gaan. Als je daar voor bent...

Ik zie liever christeenen die wat niet klopt bij naam durven noemen. Dat soms daardoor de dingen eventueel eenzijdig wordt belicht, ala dat kan. Maar in dit geval heb ik genoeg gelezen over de Lakeland opwekking om te kunnen geloven dat dit niet van God is.

pyro

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #44 Gepost op: juli 19, 2008, 07:51:08 pm »

quote:

gaitema schreef op 19 juli 2008 om 17:40:
Dat komt er op neer dat bijvoorbeeld theologen die zeggen dat Jezus niet echt uit de dood is opgestaan, maar dat je het symbolisch moet zien ook maar onbekritiseerd hun gang kunnen laten gaan. Als je daar voor bent...

Daar is Bentley nu juist helemaal niet voor. Dat kun je zelf nakijken op de link naar zijn website, die ik eerder in deze draad heb geplaatst.

quote:

Ik zie liever christenen die wat niet klopt bij naam durven noemen. Dat soms daardoor de dingen eventueel eenzijdig wordt belicht, ala dat kan.

Integendeel, met eenzijdigheid doe je de waarheid geweld aan.

quote:

Maar in dit geval heb ik genoeg gelezen over de Lakeland opwekking om te kunnen geloven dat dit niet van God is.

Tja daar kan ik moeilijk iets zinnigs over zeggen omdat ik niet weet wat je bronnen zijn.
Ik kan alleen waarschuwen tegen vooroordeel, want het is altijd wel mogelijk dingen te selecteren die je mening bevestigen.