Auteur Topic: Todd Bentley  (gelezen 29813 keer)

pyro

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #45 Gepost op: juli 19, 2008, 08:02:21 pm »

quote:

Harold-2 schreef op 18 juli 2008 om 23:11:
[...]

Lijkt me dat God ons in de bijbel zelf oproept om kritisch te zijn?

De bijbel waarschuwt ook tegen het soort kritische mentaliteit die verdeeldheid brengt tussen de christenen onderling.

quote:

En het 1 (kritisch zijn) hoeft het andere:  
[...]
 toch niet uit te sluiten?
Inderdaad, maar sommigen schijnen wel een dagtaak te hebben aan het bekritiseren en aanklagen van evangelisten.
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2008, 08:31:35 pm door pyro »

Harold-2

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #46 Gepost op: juli 19, 2008, 11:15:30 pm »
Nee, het gaat er niet om om anderen aan te klagen en af te kraken.

In het begin was ik ook enthiousiast over Todd Bentley en "the rivival", want wat is er nou mooier dat mensen tot geloof in God komen, en God zijn kracht laat zien.

Ik sta voor alle expressies in de Godsdienst open, ook al kom ik uit gereformeerde huize, toch sta ik echt niet kritisch tegenover Baptisten/Evangelische of Pinkstergemeenten, in tegendeel, ik wil er graag van leren. (en ik denk dat ik wat dat betreft wel redelijk met Gaitema op 1 lijn zit.

Maar als je je in Lakeland rivival gaat verdiepen, dan kom ik gewoon dingen tegen (het in de maag stompen van een kankerpatient om de kwade geest uit te drijven, en mensen in het gezicht trappen, en op mensen in trappen om kwade geesten te verdrijven etc) dat bij mij wel vragen oproept.

Dus zou de beste meneer Todd Bentley uit Jezus naam geesten uitdrijven, en onder aanroeping van God dit doen, dan was ik denk ik niet kritisch geweest. Maar onder het uitroepen van allerlei kreten, en de eerder genoemde dingen, dan heb ik echt mijn twijfels erbij.

Ik ga dan de bijbel lezen, en zoek naar bijbelteksten waarin Jezus mensen aan het slaan en schoppen is om de kwade geesten uit te drijven: Ik heb de bijbelteksten niet kunnen vinden. Jezus had aan zijn woorden genoeg.
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2008, 07:20:04 pm door Harold-2 »

wateengedoe2

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #47 Gepost op: juli 20, 2008, 10:02:42 am »
Net een 'doop'dienst gezien ... echt een godslasterlijke parodiëring van het sacrament  ;(

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #48 Gepost op: juli 20, 2008, 03:11:20 pm »
Ik zeg er verder ook niet meer wat op. Ik ben het helemaal met Harold-2 eens en ik ben juist iemand die heel positief staat tegenover veel pinksterchristenen, maar dit wat ik over Todd lees is vanaf het begin af aan al verontrustend geweest. Ook als ik de forum van de EO en een messiaans Joodse forum lees, dan komt Todd er daar niet goed van af.
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2008, 03:11:40 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Ulysses

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #49 Gepost op: juli 26, 2008, 01:14:17 am »

quote:

gaitema schreef op 18 juli 2008 om 01:15:
Daarbij niet te vergeten al dat geweld dat hij gebruikte. een tandarts een tand uit de mond schoppen die vervolgens niet geneest.Iemand met kanker aan een klier (meen ik) in de maag trappen, net zo lang tot ze zegt dat hij moet stoppen. Ook zij genas niet. Een vrouw in het gezicht schoppen is ook aso. Al dat geweld om genezing die vervolgens niet komt, doet mij ook de alarmbellen rinkelen.
Alarmbellen rinkelen? Die idioot moet opgepakt worden!
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

H1961

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #50 Gepost op: augustus 13, 2008, 05:21:22 pm »
DE Lakeland Revival heet inmiddels The Lakeland Divorve omdat Tod en zijn
vrouw Shonnah inmiddels uit elkaar zijn getuige het volgende bericht:

Todd Bentley, de controversiële evangelist die wereldwijd opschudding veroorzaakte met de ‘Lakeland revival’ heeft bij een rechtbank een echtscheiding aangevraagd. Bentley heeft dat gisteravond aan zijn staf laten weten, zegt zijn woordvoerster Lynne Breidenbach.
Het nieuws is dinsdagmiddag Nederlandse tijd gemeld door de Lakeland Ledger, een lokale krant in Lakeland. Verslaggever Cary McMullen van de krant zegt Lynne Breidenbach te hebben gesproken en meldt dat zij het bericht heeft bevestigd. Bentley heeft nu eerst ‘seperation’ (scheiding van tafel en bed) aangevraagd. Dat is een gebruikelijke stap in een echtscheidingsprocedure in Canada, waar het echtpaar destijds in het huwelijk trad. De totale procedure neemt in Canada circa negen maanden in beslag.

De 32-jarige Canadees Todd Bentley is gehuwd met Shonnah. Het echtpaar heeft drie kinderen, twee dochters en een zoon: Esther, Lauralee en Elijah. Volgens Lynne Breidenbach hebben Todd en Shonnah Bentley de afgelopen maanden getracht een uitweg te zoeken voor hun huwelijksproblemen. Daarbij hebben ze ‘counselors’ ingeschakeld. Maar ze zouden nu tot de slotsom zijn gekomen dat het huwelijk niet te redden is.

Breidenbach zegt dat de privéproblemen van Bentley ‘op geen enkele wijze’ de opwekking in Lakeland hebben beïnvloed. Niettemin is de opwekking daar zo ongeveer tot stilstand gekomen.

Er zijn overigens berichten dat Bentley zich definitief in Lakeland wil vestigen. Volgens de Lakeland Ledger heeft hij vorige week in Oak Landing, een wijk in Lakeland, een stuk grond gekocht. Dat bericht is inmiddels bevestigd door een klerk van de rechtbank in Polk County, waar de transactie werd geregistreerd. Volgens de Lakeland Ledger is Bentley van plan het hoofdkwartier van zijn Fresh Fire Ministries in Lakeland te vestigen.

De redactie van Manna-vandaag heeft contact gezocht met Fresh Fire Ministries, maar daar wilde men ons niet te woord staan. Er werd verwezen naar woordvoerster Breidenbach, doch deze was niet aanwezig. Ons werd gezegd dat Breidenbach vandaag aan haar laatste werkdag voor Todd Bentley bezig is. Onduidelijk is of ze zelf is opgestapt, is ontslagen of dat haar contract eindigde en niet werd verlengd. Manna-vandaag heeft ook contact gehad met de redactie van de Lakeland Ledger. Daar werd ons bevestigd dat het verhaal over de scheidingsaanvraag van Bentley inderdaad vandaag in die krant heeft gestaan.

Een officieel bericht van God Tv is als volgt:(in het engels)

Dear One,

It is with great regret that we as Founders and our Board call you to urgent prayer.

As you may have already heard, Todd and Shonnah Bentley are experiencing some current marital difficulties and have separated.

GOD TV is anxious that our viewers and partners will first of all respond to these unfortunate circumstances with an attitude of Christ-like maturity and pray fervently for Todd, Shonnah and their children as a family who are precious to the Lord. While we have learned today that immorality was not an issue, no doubt the enemy has exploited vulnerabilities in their marriage.

What the devil has not counted on is the Christ-like maturity and intercession that is currently being raised up all across the earth in response. We hope you will join us as a part of this prayer covering.

It is GOD TV's position that marriage is a foundational cornerstone to those families called to ministry and would believe that those who have spiritual oversight for Todd and Shonnah's ministry will recommend a time of sabbatical for the family in order to seek reconciliation within their marriage should these reports be accurate.

As many of you know, August 8th was our final 'Lakeland' broadcast. We do however, believe that it is important to recognize and defend the authenticity of this outpouring by the testimonies of the countless thousands who viewed on GOD TV or attended at Lakeland and were healed, set free and delivered through Jesus Christ. There are many churches around the UK, USA and the world who are currently holding nightly revival meetings affecting whole communities.

Once again at this time may we encourage all to pray for the family and soberly remember that all of us will be required to give account to the Lord for our lives. It is our earnest prayer that Todd and Shonnah will be fully reconciled.

Rory & Wendy Alec
and the Board of GOD TV

Bronnen:Freshfire ministries/Manna Vandaag/Goedgelovig.nl/God TV

Thorgrem

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #51 Gepost op: augustus 13, 2008, 10:13:26 pm »
Ik vind het maar een vreemde gang van zaken allemaal. Ik neem aan dat de wonderen ook nog steeds niet bewezen zijn en dat men nog steeds bewust informatie achterhoud zodat onderzoek onmogelijk is?
Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier met open ogen ingetrapt zijn en nu gelukkig weer met beide benen op de grond komen te staan. Jammer dat het vaak zo'n harde leerschool moet zijn, een leerschool die het christendom weer schade heeft berokkend.

H1961

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #52 Gepost op: augustus 16, 2008, 02:32:48 pm »
Ik ontving vandaag via The Board of Directors een nieuwsbrief met de volgende
passage erin:

We wish to acknowledge, however, that since our last
statement from the Fresh Fire Board of Directors, we have discovered
new information revealing that Todd Bentley has entered into an
unhealthy relationship on an emotional level with a female member of
his staff.
In light of this new information and in consultation with
his leaders and advisors, Todd Bentley has agreed to step down from his
position on the Board of Directors and to refrain from all public
ministry for a season to receive counsel in his personal life.

Wat in 1e instantie werd ontkend,een andere relatie wordt nu bevestigd.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #53 Gepost op: augustus 16, 2008, 04:50:01 pm »

quote:

Harold-2 schreef op 19 juli 2008 om 23:15:
Nee, het gaat er niet om om anderen aan te klagen en af te kraken.

In het begin was ik ook enthiousiast over Todd Bentley en "the rivival", want wat is er nou mooier dat mensen tot geloof in God komen, en God zijn kracht laat zien.

Ik sta voor alle expressies in de Godsdienst open, ook al kom ik uit gereformeerde huize, toch sta ik echt niet kritisch tegenover Baptisten/Evangelische of Pinkstergemeenten, in tegendeel, ik wil er graag van leren. (en ik denk dat ik wat dat betreft wel redelijk met Gaitema op 1 lijn zit.

Maar als je je in Lakeland rivival gaat verdiepen, dan kom ik gewoon dingen tegen (het in de maag stompen van een kankerpatient om de kwade geest uit te drijven, en mensen in het gezicht trappen, en op mensen in trappen om kwade geesten te verdrijven etc) dat bij mij wel vragen oproept.

Dus zou de beste meneer Todd Bentley uit Jezus naam geesten uitdrijven, en onder aanroeping van God dit doen, dan was ik denk ik niet kritisch geweest. Maar onder het uitroepen van allerlei kreten, en de eerder genoemde dingen, dan heb ik echt mijn twijfels erbij.

Ik ga dan de bijbel lezen, en zoek naar bijbelteksten waarin Jezus mensen aan het slaan en schoppen is om de kwade geesten uit te drijven: Ik heb de bijbelteksten niet kunnen vinden. Jezus had aan zijn woorden genoeg.

Hier een kritisch verslag van een bijeenkomst:

http://www.totheildesvolk...id=68&func=fileinfo&id=86
Hier kun je het betreffende nummer downloaden met daarin een verslag van Otto de Bruijne met als titel:
Beng, beng! Opwekking!
Gehandicapte tourist bezoekt de Lakeland Genezings Opwekking.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #54 Gepost op: augustus 17, 2008, 02:24:06 pm »
Of Alleen het 'beng 'beng' stuk:

http://www.totheildesvolk...&task=view&id=161

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #55 Gepost op: augustus 17, 2008, 04:20:28 pm »
Toch sluit hij met de woorden dat God hem wel zegende. Nou, geloof het maar niet. God staat er weer bij en kijkt naar die menselijke dwalingen. en de duistere geesten vieren een feestje.

Thorgrem

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #56 Gepost op: augustus 20, 2008, 01:22:52 pm »
Steun voor gevallen evangelist

De omstreden evangelist Todd Bentley is gestruikeld in de VS, maar Nederlanders steunen hem. „Grote mannen Gods hebben wel eens karakterproblemen.”

De populaire Canadese evangelist Todd Bentley is als leider vertrokken uit Lakeland in Florida (VS). Zijn positie werd onhoudbaar doordat hij er een ’ongezonde relatie op emotioneel vlak met een vrouwelijk staflid’ op nahield.

Ondanks het overspel van de gevierde geestelijk leider die ook in Nederland bijval kreeg, vallen Nederlandse aanhangers hem niet af.

„God spreekt via hem. Hij is een kanaal van God”, zegt Arend de Graaf uit Bunschoten. Hij hoopt dat Bentley gauw weer op het podium staat. „Als christen moet je voor hem bidden dat zijn problemen snel zijn opgelost en dat hij gauw weer aan het werk kan.”

Mathijs Piet, hoofdredacteur van het tijdschrift Charisma is het daar helemaal mee eens. Ook nu Bentley aan het scheiden is en de bijeenkomsten in Lakeland zelfs helemaal zijn gestaakt. „God heeft Bentley gebruikt en zal hem weer gebruiken”, zegt Piet.

Het is niet voor het eerst dat Bentley huwelijksproblemen heeft; drie jaar geleden speelde iets soortgelijks. Mathijs Piet: „Bentley heeft karakterproblemen. Net als de bijbelse Simson. En Mozes. Dat is het mysterie van grote mannen Gods.”

Bentley’s preken en – vermeende – genezingen zijn omstreden maar ook erg populair in evangelische kringen. Op de website youtube.com zijn filmpjes te zien, waar hij zieke mensen ’geneest’. Een man die darmkanker in een vergevorderd stadium zou hebben, wordt door Bentley hardhandig in zijn maag gestompt ’in de naam van Jezus’.

De zwaarlijvige Bentley is met zijn piercings en tatoeages over zijn gehele lichaam een opvallende verschijning onder evangelische voorgangers.

Vorige maand werd bekend dat hij ’enige tijd van opfrissing en rust’ had genomen en geen diensten meer zou leiden in Lakeland, Florida. Die diensten waren zeer populair.

Het Amerikaanse tv-programma Nightline betwijfelde onlangs of Bentley’s genezingen – zoals van een blinde man die weer kon zien – wel echt waren; verifiëren lukte niet want Bentley werkte er, ondanks eerdere toezeggingen, niet aan mee.

Voor Mathijs Piet, betrokken bij succesvolle pinksterkerken als Beréa, is er geen twijfel: er vonden genezingen plaats, „dat heb ik met eigen ogen gezien. Dat zijn feiten.”

Piet (waar Henny Huisman zo enthousiast over was, daarna getroffen door financiële malversaties) vindt dat gelovigen die kritisch zijn over de genezingspraktijken van Todd Bentley, en die ’in diskrediet brengen’, maar angsthazen zijn.

In Nederland belegt de sterk op Amerika geöriënteerde organisatie Trin uit Harderwijk bijeenkomsten onder de aan Bentley ontleende naam ’Fire Nights’. Op de site van Trin prijkt nog steeds de foto van Bentley, met de toelichting dat diens werk ’de meest pure vorm is van opwekking’.

Telefonisch laat Trin nu weten dat men ’helemaal los’ van de gevallen evangelist opereert, dat er geen enkele band bestaat en dat men in Nederland gewoon doorgaat met bijeenkomsten beleggen.

Waar Bentley momenteel verblijft is onduidelijk.

Bron: http://meer.trouw.nl/nieu...-voor-gevallen-evangelist Daarbij ook een verwijzing naar een Amerikaans actualiteit programma, interessant en aan te raden.

Wat ik niet snap hoe mensen nog langer achter kunnen staan. De man heeft zijn vrouw bedrogen en is een relatie aangegaan met een van zijn stafleden (wat dus zeer ongezond is gezien de machtsverhouding, net zoals een docent geen relatie met zijn studenten aan mag gaan). De man beloofd medewerking met het programma maar werkt enkel tegen. Vanaf begin af aan had ik hier al een slecht gevoel over en vertrouwde ik het niet, maar dat is nu wel bevestigd.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #57 Gepost op: augustus 20, 2008, 03:07:35 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 20 augustus 2008 om 13:22:
Wat ik niet snap hoe mensen nog langer achter kunnen staan. De man heeft zijn vrouw bedrogen en is een relatie aangegaan met een van zijn stafleden (wat dus zeer ongezond is gezien de machtsverhouding, net zoals een docent geen relatie met zijn studenten aan mag gaan). De man beloofd medewerking met het programma maar werkt enkel tegen. Vanaf begin af aan had ik hier al een slecht gevoel over en vertrouwde ik het niet, maar dat is nu wel bevestigd.
Ook ik snap niet dat mensen (nog steeds) achter deze man staan, maar ik vind het wat jammer om dit nu te roepen naar aanleiding van zijn echtscheiding. Waarom moeten we mensen na een echtscheiding nou zovaak gelijk laten vallen? Is een echtscheiding erger dan allerlei andere zonden die ook wij elke dag weer doen en waar we vergeving voor nodig hebben? In die zin zou ik het nou niet willen zien als 'het bewijs van'...

Thorgrem

• Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #58 Gepost op: augustus 20, 2008, 03:10:40 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 20 augustus 2008 om 15:07:
[...]

Ook ik snap niet dat mensen (nog steeds) achter deze man staan, maar ik vind het wat jammer om dit nu te roepen naar aanleiding van zijn echtscheiding. Waarom moeten we mensen na een echtscheiding nou zovaak gelijk laten vallen? Is een echtscheiding erger dan allerlei andere zonden die ook wij elke dag weer doen en waar we vergeving voor nodig hebben? In die zin zou ik het nou niet willen zien als 'het bewijs van'...
Het is niet enkel de echtscheiding het is het gehele plaatje wat nu naar buiten komt.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Todd Bentley
« Reactie #59 Gepost op: augustus 20, 2008, 03:38:23 pm »
Ik begin deze ontwikkeling gewoon eng te vinden. Ik las nog wat, wat mij niet lekker zit via de EO forum :http://www.solcon.nl/apgeelhoed/htmldoc/toetstong.htm
over tongentaal in de charismatische wereld, waar uit blijkt dat dat maar in uitzonderlijke gevallen (iets minder dan 10 procent) van God komt. De rest?