Auteur Topic: Het leven van Vosje  (gelezen 12598 keer)

Vosje

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Gepost op: oktober 14, 2008, 11:25:17 pm »
IVM een chronische ziekte heb ik soms teveel tijd waarin ik weinig anders kan doen dan lezen, tv kijken of achter de pc. zitten.

Slapen zit er dan ook niet in dus 's avonds en 's nacht bevind ik mij ook meer in zittende dan in liggende toestand.

Simpelweg omdat ik dan nog benen nog armen nauwelijks kan bewegen en liggen helemaal een pijnlijke zaak is.

Dan heb ik toch weleens de neiging dingen te lezen of te bekijken, die niet echt geschikt zijn voor christenen.  

Ook al omdat ik toch ook weleens een klein beetje (veel) zelfmedelijden ontwikkel in de loop van de nacht en dan zo iets heb van, wat kan mij het eigenlijk schelen, dan moet God maar zorgen dat ik kan slapen.

Ik weet dat het niet goed is en ik vecht er wel tegen maar soms nemen deze gevoelens toch de overhand, met alle gevolgen vandien want die troep op tv. en pc. daar vrolijk ik nu niet echt van op.

Hoe kan ik toch zorgen dat ik mijzelf zover krijg dat deze gevoelens niet de overhand krijgen en ik ook en juist in deze periode mijzelf zover krijg dat ik blijf vechten tegen de "verleidingen".

Ik heb al gedragstherapie gevolgd tegen depressieve gevoelens en die helpen overdag meestal perfect maar 's nachts niet echt altijd.

En ja, bidden helpt echt maar daar denk ik niet aan of sterker nog, daar verzet ik mij tegen als ik zo'n depressieve bui heb.

Adinomis

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #1 Gepost op: oktober 15, 2008, 12:23:13 am »
Misschien moet ik vannacht maar eens voor Vosje bidden.
Als je nu 1 Koningen 19 gaat lezen, i.p.v. achter het beeldscherm, laat dan eens op je inwerken dat Elia ook last had van depressiviteit. Hoe ging God daarmee om?
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #2 Gepost op: oktober 15, 2008, 08:46:02 am »
Ik zou beginnen met de beeldschermen uit te laten. Dan blijft er alleen lezen over. Het mooie daarvan is dat je een boek weg kunt leggen als je bijna in slaap valt. En ga je toch niet lezen, dan heb je tijd om na te denken. Verzin het plot voor een boek, ga lekker fantaseren, maar kijk uit dat je niet stiekem toch gaat liggen piekeren, tobben, zelfmedelijden hebben. Beeldscherm aan betekent ook dat je je hersenen nog te veel input geeft om in slaapstand te gaan, dus gaan slapen bemoeilijk je alleen maar door de tv en de pc.
Heb je wel eens gedacht aan/gevraagd om van die tabletten die je helpen in slaap te komen? (Geen echte slaaptabletten dus)
computerfout: een vreemde een in de byte

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #3 Gepost op: oktober 15, 2008, 09:54:51 am »
Lichaamsbeweging overdag helpt zowel tegen depressiviteit als tegen slapeloosheid. Ik weet niet of je daar met je ziekte toe in staat bent?

Hieronder nog wat voorlichting en adviezen over slaap (bron: farmacotherapeutisch kompas)

* De normale slaapduur varieert van 5–10 uur.
    * De normale slaapduur is persoon- en leeftijdsafhankelijk.
    * Ouderen behoeven in het algemeen minder slaap.
    * Ouderen hebben veel minder diepe slaap; zij hebben gedurende de nacht meer slaaponderbrekingen en een kortere slaap en ze doen vaker een dutje overdag.
    * Echte slapeloosheid is altijd een 24-uurs probleem: eerst bij problemen overdag spreekt men van slapeloosheid, waarbij slaapmiddelen aangewezen kunnen zijn.
    * De normale slaap bestaat uit drie tot vijf cycli, waarin stadia van lichte en diepe slaap en REM-slaap kunnen worden onderscheiden.
    * De diepe slaap (= slow wave sleep = δ-slaap = stadia 3 en 4) is naast de REM-slaap het belangrijkste slaaponderdeel voor herstel van lichaam en geest.
    * De diepe slaap treft men hoofdzakelijk aan in het eerste deel van de nacht (de eerste 4–5 uur).
    * In het tweede deel van de nacht wordt de slaap steeds minder diep en is het normaal dat men twee- à driemaal wakker wordt; meestal herinnert men zich deze slaaponderbrekingen niet meer. Iemand die zich ze wel herinnert kan ten onrechte de indruk hebben te kort, te weinig of slecht te hebben geslapen.
    * Kortslapers (5 uur slaap) genieten evenveel diepe slaap als langslapers (10 uur slaap).

Deze adviezen bevorderen een goede slaap.
Dag-en-nachtritme:

* Probeer op geregelde tijden naar bed te gaan, ook in het weekend.
    * Ga 's avonds naar bed als u zich slaperig voelt, laat dit moment niet voorbij gaan.
    * Gebruik de slaapkamer alleen om te slapen en niet om er televisie te kijken of te lezen.
    * Vermijd te lang wakker liggen in bed; ga dan naar een andere kamer om iets ontspannends te doen.
    * Sta 's ochtends op een vaste tijd op, ook in het weekend en ook na weinig uren te hebben geslapen.
    * Vermijd dutjes de laatste drie uur voor het slapen gaan.
    * Vermijd een te actieve avondbesteding en zorg voor een periode van ontspanning voor het slapen gaan (bv. een bad of een ander ritueel waarmee de avond wordt afgesloten).

Omgeving:

* Zorg voor een goede kwaliteit matras en hoofdkussen, voldoende geluidsisolatie, een goed geventileerde ruimte en juiste temperatuur van het slaapvertrek.
    * Streef naar vermindering van psychosociale stressfactoren.
    * Draai de wekker om, omdat het zien van de tijd alleen maar onrust geeft.

Voedingsgewoonten:

* Ga niet te laat en/of te veel eten.
    * Vermijd nicotine en het drinken van koffie, thee, cola, cacao vanaf 6 uur voor het slapen gaan. Gebruik geen alcoholbevattende drank als 'slaapmutsje'.

Lichaamsbeweging:

* Zorg voor regelmatige lichaamsbeweging bv. drie tot vijfmaal per week gedurende een kwartier tot een uur. Dit heeft een gunstige invloed op spanning en stress.
    * Vermijd intensieve lichaamsbeweging vlak voor het slapen gaan vanwege het activerende effect. Sporten vroeg in de avond kan juist een gunstig effect hebben.
Bombus terrestris Reginae

sannebird

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #4 Gepost op: oktober 15, 2008, 09:02:41 pm »
Het gaat er volgens mij niet om dat je niet kan slapen maar wat je doet in de tijd dat je dus niet in bed ligt. Ik neem aan dat als je niet kan liggen, lopen ook geen optie is? Sowieso 's nachts in Rotterdam geen optie. Houd voor jezelf eens bij of er nachten zijn waar je geen depressieve gevoelens ontwikkel en wat daar dan de reden van is. Ook kan je eens proberen een dagboek (nachtboek ;) ) bij te houden en daarin alle negatieve dingen in op te schrijven en ze daardoor kwijt te raken zodat je alleen nog de positieve gedachten in je hoofd houd.

ps. Je bent niet de enige die zelfmedelijden hebt hoor, er zijn mensen met minder pijn dan jij die voortdurrend aan het praten zijn over hun kwaaltjes.

Vosje

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #5 Gepost op: oktober 17, 2008, 11:42:03 pm »
Bedankt voor al jullie adviezen en sowieso is het fijn dat ik het even van mij af kan schrijven, een dagboek is wel fijn maar geen kip die het verder interressert wat er instaat.

Als ik overdag redelijk bezig ben geweest en ik heb niet zoveel pijn, dan kan ik meestal heerlijk pitten 's nachts.  Als ik 's nachts goed geslapen heb dan kan ik overdag ook meer doen....

Maar soms raak ik in zo'n cirkel van  's nachts niet slapen en overdag kan ik dan ook niet veel. Soms moet ik eerder weg van mijn werk. Meestal kan ik zo'n crashdag uitstellen tot mijn vrije dag of tot de zondag, wat ook niet alles is maar God ontslaat me tenminste niet als ik op zondag niet in dienst komt opdagen.

Lopen 's avonds gaat ook wel maar ik durf niet zo goed, ik ben weleens gevallen en toen heb ik de hele nacht half in de sloot, half op het bruggetje gelegen, geen lolletje. Gelukkig kwam er om een uur of zes 's morgens een grote hond tegen mij blaffen en die heb ik toen maar vastgehouden aan zijn halsband. Zodat het baasje uiteindelijk hond en toen ook mij vond. En zij had een mobiele telefoon. Ik trouwens nu ook maar toch...

Inderdaad de tv. uitlaten, geeft al een hoop rust, de pc uitlaten, hmm. daar moet ik nog eens over nadenken. Misschien ga ik wel een plot bedenken voor een boek: Over de vos en de dolle hond...

Vosje

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #6 Gepost op: oktober 17, 2008, 11:59:42 pm »
2 keer en weghalen lukt niet.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2008, 12:01:26 am door Vosje »

Bouwe

• cristen zijn
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #7 Gepost op: oktober 19, 2008, 09:29:41 pm »
hoi Vosje
Depressief zijn is vreselijk,ik weet er alles van tot ik geen mogelijkheid meer zag,om verder te leven.
Dus het is goed dat je er aandacht voor vraagt.
Nu heb ik niet het antwoord om dat iedereen zo verschillend in elkaar zit.
Wel ben ik na die zm poging dingen anders gaan doen,hoe simpel het ook lijkt.

En ik ben van af die tijd nooit meer depressief geweest,maar daar voor altijd.

Bouwe
OKmm

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #8 Gepost op: oktober 20, 2008, 11:48:25 am »
Vosje, even over dat dagboek. Dat herken ik wel. Dat was voor mij een reden om op dit forum een blog te beginnen. Ik moest dingen van me afschrijven en een dagboek voor mij alleen schrijven had ik nog nooit volgehouden.
Waar je wel op moet letten als je zo'n blog schrijft, is dat je geen privacy-gevoelige info erin zet. Zo heb ik een behoorlijk belangrijk facet uit die tijd volledig verzwegen in mijn blog en als ik het over anderen had, dan zo dat niet duidelijk was over wie ik schreef en zo neutraal en positief mogelijk.
Wat je over jezelf schrijft moet je zelf weten, over anderen schrijf je gewoon niet.
Wat ik wou zeggen: misschien is het een idee om een blog te beginnen, of hier op het forum, of elders, zodat je wel een publiek hebt om voor te schrijven (of ze het nu lezen of niet).

Mellon

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #9 Gepost op: oktober 21, 2008, 03:53:45 pm »
Hoi Vosje

Ik herken veel in je verhaal. Heel moeilijk als je depressief bent, vaak heel moeilijk te begrijpen voor anderen.

Dat van dat zelfmedelijden herken ik ook heel erg goed en de depressieve gevoelens en gedachten.

Wat mijzelf het beste heeft geholpen is te accepteren dat die depressies me overvallen en daaraan gekoppeld de gedachte dat ik mijn depressies niet ben.

Want door negatief tegen jezelf aan te kijken (zelfmedelijden), voed je je depressieve gevoelens, waardoor je in een neerwaartse spiraal terechtkomt.

Ophouden met vechten, dus. Trek de stekker van de tv eruit en zoek iets positiefs. Goeie boeken, een kruiswoordpuzzel, iets om je af te leiden.

En God is altijd het dichtst bij je wanneer jij juist denkt dat hij het verst weg is. Hoe zou het ook anders kunnen met de God die wij hebben?

Vosje

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #10 Gepost op: oktober 22, 2008, 07:24:52 pm »

quote:

En God is altijd het dichtst bij je wanneer jij juist denkt dat hij het verst weg is.
Je hebt zó gelijk.
...............................
Ik zal maar geen blog op dit forum maken, veel zou ik niet kunnen schrijven omdat ik toch wel merk dat hier kennissen en ook familie lezen/ schrijven en dan zou ik niet eerlijk kunnen zijn en inderdaad nooit over andere mensen kunnen schrijven.

Ik hou het toch maar bij mijn papieren dagboek om te voorkomen dat ik andere kwets of mijzelf te kwetsbaar maak.

Adinomis

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #11 Gepost op: oktober 22, 2008, 08:26:57 pm »

quote:

Mellon schreef op 21 oktober 2008 om 15:53:
En God is altijd het dichtst bij je wanneer jij juist denkt dat hij het verst weg is. Hoe zou het ook anders kunnen met de God die wij hebben

Ik herinner me een verhaal van Tonneke Bijker die last had van postnatale depressies. Dat kon heel diep gaan. Ze vertelde hierover op de tv. Ze had het gevoel dat ze onder in een put zat en naar boven moest klimmen om God te bereiken. Maar dat was onbereikbaar......
Totdat haar man tegen haar zei: "Jezus is bij jou onder in die put". Dat gaf haar toen zo'n rust.
Dat lijkt op wat Mellon schreef. En dat zijn niet alleen mooie woorden, het is de waarheid uit psalm 23:4:

quote:

Al gaat mijn weg
door een donker dal,
ik vrees geen gevaar,
want u bent bij mij,
uw stok en uw staf,
zij geven mij moed.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Vosje

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #12 Gepost op: oktober 25, 2008, 12:50:09 am »
Ik ga weg hier van het forum, ik word zo verdrietig als ik lees hoe God beledigd wordt. Ik word sowieso verdrietig van de meeste stukken hier. Sommige mensen gebruiken hier een hoop moeilijke woorden maar de mensen die niet doen, zijn volgens mij degene die echt van God houden en Zijn geboden willen doen.

Dag en bedankt Sannebird voor het helpen met het lid worden enzo.

sannebird

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #13 Gepost op: oktober 25, 2008, 10:27:13 am »
Dag Vosje, we spreken elkaar volgende week weer.

Bouwe

• cristen zijn
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #14 Gepost op: oktober 25, 2008, 07:25:24 pm »
hoi Vosje

Je gaat hier weg van het forum zeg je,dat voelt niet goed voor mij.
Heb ik iets verkeerds gezegd?
En ik begrijp niet waar je het over hebt als je zegt,ik word verdrietig om dat God beledigt word.
Ik heb het nog eens na gelezen,maar ik zie geen belediging.

Bouwe
OKmm

sannebird

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #15 Gepost op: oktober 25, 2008, 08:22:23 pm »
Berichtje van Vosje:

Ik ga niet weg omdat in dit topic een belediging zou staan maar wel in de andere topics en ik dan daarover de hele nacht ligt na te denken en dus niet kan slapen. Maar ik kan ook niets verzinnen om er tegen in te schrijven.

Ik weet trouwens niet eens hoe ik mijn account kan opheffen en misschien blijf ik ook wel lid maar voel mij op moment erg slecht en om mijzelf te beschermen, wil ik voorlopig niet meer posten en ook niet meer lezen hier.

Hopelijk gaat het over een tijdje weer beter. Dat is meestal het geval, dan voel ik mij een paar weken of maanden slecht en dan kan ik het weer een jaar ofzo veel beter gaan.

Groet Vosje.
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2008, 08:33:24 pm door sannebird »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #16 Gepost op: oktober 26, 2008, 01:14:41 am »

quote:

Vosje schreef op 25 oktober 2008 om 00:50:
Ik ga weg hier van het forum, ik word zo verdrietig als ik lees hoe God beledigd wordt. Ik word sowieso verdrietig van de meeste stukken hier. Sommige mensen gebruiken hier een hoop moeilijke woorden maar de mensen die niet doen, zijn volgens mij degene die echt van God houden en Zijn geboden willen doen.

Dag en bedankt Sannebird voor het helpen met het lid worden enzo.

AUB Vosje: Ga niet weg.
Ik geloof dat er best mogelijkheden zijn, wat jij benoemt ergert mij ook mateloos.
Probeer mee te lezen en reageer desnoods via de mail van mensen.
Ik hoop dat je ons blijft vergezellen, écht van Harte!
Daar waar je je stoort aan mensen kun je dat hier gerust aangeven via het handje in het scherm. DOE DAT WEL! Er zijn mods die meelezen en reageren.
Mail me maar als je wat wilt weten

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #17 Gepost op: oktober 26, 2008, 07:39:19 am »
Nog een tip: in je instellingen kun je een filter zetten op de actieve discussies. Zorg dat Levensbeschouwing onzichtbaar wordt voor jou en je wordt al een stuk minder geïrriteerd door a-theïsten en mensen die God beledigen. Kun je weer meer hebben, dan haal je dat filter weer weg.
Ik hoop dat je toch blijft. Maar lees gewoon niet alles op het forum als je er niet tegen kan.

Adinomis

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #18 Gepost op: oktober 26, 2008, 07:43:25 pm »
Vosje, ik zag nog een mooie site van een vrouw die ook door depressies is gegaan. Dat is tenminste positieve informatie.

http://theroseofsharon.ni...p/schoonheidinplaatsvanas

Heel veel sterkte hoor!

Vosje

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #19 Gepost op: oktober 26, 2008, 07:44:31 pm »
Bedankt voor jullie reacties, misschien ook wel een beetje overdreven om gelijk weg te gaan.

Ik wist trouwens helemaal niet dat je op een handje kon klikken om aan te geven dat een topic niet netjes is. Weer wat geleerd.

Ik denk dat ik inmiddels het filter heb ingesteld, alleen ik heb mijn plaatje weggegooid. Misschien kan Sannebird weer helpen om het te plaatsen.

En het is inderdaag beter om niet alles te lezen, alleen kan je niet altijd aan de titel zien wat de inhoud is. Maar ik zal proberen de dingen niet zo persoonlijk aan te trekken.

Ik blijf dus.

dovanlo

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #20 Gepost op: oktober 26, 2008, 07:47:25 pm »
Sannebird, geef je door dat we Vosje hier niet kwijt willen?
Sterkte Vosje, het is niet niks wat je met ons gedeeld hebt!
Dorothé

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #21 Gepost op: oktober 26, 2008, 08:04:29 pm »
Fijn dat je blijft, Vosje. Ik heb ook een tijdlang weinig meegedaan op het forum. Op een gegeven moment keek ik alleen nog maar naar de chat-topics omdat ik het niet aan kon om de andere subfora te lezen. Nu kan ik weer meer aan, dus word ik meteen weer een stuk actiever op de rest van het forum. En als ik geen zin meer heb, stop ik er maar weer mee :)

Mellon

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #22 Gepost op: oktober 27, 2008, 10:49:05 am »

quote:

Vosje schreef op 26 oktober 2008 om 19:44:
Bedankt voor jullie reacties, misschien ook wel een beetje overdreven om gelijk weg te gaan.

Ik wist trouwens helemaal niet dat je op een handje kon klikken om aan te geven dat een topic niet netjes is. Weer wat geleerd.

Ik denk dat ik inmiddels het filter heb ingesteld, alleen ik heb mijn plaatje weggegooid. Misschien kan Sannebird weer helpen om het te plaatsen.

En het is inderdaag beter om niet alles te lezen, alleen kan je niet altijd aan de titel zien wat de inhoud is. Maar ik zal proberen de dingen niet zo persoonlijk aan te trekken.

Ik blijf dus.

Tjeempie, ik was al een hele uitgebreide reactie aan het typen op de mededeling dat je weg was gegaan!  :+

Eén ding wil ik je wel zeggen: het is goed om jezelf actief te beschermen tegen wat je verdrietig maakt.

Zelf ben ik weggegaan bij een forum dat alleen maar een negatieve invloed op me had, en ik heb het geen dag gemist.

Toch fijn dat je blijft. Ik denk dat je hier ook opbouwende dingen kunt vinden.

Vosje

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #23 Gepost op: oktober 27, 2008, 05:03:43 pm »
Er komen vandaag leuke en niet zulke leuke dingen binnen.

Een ecard van mijn werkgever, altijd leuk.

Een kadobon van 5,- maar blijkt eigenlijk een soort van lokkertje. Want alles wat je kan kopen zijn sieraden (veel te duur) Voetbal t-shirts (niet aan mij besteed) en erotiek  ( :X ).

Mensen van de bijbelkring hebben besloten voor mij te gaan bidden tijdens hun stille tijd, althans dat schrijven ze in een email. Ik weet nooit zo wat ik met zo'n opmerking aan moet.

En een tandarts rekening van 190,60,  wel ja, doet u maar.

Begin mij behoorlijk te vervelen maar ben te moe om naar buiten te gaan.
Heb bronchitus en enige verhoging, dus misschien is het ook wel beter een paar dagen binnen te blijven, maar ik ben al binnen sinds vrijdag en wil wel weer wat anders zien dan deze 4 muren.

Bovendien ben ik door mijn peren ijs heen......

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #24 Gepost op: oktober 27, 2008, 06:04:22 pm »
Morgenmiddag goed warm ingepakt even vijf minuten naar buiten? Ben je toch er even uit geweest en ik denk dat zo korte tijd als je goed ingepakt zit niet al te veel kwaad kan met je bronchitis (maar ik kan het mis hebben hoor). Ik denk (wellicht naïef) dat het je net weer een zetje in de goede richting kan geven, een klein oppeppertje

Vosje

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #25 Gepost op: oktober 28, 2008, 12:58:54 pm »
Omdat ik dit jaar waarschijnlijk geen geld over heb voor kerstkaarten, heb ik besloten om mijn hobbiekast eens na te zoeken op karton enz. om zelf kaarten te maken.
Mwaah, ik denk dat ik de volgende 3 jaar sowieso geen kerstkaarten meer hoeft te kopen.
Bovendien vond ik nog hier en daar een pakje kaarten die onbeschreven zijn.
Ik heb gelijk de hele hobbiekast maar eens leeg gehaald en alles gesorteerd en weer opgeruimd. Pfff, ik zit nu trillen van moeheid maar dat gaat wel weer over. Bovendien is nu de ochtend lekker vlug omgegaan.

Straks een boterham eten en een poosje liggen.

Vosje

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #26 Gepost op: oktober 28, 2008, 09:10:56 pm »
Al met al nog 53 kerstkaarten gevonden, maar weinig echt mooie, dus ik denk dat ze maar een beetje zal opfrissen met stikkertjes en goud- of zilverpen. Nu alles maar weer opgeruimd, het is tenslotte pas eind oktober.

Vanmiddag idd. een stukje gelopen buiten, zo'n 20 minuten maar toen begon het weer te regenen.

Misschien morgen weer een rondje.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #27 Gepost op: oktober 28, 2008, 09:14:57 pm »
Ik vind je moedig klinken Vosje!
Ik ben elk jaar van plan om zelf iets te bedenken voor kerstkaarten, maar het komt er bijna nooit van.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

M@rgreet

• Niet moeten, maar willen.
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #28 Gepost op: oktober 28, 2008, 09:20:24 pm »
Ik heb ooit gehoord, als het je niet meer lukt om te bidden, bidt dan gebed 0:
'Heer, ik heb geen gebed meer'.
En vergeet nooit dat er altijd mensen in deze wereld zijn die voor je bidden, ook al kennen ze je niet.

Heel veel sterkte, ik heb mezelf afgelopen winter door een depressieve periode heen gevochten (en o wat is die bodem van de put pas na lange tijd bereikt, zodat je dan pas weer omhoog kunt gaan klimmen...)
"Alles heeft Hij voortreffelijk gemaakt op Zijn tijd"

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #29 Gepost op: oktober 29, 2008, 12:35:24 am »

quote:

Vosje schreef op 28 oktober 2008 om 21:10:
Al met al nog 53 kerstkaarten gevonden, maar weinig echt mooie, dus ik denk dat ze maar een beetje zal opfrissen met stikkertjes en goud- of zilverpen. Nu alles maar weer opgeruimd, het is tenslotte pas eind oktober.

Vanmiddag idd. een stukje gelopen buiten, zo'n 20 minuten maar toen begon het weer te regenen.

Misschien morgen weer een rondje.

Hoi vosje;
Heb je ooit bedacht dat het mooie van een kerstgroet niet zit in de kaart maar in het feit dat de afzender aan de ontvanger heeft gedacht?
Wij hangen elk jaar de kerstkaarten aan een lange waslijn in de woonkamer. Als bedrijf krijgen we er nogal wat maar ook prive de nodige. De meest "lelijke" komen van de mooiste mensen.
Vorig jaar een kaart waar de oude tekst van was overgestikkerd door een cliënt in schuldsanering. Op de kaart haar excuses voor deze oplossing.
Geen mooie kaart maar wel een schitterend gebaar dat ze vond dat ze ons iets moest melden rondom kerst.
Christus kwam ook niet in een prenatalwieg van ¤1000,- ter wereld denk ik dan :)
Hou je haaks!
Maar bovenal : mooi dat je hier nog bent!

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #30 Gepost op: oktober 29, 2008, 07:55:21 am »
Modbreak:
Op verzoek van TS verplaatst met aanpassing titel.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Vosje

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #31 Gepost op: oktober 29, 2008, 10:12:24 am »
(Bedankt voor het aanpassen, Elle.)

Vanochtend eerst de huisarts gebeld, volgens de assistente kon ze aan mijn stem horen dat het ernstig was. :?
Ik heb nu wel snel een afspraak kunnen maken.
Gelukkig kan de tweede op mijn bellijstje rijden en om 10.45 word ik opgehaald.

Ik hoop maar dat ik iets krijg waar mijn longen wat rustiger van worden want nog een nacht met nauwelijks slaap, kan ik niet hebben.   :Z

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #32 Gepost op: oktober 29, 2008, 12:02:52 pm »
offtopic:Verplaatst en titelfix. Oh, dat was al gedaan? Haal die TR dan weg... :P
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2008, 12:05:46 pm door Pooh »

Vosje

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #33 Gepost op: oktober 29, 2008, 05:08:05 pm »
Wat een dag, eerst word ik opgehaald en bij de huisarts afgezet. Daar binnen hoor ik dat de wachtijd een half uurtje is. Dus ik terug naar degene die op mij staat te wachten. Die zegt ondertussen wel boodschappen te gaan doen.

Na drie kwartier rent de huisarts ineens door de wachtkamer, even later komt de assistente vertellen dat er een ambulance komt. We mochten kiezen weggaan en 's middags terugkomen of blijven wachten.

Enfin al met al heb ik zo'n anderhalf uur in de wachtkamer gezeten. Ben ik aan de beurt, blijkt dat ik longontsteking heb. Hmm, ben ik toch niet voor niets gebleven :P

De persoon die mij gereden had, was al weg gegaan, moest kindjes van school halen. Ik mocht wel bellen als ik klaar was maar ben eerst naar de apotheek gelopen daar nog 20 minuten gewacht. En toen naar huis gelopen, klein half uur.

Alles bij elkaar best vermoeiend maar hopelijk gaat het idd. beter met de anti-biotica.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #34 Gepost op: oktober 29, 2008, 05:19:00 pm »
Beterschap Vosje!

sannebird

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #35 Gepost op: oktober 29, 2008, 10:25:47 pm »
Ga je morgen wel schilderen dan?

Vosje

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #36 Gepost op: oktober 29, 2008, 11:14:34 pm »
Nee, ik ga morgen niet schilderen, ik kan nu niet twee uur staan achter elkaar. Maar s morgens ga ik wel naar de pedicure en s middags dan misschien toch boodschappen doen. Ik wilde het laten bezorgen maar dat is zo duur... Als het niet lukt komt in ieder geval aan het eind van de middag nog een melkboer langs en kan ik daar het hoogst noodzakelijke kopen, is ook duur maar dan hoef ik niet minstens voor ¤ 60.,- te kopen.
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2008, 11:21:00 pm door Vosje »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #37 Gepost op: oktober 30, 2008, 12:12:45 am »

quote:

Vosje schreef op 29 oktober 2008 om 17:08:
Wat een dag, eerst word ik opgehaald en bij de huisarts afgezet. Daar binnen hoor ik dat de wachtijd een half uurtje is. Dus ik terug naar degene die op mij staat te wachten. Die zegt ondertussen wel boodschappen te gaan doen.

Na drie kwartier rent de huisarts ineens door de wachtkamer, even later komt de assistente vertellen dat er een ambulance komt. We mochten kiezen weggaan en 's middags terugkomen of blijven wachten.

Enfin al met al heb ik zo'n anderhalf uur in de wachtkamer gezeten. Ben ik aan de beurt, blijkt dat ik longontsteking heb. Hmm, ben ik toch niet voor niets gebleven :P

De persoon die mij gereden had, was al weg gegaan, moest kindjes van school halen. Ik mocht wel bellen als ik klaar was maar ben eerst naar de apotheek gelopen daar nog 20 minuten gewacht. En toen naar huis gelopen, klein half uur.

Alles bij elkaar best vermoeiend maar hopelijk gaat het idd. beter met de anti-biotica.

Hoi vosje;
Beterschap als eerste en als tweede zo'n eind lopen met een longontsteking getuigt van moed en lef !

sannebird

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #38 Gepost op: oktober 30, 2008, 08:11:26 pm »
Misschien een beetje dom ook want nu is ze behoorlijk ziek. Maar ja, dat kon ze gisteren ook niet weten.
Vosje ook van mij veel beterschap toegewenst en ik hoop dat je de soep toch lust, ook al heb je geen trek.

Vosje

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #39 Gepost op: november 01, 2008, 05:41:19 pm »
Ik ben de laatste dagen idd. nogal ziek geweest. Koorts en hoesten, bloedneus en nou ja... ziek dus.
Maar ik voel mij wel wat beter, het gaat de goede kant op.

Ja en over dat wat Sanne gezegd heeft in dat andere bericht, ik heb het er wel met haar over gehad dat ik het niet begreep maar ik heb niet gevraagd of ze nammens mij iets wilde plaatsen, dat geeft ze daar zelf ook later aan.

Al met al heb ik knap last van het lezen hier op dit forum en heb besloten om daarmee te stoppen. Pure zelfbescherming en niet de schuld van wie dan ook.

Dit was dan gelijk ook mijn laatste bericht hier.

Groeten en het ga jullie goed.

rkdiak

• Bekijk profiel
Het leven van Vosje
« Reactie #40 Gepost op: november 01, 2008, 08:34:30 pm »

quote:

sannebird schreef op 30 oktober 2008 om 20:11:
Misschien een beetje dom ook want nu is ze behoorlijk ziek. Maar ja, dat kon ze gisteren ook niet weten.
Puur uit nieuwsgierigheid: waarom plaats je zo vaak berichten waarbij je voor Vosje praat?
So sue me!