Auteur Topic: Welk(e) boek(en) lees je?  (gelezen 86244 keer)

Mellon

• Bekijk profiel
Welk(e) boek(en) lees je?
« Gepost op: november 12, 2008, 11:06:06 pm »
Een thread waar je vertelt welke boeken je leest?

Persoonlijk vind ik het inspirerend om ongegeneerd in andermans boekenkast te snuffelen en te horen wat anderen zoal lezen. Ik lees altijd meerdere boeken tegelijk (niet op hetzelfde moment, maar gedurende een periode).  

- Waar Nederlands de voertaal is, Hauwermeiren/Simonis
- Bodar, Bodar/Pronk

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 13, 2008, 12:01:03 am »
Wat ik zoal lees is een mengeling van van alles en nog wat.
Van Kees van Kooten tot Bavinck zeg maar.
Grote liefde heb ik voor de boeken van Jostein Gaarder (een theosoof) maar ook boeken van zwaarder kaliber als de teksten van Calvijn en Bavinck lees ik graag.
Momenteel lees ik rouw op je dak (van wijlen Jos Brink) en met "Liefdevol oog en open oor".
Ik lees ook meerdere boeken door elkaar dus.
Vind ik prettiger.
Gemiddeld lees ik zo'n 200 pagina's per dag dus ik verslindt nogal wat tekst in mijn leven. Mee daarom heb ik een biebkaart :)
Komt denk ik omdat ik werktechnisch ook veel (saai  :Z  ) leeswerk heb en graag ook nuttige dingen wil binnenkrijgen.
Boeken die ik intressant vind koop ik vaak ook om ze later als naslag te kunnen gebruiken.
Boeken die ik heb gekocht / gekregen en die ik niet intressant vind geef ik weg aan wie het wil hebben.
offtopic:Puur omdat ik de fysieke ruimte voor een eigen bieb niet heb
Mail me maar als je wat wilt weten

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 13, 2008, 08:10:41 am »
Ik lees meestal één "vermaakboek" en één informatief boek tegelijk, als er nog meer door elkaar gaan lopen blijf ik in alle boeken halverwege hangen. Maar soms ook meer, of juist maar één.
Momenteel:

"vochtige streken" van Charlotte Roche (wilde ik lezen omdat er zoveel om te doen was maar vind 't tot nu toe niet echt een aanrader)
"The everlasting man" van Chesterton
Bombus terrestris Reginae

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 13, 2008, 11:03:57 am »

quote:

okidoki schreef op 13 november 2008 om 00:01:
Grote liefde heb ik voor de boeken van Jostein Gaarder (een theosoof) maar ook boeken van zwaarder kaliber als de teksten van Calvijn en Bavinck lees ik graag.

Ha! Ik heb alleen De wereld van Sofie en Door een spiegel in raadselen van hem gelezen, maar mijn belangstelling is gewekt. Dan ben je altijd blij dat zo'n auteur nog veel meer heeft geschreven. Door een spiegel heeft vooral heel veel indruk gemaakt.

Ik heb ook een biebkaart, maar ik koop ook veel boeken: met name Engels- en Duitstalige boeken. Voor Duitse boeken ga ik ook naar Duitsland want hier is dramatisch weinig te krijgen op dat gebied.

@ Bumblebee: ik had dat boek van Roche nog niet gehoord, maar als jij't niet echt iets vindt en op basis van wat ik net even heb opgezocht op het net, weet ik niet of ik het op mijn leeslijst zal zetten.
« Laatst bewerkt op: november 13, 2008, 11:10:04 am door Mellon »

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 13, 2008, 11:12:39 am »
Ik ben bezig de hele Harry Potter serie achter elkaar te lezen. Ik had ze allemaal al een keer gelezen, dus leek het me wel leuk om ze echt achter elkaar te lezen. Zit toch behoorlijk stevig in elkaar, dat hele verhaal.
Verder ben ik bezig in Gödel, Esher, Bach van Michael Douglas. Maar dat ligt momenteel redelijk stil omdat ik weer erg moe ben door het voeren van discussies op dit forum en de feestjes en bezoekjes die ik de laatste paar weken weer volop gehad heb. Ik ben wel blij dat ik tegenwoordig weer wat meer lees dan ik de laatste 5 a 6 jaar heb kunnen doen
computerfout: een vreemde een in de byte

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 13, 2008, 11:15:15 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 13 november 2008 om 11:12:
Verder ben ik bezig in Gödel, Esher, Bach van Michael Douglas.
:X

mohamed

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 13, 2008, 11:43:46 am »
Momenteel lees ik 'handboek hooligan', wat een verslag is van een revu journalist, die een tijdje meeging met de harde kern van de Ajax en Feyenoordsupporters.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 13, 2008, 12:03:22 pm »
Hofstadter bedoel ik natuurlijk. Kun je nagaan hoe slecht mn geheugen momenteel is ;)
computerfout: een vreemde een in de byte

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 15, 2008, 04:30:49 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 13 november 2008 om 11:12:
Ik ben bezig de hele Harry Potter serie achter elkaar te lezen. Ik had ze allemaal al een keer gelezen, dus leek het me wel leuk om ze echt achter elkaar te lezen. Zit toch behoorlijk stevig in elkaar, dat hele verhaal.

Mee eens. Toen ik het laatste deel had gelezen, was ik behoorlijk onder de indruk. Ik herlas nooit boeken, maar dat heb ik wel gedaan bij de Potter-serie. Het laatste deel van het laatste boek vond ik ook zodanig gelaagd en ingewikkeld dat het eigenlijk wel moest als ik wilde achterhalen hoe alles ook alweer zat.

- Monsterlijk Regiment, Terry Pratchett

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 15, 2008, 10:01:42 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 13 november 2008 om 08:10:
Ik lees meestal één "vermaakboek" en één informatief boek tegelijk, als er nog meer door elkaar gaan lopen blijf ik in alle boeken halverwege hangen. Maar soms ook meer, of juist maar één.
Momenteel:

"vochtige streken" van Charlotte Roche (wilde ik lezen omdat er zoveel om te doen was maar vind 't tot nu toe niet echt een aanrader)
"The everlasting man" van Chesterton

Geen aanrader zou ik zeggen. Ik heb het cadeau gekregen van iemand die na blz 20 opgegeven heeft.
Ik heb doorgehouden tot op het einde... Maar het moet echt niet hoor.

Ben weer eens voor de zoveelste keer begonnen aan Decameron van Bocacio. Daar vind ik vooral in, dat de mensen zich niet veel veranderen in de loop der eeuwen.

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 01, 2008, 08:55:13 am »
In afwachting van Sinterklaas (en de boeken die ik van de Sint krijg  :9  ) Let niet op de achteruitvliegende eenden van Adrian Plass gelezen. Aangezien ik nog tijd over heb, ben ik maar weer eens in Hel van Dante begonnen.

Boeken die je na één keer lezen niet uit hebt: geweldig!

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 01, 2008, 09:09:43 am »
John Polkinghorne - Living with Hope.
Een adventboekje  :)

http://isbn.abebooks.com/bwk/71/28/0281055971.jpg
Bombus terrestris Reginae

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: december 02, 2008, 12:15:05 am »

quote:

Mellon schreef op 13 november 2008 om 11:03:
[...]

Ha! Ik heb alleen De wereld van Sofie en Door een spiegel in raadselen van hem gelezen, maar mijn belangstelling is gewekt.
voor je het weet ben je verslaafd! Ik heb alle boeken van hem gelezen. Domweg goeder dan goed (oeps, nederlands is mijn goedste vak :) )
Mail me maar als je wat wilt weten

Hans61

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: december 02, 2008, 01:56:03 am »
op dit moment lees ik the life and crimes of Richard Ramirez ...........

Pinkeltje

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: december 03, 2008, 10:42:02 am »

quote:

Mellon schreef op 15 november 2008 om 16:30:
[...]
- Monsterlijk Regiment, Terry Pratchett

Hoera een Pratchettfan! (maar waarom leest iemand die zoveel engels- en duitstalige boeken leest uitgerekend Pratchett in het nederlands? |:(

Ik ben zelf bezig met de Schaduw van de Wind van Zafon. Op zich is het wel een aardig boek, maar ik had er gezien de immense populariteit meer van verwacht.
40 jaar GSV, da's pas echte trouw