Auteur Topic: Modbreaks [pfff]  (gelezen 3788 keer)

Marloes

• Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #30 Gepost op: april 27, 2003, 01:23:40 am »
quote:
op 26 Apr 2003 20:57:31 schreef Joesoef:
ramH schreef: Zeg dat dan ook tegen haar! Haar emailadres staat in d'r profiel en anders wel ergens bij haar naam.
Heb ik het net niet gezegt ?
En al vaker, maar blijkbaar leest ze het niet eens...

Ik lees inderdaad niet alles. "Mijn" subfora wel, maar verder lees ik alleen berichten uit andere subfora wanneer ik daar tijd voor heb. :)
Als ik ergens een modbreak gebruik doe ik dat (soms) idd met de vraag om commentaar te emailen om de topic zelf ontopic te houden, zodat de discussie daar gewoon kan doorgaan. Ik heb nog nooit mailtjes gehad over mijn modbreak-beleid, en zoek niet continu met de zoekfunctie of iemand iets tegen mij zegt in een van de vele berichtjes op dit forum :+.
Als je een modbreak krijgt waarmee je het niet eens bent, zou je me dan willen emailen of je kritiek/commentaar op een andere manier onder mijn aandacht brengen (bijv. in een topic als dit, maar dan is het nog handig als je me mailt dat je in dit topic iets hebt gezegd waar je graag reactie van mij op wilt)?  :>
Je doelt nu blijkbaar op een modbreak van mij in SlowChat: welke precies? En wat is jouw definitie van SlowChat (blijkbaar denk je dat ik dat anders interpreteer dan jij)?
« Laatst bewerkt op: april 27, 2003, 12:01:47 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

Does

• Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #31 Gepost op: april 27, 2003, 11:27:56 am »
quote:
Van mij mag je in onzin threads rustig je gang gaan. Heb net al even backstage overleg gehad. Alleen hou het wel gezellig...

Van mij mag je elk plaatje in slowchat modbreaken, want met die plaatjes in het topic: slowchat niet meer leuk gewoon en al
helemaal niet meer gezellig, dat is ook nog steeds een groot punt wat wij proberen duidelijk te maken en wat zo te zien nog
steeds niet is aangekomen.

quote:
Leer lezen en denk je ook eens in dat het in de wereld die buiten jou gedachten ligt anders toegaat. Niet alles draait om jou en niet alles is van jou. Er zijn meer mensen hier op het forum die vinden dat jij je erg irritant opstelt door overal onzin-dingen neer te zetten. Vind je het raar dat daar dan op ingegrepen wordt?! Als ik het niet met je eens bent wil niet zeggen dat jouw mening mij niet interesseert. Ik ben het er alleen niet mee eens omdat ik dingen in een groter kader zie dan jij (in ieder geval zo komt het op mij over).

Als ik dit zo lees heb ik zwaar het gevoel dat je dit alles beter tegen jezelf kan zeggen want de slotjes en breaks die jij zet slaan ook totaal nergens op, is dus onzin.

quote:
Voor de rest maak ik aan jou geen woord meer vuil op het forum.

Nu geef je dus eigenlijk toe dat jij niet geschikt bent voor een functie als moderator of admin.
Wil je weten waarom niet, dan wil ik je dat wel even uitleggen of je wil weer niet luisteren, kan natuurlijk ook.

quote:
Negatieve aandacht is ook aandacht. Gewoon niet op reageren. Dan is deze topic zó van het scherm verdwenen.

1. Los je lekker veel mee op, problemen blijven
2. Je moet altijd naar je users luisteren want de users maken het forum tot wat het is behalve in dit geval, want de mod's lopen het
zwaar te vernaaien... omdat ze niet bereidt zijn te luisteren.

quote:
Zooooo ! hehe ! Het is weer zondag. Fijn !
Vandaag gaan we weer naar de kerk en dan doen we weer alsof we elkaar van harte lief hebben.
En morgen zijn we weer maandag en dan gaan we weer gezellig door met schelden.

Ik zie geen 1 scheldwoord staan eerlijk gezegd.. :D

Nog even dit

Jullie zeggen steeds dat we moeten mailen eehj, waar zijn jullie bang voor? Je hebt hier een heel mooi subforum waar er ook
plaats voor is om even wat mee te delen en te zeggen.
Ik doel niet specifiek op een modbreak hoor, ik heb het over de modbreak in het algemeen dat die niks toevoegd dan alleen maar
irritatie.

Leer nu eens lezen Mods en Admin, dit geloof je toch niet?
Live vanuit de luie stoel

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #32 Gepost op: april 27, 2003, 11:53:58 am »
quote:
op 27 Apr 2003 11:27:56 schreef Does:
[...]
Nu geef je dus eigenlijk toe dat jij niet geschikt bent voor een functie als moderator of admin.
Wil je weten waarom niet, dan wil ik je dat wel even uitleggen of je wil weer niet luisteren, kan natuurlijk ook.

Mooi, leg me dat dan maar even uit. Ik heb geen zin in discussies die op ieder willekeurig moment onderbroken kunnen worden met een opmerking waar niemand wat mee kan en die alleen maar irritatie opwekt aan beide kanten. Dat heb je niet als je via de mail of IRL discussieert en daarom doe ik het dus liever op die manier.
Ik wil best discussieren om tot een oplossing/ander beleid te komen. Maar niet op de manier zoals het nu gaat. Daar lossen we aan beide kanten niet iets mee op. Ik wil best wat gezelligheid in topics hebben, anders is het ook zo saai, en daar wil ik ook best aan meewerken, maar ik (en anderen) hebben nogal sterk het gevoel dat dat ook weer wordt tegengewerkt. En op die manier komen we nergens.
quote:
[...]
1. Los je lekker veel mee op, problemen blijven
2. Je moet altijd naar je users luisteren want de users maken het forum tot wat het is behalve in dit geval, want de mod's lopen het
zwaar te vernaaien... omdat ze niet bereidt zijn te luisteren.

2. Je moet inderdaad naar ze luisteren. Of het ook slim is om er wat mee te doen is een ander verhaal. Dát hoeft namelijk niet altijd goed te zijn.
quote:
Nog even dit

Jullie zeggen steeds dat we moeten mailen eehj, waar zijn jullie bang voor? Je hebt hier een heel mooi subforum waar er ook
plaats voor is om even wat mee te delen en te zeggen.
Ik doel niet specifiek op een modbreak hoor, ik heb het over de modbreak in het algemeen dat die niks toevoegd dan alleen maar
irritatie.

Leer nu eens lezen Mods en Admin, dit geloof je toch niet?

Ik heb een alinea of wat hierboven uitgelegd waarom we het liever via de mail zien gebeuren. Lijkt me duidelijk genoeg toch?

Een discussie over het nut/waarom van een modbreak in het algemeen vind ik prima, kom maar met iets waar we mee kunnen beginnen. En dan wat duidelijker dan dat je hierboven hebt staan. Goed? :)
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #33 Gepost op: april 27, 2003, 12:49:49 pm »
Mods:
Misschien kan er als er een modbreak of een slotje gepklaatst wordt altijd de reden bij vermeld worden?
Daarmee voorkom je mogelijk al het negatieve heen en weer geklets dat hierboven staat. (behalve dat van Wilhelmina)
Overigens vindt ik de termen die enkelen menen te moeten gebruiken wel erg grof worden.
Ik meen dat dit een christelijk (zo niet gereformeerd) forum was.
Daarmee mag ik toch ook iets genuanceerder taalgebuik van de users verwachten?

Nog ff dit: niet wat de mond binnenkomt maakt iemand onrein, maar wat de mond uitkomt maakt iemand onrein (Matth. 15:11)
« Laatst bewerkt op: april 27, 2003, 01:00:05 pm door Riemer Lap (inactief) »
Ik doe niet meer mee.

Marloes

• Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #34 Gepost op: april 27, 2003, 01:01:47 pm »
quote:
Van mij mag je elk plaatje in slowchat modbreaken, want met die plaatjes in het topic: slowchat niet meer leuk gewoon en al helemaal niet meer gezellig, dat is ook nog steeds een groot punt wat wij proberen duidelijk te maken en wat zo te zien nog steeds niet is aangekomen.

Zie http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=749&pageID=11 voor een nieuw voorstel mbt plaatjes en slowchattopics.

Marloes

• Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #35 Gepost op: april 27, 2003, 01:04:09 pm »
quote:
op 26 Apr 2003 20:23:28 schreef Joesoef:
Zo vind ik ook bijvoorbeeld het toepassen van een modbreak om een url klikbaar te maken erg irri....

Kan ik me voorstellen; zijn we nu intern over in gesprek :).

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #36 Gepost op: april 27, 2003, 01:13:24 pm »
quote:
Vreemd dat er berichten in deze discussie zomaar gedelete worden  . Er werd serieus gediscussieerd.. en als mensen 'veroordeeld' worden mogen ze daar toch op reageren?? Ik steun Does, die gewoon zijn mening geeft. Wilhelmina lijkt dit te zien als een persoonlijke aanval en reageert daar dan ook kinderachtig op.. Beetje jammer hoor..
Maar om dan berichten te deleten van mensen die Does steunen ( zoals De Mir)vind ik erg vreemd.. waarom worden die messages van Wilhelmina waarin ze kinderachtig reageert op Does dan niet gedelete???

Er zijn ook posts van Wilhelmina gedelete, daar gaat het niet om het gaat erom dat het compleet off-topic ging. Dit is al de tweede topic over Soul Survivor en ik denk dat de topicstarter iets anders zijn hoofd had dan wat er nu gebeurde. Verder hoop ik gewoon op een goede discussie.
« Laatst bewerkt op: april 27, 2003, 02:00:08 pm door Tave »
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Does

• Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #37 Gepost op: april 27, 2003, 01:19:06 pm »
quote:
Ik wil best discussieren om tot een oplossing/ander beleid te komen.

Daar hebben we iig niks van gemerkt. Je staat niet eens open voor de users zeg maar en ga nu niet zeggen dat je dat wel doet
want het is gewoon niet zo! Hoe lang lopen we al te zeggen dat de plaatjes in slowchat irritant zijn en ze behoren in het plaatjestopic
bijvoorbeeld? Er word niet geluisterd want de users zijn belangrijk en je moet zelf inzien dat zulke plaatjes e.d. daar NIET thuishoren.
quote:
2. Je moet inderdaad naar ze luisteren. Of het ook slim is om er wat mee te doen is een ander verhaal. Dát hoeft namelijk niet altijd goed te zijn.

Blijkbaar vindt jij het nooit slim :|

quote:
Ik heb een alinea of wat hierboven uitgelegd waarom we het liever via de mail zien gebeuren. Lijkt me duidelijk genoeg toch?

En ik heb ook al gezegd wat ik van dat mail-gebeuren vindt :z

quote:
Een discussie over het nut/waarom van een modbreak in het algemeen vind ik prima, kom maar met iets waar we mee kunnen beginnen. En dan wat duidelijker dan dat je hierboven hebt staan. Goed?

Volgens mij moet ik het gaan toelichten met plaatjes ofzo dat dit beleid niet deugd... als je niet snapt wat ik hier allemaal probeer duidelijk te maken
dan moet ik je echt gaan onderschatten..
Live vanuit de luie stoel

Marloes

• Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #38 Gepost op: april 27, 2003, 01:26:39 pm »
quote:
op 27 Apr 2003 13:19:06 schreef Does:
Hoe lang lopen we al te zeggen dat de plaatjes in slowchat irritant zijn en ze behoren in het plaatjestopic bijvoorbeeld? Er word niet geluisterd want de users zijn belangrijk en je moet zelf inzien dat zulke plaatjes e.d. daar NIET thuishoren.

Does, heb je dit al gelezen? http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=749&pageID=11

dingo

• Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #39 Gepost op: april 27, 2003, 01:27:47 pm »
Alhoewel ik van de moderatoren begrijp dat zij graag on topic blijven denk ik dat het niet goed is om complete posts te verwijderen. Wel uiteraard als er sprake is van grove taal etc. maar niet omdat het niet on topic zou zijn. Een forum is er voor de users en als die af en toe off topic willen dan moet dat kunnen. Je kan ze natuurlijk wel vragen een nieuw topic te openen of om te verkassen naar sc.

En @Joesoef en @Does ik kan jullie taalgebruik niet altijd waarderen je kan je argumenten ook wel onder de aandacht brengen zonder grof te worden.

Marloes

• Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #40 Gepost op: april 27, 2003, 01:28:01 pm »
quote:
op 27 Apr 2003 13:13:24 schreef Tave:
Ik vond Wilhelmina ook erg kinderachtig.

Niet op de man spelen houdt toch ook in: niet op de vrouw spelen :?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #41 Gepost op: april 27, 2003, 01:31:02 pm »
Ben het niet eens met de kritiek op de mods alhier. Wat is er mis met 'modbreaks'? Mods doen zoiets niet om users te pesten, maar in het belang van het forum lijkt me. Ik stoor me er totaal niet aan.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #42 Gepost op: april 27, 2003, 01:39:56 pm »
quote:
op 27 Apr 2003 13:19:06 schreef Does:
Daar hebben we iig niks van gemerkt. Je staat niet eens open voor de users zeg maar en ga nu niet zeggen dat je dat wel doet
want het is gewoon niet zo! Hoe lang lopen we al te zeggen dat de plaatjes in slowchat irritant zijn en ze behoren in het plaatjestopic
bijvoorbeeld? Er word niet geluisterd want de users zijn belangrijk en je moet zelf inzien dat zulke plaatjes e.d. daar NIET thuishoren.

Zou je dan even twee posts van mij op willen zoeken in de slowchatdraad en in de blaatdraad waarin ik zeg dat plaatjes in het plaatjestopic horen?! Ik _heb_ dat twee keer gezegd, dus dan moet je nu niet aankomen met dat ik er weinig aan zou doen. Ik vind ze zelf ook irritant, maar als niemand wil luisteren naar wat ik schrijf dan ga ik er echt niet per direct weer op zitten hoor. Dát vindt ook niemand leuk.

Hier en hier heb ik die dingen gepost.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Pulpeet

• Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #43 Gepost op: april 27, 2003, 01:52:28 pm »
Waarom moet er hier eigenlijk geslowchat en geblaat worden?

In het begin was het wel leuk. Maar alle problemen gaan over dit soort topics. Internet is groot, mensen die voor hun ontspaning wat willen chatten kunnen op veel plaatsen terecht. Waarom moet dat per se ook hier?

Kan dit forum niet gewoon voor serieuze discussies gereserveerd blijven? Volgens mij zijn we dan meteen van alle problemen af.

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Modbreaks [pfff]
« Reactie #44 Gepost op: april 27, 2003, 01:54:28 pm »
quote:
op 27 Apr 2003 13:27:47 schreef dingo:
Alhoewel ik van de moderatoren begrijp dat zij graag on topic blijven denk ik dat het niet goed is om complete posts te verwijderen. Wel uiteraard als er sprake is van grove taal etc. maar niet omdat het niet on topic zou zijn. Een forum is er voor de users en als die af en toe off topic willen dan moet dat kunnen. Je kan ze natuurlijk wel vragen een nieuw topic te openen of om te verkassen naar sc.

Ik heb al een keer een nieuwe topic over Soul Survivor geopend. Flames of gewoon onzin is jammer voor een topic die volgens mij best een interessante kan zijn.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)