Auteur Topic: SARS  (gelezen 2938 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #15 Gepost op: april 30, 2003, 02:50:12 pm »
quote:
op 12 Apr 2003 23:54:27 schreef Jan W:
Stel morgen wordt "SARS" in Nederland ontdekt. Vele mensen zullen in paniek raken denk ik zo. Hoe reageren wij hierop?

Ik maak me totaal niet druk om SARS. Ten eerste denk ik niet dat het in Nederland zal opduiken en ten tweede is het, zoals hierboven al gepost, slechts in 3% van de gevallen dodelijk.

Neem bijvoorbeeld Ebola. DAT is pas een dodelijk virus, met bovendien vreselijke symptomen (je organen worden een bloederige massa) Ik heb ooit de film 'Outbreak' gezien, over de verspreiding van een op Ebola lijkend virus. Een compleet stadje wordt besmet en door het leger afgesloten van de buitenwereld. Een heel beklemmend verhaal, dat niet eens zo onrealistisch is.
« Laatst bewerkt op: april 30, 2003, 04:22:10 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

priemjohannes

• Lectori Salutem
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #16 Gepost op: april 30, 2003, 03:03:38 pm »
quote:
op 24 Apr 2003 17:21:35 schreef Alfredt:
Ja dat weet ik, maar we hebben de pest gehad in de middeleeuwen, de spaanse griep aan het begin van de vorige eeuw.

Een stukje uit de geschiedenis Als de vertalers, van de statenvertaling, hun werk klaar hebben, gaan de revisoren aan de slag. Zij kijken heel nauwkeurig het werk van de vertalers na. Dat is een moeilijk werk in een moeilijke tijd, want er heerst in de stad Leiden een vreselijke ziekte: de pest. Het is een ziekte waarvoor geen medicijnen bestaan en die bovendien erg besmettelijk is. In Leiden sterven tientallen mensen per dag. Wat moeten ze doen? De stad Leiden verlaten en vertrekken naar een andere plaats? Ze vragen de Heer in een gebed om raad. Na het gebed besluiten ze met z'n allen dat ze in Leiden zullen blijven. De Heer is machtig hen te bewaren voor deze besmettelijke ziekte. En? Niet één van de vertalers of van de revisoren wordt ziek. Ze kunnen rustig doorwerken. De Staten-Generaal keuren het werk goed en geven toestemming voor de uitgave. Zij hopen dat de Statenvertaling in alle Nederlandse kerken, scholen en gezinnen ingevoerd zal worden.

Nu nog ligt de Statenvertaling vaak nog op preekstoelen in de kerken.
de liefde kwetst niemands gevoel

Marloes

• Bekijk profiel
SARS
« Reactie #17 Gepost op: april 30, 2003, 03:32:07 pm »
Komt dat uit het boekje Kerkgeschiedenis van Vreugdenhil? (Die vertelling voor kinderen)
[Prediker 7:29]

priemjohannes

• Lectori Salutem
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #18 Gepost op: april 30, 2003, 03:51:44 pm »
quote:
op 30 Apr 2003 15:32:07 schreef Marloes:
Komt dat uit het boekje Kerkgeschiedenis van Vreugdenhil

Dat kun je hier vinden: kinderen en kinderen

In de statenvertaling staat deze geschiedenis voorin vermeld.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2003, 09:57:35 pm door priemjohannes »
de liefde kwetst niemands gevoel

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #19 Gepost op: april 30, 2003, 04:02:55 pm »
En, wat willen jullie hier nu mee zeggen?
Volgens mij is SARS vooral een mediahype "Fear sells", hoe erg ook voor de individuele mensen die het krijgen.
De bijbel spreekt over allerlei dingen die zullen gebeuren en dat we ons daar maar niet te druk over moeten maken. We kunnen beter op God vertrouwen die in leven en sterven bij ons is. Hij verlaat ons nooit alleen dat geeft rust, en al die getalletjes doen dat niet.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #20 Gepost op: april 30, 2003, 04:23:26 pm »
quote:
op 30 Apr 2003 16:02:55 schreef izzewizze:
En, wat willen jullie hier nu mee zeggen?
Volgens mij is SARS vooral een mediahype "Fear sells", hoe erg ook voor de individuele mensen die het krijgen.
De bijbel spreekt over allerlei dingen die zullen gebeuren en dat we ons daar maar niet te druk over moeten maken. We kunnen beter op God vertrouwen die in leven en sterven bij ons is. Hij verlaat ons nooit alleen dat geeft rust, en al die getalletjes doen dat niet.

Wij moderne mensen willen alles maar onder controle houden en alle risico's uitbannen, maar dat is een utopie.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Sujeth

• Bekijk profiel
SARS
« Reactie #21 Gepost op: mei 10, 2003, 12:26:09 pm »
Ik denk dat er wel verschil in reactie zal zijn tussen christenen en niet-christenen, christenen weten zich veilig bij God en vertrouwen ook op Hem als ze toch een ziekte krijgen, of dat nu SARS is of niet.

Picardijn, waar haal je al die prachtige percentages vandaan, zoals de kans dat je jezelf wurgt in je slaap???

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
SARS
« Reactie #22 Gepost op: mei 10, 2003, 01:08:04 pm »
quote:
op 10 May 2003 12:26:09 schreef Sujeth:

Picardijn, waar haal je al die prachtige percentages vandaan, zoals de kans dat je jezelf wurgt in je slaap???

Die heb ik van het AD en andere website's
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.