Auteur Topic: Soul Survivor (2)  (gelezen 2841 keer)

Does

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #15 Gepost op: april 27, 2003, 11:11:28 am »

quote:

op 26 Apr 2003 22:50:19 schreef Sam:
op 26 Apr 2003 20:50:14 schreef Does:
Ach en jullie zitten met je jas aan, in van die houte kerkbankjes, de handen devoot in de schoot, en gaan alleen staan als de dominee dat zegt

Je was toch 50 geworden? Waar is dat verstand opeens naar toe gevolgen ?

SHAME ON YOU!!
:? nou nee niet echt... zit me daar eens even aan te vallen die dame.. eerder shame voor haar hoor..  |:(
Live vanuit de luie stoel

Does

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #16 Gepost op: april 27, 2003, 11:13:02 am »

quote:

Ik vind het wel jammer dat mensen het 'van buitenaf' 'veroordelen' terwijl ze er zelf nooit geweest zijn.
Genoeg over gelezenm, gehoord en gezien dus plz... dan kan ik dus wel een oordeel er over geven. En mij past dat gewoon helemaal niet maar ik vind dat mevrouw hier even niet ook moet gaan veroordelen dan over gkv-ers...

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #17 Gepost op: april 27, 2003, 11:28:52 am »

quote:

op 26 Apr 2003 20:37:48 schreef Wilhelmina:
Ach en jullie zitten met je jas aan, in van die houte kerkbankjes, de handen devoot in de schoot, en gaan alleen staan als de dominee dat zegt :)
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Dat ben ik met je eens. Kijk ik ben zelf nooit bij Soul Survivor geweest maar wel in diensten in Pinkstergemeentes. En dat is mij gewoon te.. denk ik. Iedereen staat daar te springen handen opgeheven. Niks mis mee op zich. Maar ik krijg daar zo'n gevoel van dat dat daar moet...

Ik ben er van overtuigd dat God net zo goed bij een dienst in een Pinkstergemeente of Soul Survivor is als een dienst in de GKV. En God kijkt naar je hart. (opwekking 548 ;))

En natuurlijk is het een leuke karikatuur van de GKV die je opschrijft, maar er zit inderdaad wel iets van waarheid in. Maar goed, daar gaat de discussie nu niet over. Back to Soul Survivor.
« Laatst bewerkt op: april 27, 2003, 11:54:00 am door Tave »
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #18 Gepost op: april 27, 2003, 11:31:16 am »

quote:

op 26 Apr 2003 23:55:39 schreef Mezzamorpheus:
Vanmiddag sprak ik dus nog iemand die er vorig jaar vol scepsis heen was gegaan (idd: 'zweverig gedoe' etc.) en die zo enthousiast terugkwam ('ik weet niet wat het is, maar je ervaart God daar heel duidelijk') dat ie dit jaar weer gaat. Ben benieuwd naar zijn ervaringen dit jaar.
Ik heb het idee dat op zulke massabijeenkomsten God zo duidelijk ervaren wordt omdat mensen elkaar gek maken. Er wordt een sfeer gecreeerd waardoor mensen bepaalde ervaringen gaan krijgen.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Sam

• Wat is waarheid? Joh. 18:38
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #19 Gepost op: april 27, 2003, 11:43:19 am »

quote:

op 27 Apr 2003 11:11:28 schreef Does:
op 26 Apr 2003 22:50:19 schreef Sam:
op 26 Apr 2003 20:50:14 schreef Does:
Ach en jullie zitten met je jas aan, in van die houte kerkbankjes, de handen devoot in de schoot, en gaan alleen staan als de dominee dat zegt

Je was toch 50 geworden? Waar is dat verstand opeens naar toe gevolgen ?

SHAME ON YOU!!

:? nou nee niet echt... zit me daar eens even aan te vallen die dame.. eerder shame voor haar hoor..  |:(
Zo'n persoonlijke aanval siert een christen niet. Een karikatuur van een groep mensen ook niet, maar dan ben jij maar de minste om de karikatuur te corrigeren.

de mir

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #20 Gepost op: april 27, 2003, 11:44:01 am »
ik steun Does :)

GO DOES GO DOES GO DOES!!! ;)

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #21 Gepost op: april 27, 2003, 11:49:00 am »
En again...
Asjeblieft deze topic gaat over Soul Survivor. Discussieer daar asjeblieft over, ik vind het persoonlijk een interessant onderwerp en ik kan me voorstellen dat er anderen zijn die er ook graag serieus over willen discussieren. Ik heb een aantal van de nietszeggende (= posts die niet over Soul Survivor gaan) posts in dit topic gedelete.

Ik hoop dat het nu weer over Soul Survivor gaat :). Ik heb zo veel mogelijk van de discussie daarover laten staan.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

de mir

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #22 Gepost op: april 27, 2003, 11:50:28 am »
is serieus bedoeld hoor, die steun aan Does

GO DOES GO DOES GO DOES GO DOES ;)

Jude

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #23 Gepost op: april 27, 2003, 12:49:40 pm »
Vreemd dat er berichten in deze discussie zomaar gedelete worden :?. Er werd serieus gediscussieerd.. en als mensen 'veroordeeld' worden mogen ze daar toch op reageren?? Ik steun Does, die gewoon zijn mening geeft. Wilhelmina lijkt dit te zien als een persoonlijke aanval en reageert daar dan ook kinderachtig op.. Beetje jammer hoor..
Maar om dan berichten te deleten van mensen die Does steunen ( zoals De Mir)vind ik erg vreemd.. waarom worden die messages van Wilhelmina waarin ze kinderachtig reageert op Does dan niet gedelete???

Marloes

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #24 Gepost op: april 27, 2003, 12:56:11 pm »
Dit topic gaat over Soul Survivor, niet over het modbeleid. Reageren op het beleid van de moderators/admins kan bijv. in http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=792.
Berichtjes die niet over 'Soul Survivor' gaan zijn off-topic en kunnen dus door een moderator gedelete worden. Dit heeft niets te maken met persoonlijke voorkeuren van een moderator.
Als je het niet eens bent met een modbreak kun je dat in bovenstaand topic aangeven, of de moderator emailen, of onze 'baas' Jan W een mailtje sturen.
Die regel is er om ervoor te zorgen dat een discussie relevant blijft; niet afdwaalt :).
[Prediker 7:29]

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #25 Gepost op: april 27, 2003, 01:13:45 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 12:49:40 schreef Jude:
Vreemd dat er berichten in deze discussie zomaar gedelete worden :?. Er werd serieus gediscussieerd.. en als mensen 'veroordeeld' worden mogen ze daar toch op reageren?? Ik steun Does, die gewoon zijn mening geeft. Wilhelmina lijkt dit te zien als een persoonlijke aanval en reageert daar dan ook kinderachtig op.. Beetje jammer hoor..
Maar om dan berichten te deleten van mensen die Does steunen ( zoals De Mir)vind ik erg vreemd.. waarom worden die messages van Wilhelmina waarin ze kinderachtig reageert op Does dan niet gedelete???
zie verder: http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=792 idd.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #26 Gepost op: april 27, 2003, 04:11:38 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 11:28:52 schreef Tave:
op 26 Apr 2003 20:37:48 schreef Wilhelmina:
Ach en jullie zitten met je jas aan, in van die houte kerkbankjes, de handen devoot in de schoot, en gaan alleen staan als de dominee dat zegt :)
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Dat ben ik met je eens. Kijk ik ben zelf nooit bij Soul Survivor geweest maar wel in diensten in Pinkstergemeentes. En dat is mij gewoon te.. denk ik. Iedereen staat daar te springen handen opgeheven. Niks mis mee op zich. Maar ik krijg daar zo'n gevoel van dat dat daar moet...
Soul Survivor en de Pinkstergemeente KAN je NIET een-op-een vergelijken. Dat vind ik dus zo'n beoordeling 'van buitenaf'.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #27 Gepost op: april 27, 2003, 04:12:47 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 11:31:16 schreef Pleun:
Ik heb het idee dat op zulke massabijeenkomsten God zo duidelijk ervaren wordt omdat mensen elkaar gek maken. Er wordt een sfeer gecreeerd waardoor mensen bepaalde ervaringen gaan krijgen.
'Het idee dat'... Spreek je uit ervaring? Bovendien is er niets mis met een sfeer creeren waarin Gods Geest de ruimte krijgt...

Does

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #28 Gepost op: april 27, 2003, 04:25:53 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 16:12:47 schreef Mezzamorpheus:
Bovendien is er niets mis met een sfeer creeren waarin Gods Geest de ruimte krijgt...
Dat hoor je hem ook niet zeggen natuurlijk..

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #29 Gepost op: april 27, 2003, 04:33:45 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 00:36:18 schreef macguinness:
Ik weet niet welke bijbel jullie (Joesoef en Does) lezen, maar in de Christelijke bijbel staat iets over naastenliefde en respect en zo.

Klik maar eens op onderstaande link, heb je keuze uit 4 vertalingen.

http://bijbel.oneway.nl/

Of deze:
http://aaron.eur.ibs.org/.../bijbel/online_bijbel.htm

Ja, en in de bijbel staat ook dat David Goliath versloeg. En over de torenbouw van babel.. Heel leuk allemaal, maar wat wil je zeggen ?
Ben ik respectloos dan tegenover die mensen ? Nee toch ?
Dan moet je ook niet net doen alsof ik dat wel ben, want daar plaats je je opmerking voor toch ? Leuk geprobeerd, maar je slaat de plank finaal mis..
Eerst nadenken, dan posten volgende keer...
Zeker als je met zo'n frontale aanval komt die nergens op slaat... :(
« Laatst bewerkt op: april 27, 2003, 04:46:03 pm door Joesoef »
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised