Auteur Topic: Soul Survivor (2)  (gelezen 2840 keer)

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #30 Gepost op: april 27, 2003, 04:43:59 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 16:12:47 schreef Mezzamorpheus:
'Het idee dat'... Spreek je uit ervaring? Bovendien is er niets mis met een sfeer creeren waarin Gods Geest de ruimte krijgt...
Nee, maar ik begrijp wel wat Pleun bedoelt. Als ik in de Arena met 50000 man achter mijn cluppie ga staan dan voel je ook wat...
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Does

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #31 Gepost op: april 27, 2003, 04:46:44 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 16:43:59 schreef Tave:
'Het idee dat'... Spreek je uit ervaring? Bovendien is er niets mis met een sfeer creeren waarin Gods Geest de ruimte krijgt...

Nee, maar ik begrijp wel wat Pleun bedoelt. Als ik in de Arena met 50000 man achter mijn cluppie ga staan dan voel je ook wat...
Inderdaad..
Live vanuit de luie stoel

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #32 Gepost op: april 27, 2003, 04:51:28 pm »
* Met Tave eens is
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #33 Gepost op: april 27, 2003, 04:53:36 pm »

quote:

op 26 Apr 2003 23:55:39 schreef Mezzamorpheus:
Vanmiddag sprak ik dus nog iemand die er vorig jaar vol scepsis heen was gegaan (idd: 'zweverig gedoe' etc.) en die zo enthousiast terugkwam ('ik weet niet wat het is, maar je ervaart God daar heel duidelijk') dat ie dit jaar weer gaat. Ben benieuwd naar zijn ervaringen dit jaar.
Zoals eerder gezegd, misschien ga ik woensdag nog.
Ik vind het wel jammer dat mensen het 'van buitenaf' 'veroordelen' terwijl ze er zelf nooit geweest zijn.
Ik ben benieuwd naar wat je ervan vindt. Als je nog gaat, post je ervaring dan ff :)
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #34 Gepost op: april 27, 2003, 05:00:46 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 11:31:16 schreef Pleun:
Ik heb het idee dat op zulke massabijeenkomsten God zo duidelijk ervaren wordt omdat mensen elkaar gek maken. Er wordt een sfeer gecreeerd waardoor mensen bepaalde ervaringen gaan krijgen.

Ik heb wel eens christelijke massabijeenkomsten meegemaakt ja, zoals praiseavonden in het Rotterdamse Ahoy. Wanneer grote mensenmassa's bij elkaar zijn, ontstaat er vaak een vorm van massapsychose en dat is bij christelijke bijeenkomsten niet anders. Neemt niet weg dat ik het met je tweede zin eens ben....

quote:

op 27 Apr 2003 16:43:59 schreef Tave:

Klopt. Ik ervoer het pas nog bij Feyenoord - Ajax. Weliswaar geen spirituele ervaring, maar je laat je toch meeslepen...
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #35 Gepost op: april 27, 2003, 06:26:06 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 17:00:46 schreef Pleun:

Ik heb wel eens christelijke massabijeenkomsten meegemaakt ja, zoals praiseavonden in het Rotterdamse Ahoy. Wanneer grote mensenmassa's bij elkaar zijn, ontstaat er vaak een vorm van massapsychose en dat is bij christelijke bijeenkomsten niet anders.
...

Mijn mond valt open van verbazing. Je hebt het over het werk van de Heilige Geest.
Elke keer weer hier, over wélk onderwerp het ook gaat, nemen jullie het werk van de duisternis als voorbeeld, en wijzen op die gronden alles van God af.
Ik heb daar vroeger eens een liedje over gehoord: Alles is omgekeerd.

In ieder geval heeft de duivel het zo bij bepaalde christelijke groeperingen voor elkaar, ze zó te manipuleren, dat ze dénken er goed aan te doen het werk van de Geest maar helemaal af te schaffen.

Wordt wakker, mensen zijn pas in staat om vals geld te herkennen als ze wéten hoe echt herkent kan worden. Je gooit toch ook niet al je geld in de prullebak omdat er wel eens een vals biljet tussen kan zitten, of omdat het voor hele duistere doeleinden gebruikt kan worden?
Zorg dat je echt van onecht kunt onderscheiden, dan kun je ook in een massale bijeenkomst "reine handen" opheffen.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #36 Gepost op: april 27, 2003, 07:08:10 pm »

quote:

In ieder geval heeft de duivel het zo bij bepaalde christelijke groeperingen voor elkaar, ze zó te manipuleren, dat ze dénken er goed aan te doen het werk van de Geest maar helemaal af te schaffen.

Scheer ons dan ook niet over 1 kam met de mensen die de opvatting hebben zoals jij die hier neerzet.. Je voelt je blijkbaar aangevallen wat helemaal niet nodig is...

Ik vind het werk van de Geest prachtig en wil er zeker ook meer van leren kennen... Ik sta er wel voor open en ben ook echt niet anti-pinkster ofzo..
Ik zeg alleen dat ik er voorzichtig mee ben... De blijdschap die er van afstraald mag zeker voor "ons als GKV" een voorbeeld zijn...

Maar wat je ons verwijt doe je zelf hetzelfde.. Verwijten naar ons gooien dat we de Geest enz niet willen ervaren enz enz...

Als je doet alsof je alles zo goed weet hou je er zelf dan ook aan..
Laat de bijbel gewoon voor beiden het richtsnoer zijn.. Ik zie ook totaal geen nut in het bekritiseren of veroordelen van elkaar... Ik zeg niet dat jullie fout zijn of wij goed.. Ik geef alleen mijn mening over bepaalde dingen.. Maar ik weet zeker dat als jullie dat met oprecht hart doen dat God het net zo waardeerd als de dingen die wij doen in de dienst..

Laat het gewoon ter eere van Hem zijn...

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #37 Gepost op: april 27, 2003, 11:06:22 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 19:08:10 schreef Joesoef:
Scheer ons dan ook niet over 1 kam met de mensen die de opvatting hebben zoals jij die hier neerzet.. Je voelt je blijkbaar aangevallen wat helemaal niet nodig is...
Je kan niet ontkennen dat hier vaak hele grote 'menselijke' voorbehouden getrokken worden bij 'Geestelijke' uitingen. Zelfs zulke grote voorbehouden dat het minstens de schijn heeft dat 'men' niet in 'Geestelijke' uitingen gelooft of er op zijn minst vreselijk sceptisch tegenover staat. Dat is gewoon wat Wilhelmina constateert en dat mag toch gezegd worden?

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #38 Gepost op: april 27, 2003, 11:09:03 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 16:53:36 schreef Tave:
op 26 Apr 2003 23:55:39 schreef Mezzamorpheus:
Vanmiddag sprak ik dus nog iemand die er vorig jaar vol scepsis heen was gegaan (idd: 'zweverig gedoe' etc.) en die zo enthousiast terugkwam ('ik weet niet wat het is, maar je ervaart God daar heel duidelijk') dat ie dit jaar weer gaat. Ben benieuwd naar zijn ervaringen dit jaar.
Zoals eerder gezegd, misschien ga ik woensdag nog.
Ik vind het wel jammer dat mensen het 'van buitenaf' 'veroordelen' terwijl ze er zelf nooit geweest zijn.

Ik ben benieuwd naar wat je ervan vindt. Als je nog gaat, post je ervaring dan ff :)
Ik houd jullie op de hoogte....

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #39 Gepost op: april 27, 2003, 11:19:44 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 23:06:22 schreef Mezzamorpheus:

Je kan niet ontkennen dat hier vaak hele grote 'menselijke' voorbehouden getrokken worden bij 'Geestelijke' uitingen. Zelfs zulke grote voorbehouden dat het minstens de schijn heeft dat 'men' niet in 'Geestelijke' uitingen gelooft of er op zijn minst vreselijk sceptisch tegenover staat. Dat is gewoon wat Wilhelmina constateert en dat mag toch gezegd worden?

Natuurlijk mag dat gezegt worden... Maar dan wil ik niet dat ze doet alsof ik daar per defenitie ook bij hoor...
Maar laat ff weten wat jij er van vond...

dingo

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #40 Gepost op: april 27, 2003, 11:30:29 pm »

quote:

Ik sta er inderdaad uiterst sceptisch tegenover en daar zijn "de broeder" en zijn soortgenoten debet aan. Het is niet mijn bedoeling om daarmee alle evangelische gemeenten over een kam te scheren, integendeel ik ga zelfs naar Opwekking. Maar ik ben uit ondervinding allergisch voor emoties van groepen mensen omdat ik daarmee ook uiterst ongeestelijke dingen heb zien gebeuren.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #41 Gepost op: april 27, 2003, 11:36:39 pm »
Daar kan ik over meepraten..
Vandaar ook mijn enigszins sceptische houding tegenover de manier waarmee in dergelijke kringen soms met de gaven van de geest om gaat...
Het is soms echt gewoon een soort kermis attractie...
Dan vind ik dat erg respectloos.. Je staat tenslotte wel voor de troon van een machtig koning en dan vind ik toch ook wel dat eerbied en respect op z'n plek is...
En niet alleen de blijdschap omdat je dat zelf toevallig het leukste vind..

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #42 Gepost op: april 28, 2003, 11:53:43 am »

quote:

Daar ben ik het mee eens. Zelf sta ik ook wantrouwend tegenover 'geestelijke' uitingen. Wanneer is iets afkomstig van God en wanneer is het, al dan niet bewust, fake? Tsja...
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #43 Gepost op: april 28, 2003, 12:13:23 pm »

quote:

op 28 Apr 2003 11:53:43 schreef Pleun:
Daar ben ik het mee eens. Zelf sta ik ook wantrouwend tegenover 'geestelijke' uitingen. Wanneer is iets afkomstig van God en wanneer is het, al dan niet bewust, fake? Tsja...
En waarom wordt er, zo is mijn indruk tenminste, door velen hier er al bij voorbaat van uitgegaan dat zo'n uiting wel 'fake' zal zijn en pas bij hoge uitzondering 'Geestelijk'?

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #44 Gepost op: april 28, 2003, 12:17:42 pm »
[Daar ben ik het mee eens. Zelf sta ik ook wantrouwend tegenover 'geestelijke' uitingen. Wanneer is iets afkomstig van God en wanneer is het, al dan niet bewust, fake? Tsja...[/quote]

Dat leer je wel onderscheiden, ik zie ze er gerust wel tussen op grote manifestaties. We hebben ook nooit gezegd dat ze er niet zijn. Maar ik heb geleerd me er niet aan te storen waardoor mijn vreugde weg zou gaan.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !