Auteur Topic: Brieven aan een kandidaat-katholiek  (gelezen 4708 keer)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Brieven aan een kandidaat-katholiek
« Reactie #15 Gepost op: april 09, 2009, 07:37:52 pm »
Lieve Els,

Omdat ik weet dat rkdiak momenteel druk is in de kerk reageer ik even op je post. De brieven in dit topic zijn gericht aan "Philothea, onder welke naam je je ook meldt". De betekenis van Philothea is 'God-minnende ziel'. De betekenis van de frase "onder welke naam je je ook meldt" is, dat iedereen die zich aangesproken voelt of weet, aangesproken ís.

Het perspectief ligt als het ware aan de ontvangende kant: rkdiak heeft zowel niemand op het oog, als iedereen. (lekker duidelijk ben ik hè  ;)  )

Sterker, ik denk dat hij er geen problemen mee heeft als ik dit hier neerschrijf: ik was sowieso van plan mijn 'brief' hier te posten maar heb er concreet werk van gemaakt omdat rkdiak het me vroeg, zodat de drempel bij jou om te reageren lager zou worden.

Blijf dus, (als je dat wil!) niet alleen dit topic volgen maar voel je ook vrij om deel te nemen! Overigens uiteraard ook om dat níet te doen  ;)

Groet,
BBB
Bombus terrestris Reginae

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: april 09, 2009, 07:55:31 pm »
Briljant. Een evangelisatiemethode die nieuw voor me is. In dat geval mag iedereen het lezen en er mee doen waartoe hij of zij zich geroepen voelt. Het is nu witte donderdag. Kan helaas niet in de dienst zijn, maar morgen bezoek ik de goedevrijdagdienst. Ik bedacht me waarom ik dat eigenlijk doe. Het hoeft niet, het is bovendien iets dat overgenomen is van de katholieken en niet typerend protestands is, maar toch wil ik er naar toe en het meebeleven. En daarom gaan we opweg naar pasen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: april 11, 2009, 09:12:12 am »
Modbreak:
post op verzoek verwijderd - te persoonlijk. contact hierover is mogelijk per mail.
Bombus terrestris Reginae

mohamed

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: april 11, 2009, 09:23:39 am »

quote:

gaitema schreef op 09 april 2009 om 19:55:
Briljant. Een evangelisatiemethode die nieuw voor me is. In dat geval mag iedereen het lezen en er mee doen waartoe hij of zij zich geroepen voelt. Het is nu witte donderdag. Kan helaas niet in de dienst zijn, maar morgen bezoek ik de goedevrijdagdienst. Ik bedacht me waarom ik dat eigenlijk doe. Het hoeft niet, het is bovendien iets dat overgenomen is van de katholieken en niet typerend protestands is, maar toch wil ik er naar toe en het meebeleven. En daarom gaan we opweg naar pasen.
Ja voor mij ook, maar vind het een beetje onpersoonlijk en veel te veel tekst om door te nemen.

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: april 11, 2009, 03:19:40 pm »
Het blijkt dat dit topic zowel hier, als achter de schermen meer tumult oproept, dan dat het goed doet. Dat zo zijnde, vind ik het onverantwoord het voort te zetten. Els, Bumblebee en Cecilia, als jullie het topic willen voortzetten, dan wil ik dat graag doen, maar op het jullie bekende adres.
So sue me!

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: april 11, 2009, 03:34:31 pm »
Modbreak:
Dicht op verzoek