Auteur Topic: Europese verkiezingen  (gelezen 11241 keer)

Thorgrem

• Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #15 Gepost op: april 24, 2009, 04:20:58 pm »
Het plaatje met daarop de verschillende partijen toont overigens voor mij wel gelijk het bestaansrecht van de PVV aan. Het is toch haast onvoorstelbaar dat jarenlang die hoek van mensen niet aangesproken is door de bestaande partijen.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #16 Gepost op: april 24, 2009, 04:25:10 pm »
Ehm, dat noemt men toch tijdgeest?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #17 Gepost op: april 24, 2009, 04:25:32 pm »
Ondertussen is stemwijzer ook online.

Mijn 'score' daar:
http://94.100.118.34/557250001-557300000/557296601-557296700/557296698_6_jtQ3.jpeg

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #18 Gepost op: april 24, 2009, 05:00:07 pm »
Lol... hier scoort D66 best hoog en SP best laag. Ik heb alle partijtjes maar meegenomen in het advies.

Newropeans      
LibDem      
ChristenUnie/SGP      
D66      
De Groenen      
Libertas Nederland      
PvdA      
Partij voor Europese Politiek      
CDA      
Solidara      
GroenLinks      
Partij voor de Dieren      
Europese Klokkenluiders Partij      
VVD      
PVV      
SP
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #19 Gepost op: april 24, 2009, 08:27:07 pm »
Uitslag bij mij was redelijk CU ( zat boven in de circel iets naar rechts van het midden van mijn veld), op het randje PVDD en Groen links en de rest viel buiten mijn veld.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Thorgrem

• Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #20 Gepost op: april 24, 2009, 09:02:27 pm »
PVV
VVD
CDA

Op volgorde van populariteit bij mij volgens de laatste test.

Overigens wat voorspellingen;
Ik denk dat de opkomst een nieuw historisch dieptepunt zal bereiken.
Van de mensen die wel de moeite nemen stemmen er vele PVV. Simpelweg omdat die een gat vult en als proteststem.

In hoeverre heeft het eigenlijk zin om voor het Europese parlement te stemmen, als puntje bij paaltje komt hebben ze toch helemaal niets te zeggen? De EU is bij lange na geen democratie, ook al wil men die schijn ophouden.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #21 Gepost op: april 24, 2009, 09:29:35 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 24 april 2009 om 21:02:De EU is bij lange na geen democratie, ook al wil men die schijn ophouden.
Allemaal Libertas Nederland  stemmen dus :)

ruben1989

• Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #22 Gepost op: april 24, 2009, 10:48:29 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 24 april 2009 om 21:02:

In hoeverre heeft het eigenlijk zin om voor het Europese parlement te stemmen, als puntje bij paaltje komt hebben ze toch helemaal niets te zeggen? De EU is bij lange na geen democratie, ook al wil men die schijn ophouden.
Dit is precies de reden dat ik stem, ik vind dat de EU meer te zeggen moet krijgen (op bepaalde punten) en het moet minder bureaucratisch, want dat is inderdaad het probleem van de EU

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #23 Gepost op: april 24, 2009, 11:35:42 pm »
* okidoki is voor opheffing van de EU en stemt dus niet.
En als ik zou stemmen volgens de websites dan werd het CU gemengd met SP en PVV.
Edoch wens ik een optie om tegen Brussel te stemmen...
Mail me maar als je wat wilt weten

Esther.bat.Mordechai

• Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #24 Gepost op: april 25, 2009, 02:22:09 am »

quote:

okidoki schreef op 24 april 2009 om 23:35:
* okidoki is voor opheffing van de EU en stemt dus niet.
En als ik zou stemmen volgens de websites dan werd het CU gemengd met SP en PVV.
Edoch wens ik een optie om tegen Brussel te stemmen...

Okidoki, denk je dat individuele Europese landjes beter af zijn binnen het globale economische geweld zonder een sterk Europa?
(Ik kom overigens uit op D66 in het Kieskompas).
Az fun yeder zach ken men uplernen ah derech in avodas haSjem

Thorgrem

• Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #25 Gepost op: april 25, 2009, 06:40:37 am »

quote:

ruben1989 schreef op 24 april 2009 om 22:48:
[...]

Dit is precies de reden dat ik stem, ik vind dat de EU meer te zeggen moet krijgen (op bepaalde punten) en het moet minder bureaucratisch, want dat is inderdaad het probleem van de EU

En hoe wordt de EU een democratischer gebeuren? Ik zie dat niet gebeuren, zeker niet als men nog niet eens in staat is om geld verspillende onzin zoals het tig keer verhuizen per jaar naar een ander plaatsje voor vergaderingen nog niet eens bespreekbaar is.
Wat mij betreft beperkt de EU zich tot een handels/economische unie (wellicht een klein beetje meer erbij) maar dan houd het ook wel op. Het is jammer dat de meeste Nederlandse partijen de Nederlandse autonomie niet verdedigen en dat voor een appel en een ei in willen ruilen om er maar bij te horen.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #26 Gepost op: april 25, 2009, 10:00:33 am »

quote:

Thorgrem schreef op 25 april 2009 om 06:40:
Het is jammer dat de meeste Nederlandse partijen de Nederlandse autonomie niet verdedigen en dat voor een appel en een ei in willen ruilen om er maar bij te horen.
Misschien heeft dat meer te maken met het accepteren van een bepaalde realiteit dan dat er nu bewust dingen 'ingeruild' worden?

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #27 Gepost op: april 25, 2009, 10:19:27 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 25 april 2009 om 10:00:
[...]
Misschien heeft dat meer te maken met het accepteren van een bepaalde realiteit dan dat er nu bewust dingen 'ingeruild' worden?
Natuurlijk is er nu een bepaalde realiteit, maar het idee van politieke partijen is toch juist dat ze idealen mogen hebben, en een richting mogen aangeven? Dat je in de praktijk op een compromis uitkomt, soit, maar op dit moment zijn vrijwel alle partijen grijze muizen die europa wel best vinden. Alleen de PVV (en in mindere mate de SP) laat een stevig tegengeluid horen, maar alle andere partijen lijken, impliciet, de huidige 'realiteit' wel best te vinden. Dat vind ik nogal verontrustend.

rkdiak

• Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #28 Gepost op: april 25, 2009, 11:20:16 am »
Is er overigens iemand hier die het Brusselse echt kent? "te bureaucratisch", "te ondemocratisch" klinkt mooi, maar wie kan dergelijke uitspraken ook onderbouwen?

Het democratisch tekort zou ik zonder moeite kunnen onderbouwen, maar uit ervaring kan ik echt niets met de bewering dat het te bureaucratisch zou zijn bijvoorbeeld.
So sue me!

ruben1989

• Bekijk profiel
Europese verkiezingen
« Reactie #29 Gepost op: april 25, 2009, 02:53:54 pm »
het heen en weer laten reizen van ambtenaren, wat extra werk dus ambtenaren met zich mee brengt, is een goed voorbeel van het bureaucratische gehalte, daarnaast is algemeen bekend dat de besluitvorming binnen de EU traag is.

Ik vind overigens het argument, ik zie het niet gebeuren een beetje een slappe houding. Als de volgelingen van Jezus dezelfde houding hadden gehad ten aanzien van het met succes verspreiden van het christendom was het niet echt een succes geworden.