Auteur Topic: Hoe christelijk is Obama's politiek?  (gelezen 18028 keer)

ruben1989

• Bekijk profiel
Hoe christelijk is Obama's politiek?
« Reactie #15 Gepost op: juni 04, 2009, 11:18:51 pm »
Tsja de nieuwe Wereld Orde erg populaire complottheorie, die overigens had voorspelt dat McCain de nieuwe president zou worden.
En Obama eigenlijk een Moslim, je hebt vast goede research gedaan, maar laat je niet te bang maken.
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2009, 11:23:23 pm door ruben1989 »

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juni 04, 2009, 11:18:51 pm »
In het journaal werd gezegd dat Obama spreekt over Palestina in plaats van Israël. Dat vind ik ook veelzeggend...!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juni 04, 2009, 11:22:39 pm »
Ik bedoelde eigenlijk meer feitelijke speeches van Obama zelf waarin jij het standpunt onderbouwd ziet dat Obama christelijke info op internet wil filteren/verbieden.
Je verwijst nu vooral naar polemische filmpjes waarvan ik niet kan beoordelen hoe bevooroordeeld ze zijn (maar de site 'end-times' doet het ergste vermoeden).
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juni 04, 2009, 11:23:18 pm »

quote:

Adinomis schreef op 04 juni 2009 om 23:18:
In het journaal werd gezegd dat Obama spreekt over Palestina in plaats van Israël. Dat vind ik ook veelzeggend...!
Wat zegt het dan?

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juni 04, 2009, 11:26:21 pm »

quote:

ruben1989 schreef op 04 juni 2009 om 23:18:
Tsja de nieuwe Wereld Orde erg populaire complottheorie, die overigens had voorspelt dat McCain de nieuwe president zou worden.
En Obama eigenlijk een Moslim, je hebt vast goede research gedaan, maar laat je niet te bang maken.

Maak je geen zorgen, ik ben niet bang. Wat betreft die complottheorie, die wordt wereldwijd steeds meer bevestigd. De term nieuwe wereldorde wordt inmiddels in het openbaar gebezigd door bijna elk vooraanstaand wereldleider.

Wist je dat sinds de bilderbergconferentie elke nieuw amerikaanse president (nog voor de verkiezingsdag) al op dergelijke conferenties aanwezig was en zijn tegenkandidaat niet?
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2009, 11:51:09 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juni 04, 2009, 11:28:37 pm »

quote:

elle schreef op 04 juni 2009 om 23:22:
Ik bedoelde eigenlijk meer feitelijke speeches van Obama zelf waarin jij het standpunt onderbouwd ziet dat Obama christelijke info op internet wil filteren/verbieden.
Je verwijst nu vooral naar polemische filmpjes waarvan ik niet kan beoordelen hoe bevooroordeeld ze zijn (maar de site 'end-times' doet het ergste vermoeden).
je noemt het polemische filpmjes, dat mag. Het zijn uitgebreide documentaires. Goed onderbouwd. Maar je hoeft het niet te geloven. Ik geloof het wel.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juni 04, 2009, 11:35:09 pm »

quote:

elle schreef op 04 juni 2009 om 23:22:

Recent is er in australie een lijst opgedoken van websites die men wilde gaan verbieden, waaronder ortodox - christelijke.
men heeft plannen in amerika het internet minder toegankelijk te maken en groeperingen die het nieuwe beleid bedreigen van het net te halen.
Om die reden is het dus opmerkelijk dat hij dit punt aanhaalt in zijn speech. Dit is een signaal.

de beroemde op te zetten jeugdbeweging van obama houdt o.a in dat deze jeugd drie maanden afgezonder wordt, geen bijbel mag lezen, niet bidden, geen kerken bezoeken, niet evangeliseren.

Op youtube is een filmpje waar obama bijbelteksten belachelijk maakt.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juni 04, 2009, 11:38:06 pm »

quote:

mirt schreef op 04 juni 2009 om 21:56:
Uit nieuwsgierigheid heb ik wel eens op deze site gekeken. Maar er is veel wat mij afstoot. Bijvoorbeeld (ik keek net even snel) een visualisatie van 'de opname'.

Wat zei deze site trouwens over Bush die zo vaak de naam van God in de mond nam? Ik ben daar wel benieuwd naar. Was die wel goed?

Overigens staan onder veel artikelen vaak bronvermeldingen die men als betrouwbaar kan achten.
In oktober stonden op die site al zaken over de kredietcrisis die nu uitkomen.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juni 04, 2009, 11:38:14 pm »
Het is een koud kunstje om op internet de grootst mogelijke kolder waarheid te laten lijken. Obama is een politicus en één die zijn troepen uit het Midden-Oosten wil halen dus als hij voor de natie spreekt doet hij dat tegen alle Amerikanen en niet alleen tegen de christenen.
Buiten dat, als het zo makkelijk was om de eindtijd te herkennen waarom zou Jezus dan zeggen dat de jongste dag verborgen is, ook voor hem?

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juni 04, 2009, 11:44:55 pm »

quote:

Ik neem aan dat je ervan op de hoogte bent dat Hamas een Palestijnse staat wil op Israëls grondgebied. De uitspraak van Hamas "Israël de zee in drijven" is nooit ingetrokken. Men verwacht een grote verkiezingswinst voor Hamas. Als Hamas zijn zin krijgt wordt Israël straks Palestina.

Ik geloof dat God nog een plan met Israël heeft. Dus als er plannen zijn om Israël van de kaart te vegen, zit daar een kwade geestelijke macht achter. Satan heeft er belang bij om Gods plannen te dwarsbomen. Hij weet dat hij weinig tijd heeft.

Obama speelt - misschien onbewust - deze ontwikkeling in de kaart als hij het land Palestina noemt. Daarom heb ik al gezegd dat het goed is om voor Obama te bidden.

Uiteindelijk bereikt God zijn doel met Israël.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juni 04, 2009, 11:47:12 pm »

quote:

elle schreef op 04 juni 2009 om 22:51:
Verder stoorde ik me idd al enorm aan Bush en zijn geveinsde/hypocriete vroomheid.
Hoe weet je dat zijn vroomheid geveinsd en hypocriet was? :? Heb je ooit met hem gesproken ofzo?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juni 04, 2009, 11:48:44 pm »

quote:

dingo schreef op 04 juni 2009 om 23:38:
Het is een koud kunstje om op internet de grootst mogelijke kolder waarheid te laten lijken. Obama is een politicus en één die zijn troepen uit het Midden-Oosten wil halen dus als hij voor de natie spreekt doet hij dat tegen alle Amerikanen en niet alleen tegen de christenen.
Buiten dat, als het zo makkelijk was om de eindtijd te herkennen waarom zou Jezus dan zeggen dat de jongste dag verborgen is, ook voor hem?
dan heb je het over het moment, de dag. Dat is wat anders dan het kunnen herkennen van de periode. Het zal ons niet overvallen. 1 thess 5 vers 1 tot 6
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2009, 11:53:34 pm door grondig christelijk »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juni 05, 2009, 12:10:24 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 04 juni 2009 om 23:47:
[...]

Hoe weet je dat zijn vroomheid geveinsd en hypocriet was? :? Heb je ooit met hem gesproken ofzo?

Ik geloof niet dat hij zo dom is als hij er uit ziet. Iemand die op basis van een paar schimmige foto's en koerende adviseurs zijn troepen Irak in stuurt, dood en verderf laat zaaien op een manier die hemeltergend (zie oa guantanamo en abu graib) is en vervolgens op TV braaf zijn handjes vouwt, is of dom, of veinst, of is hypocriet.
Ik ga voor het veinzen: hij heeft een uitstekende campagne gevoerd waar allerlei christenen in zijn getuind (twee maal), om vervolgens een groot deel van het midden-oosten maar ook Amerika zelf naar de filistijnen te helpen omdat het hemzelf werkelijk geen fluit interesseert.

Mocht iemand een transcript weten van de genoemde speech van Obama, graag.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juni 05, 2009, 12:17:45 am »

quote:

Adinomis schreef op 04 juni 2009 om 23:44:
[...]

Ik neem aan dat je ervan op de hoogte bent dat Hamas een Palestijnse staat wil op Israëls grondgebied. De uitspraak van Hamas "Israël de zee in drijven" is nooit ingetrokken. Men verwacht een grote verkiezingswinst voor Hamas. Als Hamas zijn zin krijgt wordt Israël straks Palestina.

Ik geloof dat God nog een plan met Israël heeft. Dus als er plannen zijn om Israël van de kaart te vegen, zit daar een kwade geestelijke macht achter. Satan heeft er belang bij om Gods plannen te dwarsbomen. Hij weet dat hij weinig tijd heeft.

Obama speelt - misschien onbewust - deze ontwikkeling in de kaart als hij het land Palestina noemt. Daarom heb ik al gezegd dat het goed is om voor Obama te bidden.

Uiteindelijk bereikt God zijn doel met Israël.

En wat vind je van deze insteek: Obama probeert het wereldtoneel in deze tijden van economische crisis rustig te krijgen door de arabische wereld stroop om de mond te smeren. Bijna niemand zit te wachten op nog een geldverslindende oorlog, die -hoewel die op korte termijn werkgelegenheid creeert- de wereld verder in een hel verandert. Een Amerikaanse president die echt lijkt te werken aan een geweldloze oplossing in het midden-oosten kan op mijn steun rekenen.
God voert Zijn plan met Israel uit. Daar heeft Hij Obama niet voor nodig en daar verandert de Hamas niets aan. Geef Gode wat Gods is en de keizer wat des keizers is. Ik denk dat het meer onze taak is opdrachten als bevorderen van vrede goed rentmeesterschap na te streven dan om Gods plan met Israel tot uitvoer te brengen. Want dat plan kennen wij niet.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juni 05, 2009, 12:10:18 pm »

quote:

elle schreef op 05 juni 2009 om 00:17:
[...]

En wat vind je van deze insteek: Obama probeert het wereldtoneel in deze tijden van economische crisis rustig te krijgen door de arabische wereld stroop om de mond te smeren. Bijna niemand zit te wachten op nog een geldverslindende oorlog, die -hoewel die op korte termijn werkgelegenheid creeert- de wereld verder in een hel verandert. Een Amerikaanse president die echt lijkt te werken aan een geweldloze oplossing in het midden-oosten kan op mijn steun rekenen.
God voert Zijn plan met Israel uit. Daar heeft Hij Obama niet voor nodig en daar verandert de Hamas niets aan. Geef Gode wat Gods is en de keizer wat des keizers is. Ik denk dat het meer onze taak is opdrachten als bevorderen van vrede goed rentmeesterschap na te streven dan om Gods plan met Israel tot uitvoer te brengen. Want dat plan kennen wij niet.

wanneer men de bijbel leest kan men weten dat er geen geweldloze oplossing komt, dat eerder spanningen gaan oplopen, dat er wellicht een periode van vals vredegevoel zal zijn, maar dat daarna de bom barst. Dan grijpt God in.

God vraagt ons in zijn woord te getuigen van Jezus. Wanneer je in de speech duidelijk de religie aan de orde stelt en zegt dat je christen bent kun je geen halve waarheden verkondigen. Als je daar een keuze in maakt, zwijg dan liever.
Met enige uitspraken heeft obama niet een halve waarheid, maar een hele leugen verkocht.

Feitelijk kiest hij tegen Israël. Hij geeft hen een keus. Bijvoorbeeld met betrekking tot Jeruzalem. In de bijbel staat echter dat de wereldvolkeren zich hier aan zullen vertillen.
Ook van de arabieren / palestijnen vraagt hij ook het een en ander. Maar dit is voor hen onmogelijk. Het betreft hier een conflict van geestelijke oorsprong.
Dit geldt voor Israël en de palestijnen / arabieren.

Het probleem wat hier aan de oppervlakte komt (denk ik) is met welke sleutel we de bijbel lezen. Of Israël in de eindtijd nog steeds een bijzondere positie blijkt te hebben voor God, wat het betekent dat de staat Israël is opgericht.

Er zijn de zeggen dat Israël niet meer Gods oogappel is. dat het een seculiere staat is en men daar niet gelooft in meerderheid. Op zich klopt dat. Maar in een van de kleine profeten staat "voor dat jullie riepen, antwoordde ik al". Daarbij gaat het niet om de eer van een paar Joden, maar om Zijn eer. Hij zal tonen dat Hij de enige God is. De bijbel verteld ons daar schitterende dingen over.

Het zijn niet de wereldleiders die de pionnen klaar zetten voor Gods plan, zij zijn de pionnen die door God worden klaar gezet. God werkt door hen heen, om tot zijn doel te komen.
Dit plan is in hoofdlijn wel degelijk te vinden in de bijbel. Je moet het echter wel als dusdanig willen interpreteren en aannemen.
Wat we niet moeten doen is de ellende bevorderen en daar zelfs voor bidden om Gods plan te versnellen. We moeten bidden om bekering van joden en heidenen, maar tegelijk ook voor bescherming van de staat Israël en bekering van hamas etc.
Christenen mogen wel degelijk wachters op de toren zijn. Maar we mogen ook niet blind zijn voor de ontwikkelingen en de louche plannen van een antichristelijk systeemdenken. Wanneer we naar elkaar zwijgen en af doen als ondefinieerbare complottheorieën terwijl de uitspraken en doelstellingen gewoon te vinden zijn op internet, in kranten etc. is ook niet goed. Elkaar waarschuwen is een must, zodat we gereed zijn voor eventuele zware tijden.

een ieder is vrij de waarschuwingen in de wind te slaan, maar men is wel gewaarschuwd in ieder geval. Liever één keer te veel als één keer te weinig.
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2009, 12:29:42 pm door grondig christelijk »