Auteur Topic: Hoe christelijk is Obama's politiek?  (gelezen 18486 keer)

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Hoe christelijk is Obama's politiek?
« Reactie #150 Gepost op: juni 15, 2009, 04:20:46 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 15 juni 2009 om 15:48:
[...]

Je maakt zeker een grapje. Zelfs de oecumene het zoeken naar eenheid binnen het christendom, iets wat Jezus Christus himself heeft opgedragen zie jij als iets dat slecht is. Schokkend, ronduit schokkend.

Overigens kost het maar weinig moeite om 'bewijs' van dit kaliber te vinden op internet en dan maakt het onderwerp niet zo uit. Geef me de naam van je gemeente/denominatie en ik zal op internet 'bewijs' vinden (of zelf produceren) dat het de dwaling is van de anticrist.
je hebt een goede en een verkeerde oecumene. Dat we het niet eens zijn weet ik zo langzamerhand wel. Dat worden we ook niet. Er is bewijs en bewijs beste Thorgrem. Dit zijn officièle stukken. Maar dat boeit kennelijk niet.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: juni 15, 2009, 04:35:15 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 juni 2009 om 16:20:
[...]

je hebt een goede en een verkeerde oecumene.
Ongetwijfeld. Maar die nuance maak je niet.

quote:

Dat we het niet eens zijn weet ik zo langzamerhand wel. Dat worden we ook niet.
Dat weerhoud me er niet van om onzin te bestrijden. Ook al worden wij het niet eens er zijn genoeg mensen die meelezen en die verdienen het om juist geïnformeerd te worden.

quote:

Er is bewijs en bewijs beste Thorgrem. Dit zijn officièle stukken. Maar dat boeit kennelijk niet.

Officiële stukken van een organisatie met minimale invloed, indrukwekkend hoor. En vervolgens leg je daar fijn je eigen complottheorie in. Dat is heel leuk natuurlijk maar citeer maar even uit het document waaruit blijkt dat men een smeltkroes wil van alle religies. Dat laat je namelijk na, en dan is het plaatsen van een document van een pagina of 20 wel heel gemakzuchtig.

Maar goed, ik heb het document even vluchtig doorgenomen (evenals wat de organisatie inhoud en waar zij voor staat) en nergens blijkt dat ze zoiets als wat jij er van maakt van plan zijn.

Dus wederom is dit een hoop gebakken lucht.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: juni 15, 2009, 04:41:26 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 15 juni 2009 om 16:35:
Dus wederom is dit een hoop gebakken lucht.

je brengt tot nu geen enkel tegenargument in, alleen maar opmerkingen als vluchtig lezen en gebakken lucht. Daarbij lees je mijn bijdragen slecht.
Ik geef heel duidelijk aan dat dit een actie is vanuit de VN, dat vandaaruit universele regelgeving /beleid zal komen. Aan die regels zullen we ons moten houden. Ook al gaat dat ten koste van je persoonlijk geloof. Het geloof wat niet buigt voor de multi-religieuze leugen.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: juni 15, 2009, 04:44:00 pm »

quote:

gaitema schreef op 15 juni 2009 om 15:47:

Je gaf de paus anders wel de schuld.
Waar gaf ik de paus de schuld? Ik heb het topic even na gelezen. Ik heb één keer iets gezegd of de leider van de wereldkerk en dan ook nog in het verband en vanuit de opmerking van Thorgrem dat er al één wereldkerk was.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: juni 15, 2009, 04:46:57 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 15 juni 2009 om 16:35:
Dat weerhoud me er niet van om onzin te bestrijden. Ook al worden wij het niet eens er zijn genoeg mensen die meelezen en die verdienen het om juist geïnformeerd te worden.
wat jij onzin vindt, daar heb ik een andere mening over. En het klopt....mensen dienen goed geinformeerd te worden. Daarom schrijf ik met stukken erbij. Vanuit de VN. Gewoon formeel. En maar doen of ik de grootste onzin schrijf.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: juni 15, 2009, 04:53:35 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 juni 2009 om 16:41:
[...]

je brengt tot nu geen enkel tegenargument in, alleen maar opmerkingen als vluchtig lezen en gebakken lucht.
Wat voor argument wil je hebben? Datgene wat jij beweerd staat simpelweg niet in het document wat je aandraagt. Je had net zo goed een laboratorium onderzoek van WC-eend kunnen linken. Want dat had inhoudelijk net zo ingegaan om de complottheorieën die jij hier tracht te verkopen.

quote:

Daarbij lees je mijn bijdragen slecht.
Ik wil best meer moeite doen om je bijdragen te lezen. Maar dan moet je niet naar documenten linken die helemaal niet zeggen wat jij stelt. Staat misschien gewichtig in een bijdrage, maar ga er maar vanuit dat ik wel de gelinkte documenten lees.

quote:

Ik geef heel duidelijk aan dat dit een actie is vanuit de VN, dat vandaaruit universele regelgeving /beleid zal komen.
Voor wat betreft het bereiken van vrede. Nergens, maar dan ook helemaal nergens gaat het over het samengaan van religies of ook maar iets dat daar in de verste verte op lijkt.

quote:

Aan die regels zullen we ons moten houden. Ook al gaat dat ten koste van je persoonlijk geloof. Het geloof wat niet buigt voor de multi-religieuze leugen.
Compleet uit de lucht gegrepen. Nergens, echt nergens staat een dergelijke wending in het door jou aangehaalde document. Citeer anders maar even uit het document. Ik begin me af te vragen of je zelf wel eens het document gelezen hebt.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: juni 15, 2009, 04:56:57 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 juni 2009 om 16:46:
[...]

wat jij onzin vindt, daar heb ik een andere mening over. En het klopt....mensen dienen goed geinformeerd te worden. Daarom schrijf ik met stukken erbij. Vanuit de VN. Gewoon formeel. En maar doen of ik de grootste onzin schrijf.

Dat doe je ook. En om die onzin enigszins te onderbouwen link je naar een document. Een document wat vervolgens helemaal niet ingaat of verhaald over de door jouw aangenomen waanideeën. En dan maakt het maar bitter weinig uit of het document van de VN, hare majesteit, de paus of God komt. Je haalt een document aan wat jouw stelling niet onderbouwt en daarmee ben je door de mand gevallen.

Maar goed, ik zal er verder wel over ophouden en mij verre van dit topic houden. Dat scheelt mij een hoop tijd en moeite en dan kun jij gewoon verder gaan. Het is immers een gereformeerd forum en laat gereformeerden er dan maar mee doen wat ze willen.
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2009, 05:09:22 pm door Thorgrem »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: juni 15, 2009, 05:35:10 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 juni 2009 om 16:46:
[...]

Misschien zie ik het over het hoofd, maar ik heb geen link gezien naar een stuk van de VN. Wel stukken van religieuze 'World counsils' voor vrede die van plan zijn samen te werken met de VN. Je verwijst of naar sites die de bijbel en de wereldgebeurtenissen erg vooringenomen lezen, of naar sites waar je een verkeerd label op plakt. Oecumene is al oud, de Wereldraad van Kerken bestaat bijvoorbeeld sinds 1948.
Dat streven vind ik geenszins anti-christelijk. Vrede stichten, welvaart bevorderen; juridische, sociale en economische gelijkheid voor allen nastreven behoort imho tot het takenpakket van christenen. Dat kan ook door interkerkelijke samenwerking. Dat gaat echt niet per se ten koste van je eigen geloofsovertuiging.
Ik kan best ism een evangelicaal en een katholiek proberen iets te doen aan de AIDS-epidemie in Afrika, om maar een voorbeeld te noemen. Wanneer we dat zouden onderbrengen in een stichting, kunnen we nog steeds stellen dat we dat doen obv de opdracht die God ons geeft. Zelfs wanneer ons geloof onderling verschilt.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: juni 15, 2009, 05:49:31 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 15 juni 2009 om 16:56:
[...]

Dat doe je ook. En om die onzin enigszins te onderbouwen link je naar een document. Een document wat vervolgens helemaal niet ingaat of verhaald over de door jouw aangenomen waanideeën. En dan maakt het maar bitter weinig uit of het document van de VN, hare majesteit, de paus of God komt. Je haalt een document aan wat jouw stelling niet onderbouwt en daarmee ben je door de mand gevallen.

Het is de geest van denken die dit document ademt beste thorgrem. De geest van zelfverwerkelijking door multi-religieuze samenwerking om de wereldvrede te bevorderen. Een wereldvrede die voortkomt uit een nieuw globalistisch ordelijk denken.
De werkelijke gevolgen van dit denken zijn nog niet openbaar.

Tja, om dit denken kan ik niet geexcommuniceerd worden van de gereformeerde kerk, dus wat gereformeerd nu weer te maken heeft met mijn visie en idee over de steeds meer openbaar wordende behoefte aan een nieuwe wereldorde op allerlei terrein ontgaat me totaal.
Of het moet dit zijn, dat juist mijn visie en denken (die meerderen delen in de wereld) niet geaccepteerd wordt / zal worden, belachelijk gemaakt.

Dat zij dan zo....

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: juni 15, 2009, 05:56:24 pm »

quote:

elle schreef op 15 juni 2009 om 17:35:
[...]

Misschien zie ik het over het hoofd, maar ik heb geen link gezien naar een stuk van de VN.

Het is de geest van denken die dit document ademt. De geest van zelfverwerkelijking door multi-religieuze samenwerking om de wereldvrede te bevorderen. Een wereldvrede die voortkomt uit een nieuw globalistisch ordelijk denken.
De werkelijke gevolgen van dit denken zijn nog niet openbaar.

Er is wel degelijk een link met de VN

http://www.wcrp.org/news/press/advanced-cooperation-un

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: juni 15, 2009, 06:07:42 pm »

quote:

elle schreef op 15 juni 2009 om 17:35:
Oecumene is al oud, de Wereldraad van Kerken bestaat bijvoorbeeld sinds 1948.
Dat streven vind ik geenszins anti-christelijk. Vrede stichten, welvaart bevorderen; juridische, sociale en economische gelijkheid voor allen nastreven behoort imho tot het takenpakket van christenen. Dat kan ook door interkerkelijke samenwerking. Dat gaat echt niet per se ten koste van je eigen geloofsovertuiging.
Ik kan best ism een evangelicaal en een katholiek proberen iets te doen aan de AIDS-epidemie in Afrika, om maar een voorbeeld te noemen. Wanneer we dat zouden onderbrengen in een stichting, kunnen we nog steeds stellen dat we dat doen obv de opdracht die God ons geeft. Zelfs wanneer ons geloof onderling verschilt.

Er zit een verschil.

Wanneer we de naaste helpen dan weten we dat deze hulp nodig is vanwege een gebroken wereld, liggende onder de zonde. In afbraak, een schepping die zucht en steunt.

Romeinen 8

18 Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst zal worden geopenbaard. 19 De schepping ziet er reikhalzend naar uit dat openbaar wordt wie Gods kinderen zijn. 20 Want de schepping is ten prooi aan zinloosheid, niet uit eigen wil, maar door hem die haar daaraan heeft onderworpen. Maar ze heeft hoop gekregen, 21 omdat ook de schepping zelf zal worden bevrijd uit de slavernij van de vergankelijkheid en zal delen in de vrijheid en luister die Gods kinderen geschonken wordt. 22 Wij weten dat de hele schepping nog altijd als in barensweeën zucht en lijdt. 23 En dat niet alleen, ook wijzelf, die als voorschot de Geest hebben ontvangen, ook wij zuchten in onszelf in afwachting van de openbaring dat we kinderen van God zijn, de verlossing van ons sterfelijk bestaan. 24 In deze hoop zijn we gered. Als we echter nu al zouden zien waarop we hopen, zou het geen hoop meer zijn. Wie hoopt er nog op wat hij al kan zien? 25 Maar als wij hopen op wat nog niet zichtbaar is, blijven we in afwachting daarvan volharden.

Hier geen enkele zelfverwerkelijking en een duidelijk onderscheidt ten opzichte van het multireligieuze denken. Onderdeel van een bredere agenda om een betere wereld te verwerkelijken.

Hoeven we dan niets te doen. Natuurlijk wel. Maar niet ten koste van het opgeven van ons geloof in één fundament, Jezus Christus.
Niet ten koste van de waarheid die de bijbel ons voorhoudt over de ware bestemming van deze wereld.
Niet ten koste van de wetenschap dat wij dit alleen in afhankelijkheid van de God van Israël kunnen realiseren.

Wanneer men andere religies bestudeert dan aanvaard men Jezus. Maar dat is wel een gekleurde Jezus. De werkelijke keuze voor de Jezus die van ons vraagt een duidelijke keuze te maken wordt niet geaccepteerd.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: juni 15, 2009, 06:13:06 pm »
Er is een link naar de VN omdat een of andere idealistische organisatie graag wil samenwerken. Ze hebben het zelfs voor elkaar gekregen een VN-persoon op hun conferentie te krijgen. Dat zegt toch ontzettend weinig over de agenda van de VN zelf!? Meer over de achterban en lobby-capaciteiten van die religions for peace-organisatie.
Uit die conferentie komt naar voren dat UNICEF een voorbeeld is van een VN-tak die samenwerkt met kerken. Is dat wat je bedoelt met de naderende apocalyps? Verder wordt er gesteld dat kerken en de VN deels dezelfde doelen nastreven: vrede en welzijn. Is dat wat je bedoelt met naderende apocalyps? Ook wordt er gesteld dat binnen de VN er nog overheersend weerzin is om zich te binden aan/samen te werken met kerkelijke organisaties.

Ik zou het fijn vinden wanneer je bij een bron aangeeft hoe die in je straat past. Bij de meeste bronnen die je aangeeft denk ik: of je interpreteert het fout, of je snapt niet waar de klepel hangt, of je verdraait de boel. Of ik ben blond en je hebt wel een punt. Maar steek dan meer energie in het maken van dat punt, want als je het aan mij overlaat komt het niet goed.

Nu snap ik nog steeds hoe je die link in je betoog wilt passen. In een groep idealisten die religie, eucumene en in samenwerking met de VN het welzijn van de wereld willen bevorderen zie ik niet evident de duivel of de naderende apocalyps. Hooguit een stel naïevelingen.

En ja, lucifer kan zich voor doen als een engel des lichts. Maar ik vind het buitengewoon raar om achter elk lichtpuntje een duivel te zien. Laat staan dat ik elk lichtpuntje bij voorbaat wil doven, 'want het kon wel eens van de duivel zijn'.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: juni 15, 2009, 06:19:40 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 juni 2009 om 18:07:
[...]

Er zit een verschil.

Wanneer we de naaste helpen dan weten we dat deze hulp nodig is vanwege een gebroken wereld, liggende onder de zonde. In afbraak, een schepping die zucht en steunt.
Wat is er in mijn voorbeeld anders dan bij 'religions for peace'? Zie hun missie:

quote:

Respecting religious differences while celebrating our common humanity, Religions for Peace is active on every continent and in some of the most troubled areas of the world, creating multi-religious partnerships to confront our most dire issues: stopping war, ending poverty, and protecting the earth.
Respecting religious differences: er wordt niet gevraagd consessies te doen aan je geloof. Er wordt gevraagd dat ieder werk maakt van een deel zijn/haar christentaak: bevorderen van welzijn. Het creëren van 1 wereldreligie staat niet op hun agenda. Je ziet spoken, imho. Bij deze organisatie, en zeker bij de VN.
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2009, 06:20:17 pm door elle »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: juni 15, 2009, 06:28:05 pm »

quote:

elle schreef op 15 juni 2009 om 18:19:
[...]
Wat is er in mijn voorbeeld anders dan bij 'religions for peace'? Zie hun missie:
[...]

Respecting religious differences: er wordt niet gevraagd consessies te doen aan je geloof. Er wordt gevraagd dat ieder werk maakt van een deel zijn/haar christentaak: bevorderen van welzijn. Het creëren van 1 wereldreligie staat niet op hun agenda. Je ziet spoken, imho. Bij deze organisatie, en zeker bij de VN.
Ik zal wel gek zijn....maar goed....ik ga eten en vanavond wat leuks doen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: juni 15, 2009, 06:50:57 pm »

quote:

De vergelijking van Paus en Obama onder één paraplu was wat je opmerkte, en daarop zeg ik dat de katholieke kerk nooit of te nimmer onder een wereldreligieparaplu kan vallen, vanwege hun leer dat het Lichaam van Christus beschrijft. Dus indirect beschuldigde je hier de paus van New Age achtige praktijken. Zo vatte ik het op.
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2009, 06:51:32 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin