Auteur Topic: Met kind naar de bioscoop?  (gelezen 21192 keer)

rkdiak

• Bekijk profiel
Met kind naar de bioscoop?
« Reactie #30 Gepost op: juli 17, 2009, 09:48:10 am »

quote:

Mellon schreef op 17 juli 2009 om 09:11:
[...]

Ik woonde in Groningen en ging studeren in Maastricht. Beetje lastig om dan thuis te blijven wonen  :+
Studeren?!?!?! Als vrouw???? En dan nog wel tussen de papen?!?!?! geen wonder dat het slecht afloopt :+
So sue me!

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: juli 17, 2009, 09:49:28 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 17 juli 2009 om 08:28:
[...]

bron? (als dat waar is, verbaast het me dat er zoveel overtuigd christenen onder de studenten zijn, bijvoorbeeld)
En dat er zoveel lauwe lamzakken zitten onder degenen die rechtstreeks uit huis getrouwd zijn.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: juli 17, 2009, 10:06:47 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 17 juli 2009 om 01:50:
pinkeltje en fotogravinnetje, mellon `s ervaring laat zien , dat het op kamers gaan op 18 jarige leeftijd te vroeg is, want dan gaan bij vele jongelui `alle remmen los`

Wacht even... zeg je nu dat wij alle remmen los hebben gegooid? Want zo lees ik het nu. Ik dacht eerst dat je ons aansprak, maar ik geloof dat je iets anders bedoelt.

Dat wil ik wel even tegenspreken: alle remmen gingen bij mij helemaal niet los; ik ben alleen een paar keer naar de bios geweest (waar alleen mijn vader op tegen was, en mijn moeder niet eens). Dat kun je volgens mij met de beste wil van de wereld niet omschrijven als 'alle remmen los'. Bovendien ben ik helemaal niet zo streng opgevoed, dus waren er ook niet zoveel remmen om los te gooien.

Prima dat je vindt dat 18 jaar te jong is. Ik vind dat dat per persoon verschilt. Maar op basis van mijn ervaring kun je niet hard maken dat het voor alle 18-jarigen te vroeg is. Voor de anderen kan ik niet spreken.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: juli 17, 2009, 08:36:52 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 17 juli 2009 om 01:50:
het beste is om kinderen pas het huis uit te laten gaan als ze gaan trouwen, of een bepaalde dienst gaan verrichten
Ik was 16 toen ik het ouderlijk huis verliet en toch echt wel op goede pootjes gelandt.

quote:

...... op kamers gaan is vaak een basis voor een pad dat van god wegleidt.
Je meent dit toch niet echt zeker?
Mail me maar als je wat wilt weten

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: juli 17, 2009, 08:59:11 pm »
Ik was een jaar of 19/20 toen ik op mijzelf ging wonen. Ik moet zeggen dat ik een ontzettende leuke tijd heb gehad met veel uitgaan enzo, maar dat deed ik ook al wel toen ik nog thuis woonde. Echt gelovig was ik toen niet, overigens ook niet toen ik nog bij mijn ouders woonde. Leuk genoeg kwam ik weer tot geloof in de tijd dat ik op mijzelf woonde.

Al met al had ik die tijd niet willen missen. :)

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: juli 18, 2009, 04:16:34 am »
Deelnemers aan dit forum zijn i.h.a. meer pricipieele mensen - ik sprak meer in z`n algemeenheid, de hele bevolking in beschouwing genomen - zelfs wijzelf hadden ook beter kunnen zijn denk ik, als we nu zijn.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: juli 18, 2009, 09:48:12 am »
En volgens mij vroeg Bigsmile nu juist naar hoe de meer principiƫle mensen hier er tegenaan kijken. Dus waarom het zo algemeen trekken? Bovendien ging het niet om de leeftijd van uit huis gaan, maar om bioscoopbezoek en in het bijzonder het gaan kijken naar de MegaMIndy-film in de bioscoop, hoe christenen er tegenaan kijken.

Je geloof staat of valt gelukkig niet bij het bezoeken van een slechte film of bioscoopbezoek. Wat veel belangrijker is, is dat je leert kritisch te kijken naar je beweegredenen om te gaan en naar de invloed die het heeft op je relatie met God. Dat je heel goed in gedachten houdt: Alles is mij geoorloofd, maar niet alles is nuttig, alles is mij geoorloofd, maar niet alles bouwt op. Dus ja, je mag alles, maar je kunt je wel afvragen of het verstandig is, of je niet iets leukers/beters kunt doen. En wat ik zelf ook een belangrijke afweging vind (en die hangt vooral af van je persoonlijke omgeving): als ik bepaalde dingen doe of laat, wat voor invloed heeft dat op mijn uitstraling als christen naar mijn omgeving toe?
In mijn geval betekent dat concreet: niet roddelen en er wat van zeggen als ik mn buren het hoor doen; maar wel rustig in (uiteraard nette) broek naar de kerk. Met het eerste geef ik duidelijk aan dat ik niet zomaar mee doe met dingen die negatief kunnen werken naar anderen toe, met het tweede geef ik aan dat het uiterlijk niet het belangrijkste is en dat christin zijn niet hetzelfde is als per se in rok moeten lopen of zelfs per se hoedje op te moeten (wat hier op t dorp eigenlijk heel normaal is,met zoveel reformatorische kerken enzo)
computerfout: een vreemde een in de byte

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: juli 19, 2009, 12:55:19 am »
Je hebt gelijk F., maar het gaat hier om kleine kinderen, in hoeverre stel je hen bloot aan de dingen van de `wereld`?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: juli 19, 2009, 09:51:37 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 19 juli 2009 om 00:55:
Je hebt gelijk F., maar het gaat hier om kleine kinderen, in hoeverre stel je hen bloot aan de dingen van de `wereld`?

Dat doe je al vanaf dat het kind onderdeel maakt van deze wereld.
We leven IN de wereld immers?

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: juli 19, 2009, 10:21:05 pm »
Je kunt elke dag even kijken naar Mega Mindy op TV

http://www.tv.be/studio-1...ega-mindy?date=20-07-2009

Wees verder niet verbaast omtrent wat je wellicht zou mogen verwachten van gereformeerde scholen,want ook dat zijn gewoon mensen die geen haar beter zijn dan mensen die op een openbare of andere school zitten.
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2009, 10:22:56 pm door rtfm08 »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: juli 20, 2009, 05:53:09 am »
rtfm08, je hebt gelijk, mensen zijn niet beter dan andere mensen i.h.a.  .... God laat de zon boven iedereen opkomen ....

De gereformeerde scholen, religieuze instituten hebben echter een hoopvolle visie met ethiek en moraal;
openbare scholen hebben nauwelijks visie , moraal (vooral niet moraliseren0 en weinig ethiek, wat leidt tot verval, verloedering en uiteindelijk een slechte samenleving

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: juli 20, 2009, 07:08:46 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 20 juli 2009 om 05:53:
De gereformeerde scholen, religieuze instituten hebben echter een hoopvolle visie met ethiek en moraal;
Bronnen?
openbare scholen hebben nauwelijks visie , moraal (vooral niet moraliseren0 en weinig ethiek, wat leidt tot verval, verloedering en uiteindelijk een slechte samenleving[/quote]Nog meer bronnen?
Tamelijk ongenuanceerd.
Even een korte illustratie:
In mijn woonplaats heeft bureau Halt evenveel klanten op de gereformeerde school als op de openbare school.

Verloedering en verval omdat men niet moraliserend is? Dan wil ik bronnen lezen.

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: juli 20, 2009, 04:26:52 pm »

quote:

okidoki schreef op 20 juli 2009 om 07:08:
[...]
Bronnen?
openbare scholen hebben nauwelijks visie , moraal (vooral niet moraliseren0 en weinig ethiek, wat leidt tot verval, verloedering en uiteindelijk een slechte samenleving[/quote]Nog meer bronnen?
Tamelijk ongenuanceerd.
Even een korte illustratie:
In mijn woonplaats heeft bureau Halt evenveel klanten op de gereformeerde school als op de openbare school.

Verloedering en verval omdat men niet moraliserend is? Dan wil ik bronnen lezen.

We hoeven op dit forum toch niet overal bronnen voor op te gaan geven omdat iemand een bepaalde overtuiging heeft gebaseerd op iets ?

Je zou van bepaalde scholen obv oa hun overtuiging meer mogen verwachten dan gemiddeld,maar dat dit niet altijd zo is is ook duidelijk.
Iedereen heeft wel zo zijn eigen voorbeelden nietwaar ?

Maar goed het ging over de bioscoop en Mega Mindy

http://www.ad.nl/cultuure...s_lsquomegaleukrsquo.html

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: juli 20, 2009, 04:41:36 pm »
Vanavond ga ik naar de nieuwe Harry Potter. :) Maar voor kleine kinderen lijkt me Mega Mindy een stuk geschikter. :)

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: juli 20, 2009, 05:02:27 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 20 juli 2009 om 16:41:
Vanavond ga ik naar de nieuwe Harry Potter. :) Maar voor kleine kinderen lijkt me Mega Mindy een stuk geschikter. :)

Als je dan maar 9+ bent  :P

http://www.filmfocus.nl/f...he-Half-Blood-Prince.html