Auteur Topic: Met kind naar de bioscoop?  (gelezen 21618 keer)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Met kind naar de bioscoop?
« Reactie #60 Gepost op: augustus 03, 2009, 05:13:27 pm »

quote:

Bigsmile schreef op 03 augustus 2009 om 13:15:
[...]
Visit: ik sta het toch niet toe. En blijkbaar is dit voor ieder erg persoonlijk. De één vind  bioscoopbezoek voor kinderen geen probleem, de ander wel.
Dat ouders nu andere beslissingen maken t.a.v. dit soort dingen is aan de ene kant begrijpelijk. De tijd verandert ook. Maar aan de andere kant, de Bijbel verandert niet. En dus ook niet wat God van ons verwacht t.a.v. de invulling van ons leven.

Wat verwacht God dan van ons mbt bioscoopbezoek en waarom?
Ik lees bar weinig onderbouwing in je post...

visit

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: augustus 04, 2009, 08:45:06 am »

quote:

Bigsmile schreef op 03 augustus 2009 om 13:15:
[...]

Visit: ik sta het toch niet toe. En blijkbaar is dit voor ieder erg persoonlijk. De één vind  bioscoopbezoek voor kinderen geen probleem, de ander wel.
Dat ouders nu andere beslissingen maken t.a.v. dit soort dingen is aan de ene kant begrijpelijk. De tijd verandert ook. Maar aan de andere kant, de Bijbel verandert niet. En dus ook niet wat God van ons verwacht t.a.v. de invulling van ons leven.

Waarom......
heb je deze post geplaatst als je een discussie hierover niet toe staat?
Wat dient er geschreven te worden wil jij er onderbouwt op in gaan?
Als je discuseert hoeft dat nog niet uit te monden in dat je kind alsnog in de bioscoop zit.

Ik moedig je nogmaals aan met de woorden van Mezzamorpheus.
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2009, 09:24:06 am door visit »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: augustus 04, 2009, 08:58:59 am »

quote:

visit schreef op 04 augustus 2009 om 08:45:
Waarom......
heb je deze post geplaatst als je een discussie hierover niet toe staat?
Wat dient er geschreven te worden wil jij er onderbouwt op in gaan?
Als je discuseert hoeft dat nog niet uit te monden in dat je kind alsnog in de bioscoop zit.

Ik vraag jou gewoon om een onderbouwing van je standpunt, dat is het enige...
Of moet jouw standpunt niet onderbouwd worden en de mijne wel?

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: augustus 04, 2009, 09:05:07 am »
Mezza, volgens mij had visit het tegen Bigsmile, niet tegen jou. Ze haalt zelfs jouw woorden instemmend aan  :)

visit, het is handig als je iemand quote als je op hem/haar reageert, dat voorkomt misverstanden.
Bombus terrestris Reginae

visit

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: augustus 04, 2009, 11:46:19 am »
@Mezzamorpheus:
ik had niet in de gaten dat je mij om een onderbouwing vroeg.
Ik was in de veronderstelling dat je sprak tot Bigsmile, daar je haar post gebruikte.
Maar wat mij betreft staat het vrij dat jij je mening alsnog onderbouwd.

@allen:
Mijn bioscoopbezoek is nihil te noemen. Heb daar weinig tot geen lol in.
Mijn eerste bezoek aan de bioscoop was toen ik 15 jaar was.
Aangeboden door de uitgever van de krant waarmee ik liep.
In heel mijn leven ongeveer 5x naar de bioscoop geweest.

Om eerlijk te zijn ben ik nieuwsgierig naar de pricipiele bezwaren van bioscoop-bezoek.
Ik weet ik niet of God dat ons openbaard in de bijbel.

Net als dat ik niet alles bekijk op tv zal ik ook niet alles bekijken in de bioscoop. Daarentegen moet het wel heel bijzonder zijn wil ik naar de bioscoop gaan.

Ik sta open voor de argumenten tegen of voor. Ook ik ben geen volmaakt christen.

Bigsmile

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: augustus 06, 2009, 11:14:58 am »
@Visit: mijn besluit om mijn dochter niet naar Mega Mindy in de bioscoop te sturen is niet persé Bijbels aan te tonen. In de Bijbel staat niet explicitiet vermeld dat je niet naar de bioscoop mag, aangezien die er destijds natuurlijk niet was.

Ik heb me meer afgevraagd of ik het verantwoord vind. Eerder heb ik dat hier al aangegeven:

Ik leer mijn kids alles van God te verwachten. Afhankelijk te zijn van God die voor je zorgt in alle dingen. En om een kind dan uit te leggen dat er toch ook zoiets als een superwoman bestaat vind ik nogal tegenstrijdig.

Of je nu thuis naar een film kijkt of in de bioscoop maakt wellicht, als het om principes gaat, niet veel uit. Maar wat je kijkt veel meer. Aangezien wij thuis nauwelijks tv kijken, zeker de kinderen niet, vind ik het dan ook niet ok om ze dan wel naar de bioscoop te sturen. Zeker als ze toch nog zo jong zijn.

AndreasJ

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: augustus 06, 2009, 06:58:48 pm »
Er zijn ook gewone seculiere bezwaren hoor, zoals het bioscoop bezoek brood en spelen noemen. De oppervlakkigheid druipt van een hele hoop bioscoopfilms af. Zeitgeist enzo, lees liever een boek in plaats van passief naar een groot scherm te staren.

Christelijk, ik weet niet of het verantwoord is om voor mijn vermaak naar de zonden van andere mensen te kijken. In films wordt vaak gevloekt, gedood, losse seksuele contactenen onderhouden en dat soort dingen. Voor mijn lol kijken naar dingen die ik zelf niet zou doen wegens de overtuiging dat deze zonde zijn vind ik bijna net zo erg, een beetje flirten en genieten van de zonde die ik zelf niet bedrijf. Maar ik vind het moeilijk om dit echt concreet vorm te geven in mijn leven.
'Iemands philosophie is dikwerf niet anders dan de geschiedenis van zijn hart' H. Bavinck

Bigsmile

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: augustus 10, 2009, 12:36:03 pm »
AndreasJ: daar ben ik het helemaal mee eens!!

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: augustus 10, 2009, 01:23:55 pm »
@Andreasj:ik resepcteer je mening,maar dan kun je zo ongeveer ook de TV uitlaten want daar is nog maar heel beperkt iets anders zichtbaar.

@visit:als mensen niet inhoudelijk reageren,want dat dan ook maar mag zijn,want ook daar wordt verschillend over gedacht,so be it toch ?

Bigsmile

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: augustus 10, 2009, 02:24:45 pm »
Citaat
rtfm08 schreef op 10 augustus 2009 om 13:23:
@Andreasj:ik resepcteer je mening,maar dan kun je zo ongeveer ook de TV uitlaten want daar is nog maar heel beperkt iets anders zichtbaar.

Dat is toch ook zo? Er zijn maar weinig programma's/films waarin de door Andreas genoemde zaken niet op de één of andere manier voorkomen.

visit

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: augustus 10, 2009, 04:16:49 pm »

quote:

@visit:als mensen niet inhoudelijk reageren,want dat dan ook maar mag zijn,want ook daar wordt verschillend over gedacht,so be it toch ?
@rtfm: Wat wil je zeggen?

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: augustus 10, 2009, 04:41:36 pm »

quote:

visit schreef op 10 augustus 2009 om 16:16:
[...]

@rtfm: Wat wil je zeggen?
Je hebt nu een aantal keren om een reactie gevraagd,maar wellicht zitten jullie op een andere golflengte of wat dan ook.Je kunt het nog een paar keer vragen maar de vraag is welke tw dat heeft  :)

AndreasJ

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: augustus 10, 2009, 11:40:46 pm »

quote:

Dat klopt :)

Ik kijk heel weinig tv, laatst heb ik een avondje tv kijken geprobeerd en ik kwam automatisch op discovery channel uit.
'Iemands philosophie is dikwerf niet anders dan de geschiedenis van zijn hart' H. Bavinck

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: augustus 11, 2009, 01:17:11 am »

quote:

rtfm08 schreef op 20 juli 2009 om 16:26:
[...]

We hoeven op dit forum toch niet overal bronnen voor op te gaan geven omdat iemand een bepaalde overtuiging heeft gebaseerd op iets ?
als je stellingen poneert mag je ze van mij onderbouwen....

quote:

Je zou van bepaalde scholen obv oa hun overtuiging meer mogen verwachten dan gemiddeld,maar dat dit niet altijd zo is is ook duidelijk.
Iedereen heeft wel zo zijn eigen voorbeelden nietwaar ?
voorbeelden zijn vaak gegrepen uit een eigen vorm van inkleuring en beleven. Feiten zijn eerlijker

quote:

Maar goed het ging over de bioscoop en Mega Mindy
Ik was niet de persoon die OT ging reageren meen ik.
Als je dingen poneert mag je ze gerust onderbouwen.....

http://www.ad.nl/cultuure...s_lsquomegaleukrsquo.html[/quote]
Mail me maar als je wat wilt weten

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: augustus 11, 2009, 08:46:12 am »
Onderbouwen van stellingen is op zich prima en kan een standpunt verduidelijken.Het gevaar is dat je daar ook weer een hele discussie over krijgt en zo in een eindeloos gezwets terecht zou kunnen komen.