Auteur Topic: Met kind naar de bioscoop?  (gelezen 20587 keer)

visit

• Bekijk profiel
Met kind naar de bioscoop?
« Reactie #75 Gepost op: augustus 11, 2009, 12:35:28 pm »
Toch maar eens gegoogled of er op dit forum eerder discussies gehouden zijn met dezelfde strekking:

Resultaat (tot nu toe):
http://forum.gkv.nl/forum/list_messages/1613

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: augustus 11, 2009, 01:17:05 pm »
Als ik die openingspost zo lees: mooi theatraal effect van die Vreugdenhil. Onder de Reformatorischen ook geen gebrek aan improvisatie- en acteertalent, dus  :+

AndreasJ

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: augustus 11, 2009, 02:45:44 pm »
Tsja, of dat talent slecht is, voorlopig willen de reformatorische jongeren geen opwekking om de gortdroge kerkdienst op te leuken.  :P
'Iemands philosophie is dikwerf niet anders dan de geschiedenis van zijn hart' H. Bavinck

Pinkeltje

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: augustus 11, 2009, 04:43:43 pm »

quote:

AndreasJ schreef op 11 augustus 2009 om 14:45:
Tsja, of dat talent slecht is, voorlopig willen de reformatorische jongeren geen opwekking om de gortdroge kerkdienst op te leuken.  :P
Dat zou ik ook niet willen, brr  :o
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

visit

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: augustus 11, 2009, 04:51:31 pm »
Afkomstig uit: Reclame wildgroei

quote:

AndreasJ schreef op 11 augustus 2009 om 15:44:
Wie kijkt er dan ook nog tv vandaag de dag?

Een TV in huis is toch geen vereiste?
Ik heb ook 3 maanden geen TV gehad.
het was te rustig

Bigsmile

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: augustus 13, 2009, 08:37:46 am »
Zullen we onze reformatorische broeders en zusters maar gewoon in hun waarde laten? Daar gaat dit topic tenslotte niet over.

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: augustus 13, 2009, 09:12:22 am »
Ik heb over het algemeen veel respect voor onze reformatorische broers en zussen.

Dat wilde ik toch even gezegd hebben.

visit

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: augustus 13, 2009, 09:28:11 am »

quote:

visit schreef op 11 augustus 2009 om 12:35:
Toch maar eens gegoogeld of er op dit forum eerder discussies gehouden zijn met dezelfde strekking:

Resultaat (tot nu toe):
Moderne media: duivels?

quote:

Bigsmile schreef op 13 augustus 2009 om 08:37:
Zullen we onze reformatorische broeders en zusters maar gewoon in hun waarde laten? Daar gaat dit topic tenslotte niet over.
@Bigsmile: come to the point. Je hebt een topic gestart en krijgt daar reactie op. Ik laat je volledig in je waarde.
val nou niet over punten en komma's. Waarom heb jij een tv in huis?

Ik heb alleen een verwijzing gemaakt naar een topic uit het verleden omdat er overlappingen zijn.
En mogelijk tot ondersteuning van dit topic.

offtopic: er zijn in het verleden toch al eerder soortgelijke discussies geweest.
Wie wil met mij meezoeken?

Bigsmile

• Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: augustus 13, 2009, 11:15:07 am »
Visit: het gaat ook niet over mij. En ook niet over jou. Ik vind het jammer dat er dan opmerkingen gemaakt moeten worden als: gortdroge kerkdienst. En aangezien ik inmiddels de ervaring heb dat dit soort dingen gauw verzandt in eindeloze gesprekken dacht ik: laten we het maar beter on-topic houden.

Ik heb een tv in huis omdat mijn echtgenoot daar aan gewend was. Van mij had het niet gehoeven. Ik kijk echt wel eens tv, maar niet vaak. Als ik me er toe laat verleiden heb ik vaak toch niet echt een tevreden gevoel over wat ik heb gezien.
Ik heb een tijd heel veel tv gekeken omdat ik maanden thuiszat n.a.v. een auto - ongeluk. En ik werd me er van bewust hoeveel invloed de beelden op tv hadden op mijn gemoedsrust. Vaak maalde er van alles wat ik had gezien maar rond in mijn hoofd. En ik realiseerde me dat je grenzen steeds verder verlegd worden. De 1e keer een moord zien is vreselijk, de 2e keer al wat minder vreselijk en op het laatst ben je er aan gewend. Dat stond me tegen, dat wilde ik niet. Vandaar dat ik daarna heb besloten zo min mogelijk tv te kijken. Alleen als ik zin had in een bepaald programma of een gehuurde film of wat dan ook, keek ik af en toe tv.
Maar eerlijk gezegd: van mij mag de tv zo het huis uit.

Edolen

• Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: september 25, 2009, 06:36:49 pm »

quote:

Bigsmile schreef op 13 juli 2009 om 18:39:
Ik ben zelf opgevoed met de wetenschap kritisch naar de inhoud van films te kijken. Bovennatuurlijke dingen, magie, expliciete sexscenes (overspel) etc. kun je naar mijn mening als Christen niet kijken aangezien de Bijbel duidelijk is over deze dingen.
Nu ga ik heel erg benieuwd zijn naar je onderbouwing. Of laat je het bij de loze kreet...'de Bijbel is duidelijk over deze dingen' ?
Treat the earth and all that dwell thereon with respect

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: september 25, 2009, 06:45:14 pm »

quote:

Edolen schreef op 25 september 2009 om 18:36:
[...]

Nu ga ik heel erg benieuwd zijn naar je onderbouwing. Of laat je het bij de loze kreet...'de Bijbel is duidelijk over deze dingen' ?
Wellicht heeft het wat meer zin als je op actuele discussies reageert. Bovenin het scherm staat ergens de de tekst 'actieve discussies'. Klik daar eens op.

Edolen

• Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: september 26, 2009, 01:05:12 am »

quote:

Thorgrem schreef op 25 september 2009 om 18:45:
[...]

Wellicht heeft het wat meer zin als je op actuele discussies reageert. Bovenin het scherm staat ergens de de tekst 'actieve discussies'. Klik daar eens op.

Ik reageer op de bron van deze discussie. Er wordt iets veroordeeld want het is duidelijk dat de bijbel ons anders leert.
Dan heb ik dus het recht om te vragen, onderbouw dat en hou het niet bij loze kreten.
« Laatst bewerkt op: september 26, 2009, 01:08:50 am door Edolen »
Treat the earth and all that dwell thereon with respect

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: september 26, 2009, 02:13:56 pm »

quote:

Edolen schreef op 26 september 2009 om 01:05:
[...]

Ik reageer op de bron van deze discussie. Er wordt iets veroordeeld want het is duidelijk dat de bijbel ons anders leert.
Dat klopt.

quote:

Dan heb ik dus het recht om te vragen,
Zeker.

quote:

onderbouw dat en hou het niet bij loze kreten.

Ik hoef niets te onderbouwen, want ik heb een dergelijke stelling niet gedeponeerd.
Wel attendeer ik je op het feit dat deze discussie al enige tijd geleden is afgesloten voor de topicstarter. Hij/zij heeft reeds een beslissing genomen voor het dilemma waarvoor hij/zij stond. Vragen kan dan nog, maar de kans op antwoord is minimaal.

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: september 26, 2009, 02:44:39 pm »

quote:

Edolen schreef op 25 september 2009 om 18:36:
[...]

Sterker nog niemand zal bepaalde dingen in de bijbel vinden.Waar staat in de bijbel dat een triootje niet kan ?
Waar wil je naar toe ?
« Laatst bewerkt op: september 26, 2009, 05:01:53 pm door rtfm08 »