Auteur Topic: het kabinet in zware tijden  (gelezen 11060 keer)

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #50 Gepost op: september 22, 2009, 10:11:57 pm »

quote:

Antonius schreef op 22 september 2009 om 22:07:
Een kabinet doet het ook nooit goed.
Klopt. En? Overigens hoeven vrijheid van burgers en daadkracht van de regering niet tegenovergestelde belangen te zijn.

Mezzamorpheus

  • Berichten: 5201
  • You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #51 Gepost op: september 22, 2009, 11:34:14 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 22 september 2009 om 21:22:
[...]
Het valt me tegen dat niet meer dan de helft zwaar ontevreden is. Ze hebben gewoon helemaal niets gepresteerd.


Volgens Rouvoet in het ND op Prinsjesdag is in het akkoord van dit voorjaar 'de jeugd ontzien, verduurzaming vastgelegd en zijn afspraken over het herstel van de overheidsfinanciën vastgesteld. Dat zijn dingen die voor de ChristenUnie van belang zijn.'
Je kan discussiëren over de vraag of dit genoeg profiel is enzo, maar volgens mij kan je niet zeggen dat ze 'niets' gepresteerd hebben.
« Laatst bewerkt op: september 22, 2009, 11:34:59 pm door Mezzamorpheus »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #52 Gepost op: september 25, 2009, 10:33:30 pm »

quote:

Antonius schreef op 19 september 2009 om 21:51:
[...]


right, er zijn meer beroepen in de zorg...verpleegkundige, activiteitenbegeleiders,ergo theroapeuten etcetera


Alsof iedereen geschikt is voor de zorg. De zorg wil niet Jan en alleman maar aannemen, omgeschoold of niet. Je moet er wel geschikt voor zijn.
Niet iedereen kan professioneel met mensen gaan werken.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #53 Gepost op: september 26, 2009, 03:58:04 pm »

quote:

gaitema schreef op 25 september 2009 om 22:33:
[...]


Alsof iedereen geschikt is voor de zorg. De zorg wil niet Jan en alleman maar aannemen, omgeschoold of niet. Je moet er wel geschikt voor zijn.
Niet iedereen kan professioneel met mensen gaan werken.
waar heb ik gezegd dat iedere man geschikt is waar een in de zorg?
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

ICV

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #54 Gepost op: september 30, 2009, 10:01:22 pm »

quote:

mirt schreef op 19 september 2009 om 00:05:
[...]
Nu is het zo dat hij daar misschien helemaal niets aan kan doen. En ik heb het zelf niet bedacht (hoewel wel bedacht, maar gechecked met google waardoor ik tot de conclusie kwam dat ik niet de enige was met dit idee) maar veel dingen wijzen er op dat hij een vorm van autisme heeft. Als iemand raar vind dat ik dit zomaar schrijf, ik kan voor een rijtje linken zorgen.

Ik vind het eerlijkgezegd heel raar dat je dat schrijft. Het rijtje linken mag je laten zitten, want dat zal er niet veel aan veranderen.
Dat zogenaamde autisme van Balkenende doet er volgens mij niets toe. Een premier wordt beoordeeld op hoe hij zijn taak vervult. Als hij dat niet doet dan zal hij vroeg of laat vervangen worden. Of hij nu autisme heeft of niet.
Even terzijde: persoonlijk vind ik dat hij het uitstekend doet.
Ondertussen wordt de persóón Balkenende met dit soort psychiatrische diagnoses (met een wetenschappelijk niveau van nul) behoorlijk in discrediet gebracht. Ongetwijfeld zul je het juist andersom bedoelen, maar op deze manier breng je hem met lieve woordjes om zeep. Eén voorbeeld: 'hij kan er niets aan doen' lijkt tegemoetkomend en aardig, maar zet wel even het beeld neer van een hulpeloze man.

quote:

(Heel fijn voor mensen met een vorm van autisme dat iemand zoveel kan bereiken daarmee. )
De vooronderstelling is: blij dat ik het niet heb. Het klinkt superaardig, maar je verheft je boven die man.

quote:

Dit heeft verder niets te maken met de inhoud van de beide partijen. Maar daar gaat het ook niet altijd alleen maar om bij regeren.

Precies, het heeft er niets mee te maken.
Het gaat er idd ook om of iemand geschikt is voor zijn taak en dat wordt beoordeeld (door degenen aan wie dat toekomt) op grond van de vraag of hij zijn taak goed vervult of niet. Niet op grond van een psychiatrische diagnose die ook nog eens bijzonder slecht beargumenteerd is.

quote:

Ik twijfel wel een beetje of ik het er hier over moet hebben. Maar door journalisten werd bijvoorbeeld gezegd dat het heel opvallend was hoe vaak het in de debatten ging om de persòòn Balkenende. En dan vraag ik me bijvoorbeeld af of een Femke Halsema niet met haar eigen reaktie in haar maag zit op het moment dat ze zou beseffen dat het waarschijnlijk zo is dat het gewoon niet in de structuur van Balkenende zit om het anders te doen. Dat houdt me bezig. Bovendien kan ik het hier niet schrijven, maar ik denk, zonder dat ik voorspellende gave heb dat het over een tijdje toch wel ergens in een krant staat of als daar teveel censuur op zit, internet over vliegt.

Je kunt honderd keer zeggen dat je eraan twijfelt, maar je doet het toch gewoon? Je had net zo goed (en dus beter) niet kunnen zeggen dat je eraan twijfelt.
Fijn dat het je bezig houdt, maar zou het niet veel beter zijn als je dat voor jezelf hield? Ik denk dat je meer over jezelf schrijft dan over Balkenende.
Stel dat Balkenende inderdaad een aan autisme verwante stoornis had, dan had hij er wat aan dat iemand in vertrouwen daarmee met hem ging praten en dat hij in therapie ging als dat nodig zou zijn. Maar hij bereikt het tegenovergestelde als iedereen als pseudo-psychiater over zijn persóón gaat kletsen.

quote:

Wel een rare situatie eigenlijk als dit zo is. Dan is ook voor te stellen dat z'n partijgenoten hem wat beschermen zolang als het duurt.

Hoezo, zijn partijgenoten beschermen hem wat? Hij is door zijn partij gekozen tot premier, omdat hij daar de kwaliteiten voor heeft. Zolang hij dat blijft bewijzen blijft hij dat ook. Ze beschermen hem niet, maar ze staan gewoon achter hem.
Mensen moesten beschermd worden tegen dit soort flauwe praat.

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #55 Gepost op: september 30, 2009, 10:14:55 pm »
Even een korte reactie.

quote:

ICV schreef op 30 september 2009 om 22:01:
[...]
Dat zogenaamde autisme van Balkenende doet er volgens mij niets toe.

Volgens mij doen alle eigenschappen van een persoon ertoe. Autisme is een wezenlijke eigenschap van een persoon die het heeft, daar geen rekening mee houdend doet geen recht aan de situatie.

Ik heb bijvoorbeeld wel eens kinderen met PDD-NOS of ADHD in de klas, deze kinderen krijgen een andere behandeling dan kinderen die dat niet hebben. Deze kinderen kunnen over het algemeen meer ongewenst gedrag vertonen voordat er consequenties aan verbonden worden.

quote:

Ondertussen wordt de persóón Balkenende met dit soort psychiatrische diagnoses (met een wetenschappelijk niveau van nul) behoorlijk in discrediet gebracht.
Je staat ook niet open voor gegevens die daarop wijzen. Je wijst het op voorhand af. Als je je ogen ervoor sluit wil dat niet zeggen dat de aanwijzingen er niet zijn. Jij kiest er slechts voor om ze te negeren.
« Laatst bewerkt op: september 30, 2009, 10:17:27 pm door Thorgrem »

mirt

  • Moderator
  • Berichten: 1730
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #56 Gepost op: september 30, 2009, 10:17:44 pm »
Jij vind het flauwe praat, dat kan.

Maar ik heb er nog verder naar gezocht en het schijnt helemaal niet zo raar te zijn dat ik het zeg. Het is in het begin van zijn regeerperiode heel vaak gezegd.

Weet je waarom ik het er ook over heb? Moet je zien wat er allemaal over zijn persoon wordt geschreven. Verschrikkelijk... Laten het dan maar slechts reakties zijn van bijvoorbeeld lezers van de telegraaf, maar dat werkt pas ondermijnend. Ik vind het vrij ernstig. En ik ben geschrokken van de gedachte dat zoiets (in het debat en in allerlei lezersreakties op internet), dit aanvallen van iemands persoonlijk manier van reageren op zaken zo heftig kan worden als je niet beseft dat het òòk zo kan zijn dat iemand als het gaat om betrokkenheid kunnen uitstralen bij de samenleving, ernstig te kort schiet vanwege iemands aanleg en niet vanwege onwil of iets anders wat je iemand kwalijk kunt nemen.

En het wordt herhaaldelijk gezegd: wij hadden een berekenbaar iemand nodig na Fortuyn. Het is de Nederlandse aard om te willen weten waar je aan toe bent. En daar past Balkenende beter bij dan Fortuyn. Maar nu breekt zijn persoonlijkheid ons op. Het volk wil nu een bij hèn betrokken leider, iemand als Femke Halsema voelt dat heel goed aan.

Balkenende wordt gezegd, is iemand die goed is in een crisis. Hij brengt dan rust in de zaak. Maar deze crisis, zo wordt gezegd, zou te erg zijn en dan wordt de soort rust die hij om zich heen heeft juist als misplaatst ervaren.

Veel mensen zeggen ook gewoon dat ze zich doodschamen dat hij onze minister president is. Ik trek me dat aan. Dat is het. Ik vind dat hij best veel kwaliteiten heeft en vind het niet kloppen dat je het hier niet over zou mogen hebben, maar ondertussen dan ook maar zou moeten negeren dat hij wordt afgemaakt op internet (en in het kabinet).
« Laatst bewerkt op: september 30, 2009, 10:19:56 pm door mirt »
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Fotogravinnetje

  • Moderator
  • Berichten: 3905
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #57 Gepost op: september 30, 2009, 10:21:05 pm »
offtopic:als mensen met autisme minder kunnen bereiken in onze samenleving dan mensen zonder autisme (en blijkbaar is dat zo, als je kijkt naar uitspraken die je her en der tegenkomt) dan zegt dat IMHO meer over de samenleving dan over de mensen met autisme. Autisme is op zich geen handicap, dat wordt het door wanbegrip en verkeerde verwachtingspatronen uit de omgeving, is mijn ervaring. Het al dan niet hebben van een bepaald soort uitstraling hoort daar absoluut ook bij
computerfout: een vreemde een in de byte

mirt

  • Moderator
  • Berichten: 1730
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #58 Gepost op: september 30, 2009, 10:23:15 pm »
Maar het wel of niet een leider kunnen zijn, hoeft toch niet gelijk te maken te hebben met kwaliteiten in het algemeen? Je kunt toch niet zeggen: iemand met autisme kan zoveel kwaliteiten hebben (wat ik beaam), dus kan zo iemand natùùrlijk ook een leider zijn van een regering?
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #59 Gepost op: september 30, 2009, 11:48:44 pm »
Grappig dit draadje  :P

Veel mensen weten nauwelijks welke route nodig is om te komen tot een goede diagnostic van deze verschijnselen,laat staan dat ze weten wat de betekenis ervan is dus roept men al vrij snel iets over de minister president.
Doe eerst maar eens wat hij in de week doet en praten we verder.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #60 Gepost op: oktober 01, 2009, 12:42:52 am »

quote:

mirt schreef op 30 september 2009 om 22:17:
Jij vind het flauwe praat, dat kan.
Ook ik vindt het flauwe en ongenuanceerde praat.

quote:

Maar ik heb er nog verder naar gezocht en het schijnt helemaal niet zo raar te zijn dat ik het zeg. Het is in het begin van zijn regeerperiode heel vaak gezegd.
Prima, ik heb een scala aan opleiding achter de rug wat ASS betreft en kan je eerlijk vertellen dat ik vragen kan stellen bij een persoon maar zonder diagnostiek kan ik niets. Jij kunt dat kennelijk wel, zo: vertel welke competenties je hebt op dat gebied.
Voorzover ik lees doe je een diagnose zonder de persoon te kennen of onderzocht te hebben. Not done in de sector...

quote:


Weet je waarom ik het er ook over heb? Moet je zien wat er allemaal over zijn persoon wordt geschreven. Verschrikkelijk... Laten het dan maar slechts reakties zijn van bijvoorbeeld lezers van de telegraaf, maar dat werkt pas ondermijnend. Ik vind het vrij ernstig. En ik ben geschrokken van de gedachte dat zoiets (in het debat en in allerlei lezersreakties op internet), dit aanvallen van iemands persoonlijk manier van reageren op zaken zo heftig kan worden als je niet beseft dat het òòk zo kan zijn dat iemand als het gaat om betrokkenheid kunnen uitstralen bij de samenleving, ernstig te kort schiet vanwege iemands aanleg en niet vanwege onwil of iets anders wat je iemand kwalijk kunt nemen.

En het wordt herhaaldelijk gezegd: wij hadden een berekenbaar iemand nodig na Fortuyn. Het is de Nederlandse aard om te willen weten waar je aan toe bent. En daar past Balkenende beter bij dan Fortuyn. Maar nu breekt zijn persoonlijkheid ons op. Het volk wil nu een bij hèn betrokken leider, iemand als Femke Halsema voelt dat heel goed aan.
dit snap ik even niet: enerzijds zie je dat"hij"iets heeft anderzijds vindt je het weer niet kunnen?

quote:


Balkenende wordt gezegd, is iemand die goed is in een crisis. Hij brengt dan rust in de zaak. Maar deze crisis, zo wordt gezegd, zou te erg zijn en dan wordt de soort rust die hij om zich heen heeft juist als misplaatst ervaren.

Veel mensen zeggen ook gewoon dat ze zich doodschamen dat hij onze minister president is. Ik trek me dat aan. Dat is het. Ik vind dat hij best veel kwaliteiten heeft en vind het niet kloppen dat je het hier niet over zou mogen hebben, maar ondertussen dan ook maar zou moeten negeren dat hij wordt afgemaakt op internet (en in het kabinet).

Persoonlijk denk ik dat je de functie en de man gerust uiteen mag halen.
Onze mp heet Jan Peter B. maar Jan Peter B. is meer dan dat.
Hij is in zijn functie als MP enkel een speler van een rol, een functie.
Hij is NIET de MP maar hij vervult de rol van de MP.

En alle opmerkingen dat hij een vorm van ASS zou hebben: onderwerp hem dan aan een eerlijk en meetbaar onderzoek en doe geen extern onderzoek zonder de handelingsbekwame erbij te betrekken (regel uit mijn vakgebied...)
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #61 Gepost op: oktober 01, 2009, 12:45:02 am »

quote:

rtfm08 schreef op 30 september 2009 om 23:48:
Grappig dit draadje  :P

Veel mensen weten nauwelijks welke route nodig is om te komen tot een goede diagnostic van deze verschijnselen,
idd

quote:

laat staan dat ze weten wat de betekenis ervan is dus roept men al vrij snel iets over de minister president.
jij idem dito:
Doe eerst maar eens wat hij in de week doet en praten we verder.[/quote]
zie je wel: hij heeft ADHD want hij kan heel veel gelijktijdig :)

Onzin natuurlijk.
Voor onderzoek en diagnose naar ASS hebben we DSM IV tabellen en meerdere onderzoeken die daartoe kunnen lleiden.
Elke vorm van extern beoordelen leidt tot niets en doet de man cq de functionaris geen recht.
Mail me maar als je wat wilt weten

mirt

  • Moderator
  • Berichten: 1730
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #62 Gepost op: oktober 01, 2009, 11:52:59 am »

quote:

okidoki schreef op 01 oktober 2009 om 00:42:
[...] Prima, ik heb een scala aan opleiding achter de rug wat ASS betreft en kan je eerlijk vertellen dat ik vragen kan stellen bij een persoon maar zonder diagnostiek kan ik niets. Jij kunt dat kennelijk wel, zo: vertel welke competenties je hebt op dat gebied.
Ik kom er nog wel wat uitgebreider op terug, maar even een vraag. In het begin van zijn regeerperiode heeft hij zo vaak het woord autisme gehoord, dat hij er niet meer over wil praten. Vind jij dat hij zich niet had moet laten onderzoeken om zo daarover opheldering te geven, in plaats van zeggen dat hij er niet meer over wilde praten?
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

mirt

  • Moderator
  • Berichten: 1730
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #63 Gepost op: oktober 01, 2009, 11:59:55 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 30 september 2009 om 22:21:
[ot]als mensen met autisme minder kunnen bereiken in onze samenleving dan mensen zonder autisme (en blijkbaar is dat zo, als je kijkt naar uitspraken die je her en der tegenkomt) dan zegt dat IMHO meer over de samenleving dan over de mensen met autisme.

Minder kunnen bereiken is geen goede uitdrukking. Andere dingen kunnen bereiken die soms meer en soms minder genoemd zouden kunnen worden, is denk ik beter gezegd.

quote:

Autisme is op zich geen handicap, dat wordt het door wanbegrip en verkeerde verwachtingspatronen uit de omgeving, is mijn ervaring. Het al dan niet hebben van een bepaald soort uitstraling hoort daar absoluut ook bij

Ik vind het niet zo belangrijk hoe het precies wel of niet genoemd kan worden. Maar ik vind dat, stèl dat het waar is wat wordt beweerd en gedacht, de m.p. een vorm van autisme heeft, dan kun je toch niet zeggen: het volk moet zijn verwachtingspatroon maar bijstellen voor het soort uitstraling dat ze verwachten van een m.p.?
Stel dat ze voelen dat ze niet bereikt worden door zijn verhaal (terwijl jij en ik weten dat zijn verhaal heel vaak goed is en dat hij niets liever zou willen dan de mensen wel bereiken) en we komen in een situatie in ons land dat niet alleen over de aow maar over veel meer zaken onrust onstaat, is het dan wel of niet terecht dat er vraagtekens worden gezet bij deze man in deze functie in deze tijd?
« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2009, 12:00:50 pm door mirt »
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Fotogravinnetje

  • Moderator
  • Berichten: 3905
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #64 Gepost op: oktober 01, 2009, 12:11:05 pm »
Mensen laten zich naar mijn idee te veel leiden door gevoelens in plaats van het verstand als het gaat om regering van een land. En ja, dan vind ik dat mensen inderdaad hun verwachtingspatroon moeten aanpassen. Zeker als de persoon in kwestie z'n werk goed doet, z'n functie naar behoren uitoefent, maar blijkbaar niet de juiste uitstraling heeft.
Het verbaast me niets dat er steeds meer mensen met een ASS-diagnose komen: ze lopen hoe langer hoe meer aan tegen bepaalde verwachtingspatronen in de samenleving waaraan ze niet kunnen voldoen. Vandaar ook mijn opmerking dat de samenleving naar mijn idee een belangrijke rol speelt in hoe 'gehandicapt' een autist is
computerfout: een vreemde een in de byte

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #65 Gepost op: oktober 01, 2009, 12:20:30 pm »
Ik snap werkelijk niet wat een bepaalde diagnose (/etiketje) te maken heeft met het functioneren of toevoegt aan de beoordeling daarvan. Of hij functioneert goed, dan is er niks aan de hand, of hij functioneert niet goed, en dan moet hij daarop afgerekend worden. Of dat slechte functioneren dan komt door autisme, een sacherijnige vrouw, ingegroeide teennagels of een moeilijke jeugd maakt toch totaal niets uit?
« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2009, 12:21:12 pm door Pooh »

Bumblebee

  • Berichten: 6100
  • Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #66 Gepost op: oktober 01, 2009, 12:42:31 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 01 October 2009 om 12:11:
Mensen laten zich naar mijn idee te veel leiden door gevoelens in plaats van het verstand als het gaat om regering van een land. En ja, dan vind ik dat mensen inderdaad hun verwachtingspatroon moeten aanpassen. Zeker als de persoon in kwestie z'n werk goed doet, z'n functie naar behoren uitoefent, maar blijkbaar niet de juiste uitstraling heeft.


In het geval van een minister-president kun je je afvragen of de uitstraling, houding, communicatie niet een onderdeel is van de functie. Ik zou 't ook niet kunnen (geen autist, maar driftkikker/flapuit  ;)  ) maar wil je een land besturen dan moet je 't wél kunnen.

Als je 't niet kan, of dat nou aan je opleidingsniveau ligt of aan je karakter/persoonlijkheid, dan ben je dus blijkbaar niet geschikt als minister-president.

(bovenstaande even algemeen, ik heb te weinig verstand van politiek om een zinnige mening te hebben over het functioneren van Balkenende en heb het idee dat hij altijd ook wel op z'n allerberoerdst in het nieuws wordt gebracht)
Bombus terrestris Reginae

Fotogravinnetje

  • Moderator
  • Berichten: 3905
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #67 Gepost op: oktober 01, 2009, 01:29:40 pm »
Kun je je ook afvragen hoe belangrijk die uitstraling is als het gaat om goed bestuur. Het lijkt voor mij dat het tegenwoordig belangrijker is een goede uitstraling te hebben dan je taken an sich goed te doen.
computerfout: een vreemde een in de byte

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #68 Gepost op: oktober 01, 2009, 01:51:52 pm »
Maar even terug naar de CU:eindelijk weer eens een beetje daadkracht:

http://www.nrc.nl/binnenl..._CU_vervolgmissie_Uruzgan

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #69 Gepost op: oktober 01, 2009, 01:57:26 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 01 oktober 2009 om 13:51:
Maar even terug naar de CU:eindelijk weer eens een beetje daadkracht:

http://www.nrc.nl/binnenl..._CU_vervolgmissie_Uruzgan
Wat veel erger is, is de onbetrouwbaarheid van verhagen en balkenende. Hoewel...als je de vorige keer goed luisterde zeiden ze eigenlijk al wat ze nu wat helderder zeggen. Hoewel.....de vraag is of wouter wel zo betrouwbaar is...en de CU toch wat naief?

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #70 Gepost op: oktober 01, 2009, 02:04:19 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 01 oktober 2009 om 13:57:
[...]


Wat veel erger is, is de onbetrouwbaarheid van verhagen en balkenende. Hoewel...als je de vorige keer goed luisterde zeiden ze eigenlijk al wat ze nu wat helderder zeggen. Hoewel.....de vraag is of wouter wel zo betrouwbaar is...en de CU toch wat naief?
Het is het bekende politieke spel,maar eens kijken hoe dit gaat aflopen.

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #71 Gepost op: oktober 01, 2009, 02:15:21 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 01 oktober 2009 om 14:04:
[...]


Het is het bekende politieke spel,maar eens kijken hoe dit gaat aflopen.
wouter draaide erg veel met de ogen toen hij gisteren werd geinterviewd omtrent de aow-leeftijd. dan heb ik het maar niet over de gespeelde verontwaardiging van de FNV - voorvrouw en de rol van ene wientjes van de werkgevers. Ach, de wereld is verrot, macht corrumpeert...

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #72 Gepost op: oktober 01, 2009, 04:59:17 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 01 oktober 2009 om 14:15:
[...]


wouter draaide erg veel met de ogen toen hij gisteren werd geinterviewd omtrent de aow-leeftijd. dan heb ik het maar niet over de gespeelde verontwaardiging van de FNV - voorvrouw en de rol van ene wientjes van de werkgevers. Ach, de wereld is verrot, macht corrumpeert...


Ken je het gezegd:if you can't beat them,........

Werk aan de winkel voor trias politica 8)7

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #73 Gepost op: oktober 02, 2009, 12:52:45 am »

quote:

mirt schreef op 01 oktober 2009 om 11:52:
[...]

Ik kom er nog wel wat uitgebreider op terug, maar even een vraag. In het begin van zijn regeerperiode heeft hij zo vaak het woord autisme gehoord, dat hij er niet meer over wil praten. Vind jij dat hij zich niet had moet laten onderzoeken om zo daarover opheldering te geven, in plaats van zeggen dat hij er niet meer over wilde praten?

Nee, dat vind ik niet.
de man functioneert prima met of zonder diagnose immers.
Waarom moeten we ten laste van de awbz of zfw iets vaststellen wat geen belemmering is (er van uitgaande dat hij iets ASS heeft...)
En stel dat hij het heeft: wat verandert het dan?
En stel dat hij het niet heeft: wat verandert het dan?

Zijn functioneren als PM wordt er beide keren niet door beinvloed.

stel even dat hij in de eerste maanden steeds het woord impotentie had gehoord, hadden we daar dan ook de feiten van moeten weten?
Ofwel: stel dat vragen werken niet in deze situatie.
Mail me maar als je wat wilt weten

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #74 Gepost op: oktober 02, 2009, 07:22:36 am »
Iedereen lijkt er maar van uit te gaan/vindt dat de minister-president goed functioneert. Ik vind van niet.

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #75 Gepost op: oktober 02, 2009, 08:21:59 am »

quote:

Thorgrem schreef op 02 oktober 2009 om 07:22:
Iedereen lijkt er maar van uit te gaan/vindt dat de minister-president goed functioneert. Ik vind van niet.
Waaruit leid je dat af? Over Balkenende als persoon heb ik nauwelijks een mening, maar dit kabinet en het CDA in het bijzonder functioneren allerbelabberst. Daar kun je een minister-president wel op afrekenen.

mirt

  • Moderator
  • Berichten: 1730
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #76 Gepost op: oktober 02, 2009, 10:14:56 am »
In Oktober schijnt er een boek uit te komen over de persoon Balkenende van Peter Middendorp, lees ik net. Die is niet mals, dus we zullen er nog over horen.

Het valt me wel op dat christenen vaak heel anders naar hem als persoon kijken als niet-christenen. Heel apart dat erg grote verschil, maar ook eigenlijk wel begrijpenlijk.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #77 Gepost op: oktober 02, 2009, 10:42:54 am »

quote:

mirt schreef op 02 oktober 2009 om 10:14:
Het valt me wel op dat christenen vaak heel anders naar hem als persoon kijken als niet-christenen. Heel apart dat erg grote verschil, maar ook eigenlijk wel begrijpenlijk.
Wat voor verschil zie je daarin?

mirt

  • Moderator
  • Berichten: 1730
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #78 Gepost op: oktober 02, 2009, 11:03:58 am »
Niet christenen gebruiken vele scheldwoorden en christenen weten het of niet zo goed, of zeggen: hij doet z'n werk toch goed (jij overigens niet, ik bedoel jij zegt dat niet). Ik denk dat wij als christenen geneigd zijn in het algemeen om het sneller voor hem op te nemen. We zijn misschien wat gezagsgetrouwer, zelfs onze generatie. We zijn wat meer gewend aan ambtelijke taal (waarover zo geklaagd wordt dat hij zich verschuilt achter zijn ambtelijke taal). Zoiets.
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2009, 11:08:01 am door mirt »
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #79 Gepost op: oktober 02, 2009, 05:18:08 pm »

quote:

Pooh schreef op 02 oktober 2009 om 08:21:
[...]

Waaruit leid je dat af? Over Balkenende als persoon heb ik nauwelijks een mening, maar dit kabinet en het CDA in het bijzonder functioneren allerbelabberst. Daar kun je een minister-president wel op afrekenen.
Aan het falende kabinet en het falende CDA in dat kabinet. Dit kabinet met aan het hoofd de MP functioneert gewoonweg niet en dient vervangen te worden.

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #80 Gepost op: oktober 02, 2009, 05:53:20 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 02 oktober 2009 om 17:18:
[...]

Aan het falende kabinet en het falende CDA in dat kabinet. Dit kabinet met aan het hoofd de MP functioneert gewoonweg niet en dient vervangen te worden.
Ik bedoel: waaruit leid je af dat Iedereen lijkt er maar van uit te gaan/vindt dat de minister-president goed functioneert. ?

Mezzamorpheus

  • Berichten: 5201
  • You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #81 Gepost op: oktober 02, 2009, 08:16:42 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 02 oktober 2009 om 17:18:
[...]
Aan het falende kabinet en het falende CDA in dat kabinet. Dit kabinet met aan het hoofd de MP functioneert gewoonweg niet en dient vervangen te worden.
Dit is natuurlijk compleet argumentloos.

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #82 Gepost op: oktober 02, 2009, 09:57:51 pm »

quote:

Pooh schreef op 02 oktober 2009 om 17:53:
[...]

Ik bedoel: waaruit leid je af dat Iedereen lijkt er maar van uit te gaan/vindt dat de minister-president goed functioneert. ?

Uit enkele reacties.

quote:

Mezzamorpheus schreef op 02 oktober 2009 om 20:16:
[...]


Dit is natuurlijk compleet argumentloos.

Klopt. Het was ook niet mijn intentie om met argumenten te komen. Ik wou slechts mijn eigen mening kenbaar maken. Wat anderen ervan denken moeten zij zelf weten, maar recente onderzoeken wijzen uit dat een groot deel van de bevolking er een soortgelijke mening op nahoud.

En dat is wel het leuke als stemvolk, je hoeft geen argumenten te geven voor het niet stemmen/herstemmen op iemand.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #83 Gepost op: oktober 02, 2009, 10:31:01 pm »
Ach wat, elke partij heeft weer hun mindere kanten. Het CDA ziet graag bouwvakkers tot 67 jaar werken. Prima dat ze dat willen, maar een 67 jarige bouwvakker zul je ook in de toekomst zelden tegenkomen. Die 65 jaar breekt al velen bij de enkels af.

Geen wonder dat de opleidingen in de bouwrichting leegstromen. Wie wil er nog bouwvakker worden met arbeidsongeschiktheids klachten rond je pensioen?
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2009, 10:31:45 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #84 Gepost op: oktober 03, 2009, 12:38:48 am »

quote:

Thorgrem schreef op 02 oktober 2009 om 21:57:
maar recente onderzoeken wijzen uit dat een groot deel van de bevolking er een soortgelijke mening op nahoud.
nahoudt is met een T overigens maar vertel, welke bronnen gebruik je?

quote:

En dat is wel het leuke als stemvolk, je hoeft geen argumenten te geven voor het niet stemmen/herstemmen op iemand.
stom eigenlijk: je (in de zin van "als stemmer")bent tegen iemand of iets maar hebt daar geen reden voor :)
Mail me maar als je wat wilt weten

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #85 Gepost op: oktober 03, 2009, 01:05:01 am »

quote:

gaitema schreef op 02 oktober 2009 om 22:31:
Ach wat, elke partij heeft weer hun mindere kanten. Het CDA ziet graag bouwvakkers tot 67 jaar werken. Prima dat ze dat willen, maar een 67 jarige bouwvakker zul je ook in de toekomst zelden tegenkomen. Die 65 jaar breekt al velen bij de enkels af.
De CAO bouw voorziet al jaren in een vroegpensioen bij 62 jaar. Nu weet ik niet hoe dits wetsvoorstel eruit gaat zien, maar normaalsgesproken zou dit bij die CAO geen problemen moeten opleveren. Wat raar is in de bouw is dat de jongeren straks met 62 wegmogen, terwijl sommige ouderen nu tot 65 moeten doorwerken. 'Had je maar moeten sparen' is daarin een beetje een naar argument. Maar volgens mij is juist de bouw een sector die van een aow-leeftijdsverhoging nauwelijks iets gaat merken.
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2009, 02:14:57 pm door Pooh »

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #86 Gepost op: oktober 03, 2009, 01:44:20 pm »

quote:

okidoki schreef op 03 oktober 2009 om 00:38:
[...]
nahoudt is met een T overigens maar vertel, welke bronnen gebruik je?
Google eens op kabinet en rapportcijfer en je zult het vinden. Als je een beetje het nieuws bijhoud dan weet je het zelf ook wel.

quote:


[...]
stom eigenlijk: je (in de zin van "als stemmer")bent tegen iemand of iets maar hebt daar geen reden voor :)

Je maakt een koppeling die er niet hoeft te zijn. Tussen het niet geven van argumenten en het niet hebben van argumenten zit namelijk een verschil.

We beginnen zinnen met een hoofdletter. Als je op slakken zout wil gaan leggen moet je zelf wel even het goede voorbeeld geven.
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2009, 01:46:32 pm door Thorgrem »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #87 Gepost op: oktober 03, 2009, 06:48:01 pm »

quote:

Pooh schreef op 03 oktober 2009 om 01:05:
[...]

De CAO bouw voorziet al jaren in een vroegpensioen bij 62 jaar. Nu weet ik niet hoe dits wetsvoorstel eruit gaat zien, maar normaalsgesproken zou dit bij die CAO geen problemen moeten opleveren. Wat raar is in de bouw is dat de jongeren straks met 62 wegmogen, terwijl sommige ouderen nu tot 65 moeten doorwerken. 'Had je maar moeten sparen' is daarin een beetje een naar argument. Maar volgens mij is juist de bouw een sector die van een aow-leeftijdsverhoging nauwelijks iets gaat merken.
O, dan valt het bij hen dan verhoudingsgewijs mee. Al is het al veel slikken geweest in die sector in het verleden. Ik kan me wel voorstellen dat de bonden nu niets toegeven.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #88 Gepost op: oktober 05, 2009, 12:10:12 am »

quote:

Thorgrem schreef op 03 oktober 2009 om 13:44:
[...]

Google eens op kabinet en rapportcijfer en je zult het vinden. Als je een beetje het nieuws bijhoud dan weet je het zelf ook wel.
Ik lees meerdere kranten per dag maar waar jij op doelt komt mij niet bekend voor. Dus google ik nog even voor je :)

quote:

Je maakt een koppeling die er niet hoeft te zijn. Tussen het niet geven van argumenten en het niet hebben van argumenten zit namelijk een verschil.
Iets zonder argumenten roepen valt onder de noemer wel roepen niet onderbouwen, vandaar mijn vraag cq opmerking.

quote:

We beginnen zinnen met een hoofdletter. Als je op slakken zout wil gaan leggen moet je zelf wel even het goede voorbeeld geven.
Jij wint _O_
Mail me maar als je wat wilt weten