Auteur Topic: het kabinet in zware tijden  (gelezen 8920 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #30 Gepost op: september 19, 2009, 03:01:30 am »

quote:

mirt schreef op 17 september 2009 om 21:13:
Mark Rutte vind dat het kabinet moet opstappen.
Hoe geloofwaardig vind jij het kabinet?
Of hoe geloofwaardig vind jij Mark Rutte?

Ik vind zelf deze crisis iets van ons allemaal. Ik vind daarom kritiek nu op het kabinet al gauw te makkelijk. Maar misschien denk ik iets te simpel.
Ik ga er van uit dat die mensen hun werk doen en dat ze doen wat het beste is. Ik vindt het dus wel prima wat ze doen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: september 19, 2009, 09:21:46 pm »

quote:

Ik vind zelf deze crisis iets van ons allemaal. Ik vind daarom kritiek nu op het kabinet al gauw te makkelijk. Maar misschien denk ik iets te simpel.

Ha Mirt,

weer helemaal thuis zie ik.
Met het wetsontwerp voor de crisis wet vind ik het kabinet heel geloofwaardig overkomen.
Dit vind ik al concreet, de troonrede was ook al conreet.
Dit in tegenstelling tot Mark Rutte, die  het kabinet verweet te weinig daad krachtig te zijn.
Soms denk dat het hem om iets anders, beter gezegd iemand te doen is: de Heer Wilders.   Dit is echtrer off-topic.
Vreemd genoeg werd de motie van Mark Rutte slecht door een derde van het de tweede kamer gesteund.
Rest mij de vraag, waar is het Mark Rutte nu echt om te doen?
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: september 19, 2009, 09:23:48 pm »

quote:

mirt schreef op 18 september 2009 om 11:40:
In de zorg zal de komende jaren inderdaad wel werk genoeg zijn. Wel een beetje onhandig dat de meeste nieuwe werklozen mannen zijn. Ik las al ergens dat een vrouw zich probeerde erop voor te bereiden dat later als ze oud was haar automonteur haar billen af zou vegen in het bejaardentehuis.
Dan is het mannen te kort in de zorg opgelost, omscholen dus. En als die automonteur nu eens een passie voor mensen krijgt...

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: september 19, 2009, 09:49:01 pm »
Ha ha, maar een passie voor mensen hoeft niet altijd direct een passie te zijn om, ehm, billen af te vegen.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: september 19, 2009, 09:51:50 pm »

quote:

mirt schreef op 19 september 2009 om 21:49:
Ha ha, maar een passie voor mensen hoeft niet altijd direct een passie te zijn om, ehm, billen af te vegen.
right, er zijn meer beroepen in de zorg...verpleegkundige, activiteitenbegeleiders,ergo theroapeuten etcetera

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: september 19, 2009, 11:45:58 pm »

quote:

Kun je aangeven wat dit kabinet dan gepresteerd heeft inmiddels?
Wachtlijsten in de zorg groeien, bankbazen worden niet aangepakt, het scala aan illegale importburgers lijkt te groeien en de aanhang van Wilders groeit vrolijk mee.
Welke feiten heeft dit kabinet nu gerealiseerd behalve dan dat we sinds hun aantreden vergaan van de werkgroepen en een gemis aan beleid hebben?
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: september 19, 2009, 11:58:54 pm »

quote:

mirt schreef op 18 september 2009 om 11:40:
In de zorg zal de komende jaren inderdaad wel werk genoeg zijn. Wel een beetje onhandig dat de meeste nieuwe werklozen mannen zijn. Ik las al ergens dat een vrouw zich probeerde erop voor te bereiden dat later als ze oud was haar automonteur haar billen af zou vegen in het bejaardentehuis.

Helemaal niet onhandig, er is al jaren een tekort aan mannen in  de zorg.Als ik 1 vacature plaats krijg ik 50 herintreders (allen vrouwen), 25 schoolverlaters (allen wederom vrouwen) en 1 tot 2 mannen.
De zorgsector schreeuwt om mannen.
Overigens heb ik zeer goede ervaringen met automonteurs en olieplatformwerkers die later de zorg in gingen. Die maakten in ieder geval de keuze bewust.
daarnaast: het gaat er niet om WIE de kont wast maar met welke liefde / kwaliteit en passie voor de ander de kont gewassen wordt lijkt mij...
dit kabinet regeert niet en maakt hooguit plannen voor nieuwe werkgroepen.
Schaf de AWBZ af en ga volledig over op PGB vormen.
Scheelt 25 % op de zorgkosten in dit land.
geen managers meer die op hun kont zitten maar handen aan het bed en mensen aan de koffietafel van de zorgvrager.
Schaf de subsidie af die we kinderbijslag noemen (een achterhaalde fokpremie) en ga volledig het kindgebonden budget invoeren.
Zorg dat de armen meer te besteden hebben en zet een boete op private leningen.
Hypotheken boven de 5 ton? gewoon de aftrek beperken tot maximaal 5 ton. Over het andere wat je leent gewoon een aftrek dokken en niet aftrekbaar stellen.
Ziekenfonds voor chronisch zieken domweg vrijstellen van premie en de eigen bijdrage ziekenfonds inkomenafhankelijk maken.
En boetes in verkeer en samenleving baseren op het inkomen en niet zoals nu een standaard bedrag.
kom op zeg, voor die paar euro per boete kan ik elke dag hard gaan rijden immers? Het deert de rijke geen moer dit systeem.

Zorg ook dat private investeringen rendabel en lucratief zijn.
Ik wil heel graag zonne-energie opwekken met mijn huis maar zolang ik daar 100 jaar over doe om de investering terug te verdienen..
groen Links heeft aangetoond dat voor de prijs van kolencentrales en kernenergie elke woning bijna co neutraal kan worden.
maar nee: de lobby van de energiemarkt is vele malen groter dan het belang van mens en milieu.

En dit kabinet met twee christelijke partijen?
Wat hebben ze gedaan voor de mens> Voor de schepping?
Nou, vertel?
Mail me maar als je wat wilt weten

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: september 20, 2009, 10:04:34 am »
En zo heeft iedereen zijn eigen visie .Ik verwijs graag naar een stukje in het ND van Lans Bovenberg

http://www.nd.nl/artikele...-genade-en-dienstbaarheid

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: september 20, 2009, 10:52:39 am »

quote:

mirt schreef op 19 september 2009 om 00:05:
[...]

Ik heb vanavond nog eens zitten denken over Bos en Balkenende. Ik vond Bos een paar avonden geleden bij Nova heel sterk. Nog nooit viel me op hoe flauw Jeroen Pauw kan zijn (ik vond hem vroeger leuk) tegenover Wouter Bos, die heel er zichzelf was en hoewel een tikje arrogant heel duidelijk uitstraalde dat hij zich betrokken voelde bij waar hij mee bezig was. Wat staat er dan daarna in de krant?
Pauw is veelal nogal flauw tenzij de de gast ook zijn standpunt vertegenwoordigd. Overigens een vrij bekend verschijnsel bij journalisten. Zo is Witteman altijd poeslief tegenover PvdA personen, maar gasten van andere politieke partijen krijgen het voor de kiezen (en in welke mate hangt een beetje van de partij af).

quote:

[...]

De dames in het publiek hingen aan zijn lippen. Alsof Wouter Bos heeft bedacht: laat ik bij Nova een een uur lang intelligent doen en energiek het offensief kiezen zodat de dames aan mijn lippen gaan hangen en ze op mij zullen stemmen. Wat een belediging trouwens voor ons dames. Alsof wij mannen niet op de inhoud van wat zij zeggen zouden kunnen beoordelen.
Volgens mij heb ik een klein stukje van de uitzending gezien (was het niet Pauw en Witteman ipv Nova?). Algemeen wordt aangenomen dat vooral vrouwen Bos een erg leuke politicus vonden toen hij partijleider werd. Maar idd, het artikel lijkt me eerder een projectie van de schrijver.

quote:

Wouter Bos was in staat om te laten zien dat hij zich als persoon betrokken voelde bij wat hij zei. Balkenende daarentegen werd in de debatten echter ongelovelijk aangevallen op zijn gebrek aan uitstraling. Nu is het zo dat hij daar misschien helemaal niets aan kan doen. En ik heb het zelf niet bedacht (hoewel wel bedacht, maar gechecked met google waardoor ik tot de conclusie kwam dat ik niet de enige was met dit idee) maar veel dingen wijzen er op dat hij een vorm van autisme heeft. Als iemand raar vind dat ik dit zomaar schrijf, ik kan voor een rijtje linken zorgen. (Heel fijn voor mensen met een vorm van autisme dat iemand zoveel kan bereiken daarmee. ) Maar waar ik over nadacht was het feit dat iemand als Femke Halsema zo boos was vanwege zijn gebrek aan uitstraling. Op zich heel oprecht van haar dat ze daar voor uitkwam. Want ik denk dat het bij de meeste Nederlanders een wat meer verborgen wens is dat ze behoefte hebben aan mensen die betrokken zijn bij de toekomst van ons land en dat ook kunnen uitstralen.
Dat Balkenende een uitstraling van een goudvis heeft is het Nederlandse volk al langer bekend. Schijnbaar zitten de kiezers te wachten op een een vrij stabiele emotieloze man. Bij mij komt het in ieder geval altijd vrijwel hetzelfde over, of hij nou kwaad, blij of verdrietig is.

quote:

Dit heeft verder niets te maken met de inhoud van de beide partijen. Maar daar gaat het ook niet altijd alleen maar om bij regeren. Ik twijfel wel een beetje of ik het er hier over moet hebben. Maar door journalisten werd bijvoorbeeld gezegd dat het heel opvallend was hoe vaak het in de debatten ging om de persòòn Balkenende. En dan vraag ik me bijvoorbeeld af of een Femke Halsema niet met haar eigen reaktie in haar maag zit op het moment dat ze zou beseffen dat het waarschijnlijk zo is dat het gewoon niet in de structuur van Balkenende zit om het anders te doen. Dat houdt me bezig. Bovendien kan ik het hier niet schrijven, maar ik denk, zonder dat ik voorspellende gave heb dat het over een tijdje toch wel ergens in een krant staat of als daar teveel censuur op zit, internet over vliegt.
Wat veel mensen (althans ik wel) belangrijk vind is dat een persoon dicht bij zichzelf blijft. Balkenende is zo'n persoon. Dat hij stijf is en weinig emotie toont wil overigens weinig zeggen over de daadkrachtigheid of het ontbreken daarvan volgens mij. Ik denk dat daadkracht vooral moet blijken uit resultaten. Maar als we het dan toch over Femke moeten hebben... nou laten we dat maar niet doen.

quote:

Wel een rare situatie eigenlijk als dit zo is. Dan is ook voor te stellen dat z'n partijgenoten hem wat beschermen zolang als het duurt.
Natuurlijk zullen vele CDA'ers (en dan voornamelijk de lieden met politieke ambitie) het opnemen voor hun aanvoerder, die op dit moment minister-president is.

quote:

Nou ja, dit alles vanwege de wens van Thorgrem om een daadkrachtige leider en vanwege het feit dat ik maar achter de komputer ben blijven zitten omdat ik geen zin had om de afwas te doen.
Chronisch gebrek aan zin in afwas komt mij bekend voor. :) Zelf heb ik het ook, gelukkig heeft mijn volgende huis een vaatwasser. :D

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: september 20, 2009, 11:13:49 am »

quote:

Thorgrem schreef op 20 september 2009 om 10:52:
[...]
Pauw is veelal nogal flauw tenzij de de gast ook zijn standpunt vertegenwoordigd. Overigens een vrij bekend verschijnsel bij journalisten. Zo is Witteman altijd poeslief tegenover PvdA personen, maar gasten van andere politieke partijen krijgen het voor de kiezen (en in welke mate hangt een beetje van de partij af).

quote:

Dat Balkenende een uitstraling van een goudvis heeft is het Nederlandse volk al langer bekend. Schijnbaar zitten de kiezers te wachten op een een vrij stabiele emotieloze man. Bij mij komt het in ieder geval altijd vrijwel hetzelfde over, of hij nou kwaad, blij of verdrietig is.

Blijkbaar kan een goudvis ook gradaties in uitstraling hebben want iedereen (zowel politieke mede- als tegenstanders) is het erover eens dat Balkenende andere Algemene Beschouwingen met veel meer bezieling zijn boodschap bracht dan deze.

Zie ook:
Balkenende bezorgt kabinet brokken. Jammer
En dan nu graag de bezieling
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 11:16:09 am door Mezzamorpheus »

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: september 20, 2009, 11:16:16 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 20 september 2009 om 11:13:
Blijkbaar kan een goudvis ook gradaties in uitstraling hebben
Jazeker.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: september 20, 2009, 11:47:49 am »

quote:

'k zag nu pas deze draad. Niet betrouwbaar, kijk alleen maar op teletekst hoe onze wouter kabouter omging van die nederlands-belgische bankencrisis.
Kijk naar het spastisch omgaan met geven van cijfers over de kosten van een bevolkingsdeel (per persoon) Het kulargument dat men nooit p.p. doorrekend. Dat doet men wel en op meerder gebied, zo komt men namelijk aan de hoogte van uitkeringen, toeslagen etc.

Waar men echter in stilte op wacht zijn te nemen europese maatregelen, want men wil in de pas blijven en het beste jongetje van de klas zijn.

Wat betreft balkendende, had inderdaad zijn dag niet en dat is nog matig uitgedrukt.

Wat betreft CU. Wat een tegenvaller zeg.....ik heb nog nooit zo'n grijze coalitiepartner gezien die geen enkele van zijn schatten wist te verzilveren.
resultaat blijft ook uit, wachtlijsten in de jeugdzorg stijgen, de ov-chipkaart is het politiek lelijke eendje over de rest maar te zwijgen...

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: september 20, 2009, 11:50:18 am »

quote:

elle schreef op 18 september 2009 om 09:37:
Er is crisis. Er zijn mensen die dat voelen. Ik voel 'm niet. Dus gaat er iets mis.
Ook jou deel komt nog, wees niet bevreesd

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: september 20, 2009, 12:19:42 pm »
Ik denk dat d66 bij de volgende verkiezingen flink gaat winnen en daar word ik niet echt blij van....
« Laatst bewerkt op: september 20, 2009, 12:22:48 pm door grondig christelijk »

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: september 21, 2009, 09:50:51 am »