Auteur Topic: het kabinet in zware tijden  (gelezen 8965 keer)

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #45 Gepost op: september 21, 2009, 05:02:18 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 11:47:
Wat betreft CU. Wat een tegenvaller zeg.....ik heb nog nooit zo'n grijze coalitiepartner gezien die geen enkele van zijn schatten wist te verzilveren.
resultaat blijft ook uit, wachtlijsten in de jeugdzorg stijgen, de ov-chipkaart is het politiek lelijke eendje over de rest maar te zwijgen...
Kleine bijstelling van bovenstaande. De CU zit achter het rookverbod (onderdeel van de regeerafspraken) in de horeca en laat een andere partij-vertegenwoordiger de kastanjes uit het vuur halen. Dat is nog eens dapper.

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: september 21, 2009, 08:49:57 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 september 2009 om 11:47:
[...]

Wat betreft CU. Wat een tegenvaller zeg.....ik heb nog nooit zo'n grijze coalitiepartner gezien die geen enkele van zijn schatten wist te verzilveren.
resultaat blijft ook uit, wachtlijsten in de jeugdzorg stijgen, de ov-chipkaart is het politiek lelijke eendje over de rest maar te zwijgen...
Tja regeren is even iets anders dan oppositie voeren.Verder blinken de bewindslieden nou ook niet uit en wordt er toch wel van tijd tot tijd de plank misgeslagen.Maw huiswerk genoeg.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: september 22, 2009, 09:18:16 pm »
Huidige stand van zaken volgens de CU-poll: ongeveer de helft van de stemmende cu-leden (nu 1094) is niet blij met de manier waarop eea wordt aangepakt nu. Viel mij erg mee dat 't er zoveel zijn. :) http://poll.christenunie.nl/
[Prediker 7:29]

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: september 22, 2009, 09:22:24 pm »

quote:

Marloes schreef op 22 september 2009 om 21:18:
Huidige stand van zaken volgens de CU-poll: ongeveer de helft van de stemmende cu-leden (nu 1094) is niet blij met de manier waarop eea wordt aangepakt nu. Viel mij erg mee dat 't er zoveel zijn. :) http://poll.christenunie.nl/
Het valt me tegen dat niet meer dan de helft zwaar ontevreden is. Ze hebben gewoon helemaal niets gepresteerd. Ik vind het overigens wel humor als ik terugdenk aan de periode van voor de verkiezingen en de uitspraken van enkele CU stemmers.

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: september 22, 2009, 10:07:08 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 22 september 2009 om 21:22:
[...]

Het valt me tegen dat niet meer dan de helft zwaar ontevreden is. Ze hebben gewoon helemaal niets gepresteerd. Ik vind het overigens wel humor als ik terugdenk aan de periode van voor de verkiezingen en de uitspraken van enkele CU stemmers.

De motie van Mark Rutte kwam naar aaanleiding  van de begroting.  
Nu lees ik ineens hier dat het om de prestatie van dit kabinet vanaf de de laatste verkiezingen., tot op heden.

Ik las in het Nederlandsdagblad, da took de jongeren afdelingen van de coalitie partijen, het kabinet aan wil zetten tot meer dan alleen maar het  benoemen vna commissies.  

Vanochtend toen ik wakker werd , dacht ik ineens, als het slecht gaat in ons land, verwachten mensen ineesn oplossingen van de regering. Terwijl als he tgoed gaat, men zo veel mogelijk vrijheid heeft.
Een kabinet doet het ook nooit goed.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: september 22, 2009, 10:11:57 pm »

quote:

Antonius schreef op 22 september 2009 om 22:07:
Een kabinet doet het ook nooit goed.
Klopt. En? Overigens hoeven vrijheid van burgers en daadkracht van de regering niet tegenovergestelde belangen te zijn.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: september 22, 2009, 11:34:14 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 22 september 2009 om 21:22:
[...]
Het valt me tegen dat niet meer dan de helft zwaar ontevreden is. Ze hebben gewoon helemaal niets gepresteerd.

Volgens Rouvoet in het ND op Prinsjesdag is in het akkoord van dit voorjaar 'de jeugd ontzien, verduurzaming vastgelegd en zijn afspraken over het herstel van de overheidsfinanciën vastgesteld. Dat zijn dingen die voor de ChristenUnie van belang zijn.'
Je kan discussiëren over de vraag of dit genoeg profiel is enzo, maar volgens mij kan je niet zeggen dat ze 'niets' gepresteerd hebben.
« Laatst bewerkt op: september 22, 2009, 11:34:59 pm door Mezzamorpheus »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: september 25, 2009, 10:33:30 pm »

quote:

Antonius schreef op 19 september 2009 om 21:51:
[...]

right, er zijn meer beroepen in de zorg...verpleegkundige, activiteitenbegeleiders,ergo theroapeuten etcetera

Alsof iedereen geschikt is voor de zorg. De zorg wil niet Jan en alleman maar aannemen, omgeschoold of niet. Je moet er wel geschikt voor zijn.
Niet iedereen kan professioneel met mensen gaan werken.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: september 26, 2009, 03:58:04 pm »

quote:

gaitema schreef op 25 september 2009 om 22:33:
[...]

Alsof iedereen geschikt is voor de zorg. De zorg wil niet Jan en alleman maar aannemen, omgeschoold of niet. Je moet er wel geschikt voor zijn.
Niet iedereen kan professioneel met mensen gaan werken.
waar heb ik gezegd dat iedere man geschikt is waar een in de zorg?
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

ICV

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: september 30, 2009, 10:01:22 pm »

quote:

mirt schreef op 19 september 2009 om 00:05:
[...]
Nu is het zo dat hij daar misschien helemaal niets aan kan doen. En ik heb het zelf niet bedacht (hoewel wel bedacht, maar gechecked met google waardoor ik tot de conclusie kwam dat ik niet de enige was met dit idee) maar veel dingen wijzen er op dat hij een vorm van autisme heeft. Als iemand raar vind dat ik dit zomaar schrijf, ik kan voor een rijtje linken zorgen.

Ik vind het eerlijkgezegd heel raar dat je dat schrijft. Het rijtje linken mag je laten zitten, want dat zal er niet veel aan veranderen.
Dat zogenaamde autisme van Balkenende doet er volgens mij niets toe. Een premier wordt beoordeeld op hoe hij zijn taak vervult. Als hij dat niet doet dan zal hij vroeg of laat vervangen worden. Of hij nu autisme heeft of niet.
Even terzijde: persoonlijk vind ik dat hij het uitstekend doet.
Ondertussen wordt de persóón Balkenende met dit soort psychiatrische diagnoses (met een wetenschappelijk niveau van nul) behoorlijk in discrediet gebracht. Ongetwijfeld zul je het juist andersom bedoelen, maar op deze manier breng je hem met lieve woordjes om zeep. Eén voorbeeld: 'hij kan er niets aan doen' lijkt tegemoetkomend en aardig, maar zet wel even het beeld neer van een hulpeloze man.

quote:

(Heel fijn voor mensen met een vorm van autisme dat iemand zoveel kan bereiken daarmee. )
De vooronderstelling is: blij dat ik het niet heb. Het klinkt superaardig, maar je verheft je boven die man.

quote:

Dit heeft verder niets te maken met de inhoud van de beide partijen. Maar daar gaat het ook niet altijd alleen maar om bij regeren.

Precies, het heeft er niets mee te maken.
Het gaat er idd ook om of iemand geschikt is voor zijn taak en dat wordt beoordeeld (door degenen aan wie dat toekomt) op grond van de vraag of hij zijn taak goed vervult of niet. Niet op grond van een psychiatrische diagnose die ook nog eens bijzonder slecht beargumenteerd is.

quote:

Ik twijfel wel een beetje of ik het er hier over moet hebben. Maar door journalisten werd bijvoorbeeld gezegd dat het heel opvallend was hoe vaak het in de debatten ging om de persòòn Balkenende. En dan vraag ik me bijvoorbeeld af of een Femke Halsema niet met haar eigen reaktie in haar maag zit op het moment dat ze zou beseffen dat het waarschijnlijk zo is dat het gewoon niet in de structuur van Balkenende zit om het anders te doen. Dat houdt me bezig. Bovendien kan ik het hier niet schrijven, maar ik denk, zonder dat ik voorspellende gave heb dat het over een tijdje toch wel ergens in een krant staat of als daar teveel censuur op zit, internet over vliegt.

Je kunt honderd keer zeggen dat je eraan twijfelt, maar je doet het toch gewoon? Je had net zo goed (en dus beter) niet kunnen zeggen dat je eraan twijfelt.
Fijn dat het je bezig houdt, maar zou het niet veel beter zijn als je dat voor jezelf hield? Ik denk dat je meer over jezelf schrijft dan over Balkenende.
Stel dat Balkenende inderdaad een aan autisme verwante stoornis had, dan had hij er wat aan dat iemand in vertrouwen daarmee met hem ging praten en dat hij in therapie ging als dat nodig zou zijn. Maar hij bereikt het tegenovergestelde als iedereen als pseudo-psychiater over zijn persóón gaat kletsen.

quote:

Wel een rare situatie eigenlijk als dit zo is. Dan is ook voor te stellen dat z'n partijgenoten hem wat beschermen zolang als het duurt.

Hoezo, zijn partijgenoten beschermen hem wat? Hij is door zijn partij gekozen tot premier, omdat hij daar de kwaliteiten voor heeft. Zolang hij dat blijft bewijzen blijft hij dat ook. Ze beschermen hem niet, maar ze staan gewoon achter hem.
Mensen moesten beschermd worden tegen dit soort flauwe praat.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: september 30, 2009, 10:14:55 pm »
Even een korte reactie.

quote:

ICV schreef op 30 september 2009 om 22:01:
[...]
Dat zogenaamde autisme van Balkenende doet er volgens mij niets toe.

Volgens mij doen alle eigenschappen van een persoon ertoe. Autisme is een wezenlijke eigenschap van een persoon die het heeft, daar geen rekening mee houdend doet geen recht aan de situatie.

Ik heb bijvoorbeeld wel eens kinderen met PDD-NOS of ADHD in de klas, deze kinderen krijgen een andere behandeling dan kinderen die dat niet hebben. Deze kinderen kunnen over het algemeen meer ongewenst gedrag vertonen voordat er consequenties aan verbonden worden.

quote:

Ondertussen wordt de persóón Balkenende met dit soort psychiatrische diagnoses (met een wetenschappelijk niveau van nul) behoorlijk in discrediet gebracht.
Je staat ook niet open voor gegevens die daarop wijzen. Je wijst het op voorhand af. Als je je ogen ervoor sluit wil dat niet zeggen dat de aanwijzingen er niet zijn. Jij kiest er slechts voor om ze te negeren.
« Laatst bewerkt op: september 30, 2009, 10:17:27 pm door Thorgrem »

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: september 30, 2009, 10:17:44 pm »
Jij vind het flauwe praat, dat kan.

Maar ik heb er nog verder naar gezocht en het schijnt helemaal niet zo raar te zijn dat ik het zeg. Het is in het begin van zijn regeerperiode heel vaak gezegd.

Weet je waarom ik het er ook over heb? Moet je zien wat er allemaal over zijn persoon wordt geschreven. Verschrikkelijk... Laten het dan maar slechts reakties zijn van bijvoorbeeld lezers van de telegraaf, maar dat werkt pas ondermijnend. Ik vind het vrij ernstig. En ik ben geschrokken van de gedachte dat zoiets (in het debat en in allerlei lezersreakties op internet), dit aanvallen van iemands persoonlijk manier van reageren op zaken zo heftig kan worden als je niet beseft dat het òòk zo kan zijn dat iemand als het gaat om betrokkenheid kunnen uitstralen bij de samenleving, ernstig te kort schiet vanwege iemands aanleg en niet vanwege onwil of iets anders wat je iemand kwalijk kunt nemen.

En het wordt herhaaldelijk gezegd: wij hadden een berekenbaar iemand nodig na Fortuyn. Het is de Nederlandse aard om te willen weten waar je aan toe bent. En daar past Balkenende beter bij dan Fortuyn. Maar nu breekt zijn persoonlijkheid ons op. Het volk wil nu een bij hèn betrokken leider, iemand als Femke Halsema voelt dat heel goed aan.

Balkenende wordt gezegd, is iemand die goed is in een crisis. Hij brengt dan rust in de zaak. Maar deze crisis, zo wordt gezegd, zou te erg zijn en dan wordt de soort rust die hij om zich heen heeft juist als misplaatst ervaren.

Veel mensen zeggen ook gewoon dat ze zich doodschamen dat hij onze minister president is. Ik trek me dat aan. Dat is het. Ik vind dat hij best veel kwaliteiten heeft en vind het niet kloppen dat je het hier niet over zou mogen hebben, maar ondertussen dan ook maar zou moeten negeren dat hij wordt afgemaakt op internet (en in het kabinet).
« Laatst bewerkt op: september 30, 2009, 10:19:56 pm door mirt »
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: september 30, 2009, 10:21:05 pm »
offtopic:als mensen met autisme minder kunnen bereiken in onze samenleving dan mensen zonder autisme (en blijkbaar is dat zo, als je kijkt naar uitspraken die je her en der tegenkomt) dan zegt dat IMHO meer over de samenleving dan over de mensen met autisme. Autisme is op zich geen handicap, dat wordt het door wanbegrip en verkeerde verwachtingspatronen uit de omgeving, is mijn ervaring. Het al dan niet hebben van een bepaald soort uitstraling hoort daar absoluut ook bij
computerfout: een vreemde een in de byte

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: september 30, 2009, 10:23:15 pm »
Maar het wel of niet een leider kunnen zijn, hoeft toch niet gelijk te maken te hebben met kwaliteiten in het algemeen? Je kunt toch niet zeggen: iemand met autisme kan zoveel kwaliteiten hebben (wat ik beaam), dus kan zo iemand natùùrlijk ook een leider zijn van een regering?
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: september 30, 2009, 11:48:44 pm »
Grappig dit draadje  :P

Veel mensen weten nauwelijks welke route nodig is om te komen tot een goede diagnostic van deze verschijnselen,laat staan dat ze weten wat de betekenis ervan is dus roept men al vrij snel iets over de minister president.
Doe eerst maar eens wat hij in de week doet en praten we verder.