Auteur Topic: het kabinet in zware tijden  (gelezen 8743 keer)

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
het kabinet in zware tijden
« Reactie #75 Gepost op: oktober 02, 2009, 08:21:59 am »

quote:

Thorgrem schreef op 02 oktober 2009 om 07:22:
Iedereen lijkt er maar van uit te gaan/vindt dat de minister-president goed functioneert. Ik vind van niet.
Waaruit leid je dat af? Over Balkenende als persoon heb ik nauwelijks een mening, maar dit kabinet en het CDA in het bijzonder functioneren allerbelabberst. Daar kun je een minister-president wel op afrekenen.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: oktober 02, 2009, 10:14:56 am »
In Oktober schijnt er een boek uit te komen over de persoon Balkenende van Peter Middendorp, lees ik net. Die is niet mals, dus we zullen er nog over horen.

Het valt me wel op dat christenen vaak heel anders naar hem als persoon kijken als niet-christenen. Heel apart dat erg grote verschil, maar ook eigenlijk wel begrijpenlijk.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: oktober 02, 2009, 10:42:54 am »

quote:

mirt schreef op 02 oktober 2009 om 10:14:
Het valt me wel op dat christenen vaak heel anders naar hem als persoon kijken als niet-christenen. Heel apart dat erg grote verschil, maar ook eigenlijk wel begrijpenlijk.
Wat voor verschil zie je daarin?

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: oktober 02, 2009, 11:03:58 am »
Niet christenen gebruiken vele scheldwoorden en christenen weten het of niet zo goed, of zeggen: hij doet z'n werk toch goed (jij overigens niet, ik bedoel jij zegt dat niet). Ik denk dat wij als christenen geneigd zijn in het algemeen om het sneller voor hem op te nemen. We zijn misschien wat gezagsgetrouwer, zelfs onze generatie. We zijn wat meer gewend aan ambtelijke taal (waarover zo geklaagd wordt dat hij zich verschuilt achter zijn ambtelijke taal). Zoiets.
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2009, 11:08:01 am door mirt »
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: oktober 02, 2009, 05:18:08 pm »

quote:

Pooh schreef op 02 oktober 2009 om 08:21:
[...]

Waaruit leid je dat af? Over Balkenende als persoon heb ik nauwelijks een mening, maar dit kabinet en het CDA in het bijzonder functioneren allerbelabberst. Daar kun je een minister-president wel op afrekenen.
Aan het falende kabinet en het falende CDA in dat kabinet. Dit kabinet met aan het hoofd de MP functioneert gewoonweg niet en dient vervangen te worden.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: oktober 02, 2009, 05:53:20 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 02 oktober 2009 om 17:18:
[...]

Aan het falende kabinet en het falende CDA in dat kabinet. Dit kabinet met aan het hoofd de MP functioneert gewoonweg niet en dient vervangen te worden.
Ik bedoel: waaruit leid je af dat Iedereen lijkt er maar van uit te gaan/vindt dat de minister-president goed functioneert. ?

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: oktober 02, 2009, 08:16:42 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 02 oktober 2009 om 17:18:
[...]
Dit is natuurlijk compleet argumentloos.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: oktober 02, 2009, 09:57:51 pm »

quote:

Pooh schreef op 02 oktober 2009 om 17:53:
[...]

Ik bedoel: waaruit leid je af dat Iedereen lijkt er maar van uit te gaan/vindt dat de minister-president goed functioneert. ?

Uit enkele reacties.

quote:

Mezzamorpheus schreef op 02 oktober 2009 om 20:16:
[...]

Dit is natuurlijk compleet argumentloos.

Klopt. Het was ook niet mijn intentie om met argumenten te komen. Ik wou slechts mijn eigen mening kenbaar maken. Wat anderen ervan denken moeten zij zelf weten, maar recente onderzoeken wijzen uit dat een groot deel van de bevolking er een soortgelijke mening op nahoud.

En dat is wel het leuke als stemvolk, je hoeft geen argumenten te geven voor het niet stemmen/herstemmen op iemand.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: oktober 02, 2009, 10:31:01 pm »
Ach wat, elke partij heeft weer hun mindere kanten. Het CDA ziet graag bouwvakkers tot 67 jaar werken. Prima dat ze dat willen, maar een 67 jarige bouwvakker zul je ook in de toekomst zelden tegenkomen. Die 65 jaar breekt al velen bij de enkels af.

Geen wonder dat de opleidingen in de bouwrichting leegstromen. Wie wil er nog bouwvakker worden met arbeidsongeschiktheids klachten rond je pensioen?
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2009, 10:31:45 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: oktober 03, 2009, 12:38:48 am »

quote:

Thorgrem schreef op 02 oktober 2009 om 21:57:
maar recente onderzoeken wijzen uit dat een groot deel van de bevolking er een soortgelijke mening op nahoud.
nahoudt is met een T overigens maar vertel, welke bronnen gebruik je?

quote:

En dat is wel het leuke als stemvolk, je hoeft geen argumenten te geven voor het niet stemmen/herstemmen op iemand.
stom eigenlijk: je (in de zin van "als stemmer")bent tegen iemand of iets maar hebt daar geen reden voor :)
Mail me maar als je wat wilt weten

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: oktober 03, 2009, 01:05:01 am »

quote:

gaitema schreef op 02 oktober 2009 om 22:31:
Ach wat, elke partij heeft weer hun mindere kanten. Het CDA ziet graag bouwvakkers tot 67 jaar werken. Prima dat ze dat willen, maar een 67 jarige bouwvakker zul je ook in de toekomst zelden tegenkomen. Die 65 jaar breekt al velen bij de enkels af.
De CAO bouw voorziet al jaren in een vroegpensioen bij 62 jaar. Nu weet ik niet hoe dits wetsvoorstel eruit gaat zien, maar normaalsgesproken zou dit bij die CAO geen problemen moeten opleveren. Wat raar is in de bouw is dat de jongeren straks met 62 wegmogen, terwijl sommige ouderen nu tot 65 moeten doorwerken. 'Had je maar moeten sparen' is daarin een beetje een naar argument. Maar volgens mij is juist de bouw een sector die van een aow-leeftijdsverhoging nauwelijks iets gaat merken.
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2009, 02:14:57 pm door Pooh »

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: oktober 03, 2009, 01:44:20 pm »

quote:

okidoki schreef op 03 oktober 2009 om 00:38:
[...]
nahoudt is met een T overigens maar vertel, welke bronnen gebruik je?
Google eens op kabinet en rapportcijfer en je zult het vinden. Als je een beetje het nieuws bijhoud dan weet je het zelf ook wel.

quote:

[...]
stom eigenlijk: je (in de zin van "als stemmer")bent tegen iemand of iets maar hebt daar geen reden voor :)

Je maakt een koppeling die er niet hoeft te zijn. Tussen het niet geven van argumenten en het niet hebben van argumenten zit namelijk een verschil.

We beginnen zinnen met een hoofdletter. Als je op slakken zout wil gaan leggen moet je zelf wel even het goede voorbeeld geven.
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2009, 01:46:32 pm door Thorgrem »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: oktober 03, 2009, 06:48:01 pm »

quote:

Pooh schreef op 03 oktober 2009 om 01:05:
[...]

De CAO bouw voorziet al jaren in een vroegpensioen bij 62 jaar. Nu weet ik niet hoe dits wetsvoorstel eruit gaat zien, maar normaalsgesproken zou dit bij die CAO geen problemen moeten opleveren. Wat raar is in de bouw is dat de jongeren straks met 62 wegmogen, terwijl sommige ouderen nu tot 65 moeten doorwerken. 'Had je maar moeten sparen' is daarin een beetje een naar argument. Maar volgens mij is juist de bouw een sector die van een aow-leeftijdsverhoging nauwelijks iets gaat merken.
O, dan valt het bij hen dan verhoudingsgewijs mee. Al is het al veel slikken geweest in die sector in het verleden. Ik kan me wel voorstellen dat de bonden nu niets toegeven.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: oktober 05, 2009, 12:10:12 am »

quote:

Thorgrem schreef op 03 oktober 2009 om 13:44:
[...]

Google eens op kabinet en rapportcijfer en je zult het vinden. Als je een beetje het nieuws bijhoud dan weet je het zelf ook wel.
Ik lees meerdere kranten per dag maar waar jij op doelt komt mij niet bekend voor. Dus google ik nog even voor je :)

quote:

Je maakt een koppeling die er niet hoeft te zijn. Tussen het niet geven van argumenten en het niet hebben van argumenten zit namelijk een verschil.
Iets zonder argumenten roepen valt onder de noemer wel roepen niet onderbouwen, vandaar mijn vraag cq opmerking.

quote:

We beginnen zinnen met een hoofdletter. Als je op slakken zout wil gaan leggen moet je zelf wel even het goede voorbeeld geven.
Jij wint _O_
Mail me maar als je wat wilt weten