Auteur Topic: Christelijke Rap  (gelezen 1932 keer)

socrates

• Bekijk profiel
Christelijke Rap
« Gepost op: oktober 12, 2009, 11:44:56 pm »
Ik ben zelf fan van het genre rap muziek. Noem het een afwijking zo u wilt 8)7. Ik hou van het ritmische, hou van goeie beats en al helemaal van goeie lyrics. Laat dat laatste nou vaak een probleem zijn bij rap muziek, dat sowieso het imago vaak tegen heeft, en dat is niet onterecht als je bepaalde artiesten te keer hoort gaan en als je ze hoort over de motieven die ze hebben om de dingen te doen die ze doen.
Nu volg ik echter al een tijdje de artiest Lecrae, en ik ben echt diep geraakt door deze jongen. Erg toffe muziek, en zijn lyrics zijn helemaal te gek. Zoek voor de lol een paar van zn nummers op, en wees zo verstandig om ook de songteksten op te zoeken zodat je mee kunt lezen. Het nummer Joyful Noice geeft me kippenvel, elke keer als ik het hoor. Ik dacht: ik zal het even delen!
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Christelijke Rap
« Reactie #1 Gepost op: oktober 13, 2009, 07:17:36 pm »
Hoi Socrates,

Type bij youtube bij zoeken "lecrae lyrics" en je vindt clipjes met de tekst erbij! Gave muziek om te horen, kende het nog niet!

Groetjes Penguin
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Christelijke Rap
« Reactie #2 Gepost op: oktober 13, 2009, 07:20:03 pm »

quote:

socrates schreef op 12 oktober 2009 om 23:44:
Ik ben zelf fan van het genre rap muziek. Noem het een afwijking zo u wilt 8)7. Ik hou van het ritmische, hou van goeie beats en al helemaal van goeie lyrics. Laat dat laatste nou vaak een probleem zijn bij rap muziek, dat sowieso het imago vaak tegen heeft, en dat is niet onterecht als je bepaalde artiesten te keer hoort gaan en als je ze hoort over de motieven die ze hebben om de dingen te doen die ze doen.
Nu volg ik echter al een tijdje de artiest Lecrae, en ik ben echt diep geraakt door deze jongen. Erg toffe muziek, en zijn lyrics zijn helemaal te gek. Zoek voor de lol een paar van zn nummers op, en wees zo verstandig om ook de songteksten op te zoeken zodat je mee kunt lezen. Het nummer Joyful Noice geeft me kippenvel, elke keer als ik het hoor. Ik dacht: ik zal het even delen!

Hoi Socrates,

Hoezo afwijking? Niks mis met deze mooie rap ... kijk ze nu met tekst op youtube!

groetjes Penguin
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Christelijke Rap
« Reactie #3 Gepost op: oktober 13, 2009, 08:09:48 pm »
Niet echt mijn muziek. "Joyful Noise" vind ik ook niet echt een boeiend nummer. Val er nog net niet bij in slaap, maar iets meer compositie en tempo zou geen kwaad kunnen. "Don't waste your life" en "Take me as I am" (de eersten die ik vond op youtube) vind ik al een stuk beter.

socrates

• Bekijk profiel
Christelijke Rap
« Reactie #4 Gepost op: oktober 14, 2009, 09:35:38 am »

quote:

Pooh schreef op 13 oktober 2009 om 20:09:
Niet echt mijn muziek. "Joyful Noise" vind ik ook niet echt een boeiend nummer. Val er nog net niet bij in slaap, maar iets meer compositie en tempo zou geen kwaad kunnen. "Don't waste your life" en "Take me as I am" (de eersten die ik vond op youtube) vind ik al een stuk beter.
Haha, dat kan natuurlijk, maar inderdaad, Don't waste your life is inderdaad ook te gek! Vraag al mn leerlingen op het moment of ze wel eens rapmuziek luisteren, wat de do's and don'ts zijn en wijs ze op deze rapper.
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

ruben1989

• Bekijk profiel
Christelijke Rap
« Reactie #5 Gepost op: oktober 18, 2009, 02:37:10 pm »
kanye west, toch een van de grootste rappers van het moment, heeft prima teksten zonder non-stop motherfucker en dat soort idiote teksten. Het woord fuck zal wel is vallen maar dat moet je toch doorheen zien. Als iemand in Nederland kut zegt kan ik daar ook niet echt mee zitten, altijd beter dan godverdomme of kanker.