Auteur Topic: AOW naar 67 jaar?  (gelezen 8345 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
AOW naar 67 jaar?
« Reactie #60 Gepost op: november 13, 2009, 01:44:28 am »

quote:

Piebe schreef op 12 november 2009 om 17:12:
[...]

Dat is weinig hoopvol inderdaad. Het schiet niet op om overal steeds maar weer overnieuw te beginnen, dat breekt een mens uiteindelijk op.

Ja, dan ben ik op mijn dertigste al aan de pre-pensioen toe.

quote:

Wie drinke jir zwarte kofje jonge, gjin theeleuten hald op!

Euh, een moderator goat oe modereren buten chat as i in´t Fries kwaakt :P

quote:

Gelukkig maar want je zal maar kippig wezen zeg, dan zie je door dat gekakel de bossen niet meer!

Ik dacht al van de week: wat een herrie, nu kan ik de bossen op de holtenberg niet meer vinden.

quote:

Bevroren streskippen zal je bedoelen!

O, maar dan is er werk zat in Friesland, de tukkers zijn dol op kip! Kom maar hier met het vertier! Vandaag hebben we bevroren streskip in de pan met een wat van de leg erbij.

quote:

Politiek, wat moet je er mee, er vandert niets  :r

O, er veranderd wel wat hoor. Vandaag is vrijwel heel Nederland er over eens geworden dat we door gaan werken tot 67 jaar, behalve de vakbondleden met alle timmerlieden, stratenmakers, dakbedekkers en de hele reutemeteut met zwaar lichamelijk arbeid waarscheinlijk.

Ach ja, wat maakt het uut. Zij delen de sociale premies wel uit aan de des tijds geknakte mensen en betalen de kosten van de gezondheidszorg wel met de therapeuten en alles der op en er aan.  

Ze komen er nog eens op terug, daar kan je van op aan.
« Laatst bewerkt op: november 13, 2009, 01:45:51 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

socrates

• Bekijk profiel
AOW naar 67 jaar?
« Reactie #61 Gepost op: november 13, 2009, 04:13:48 pm »

quote:

Pooh schreef op 12 november 2009 om 12:44:
[...]

Dat vind ik een kromme redenering. In sommige branches is er werk zat, en mensen te weinig, en is doorwerken dus handig om de kosten te drukken. In andere branches is er te weinig werk, en wordt ouderen dus vriendelijk verzocht (al dan niet financieel geprikkeld) om plaats te maken.
Solidariteit werkt toch beide kanten op? Leuk dat iemand zoveel ervaring heeft, maar hij heeft ook al jarenlang een arbeidsplaats bezet, waarvoor nu stapels mensen staan te springen om die in te nemen...

Ik redeneer volgens mij niet, volgens mij constateer ik in de quote die jij doet hooguit. Ik vind het vreemd dat, in mijn omgeving, mensen minder 'moeten' werken, omdat ze ouder worden, terwijl ze er helemaal niet op zitten te wachten. Als mensen langer zouden willen werken dan hun 65e of dan hun 67e dan is dat toch een keuze die zij zelf doen. Het hoeft geen deerniswekkende toestand te worden waarin je iemand maar laat geworden omdat het zo schattig is zo'n oud mannetje aan het werk.
Je hebt criteria binnen je bedrijf, een profiel waarvan je wilt dat je personeel eraan voldoet. Daar hoeft toch geen leeftijdsdiscriminatie op toegepast te worden? M.a.w. als iemand voldoet, dan doet leeftijd er toch niet toe? En om dan omwille van leeftijd iemand -goed bedoeld- maar te korten in zijn/haar uren, komt mij vreemd voor.
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
AOW naar 67 jaar?
« Reactie #62 Gepost op: november 14, 2009, 11:54:18 am »
Leeftijddiscriminatie is een groot probleem. Ik vind de cijfers die de SP noemt erg hoog, het zou kunnen dat het een bepaalde beroepsgroep betreft of dat deze crisis het zo erg heeft gemaakt, maar hoe dan ook lopen er veel te veel mensen die niet kunnen werker door leeftijdsdiscriminatie, maar het wel willen.

Weer wat anders:
Twee vrienden van me zijn nu aan het werk voor een baas die ze na drie jaar dienst eruit gooi, omdat hij hen geen vast contract wil geven. Deze hele wereld is echt om moe van te worden.

Een vastcontract krijgen wordt steeds moeilijker en hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt om hoe dan ook nog aan het werk te blijven. Het zij door lichamelijke klachten, het zij door leeftijdsdiscriminatie.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
AOW naar 67 jaar?
« Reactie #63 Gepost op: november 14, 2009, 12:37:23 pm »

quote:

O, er veranderd wel wat hoor. Vandaag is vrijwel heel Nederland er over eens geworden dat we door gaan werken tot 67 jaar, behalve de vakbondleden met alle timmerlieden, stratenmakers, dakbedekkers en de hele reutemeteut met zwaar lichamelijk arbeid waarscheinlijk.

Ach ja, wat maakt het uut. Zij delen de sociale premies wel uit aan de des tijds geknakte mensen en betalen de kosten van de gezondheidszorg wel met de therapeuten en alles der op en er aan.

Ze komen er nog eens op terug, daar kan je van op aan.

Ja mooie boel is dat en ons is niks gevraagd. In 2005 vroegen ze of wij vóór of tegen een europese grondwet waren, wij hebben tegen gestemd terwijl we natuurlijk al geen grenzen meer hebben sinds de invoering van de euro in 2002, kortom naar ons wordt niet geluisterd.
Het woord werken heeft in elke sociale klasse een andere betekenis, dat wordt wel eens vergeten vrees ik. In politiek den Haag betekent werken heel veel op je kont zitten, wijn en sterke drank zuipen onder de noemer vergaderen en je door een chauffeur in een peperdure auto met getinte glazen laten vervoeren van je schuilkelder naar de ivoren toren. Wanneer zo iemand uit zijn auto rolt in dure smoking met een voldane grijns op zijn gezicht en dan mij gaat vertellen dat wij door moeten werken tot we bijna 70 zijn, dan bekruipt mij het gevoel dat er iets niet deugt aan dit systeem.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
AOW naar 67 jaar?
« Reactie #64 Gepost op: november 14, 2009, 03:34:44 pm »
Je kunt het wel heerlijk dik boven op leggen ;) Ik zou voor geen goud net als Balkendende die donderdag van het debat met een andere er achter aan, maar liefst echt serieus waar 20 uur in de Tweede kamer willen hebben debatteren. Daar kan je ook niet meer helder door denken, en daar is dit plan ook wel weer een gevolg van. Ik geloof ook wel in hun beste bedoelingen, maar dan nog vindt ik het allemaal maar een ogenkleppen politiek en een overhaast zooitje. De partijen onderling zijn voor het grootste deel wel voor de 67 grens, maar geloven niet in de manier waarop het door de coalitie ingevoerd wil worden. Het is te asociaal. Dat is één ding wat zeker is ;)

Onze krant liet vandaag ook helemaal niets heel van de plannen, en dat vindt ik om eerlijk te zijn wel heerlijk. Heb ik toch de goede krant thuis liggen :D

Het commentaar in de Twentsche courant Tubantia vandaag, in de week van... Het Grote AOW-debat:
"Erg veel moeite kostte het de coalitie donderdag niet om de plan door de tweede kamer te krijgen.  Toch lijkt er weinig reden voor het kabinet om trots op te zijn. Want het besluit mag dan stoer lijken, hoe het uitpakt is ongewis. Het is opmerkelijk hoe weinig antwoorden het kabinet heeft op essentiële vragen. Zo becijfert het de opbrengst van de hele operatie op 4 miljard euro per jaar.  Maar die schatting is boterzacht. Het gaat uit van een spectaculaire stijging van de arbeidsparticipatie. Bovendien wordt er geen rekening gehouden met de verzachtende maatregelen voor mensen die werkzaam zijn in zware beroepen.  Toch waagde premier Balkenende het om alternatieve plannen van GroenLinks, D66 en de VVD af te doen als *'minder solide'. Een gotspe, want in tegenstelling tot het kabinet heeft de oppositie de plannen wel laten doorberekenen door het Centraal Planbureau. Ernstiger is dat het kabinet nog geen idee heeft hoe het de arbeidsmarkt voor de ouderen moet gaan verbeteren. Onzeker is of het tekort aan arbeidskrachten straks echt zo nijpend wordt als het kabinet voorspelt.  Nu is het aantal mensen dat doorwerkt tot het 65ste levensjaar in elk geval zeer klein. Deskundigen waarschuwen bovendien dat het er somber uitziet voor 45-plussers die hun baan verliezen. De kans zou klein zijn dat ze nog aan de bak komen."

*ergens las ik dat Balkenende letterlijk zei: "Het levert minder geld op."
Dus het draait enkel om het geld? En hoe zeker is dat nu eigenlijk? Er zijn toch alternatieven?

Ik heb tijdens dat even luisteren naar het debat met de SP leider (kom even niet op haar naam, was het Agnes?) gehoord dat Balkende zo iets zei als: "Je luister niet alleen maar naar dat geklets onder de mensen, maar neemt het ook nog eens letterlijk over!"

Nou vraag ik je? Is hij zo'n een betweter geworden dat hij elk signaal van de hand doet als flauwe kul? Het zou eens goed zijn als dergenlijke mensen 5 jaar meedraaien in de bouw  als upperman. Laat hem maar genoeg in gesprek zijn met de mensen daar. Laat hem dan ook in een rijtjeswoning leven net als de oud SP leider Marijnissen  (als ik het goed schrijf) dat doet of als de Vrogers dat deden, om de verhalen in de buurt te horen en te weten wat het is. Misschien dat hij dan iets anders tegen dat gelul aan gaat kijken.
« Laatst bewerkt op: november 14, 2009, 03:38:47 pm door gaitema »

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
AOW naar 67 jaar?
« Reactie #65 Gepost op: november 14, 2009, 05:55:36 pm »

quote:

gaitema schreef op 14 november 2009 om 15:34:
Je kunt het wel heerlijk dik boven op leggen ;)
Onder het mom mooi dik is niet lelijk beleggen wij onze boterhammen met voldoende boter en ham!  :Y)

quote:

Ik zou voor geen goud net als Balkendende die donderdag van het debat met een andere er achter aan, maar liefst echt serieus waar 20 uur in de Tweede kamer willen hebben debatteren. Daar kan je ook niet meer helder door denken, en daar is dit plan ook wel weer een gevolg van.
Er zijn mensen die dagelijks langer in de kroeg zitten, het beroep politicus is het gemakkelijkste baantje denkbaar. Goed, Balkenende moet hier en daar op de proppen komen, dat lijkt mij ook vervelend, maar de muisjes achter de schermen die het beleid bepalen en hun zakken vullen tot aan de Balkenendenorm, terwijl jij en ik barsten mogen.

quote:

Ik geloof ook wel in hun beste bedoelingen, maar dan nog vindt ik het allemaal maar een ogenkleppen politiek en een overhaast zooitje.
Ik heb mijn twijfels, maar goed, die mag je niet hebben!

quote:

De partijen onderling zijn voor het grootste deel wel voor de 67 grens, maar geloven niet in de manier waarop het door de coalitie ingevoerd wil worden. Het is te asociaal. Dat is één ding wat zeker is ;)
Iemand die het eens is met de 67 grens is met zijn kont in de boter gevallen en al twintig keer over het paard getild nog vóór de koffie!

quote:

Onze krant liet vandaag ook helemaal niets heel van de plannen, en dat vindt ik om eerlijk te zijn wel heerlijk. Heb ik toch de goede krant thuis liggen :D
Toch niet de Tubantia? Bedenk je goed dat een kapotte klok ook een keer per dag de juiste tijd aangeeft! ;)

quote:

Het commentaar in de Twentsche courant Tubantia vandaag, in de week van... Het Grote AOW-debat:
"Erg veel moeite kostte het de coalitie donderdag niet om de plan door de tweede kamer te krijgen.  Toch lijkt er weinig reden voor het kabinet om trots op te zijn. Want het besluit mag dan stoer lijken, hoe het uitpakt is ongewis. Het is opmerkelijk hoe weinig antwoorden het kabinet heeft op essentiële vragen. Zo becijfert het de opbrengst van de hele operatie op 4 miljard euro per jaar.  Maar die schatting is boterzacht. Het gaat uit van een spectaculaire stijging van de arbeidsparticipatie. Bovendien wordt er geen rekening gehouden met de verzachtende maatregelen voor mensen die werkzaam zijn in zware beroepen.  Toch waagde premier Balkenende het om alternatieve plannen van GroenLinks, D66 en de VVD af te doen als *'minder solide'. Een gotspe, want in tegenstelling tot het kabinet heeft de oppositie de plannen wel laten doorberekenen door het Centraal Planbureau. Ernstiger is dat het kabinet nog geen idee heeft hoe het de arbeidsmarkt voor de ouderen moet gaan verbeteren. Onzeker is of het tekort aan arbeidskrachten straks echt zo nijpend wordt als het kabinet voorspelt.  Nu is het aantal mensen dat doorwerkt tot het 65ste levensjaar in elk geval zeer klein. Deskundigen waarschuwen bovendien dat het er somber uitziet voor 45-plussers die hun baan verliezen. De kans zou klein zijn dat ze nog aan de bak komen."

Hier heb je het bewijs! De Tubantia is inderdaad net die kapotte klok! ;)

Nee, ik vind het een mensonterend voorstel, een gegronde reden om te emigreren naar Noord-Italië, waar de nobele arbeider op zijn 50ste met de vut mag!

quote:

*ergens las ik dat Balkenende letterlijk zei: "Het levert minder geld op."
Dus het draait enkel om het geld? En hoe zeker is dat nu eigenlijk? Er zijn toch alternatieven?
Zeker weten, die nutteloze missie in Afghanistan zou per direct afgeblazen moeten worden, zodat die miljarden in de pensioenen van onze mensen gepompt zouden kunnen worden, opdat iedereen die dat wil op zijn 50ste kan stoppen met werken.

quote:

Ik heb tijdens dat even luisteren naar het debat met de SP leider (kom even niet op haar naam, was het Agnes?)

Ja Agnes Kant.

http://www.sp.nl/agneskant/6_Agnes_Kant.jpg

quote:

gehoord dat Balkende zo iets zei als: "Je luister niet alleen maar naar dat geklets onder de mensen, maar neemt het ook nog eens letterlijk over!"
Geklets?? Ik ben verontwaardigd!

quote:

Nou vraag ik je? Is hij zo'n een betweter geworden dat hij elk signaal van de hand doet als flauwe kul? Het zou eens goed zijn als dergenlijke mensen 5 jaar meedraaien in de bouw  als upperman. Laat hem maar genoeg in gesprek zijn met de mensen daar. Laat hem dan ook in een rijtjeswoning leven net als de oud SP leider Marijnissen  (als ik het goed schrijf)
Balkenende vergeet wie zijn partij groot hebben gemaakt, dat waren de christenen uit alle lagen van de bevolking! Als Balkenende een week in een rijtjeswoning zou leven dacht ie dat het er spookte!

quote:

dat doet of als de Vrogers dat deden, om de verhalen in de buurt te horen en te weten wat het is. Misschien dat hij dan iets anders tegen dat gelul aan gaat kijken.
Ja inderdaad, maar zij krijgen er voor betaald en zijn daarom direct weg zodra de geldkraan dicht wordt gedraaid.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Mellon

• Bekijk profiel
AOW naar 67 jaar?
« Reactie #66 Gepost op: december 02, 2009, 12:33:46 pm »
Een luchtige bijdrage:

http://graphjam.files.wordpress.com/2009/11/funny-graphs-government-job.jpg

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
AOW naar 67 jaar?
« Reactie #67 Gepost op: december 02, 2009, 06:35:42 pm »

quote:

Piebe schreef op 14 november 2009 om 17:55:
[...]

Onder het mom mooi dik is niet lelijk beleggen wij onze boterhammen met voldoende boter en ham!  :Y)

:D

quote:

Ik heb mijn twijfels, maar goed, die mag je niet hebben!

O ja wel hoor, van mij mag je.

quote:

Iemand die het eens is met de 67 grens is met zijn kont in de boter gevallen en al twintig keer over het paard getild nog vóór de koffie!

Hmmm, als concurent van Wilders zou je het niet slecht doen. Die mensen hebben het niet aan den lijve ondervonden, dat is een ding wat zeker is.

quote:

Toch niet de Tubantia? Bedenk je goed dat een kapotte klok ook een keer per dag de juiste tijd aangeeft! ;)

Hier heb je het bewijs! De Tubantia is inderdaad net die kapotte klok! ;)

Tja, dat is het probleem met de media.

quote:

Nee, ik vind het een mensonterend voorstel, een gegronde reden om te emigreren naar Noord-Italië, waar de nobele arbeider op zijn 50ste met de vut mag!

Een land met torenhoge schulden trouwens, maar het blijft lekker.

quote:

Zeker weten, die nutteloze missie in Afghanistan zou per direct afgeblazen moeten worden, zodat die miljarden in de pensioenen van onze mensen gepompt zouden kunnen worden, opdat iedereen die dat wil op zijn 50ste kan stoppen met werken.

Jep, je wordt nog een beste politicus ;)

quote:

[...]

Ja Agnes Kant.

[afbeelding]

Verhip, dat is ze ja.

quote:

Geklets?? Ik ben verontwaardigd!

Het is er hopeloos. Een verloren generatie.

quote:

Ja inderdaad, maar zij krijgen er voor betaald en zijn daarom direct weg zodra de geldkraan dicht wordt gedraaid.
Dat wel natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: december 02, 2009, 06:36:19 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
AOW naar 67 jaar?
« Reactie #68 Gepost op: december 02, 2009, 06:38:54 pm »

quote:

O, zo werkt dat.  }:|