Auteur Topic: Liederen zoeken met EasyWorship  (gelezen 3467 keer)

kalsbeekster

• Bekijk profiel
Liederen zoeken met EasyWorship
« Gepost op: november 08, 2009, 07:43:02 pm »
Hoi,

Omdat ik bij jullie forum veel informatie terug vindt met betrekking tot Easy Worship, bedacht ik me dat iemand me misschien verder kan helpen met mijn vraag/zoektocht.

Bij ons in de gemeente (baptistengemeente Lemmer) maken we gebruik van Easy Worship 2009. We hebben een uitgebreide database met zeer veel liederen erin staan. Voorheen werkten we met OPS (voor mijn tijd) en daarin kon je liederen zoeken op toonhoogte en (als ik goed geinformeerd ben) liederen zoeken bij bepaalde bijbelgedeeltes. Voor het zoeken van liederen in de EW database gebruiken we easysearch, echter kunnen we volgens mij alleen maar zoeken op tekst die in een lied voorkomt. Ik vraag me af of iemand een mogelijkheid weet om bijvoorbeeld wel op toonhoogte (kan volgens mij niet) te zoeken en op liederen die bij een bepaald onderwerp horen (bijvoorbeeld op het onderwerp pinksteren).

Mocht iemand me kunnen helpen: graag.

Bedankt alvast voor het meedenken.

Groetjes,
Kitty

RichardN

• Bekijk profiel
Liederen zoeken met EasyWorship
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2010, 01:21:39 pm »
Hallo Kitty,

volgens mij kan dat inderdaad niet.
Dat gedeelte van op toonhoogte zoeken snap ik niet echt, maar in EW kan je alleen zoeken op tekst.

Bij ons (geref.kerk vrijgem.) staat in de liedbundel wel een overzicht welke liederen bij welk onderwerp gezongen kunnen worden.
Richard