Auteur Topic: En hoe zou Balkenende zich voelen ?  (gelezen 5327 keer)

Thorgrem

• Bekijk profiel
En hoe zou Balkenende zich voelen ?
« Reactie #15 Gepost op: november 20, 2009, 07:31:14 pm »

quote:

drentenaar schreef op 20 november 2009 om 19:18:
[...]

Die is er sinds de invoering van het Algemeen Kiesrecht in ons Vaderlandje (1918) nog niet geweest ...
en aangezien de CDA en VVD in de polls resp. op fiks dan wel dramatisch verlies staan,
ligt dat ook minder dan ooit voor de hand ...  :(
Ik hoop het dan ook. Ik zeg niet dat het reëel is.

quote:

En SP en VVD zie ik ook niet bij elkaar in één bed kruipen (de SP wilde dat zelfs niet met de PvdA!),
derhalve komt jouw pleidooi neer op een geflikflooi met die enge kerel van 'Rechts-Blond '.  B)
Als het daar op neerkomt wil ik dat in de praktijk wel eens zien. Ik ben niet bang voor onze geblondeerde vrind. In ieder geval niet banger voor hem dan voor Femke Halsema, Agnes Kant, Mariëtte Hamer, Marianne Thieme en Alexander Pechtold. Als ik er zo over nadenk zijn er heel wat enge kerels en vrouwen in onze volksvertegenwoordiging. :)

drentenaar

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: november 20, 2009, 07:58:20 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 20 november 2009 om 19:31:
Als het daar op neerkomt wil ik dat in de praktijk wel eens zien. Ik ben niet bang voor onze geblondeerde vrind.
In ieder geval niet banger voor hem dan voor ... Marianne Thieme .... :)
Moge dat mijn ouwe gabbertje c.q. maatje bespaard blijven ...  :Y)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: november 21, 2009, 01:28:40 pm »

quote:

En SP en VVD zie ik ook niet bij elkaar in één bed kruipen (de SP wilde dat zelfs niet met de PvdA!),
derhalve komt jouw pleidooi neer op een geflikflooi met die enge kerel van 'Rechts-Blond '.  B)
Het zal een mooi zooitje worden met de volgende verkiezingen. Straks krijgen we nog Belgische toestanden.
« Laatst bewerkt op: november 21, 2009, 01:42:20 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: november 21, 2009, 01:40:08 pm »
Maar zeg eens beste mensen, geloven jullie nou in de verlossende uitwerking van de EU? In de vormen van de EU herken ik half van wat Grondig christelijk zegt. Ik zie het als het laatste rijk van het visioen van Nebukadnezar dat iets heeft van sterk staal, maar ook van ontbindbare klei. De periode waarvan er in de droom (zie Daniël 2) verteld wordt volgens de uitleg van Daniël:

Daniël 2: 40-44

40 Een vierde koninkrijk ten slotte zal hard als ijzer zijn. IJzer verbrijzelt en vermorzelt alles, en net als ijzer dat verplettert, zal het al die andere rijken verbrijzelen en verpletteren. 41 U zag dat de voeten en tenen voor een deel uit pottenbakkersleem en voor een deel uit ijzer bestonden; dat betekent dat het koninkrijk verdeeld zal zijn. Het zal iets van de hardheid van ijzer hebben, daarom zag u ijzer voor u, vermengd met kleiachtig leem. 42 Dat de tenen en voeten deels van ijzer en deels van leem waren, betekent dat het koninkrijk voor een deel sterk zal zijn, voor een deel broos. 43 U zag ijzer vermengd met kleiachtig leem; dat betekent dat die delen zich zullen vermengen in het nageslacht, maar ze zullen zich niet verbinden, zoals ijzer zich niet met leem laat verbinden. 44 Maar ten tijde van die koninkrijken zal de God van de hemel een rijk laten opkomen dat nooit te gronde zal gaan en dat nooit op een ander volk zal overgaan. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en vernietigen, maar zelf zal het eeuwig bestaan –  

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap  

Ik geloof trouwens dat de Verenigde staten van Amerika ook even goed daar onder valt.

Het is sterk, maar intern zo verdeeld.

Ik geloof dat de bestuurders daarvan net als Nebukadnezar wel degelijk een door God geleidde mensen kunnen zijn. Maar door het verval van het geloofsleven van de mensen, kiezen zij de opvolgers op een democratische manier. Wanneer het volk Jezus heeft opgegeven, komt er vanzelf zo ook een leider die Jezus heeft opgegeven. We worden nu nog bestuurd door de christen-democraten.

God heeft Balkenende op de post van minister-president van Nederland gehouden en een christelijke katholieke Belg tot president van Europa verheven. Laten we bidden dat de sturing door christelijke leiders nog even vol zal houden.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: november 21, 2009, 04:46:24 pm »

quote:

gaitema schreef op 21 november 2009 om 13:40:
Maar zeg eens beste mensen, geloven jullie nou in de verlossende uitwerking van de EU? In de vormen van de EU herken ik half van wat Grondig christelijk zegt. Ik zie het als het laatste rijk van het visioen van Nebukadnezar dat iets heeft van sterk staal, maar ook van ontbindbare klei. De periode waarvan er in de droom (zie Daniël 2) verteld wordt volgens de uitleg van Daniël:

Daniël 2: 40-44

40 Een vierde koninkrijk ten slotte zal hard als ijzer zijn. IJzer verbrijzelt en vermorzelt alles, en net als ijzer dat verplettert, zal het al die andere rijken verbrijzelen en verpletteren. 41 U zag dat de voeten en tenen voor een deel uit pottenbakkersleem en voor een deel uit ijzer bestonden; dat betekent dat het koninkrijk verdeeld zal zijn. Het zal iets van de hardheid van ijzer hebben, daarom zag u ijzer voor u, vermengd met kleiachtig leem. 42 Dat de tenen en voeten deels van ijzer en deels van leem waren, betekent dat het koninkrijk voor een deel sterk zal zijn, voor een deel broos. 43 U zag ijzer vermengd met kleiachtig leem; dat betekent dat die delen zich zullen vermengen in het nageslacht, maar ze zullen zich niet verbinden, zoals ijzer zich niet met leem laat verbinden. 44 Maar ten tijde van die koninkrijken zal de God van de hemel een rijk laten opkomen dat nooit te gronde zal gaan en dat nooit op een ander volk zal overgaan. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en vernietigen, maar zelf zal het eeuwig bestaan –  

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap  

Ik geloof trouwens dat de Verenigde staten van Amerika ook even goed daar onder valt.

Het is sterk, maar intern zo verdeeld.

Ik geloof dat de bestuurders daarvan net als Nebukadnezar wel degelijk een door God geleidde mensen kunnen zijn. Maar door het verval van het geloofsleven van de mensen, kiezen zij de opvolgers op een democratische manier. Wanneer het volk Jezus heeft opgegeven, komt er vanzelf zo ook een leider die Jezus heeft opgegeven. We worden nu nog bestuurd door de christen-democraten.

God heeft Balkenende op de post van minister-president van Nederland gehouden en een christelijke katholieke Belg tot president van Europa verheven. Laten we bidden dat de sturing door christelijke leiders nog even vol zal houden.
ik denk dat er meer zijn hier die dat niet als wel geloven...JP is op grond van zijn christen zijn behoed...dat stond niet in de krant, maar zo werkt het wel in de geestelijke wereld

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: november 21, 2009, 05:09:55 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 21 november 2009 om 16:46:
[...]

ik denk dat er meer zijn hier die dat niet als wel geloven...JP is op grond van zijn christen zijn behoed...dat stond niet in de krant, maar zo werkt het wel in de geestelijke wereld
Balkenende op grond van zijn christen zijn behoed? Dat Balkenende het niet geworden is heeft meer met politiek te maken;
http://www.spitsnieuws.nl..._lobbyde_tot_het_bit.html

En de kandidaat die het wel geworden is is net zo goed christen;
http://www.katholieknieuw..._een_katholieke_president

Maar goed dan hebben we nog steeds geen verklaring voor je eerdere uitspraak;
grondig christelijk in "En hoe zou Balkenende zich voelen ?"

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: november 21, 2009, 05:25:28 pm »
Leider van het laatste romeinse rijk? Het Rijk dat zo ongeveer rond 476 AD ten einde kwam? of de USA? Door zo´n beetje alle historici en politocologen als voortzetting van het romeinse rijk beschreven. Hoe zou Van Rompuy president van de USA moeten worden dan?

Wat is er eigenlijk christelijk aan Balkenende? Heeft hij abortus afgeschaft? Euthanasie? Zijn we in geen enkele oorlog betrokken? Is er geen armoede of voedselpakkeet uitgedeeld? Etc...

Maar GC is blijkbaar een expert in hoe de geestelijke wereld werkt, misschien kan hij dat even uitleggen? Met een bronvermelding erbij?
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: november 21, 2009, 05:37:25 pm »

quote:

[...]

Die is er sinds de invoering van het Algemeen Kiesrecht in ons Vaderlandje (1918) nog niet geweest ...
Kleine correctie. Algemeen kiesrecht werd bewerkstelligd bij de Pacificatie van 1917, waar naast Algemeen kiesrecht voor mannen ook de evenredige vertegenwoordiging en het einde van de Schoolstrijd geregeld werden.  :old:
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: november 22, 2009, 02:58:54 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 21 november 2009 om 17:25:
Leider van het laatste romeinse rijk? Het Rijk dat zo ongeveer rond 476 AD ten einde kwam??

Ik weet niet of je op hem of mij reageerd, maar die visioen van Nebukadnezar ging niet persee over het Romeinse rijk, aangezien hij van een ander rijk was, maar des al niet te min begrijp ik wat GC bedoelt en ben ik ook nieuwschierig naar jouw mening.

quote:

of de USA? Door zo´n beetje alle historici en politocologen als voortzetting van het romeinse rijk beschreven. Hoe zou Van Rompuy president van de USA moeten worden dan??

Dit is duidelijk als reactie op wat ik zei (ik had het over de VS en niet hij) , het gaat mij puur om het type rijk. Wat God onder een rijk verstaat hoeft niet dat gene te zijn wat wij er onder verstaan. Hoe dan ook, geloof jij dat deze wereld zo is als God het bedoelt heeft? Geloof jij dat God volledig instemt met de VS en de EU, Israël en Palestina?

quote:

Wat is er eigenlijk christelijk aan Balkenende? Heeft hij abortus afgeschaft? Euthanasie? Zijn we in geen enkele oorlog betrokken? Is er geen armoede of voedselpakkeet uitgedeeld? Etc...?

Hij gelooft in Jezus Christus als de Zoon van God. God heeft hem geplaatst op zijn positie.

quote:

Maar GC is blijkbaar een expert in hoe de geestelijke wereld werkt, misschien kan hij dat even uitleggen? Met een bronvermelding erbij?

Je reageerd op mij als op hem, als ik jou een tip mag geven: wees een beetje inlevend. Jij bent niet meer dan hem. De Heilige Geest openbaard. Het slaat als een tang op een varken om het met een christen te hebben over hoe hij een expert is in hoe  geestelijke de wereld werkt of niet.

Als God openbaard, dan doet Hij dat, en Hij kan dat doen aan iedereen als Hij dat wil.

Het vierde rijk gaat vooraf aan Gods koninkrijk die als een steen de voorgaande rijken om ver werpt, wat is dat rijk nu? Trek je conclusies. Jezus is nog niet terug gekomen, dus moet het er nog zijn. Het moet iets van ijzer en van leem hebben. Wat voldoet er volgens jou het meeste eraan?

een bron zou dit kunnen zijn:
http://www.bodedesheils.n...om_van_Nebukadnezar_2.htm

Maar God werkt niet via bronnen, maar via de Heilige Geest. Hoe weet jij nu zo zeker dat jij Hem niet tegen werkt met je kritische houding? Heb jij daar soms echt goddelijke bronnen voor die wij als protestanten erkennen? De Heilige Geest overtuigd de mensen, niet de mensen zelf.
« Laatst bewerkt op: november 22, 2009, 03:56:56 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: november 22, 2009, 03:05:39 am »

quote:

Thorgrem schreef op 21 november 2009 om 17:09:

Balkenende op grond van zijn christen zijn behoed? Dat Balkenende het niet geworden is heeft meer met politiek te maken;
http://www.spitsnieuws.nl..._lobbyde_tot_het_bit.html

Daar heeft God toch ook iets over te vertellen?

quote:

En de kandidaat die het wel geworden is is net zo goed christen;
http://www.katholieknieuw..._een_katholieke_president

Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, daar gaat God over, maar ik ga er van uit dat hij de waarheid er over spreekt.

quote:

Maar goed dan hebben we nog steeds geen verklaring voor je eerdere uitspraak;
grondig christelijk in "En hoe zou Balkenende zich voelen ?"
Ik denk dat hij zich geroepen voelt.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: november 22, 2009, 10:09:31 am »

quote:

gaitema schreef op 22 november 2009 om 03:05:
[...]

Daar heeft God toch ook iets over te vertellen?
Ongetwijfeld, maar er is ook zoiets als vrije wil. Er wordt hier verteld dat hij op grond van zijn christen zijn behoed is. Dan wil ik daar graag enige onderbouwing voor.

quote:

[...]

Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, daar gaat God over, maar ik ga er van uit dat hij de waarheid er over spreekt.
En over Balkenende valt daar wel met zekerheid over te praten? Meten met twee maten noemen ze dat ook wel.

quote:

[...]

Ik denk dat hij zich geroepen voelt.
We zullen wel zien of onderbouwing nog komt.

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: november 22, 2009, 01:54:42 pm »

quote:

gaitema schreef op 22 november 2009 om 02:58:
Ik weet niet of je op hem of mij reageerd, maar die visioen van Nebukadnezar ging niet persee over het Romeinse rijk, aangezien hij van een ander rijk was, maar des al niet te min begrijp ik wat GC bedoelt en ben ik ook nieuwschierig naar jouw mening.
Nee, ik reageerde niet op jou maar in het algemeen. En nee, ik geloof niet in dit soort eindtijd kletspraat. Het is een soort van angstaanjagerij van bepaalde stromingen die nergens op gebaseerd is. De Jehova´s Getuigen en andere groeperingen hebben hier ruim ervaring mee in het verleden en stoten iedere keer weer hun neus met dit soort flauwekul.

quote:

Dit is duidelijk als reactie op wat ik zei (ik had het over de VS en niet hij) , het gaat mij puur om het type rijk. Wat God onder een rijk verstaat hoeft niet dat gene te zijn wat wij er onder verstaan. Hoe dan ook, geloof jij dat deze wereld zo is als God het bedoelt heeft? Geloof jij dat God volledig instemt met de VS en de EU, Israël en Palestina?
Nogmaal nee, ik reageerde niet op jou. Ik zei dat over het algemeen de USA als het huidige Romeinse Rijk wordt beschouwd. Ik kan overigens niet God´s ´gedachten´ lezen, netzomin als anderen dat kunnen. Dus we kunnen niet weten wat God bedoeld heeft. Heeft God ook ´bedoeld´ dat Job met ziekten geslagen zou worden door Satan? In dat geval kan het ook zo zijn dat God een bedoeling heeft met de VS, EU, Israel en Palestina. Who knows?

quote:

Hij gelooft in Jezus Christus als de Zoon van God. God heeft hem geplaatst op zijn positie.

Had God koning Salomo ook niet op zijn positie geplaatst? Gelooft de duivel ook niet in Jezus?

quote:

Je reageerd op mij als op hem, als ik jou een tip mag geven: wees een beetje inlevend. Jij bent niet meer dan hem. De Heilige Geest openbaard. Het slaat als een tang op een varken om het met een christen te hebben over hoe hij een expert is in hoe  geestelijke de wereld werkt of niet.

Wederom: ik reageerde niet op jou. Nee, ik ben wat dit soort dingen betreft totaal niet inlevend omdat het een nogal zware dwaalleer is. Nergens heb ik gezegd dat ik meer ben dan iemand anders, die opmerking is geheel voor jouw rekening. GC zegt letterlijk: ´zo werkt dat in de geestelijke wereld´. Daarmee zegt hij dus dat hij weet hoe het werkt. Ik ben dan benieuwd of hij dat kan aantonen. Kan hij dat niet, dan slaat zijn opmerking inderdaad als een tang op een varken.

quote:

Als God openbaard, dan doet Hij dat, en Hij kan dat doen aan iedereen als Hij dat wil.

Klopt, Hij openbaarde zich ook aan de demonen genaamd Legio.

quote:

Het vierde rijk gaat vooraf aan Gods koninkrijk die als een steen de voorgaande rijken om ver werpt, wat is dat rijk nu? Trek je conclusies. Jezus is nog niet terug gekomen, dus moet het er nog zijn. Het moet iets van ijzer en van leem hebben. Wat voldoet er volgens jou het meeste eraan?

Dat vierde Rijk is het Rijk der Ptolemaeen. Het Babylonisch Rijk was Goud, Rijk der Perzen en Meden was zilver, De Grieken brons en de Ptolemaeen ijzer. De eindtijd is sowieso niet aangebroken omdat eerst de joden en alle heidenen de Kerk zullen moeten binnentreden. (Rom 11:12-25).

quote:

Maar God werkt niet via bronnen, maar via de Heilige Geest. Hoe weet jij nu zo zeker dat jij Hem niet tegen werkt met je kritische houding? Heb jij daar soms echt goddelijke bronnen voor die wij als protestanten erkennen? De Heilige Geest overtuigd de mensen, niet de mensen zelf.

Maar niet iedereen die claimt dat hij spreekt namens de Heilige Geest, heeft ook daadwerkelijk die Geest. De Heilige Geest werkt namelijk niet met leugens en bedrog. Er waren verschillende groepen die beweerden dat de eindtijd was gekomen en dat zij dat wisten van de Heilige Geest. Misschien herinner je David Koresh van de Branch Davidians in Waco nog wel? Ellen White van de Zevendedags Adventisten was er ook zo ééntje. En zo zijn er talloze, tot op de dag van vandaag…en allemaal beweren ze dat ze spreken met autoriteit van de Heilige Geest, totaal negerend wat Bijbel en Traditie ons leren en daarmee wat de Kerk ons leert.

Overigens heeft dit niet meer zoveel met Balkenende an sich te maken en lopen we de kans off-topic te geraken. Maar we zullen zien met welke bronnen GC komt en hoe hij die kan verbinden met de door ´Christus gezonden Balkenende´. De verlosser der Nederlanders schijnbaar.  ;)
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: november 22, 2009, 02:47:52 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 22 november 2009 om 10:09:

Ongetwijfeld, maar er is ook zoiets als vrije wil. Er wordt hier verteld dat hij op grond van zijn christen zijn behoed is. Dan wil ik daar graag enige onderbouwing voor.

Volgens mij maakt dat in deze situatie niet zo uit of de Belgische premier of Balkenende het geworden is, maar het doet me wel denken aan de uitspraak van Jezus tegenover één van de Romeinse topfiguren bij zijn arrestatie, of het nu Herodus was of een andere zou ik moeten nabladeren in de bijbel, maar Jezus vertelde hem dat God hem deze autoriteit gegeven heeft en ook uit oudtestamentische verhalen blijkt dat God heel bewust een rijk laat opkomen en onder gaan, daarin speelt de vrije wil inderdaad mee. De volken kiezen, God laat alles meewerken of tegen werken voor dan weer Israël en dan weer Egypte en dan weer de Syriërs.
God heeft ook Nebukadnezar aangesteld en het hart van de Farao tijdens de plagen en de uittocht van Israël uit Egypte verhard.

Hierin koos Balkende zelf ook door te zeggen dat een besluit snel gemaakt moest worden en dat hij de Belgische minister-president steunt.

quote:

En over Balkenende valt daar wel met zekerheid over te praten? Meten met twee maten noemen ze dat ook wel.

Nee, wat mij betreft niet. We kunnen niet in zijn hart kijken. Maar we kunnen er wel van uit gaan ;)

quote:

We zullen wel zien of onderbouwing nog komt.
Ik ben bang dat het weinig zin zal hebben. Want alles wordt afgedaan als onzin zie ik.
« Laatst bewerkt op: november 22, 2009, 02:50:01 pm door gaitema »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: november 22, 2009, 02:48:10 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 21 november 2009 om 17:25:
Leider van het laatste romeinse rijk? Het Rijk dat zo ongeveer rond 476 AD ten einde kwam? of de USA? Door zo´n beetje alle historici en politocologen als voortzetting van het romeinse rijk beschreven. Hoe zou Van Rompuy president van de USA moeten worden dan?

Wat is er eigenlijk christelijk aan Balkenende? Heeft hij abortus afgeschaft? Euthanasie? Zijn we in geen enkele oorlog betrokken? Is er geen armoede of voedselpakkeet uitgedeeld? Etc...

nee, dat doe ik niet, sterker nog...ik vertrek hier....teveel trekjes en benaderingen die me niet meer aanstaan.
« Laatst bewerkt op: november 22, 2009, 02:56:35 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: november 22, 2009, 03:01:55 pm »

quote:

gaitema schreef op 22 november 2009 om 14:47:
Ik ben bang dat het weinig zin zal hebben. Want alles wordt afgedaan als onzin zie ik.

dat klopt , ik zou er veel over kunnen vertellen, maar dat past niet in bepaalde kerkelijke plaatjes en wordt hier direct als ongeloofwaardig afgeschoten. Dat blijkt telkens weer.
Zo wordt dit langzaam maar meer een kleurloos forum waar de mening van de geachte katholieke kerk hoogtij zal vieren en andersdenken als halve dwazen zullen worden afgeschilderd.

Ik pas niet in dit huis en neem dan ook maar de consequenties...