Auteur Topic: En hoe zou Balkenende zich voelen ?  (gelezen 5361 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
En hoe zou Balkenende zich voelen ?
« Reactie #30 Gepost op: november 22, 2009, 04:05:27 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 22 november 2009 om 13:54:
Nee, ik reageerde niet op jou maar in het algemeen. En nee, ik geloof niet in dit soort eindtijd kletspraat. Het is een soort van angstaanjagerij van bepaalde stromingen die nergens op gebaseerd is. De Jehova´s Getuigen en andere groeperingen hebben hier ruim ervaring mee in het verleden en stoten iedere keer weer hun neus met dit soort flauwekul.

Als dat zo is en aangetoond kan worden dan kan je dat doen, maar je komt nogal hard over op zowel hem als mij denk ik, omdat ik tenminste al bepaalde vermoedens had door bepaalde bijbelgedeeltes te lezen in de richting van de EU en een twijfel over de VS. Ik ben wel vaker van gedachtes veranderd door goede argumenten, maar zonder argumenten met harde woorden onder geschoffeld worden is niet echt een prettige manier van een gesprek voeren. :X  (zo, heb ik dit gezichtje ook een keer kunnen gebruiken :P )

quote:

Nergens heb ik gezegd dat ik meer ben dan iemand anders, die opmerking is geheel voor jouw rekening.
GC zegt letterlijk: ´zo werkt dat in de geestelijke wereld´. Daarmee zegt hij dus dat hij weet hoe het werkt. Ik ben dan benieuwd of hij dat kan aantonen. Kan hij dat niet, dan slaat zijn opmerking inderdaad als een tang op een varken.

Nou, dat weet ik niet, omdat hij dit niet zomaar roept. Ik vind het zelf persoonlijk wel opvallend dat hij er zo ongeveer over dacht als ik, maar dan met een toegevoegde antichristelijke rol erin die ik niet zie. Mijn bron was enkel en alleen de bijbeltekst naast de actualiteit leggen en de overeenkomsten en de verschillen te zoeken, dus van zijn zoekwerk was ik niet op de hoogte. Alleen zou ik het eerder brengen als een sterk vermoeden, en niet als een onweerlegbaar feit. Daarom interesseert me het wat je vertelde iets hier onder over het vierde rijk, waar er nu een * bij staat.

quote:

Klopt, Hij openbaarde zich ook aan de demonen genaamd Legio.

dat wel natuurlijk :)

quote:

*Dat vierde Rijk is het Rijk der Ptolemaeen. Het Babylonisch Rijk was Goud, Rijk der Perzen en Meden was zilver, De Grieken brons en de Ptolemaeen ijzer. De eindtijd is sowieso niet aangebroken omdat eerst de joden en alle heidenen de Kerk zullen moeten binnentreden. (Rom 11:12-25).

Ik vermoed dat dit een theologische verschil van mening onder christenen is, want ik ben opgegroeid met de gedachte dat de eindtijd al is aangebroken met de komt van Jezus Christus. Een eindtijd die dus al ruim 2000 jaar duurt. Maar je hebt in de bijbel ook iets als "de allerlaatste der dagen", maar ook daarin komen er nog mensen tot geloof.Een jaartal waarop Jezus komt kunnen GC en ik absoluut niet zeggen en dat zal je ons ook niet horen doen. Dat is ook onmogelijk. Als God had gewild dat we de precieze datum zouden weten, dan zou Hij het ons wel vertelt hebben.

quote:

Maar niet iedereen die claimt dat hij spreekt namens de Heilige Geest, heeft ook daadwerkelijk die Geest. De Heilige Geest werkt namelijk niet met leugens en bedrog. Er waren verschillende groepen die beweerden dat de eindtijd was gekomen en dat zij dat wisten van de Heilige Geest. Misschien herinner je David Koresh van de Branch Davidians in Waco nog wel? Ellen White van de Zevendedags Adventisten was er ook zo ééntje. En zo zijn er talloze, tot op de dag van vandaag…en allemaal beweren ze dat ze spreken met autoriteit van de Heilige Geest, totaal negerend wat Bijbel en Traditie ons leren en daarmee wat de Kerk ons leert.

Ja dat was absoluut hoogmoedige kolder van hen, maar verwar de mening van GC en mij niet daarmee hé, we noemen geen jaartal en pogen gewoon te kijken hoe sterk de actualiteit te vergelijken is met de profetiën in de bijbel, maar dan nog komt Jezus als een dief in de nacht, wat we ook erin lezen. Dus hoe lang het allemaal nog duurt, niemand kan dat weten en in visioenen die van God komen wordt het tijdstip ook nooit genoemd.

quote:

Overigens heeft dit niet meer zoveel met Balkenende an sich te maken en lopen we de kans off-topic te geraken. Maar we zullen zien met welke bronnen GC komt en hoe hij die kan verbinden met de door ´Christus gezonden Balkenende´. De verlosser der Nederlanders schijnbaar.  ;)

Nou, hij legde de stelling neer dat Balkende blij mag zijn min of meer, zo verre is dat ontopic.

Misschien kunnen we over het vierde rijk elders op ingaan. Ik zal de vraag nog eens stellen als nieuwe topic. Ik ben wel nieuwschierig naar wat jij  over het Rijk der Ptolemaeen weet.
« Laatst bewerkt op: november 22, 2009, 04:13:13 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: november 22, 2009, 04:06:39 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 22 november 2009 om 15:01:
[...]

dat klopt , ik zou er veel over kunnen vertellen, maar dat past niet in bepaalde kerkelijke plaatjes en wordt hier direct als ongeloofwaardig afgeschoten. Dat blijkt telkens weer.
Zo wordt dit langzaam maar meer een kleurloos forum waar de mening van de geachte katholieke kerk hoogtij zal vieren en andersdenken als halve dwazen zullen worden afgeschilderd.

Ik pas niet in dit huis en neem dan ook maar de consequenties...
Net als op hyves ;)

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: november 22, 2009, 08:24:20 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 22 november 2009 om 15:01:
[...]

dat klopt , ik zou er veel over kunnen vertellen, maar dat past niet in bepaalde kerkelijke plaatjes en wordt hier direct als ongeloofwaardig afgeschoten. Dat blijkt telkens weer.
Als jij je gedachtengang al dan niet onderbouwt met bronnen gewoon even inzichtelijk zou maken dan zullen mensen het daar best mee oneens kunnen zijn, maar zullen ze verder doorvragen of het laten voor wat het is. Jij onderbouwt echter niets en doet vrij vreemde uitspraken. Dan vraagt men daar op door.

quote:

Zo wordt dit langzaam maar meer een kleurloos forum waar de mening van de geachte katholieke kerk hoogtij zal vieren en andersdenken als halve dwazen zullen worden afgeschilderd.

Het spijt me zeer maar met katholieken of de katholieke Kerk heeft dit niets van doen. Gereformeerden die hier hun mening onderbouwen worden niet als dwazen afgeschilderd. Als ik als katholiek een afwijkende mening zonder enige onderbouwing neerzet zal men mij ook gaan bevragen. Zo werkt het op een forum.

Daarnaast sta jijzelf vaak vooraan wanneer de katholieke Kerk weer eens onderwerp van discussie is. Dat je ook daarin weinig indruk maakt ligt ook echt niet aan katholieken.

quote:

Ik pas niet in dit huis en neem dan ook maar de consequenties...
En nu moet ik treurig zijn? Ik wens je alle goeds, maar schijnbaar is een forum geen passend medium voor jou.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: november 22, 2009, 11:14:48 pm »
Wat irriteert is dat bij voorbaat alles al steeds is afgedaan als onzin, dat maakt de wilskracht om je persoonlijke overtuigingen met anderen te delen er niet sterker op. Nu ben ik vrij eigenwijs ingesteld en poog ik het op een Forum wel steeds te onderbouwen, maar ik heb wel geregeld gemerkt dat bij het geven van een stelling er nogal fel op gereageerd kan worden, wat in mijn ogen vaak nogal voorbarig is.
« Laatst bewerkt op: november 23, 2009, 06:36:50 pm door gaitema »

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: november 22, 2009, 11:47:04 pm »
Mwa, in een topic waar het begon over politiek kan je er vanuit gaan dat de 'opponent' je uitlatingen als onzin afdoet.  Zo werkt politiek namelijk ;)

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: november 23, 2009, 04:22:35 pm »

quote:

gaitema schreef op 22 november 2009 om 23:14:
Wat irriteert is dat bij voorbaat alles al steeds is afgedaan als onzin, dat maakt de wilskracht om je persoonlijke overtuigingen met anderen te delen er niet sterker op. Nu ben ik vrij eigenwijs ingesteld en poog ik het op een Forum wel steeds te onderbouwen, maar ik heb wel geregeld gemerkt dat bij het geven van een stelling er nogal fel op gereageerd kan worden, wat in mijn ogen vaak nogal voorbarig is.

(even een spellingcheck gedaan :) )

Minder voorbaat dan je misschien denkt. Ik heb wel vaker de meest wonderbaarlijke verhalen gehoord en gelezen over de huidige wereld en de eindtijd. De meeste fantasieën, zoals waar GC mee op de proppen kwam, zijn vergezocht en simplistisch: een complex geheel als de Europese Unie is 'het beest uit de zee' en dus slecht. Balkenende is behoed om zijn christen-zijn en Van Rompuy niet. Want hij is natuurlijk katholiek en de Paus is de antichrist, dus. Als christen geloof ik dat er een werkelijkheid is achter deze werkelijkheid maar die stel ik me niet zo voor. Het kwade is in onszelf aanwezig en niet projecteerbaar op aanwijsbare geopolitieke grootheden. Ik kan er daarom altijd maar slecht tegen als men met een discutabel verhaal op de proppen komt en daar ook nog eens Gods naam aan verbindt.
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: november 23, 2009, 06:34:42 pm »

quote:

Doarsie schreef op 22 november 2009 om 23:47:
Mwa, in een topic waar het begon over politiek kan je er vanuit gaan dat de 'opponent' je uitlatingen als onzin afdoet.  Zo werkt politiek namelijk ;)
Das ook weer waar :D

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: november 23, 2009, 06:42:44 pm »

quote:

Ursa schreef op 23 november 2009 om 16:22:
[...]

(even een spellingcheck gedaan :) )

Minder voorbaat dan je misschien denkt. Ik heb wel vaker de meest wonderbaarlijke verhalen gehoord en gelezen over de huidige wereld en de eindtijd. De meeste fantasieën, zoals waar GC mee op de proppen kwam, zijn vergezocht en simplistisch: een complex geheel als de Europese Unie is 'het beest uit de zee' en dus slecht. Balkenende is behoed om zijn christen-zijn en Van Rompuy niet. Want hij is natuurlijk katholiek en de Paus is de antichrist, dus. Als christen geloof ik dat er een werkelijkheid is achter deze werkelijkheid maar die stel ik me niet zo voor. Het kwade is in onszelf aanwezig en niet projecteerbaar op aanwijsbare geopolitieke grootheden. Ik kan er daarom altijd maar slecht tegen als men met een discutabel verhaal op de proppen komt en daar ook nog eens Gods naam aan verbindt.

Bedankt voor de spellingswijziging  d:)b

Dat heb ik direct ook toegepast op mijn tekst.
Als GC het zo bedoelt als dat je het hier uitlegt, dan verklaart me dat de antichristelijke rol. Mijn benadering komt uit Daniël. Ik zie daar in de uitleg van het rijk een aantal kenmerken waar Europa aan voldoet, maar het zou ook net zo goed een andere rijk kunnen zijn geweest. Het heeft wat dat betreft voor mij niet van doen over de vraag waar de antichrist optreed en wat zijn rijk is, want dat is vermoed ik net zo min zichtbaar te vertalen in wenselijke omschrijvingen als het rijk van God. Het rijk van satan en van God is iets dat in de geestelijke plaats vindt. Dat ben ik helemaal met je eens.

Doet me aan Hermans Finkers' woorden denken:
Je hebt de werkelijkheid en de schijnwerkelijkheid.
« Laatst bewerkt op: november 23, 2009, 06:54:06 pm door gaitema »

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: november 23, 2009, 11:01:41 pm »

quote:

gaitema schreef op 23 november 2009 om 18:42:
[...]

Bedankt voor de spellingswijziging  d:)b

Dat heb ik direct ook toegepast op mijn tekst.
Als GC het zo bedoelt als dat je het hier uitlegt, dan verklaart me dat de antichristelijke rol. Mijn benadering komt uit Daniël. Ik zie daar in de uitleg van het rijk een aantal kenmerken waar Europa aan voldoet, maar het zou ook net zo goed een andere rijk kunnen zijn geweest. Het heeft wat dat betreft voor mij niet van doen over de vraag waar de antichrist optreed en wat zijn rijk is, want dat is vermoed ik net zo min zichtbaar te vertalen in wenselijke omschrijvingen als het rijk van God. Het rijk van satan en van God is iets dat in de geestelijke plaats vindt. Dat ben ik helemaal met je eens.

Doet me aan Hermans Finkers' woorden denken:
Je hebt de werkelijkheid en de schijnwerkelijkheid.

Laatste opmerking omdatr ik nog steeds GC zie passeren in reacties. Ik heb mijn mening niet gebaseerd op hersenspinsels, maar op geschreven boeken, tekstverklaringen van mensen die soms ook professor voor hun naam hebben staan. Ja, meer diepgang als populaire werkjes als die van ene hallindsey. Geen simplische verklaringen, maar diepgaande beschouwingen. Maar ja die zijn niet gereformeerd of katholiek en dus schrijven ze de grootste onzin natuurlijk.
Bijvoorbeeld...het boek de negende koning van ouweneel over de onzichtbare machten achter de diverse rijken. En zo zijn er nog aardig wat te noemen.

Ik ben het denigrende gedoe hier zat.
« Laatst bewerkt op: november 23, 2009, 11:05:26 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: november 23, 2009, 11:06:42 pm »

quote:

Ursa schreef op 23 november 2009 om 16:22:
[...]
 Als christen geloof ik dat er een werkelijkheid is achter deze werkelijkheid maar die stel ik me niet zo voor. Het kwade is in onszelf aanwezig en niet projecteerbaar op aanwijsbare geopolitieke grootheden. Ik kan er daarom altijd maar slecht tegen als men met een discutabel verhaal op de proppen komt en daar ook nog eens Gods naam aan verbindt.
Lees eens het boek de negende koning...en dat jij je die onzichtbare wereld niet voorsteld vind die onzichtbare wereld maar wat prachtig..je praat over iets waar je geen zicht op hebt en oordeelt wel
« Laatst bewerkt op: november 23, 2009, 11:10:40 pm door grondig christelijk »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: november 23, 2009, 11:49:33 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 23 november 2009 om 23:01:
[...]

Laatste opmerking omdatr ik nog steeds GC zie passeren in reacties. Ik heb mijn mening niet gebaseerd op hersenspinsels, maar op geschreven boeken, tekstverklaringen van mensen die soms ook professor voor hun naam hebben staan. Ja, meer diepgang als populaire werkjes als die van ene hallindsey. Geen simplische verklaringen, maar diepgaande beschouwingen. Maar ja die zijn niet gereformeerd of katholiek en dus schrijven ze de grootste onzin natuurlijk.
Bijvoorbeeld...het boek de negende koning van ouweneel over de onzichtbare machten achter de diverse rijken. En zo zijn er nog aardig wat te noemen.

Ja, ik begrijp het. Dan wordt het veel energieverspilling aan mensen die er geen trek aan hebben. Bedankt voor deze tip trouwens. Is dat boek gewoon te vinden in de christelijke gospel/boekenwinkels? Ik kan het wel eens bij de Boei in Nijverdal vragen.

Wel jammer dat er zo geen inhoudelijk gesprek gevoerd kan worden, maar ja, zo is de sfeer hier inmiddels geworden.

Het jammere daarvan is dat ik het met slecht uitgelegde uitspraken moet doen. De één roept dit en de ander roept dat, maar uit eindelijk heb ik nog niet echt wat en blijft het hangen in mijn eigen inzichten en bijbelleeswerk, in de hoop dat er Gods Waarheid doorklinkt en geen menselijke verwarringen of dwalingen.

Op dit moment geeft P&A me de sterkste aanwijzingen.
En ik heb goede hoop in dit boek. Ik denk dat ik hem eens ga opzoeken.

Met dank d:)b
« Laatst bewerkt op: november 23, 2009, 11:52:08 pm door gaitema »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: november 24, 2009, 06:17:21 am »

quote:

gaitema schreef op 23 november 2009 om 23:49:
[...]

Ja, ik begrijp het. Dan wordt het veel energieverspilling aan mensen die er geen trek aan hebben. Bedankt voor deze tip trouwens. Is dat boek gewoon te vinden in de christelijke gospel/boekenwinkels? Ik kan het wel eens bij de Boei in Nijverdal vragen.

Wel jammer dat er zo geen inhoudelijk gesprek gevoerd kan worden, maar ja, zo is de sfeer hier inmiddels geworden.

Het jammere daarvan is dat ik het met slecht uitgelegde uitspraken moet doen. De één roept dit en de ander roept dat, maar uit eindelijk heb ik nog niet echt wat en blijft het hangen in mijn eigen inzichten en bijbelleeswerk, in de hoop dat er Gods Waarheid doorklinkt en geen menselijke verwarringen of dwalingen.

Op dit moment geeft P&A me de sterkste aanwijzingen.
En ik heb goede hoop in dit boek. Ik denk dat ik hem eens ga opzoeken.

Met dank d:)b

mail me anders maar privé en ik zal eens zien welke goede boeken er nog zijn...
dit boek is echt heel goed, wat ik je vertelde. geschreven in een periode dat ouweneel nog onbediscusieerd was, dat wil ik er wel even bij zeggen...

ook de twee deeltjes over openbaring zijn van hem en dan zul je ook merken dat hij alle hypothesen en meningen laat passeren en onderbouwd bespreekt...
« Laatst bewerkt op: november 24, 2009, 06:19:02 am door grondig christelijk »

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: november 24, 2009, 12:56:56 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 23 november 2009 om 23:06:
[...]

...en dat jij je die onzichtbare wereld niet voorsteld vind die onzichtbare wereld maar wat prachtig..

Even voor een goede voorstelling van zaken in deze discussie: hij schreef: niet zò voorstel, niet dat hij die niet voorstelt.

En zelfs als je Ouweneel leest kun je toch een ander niet opleggen hoe die zich de onzichtbare wereld moet voorstellen?
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: november 24, 2009, 05:14:05 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 23 november 2009 om 23:01:

Daar heb je zelf deel aan.

In het topic "De historische betrouwbaarheid van de evangeliën" is een discussie tussen St. Ignatius en Piebe aan de gang en je komt even tussenbeide met een denigrerende opmerking;
grondig christelijk in "De historische betrouwbaarheid van de ev..."

In dit topic gaat het goed totdat jij vanuit het niets een nogal vreemde, denigrerende, harde en beledigende  uitspraak doet zonder enige onderbouwing;
grondig christelijk in "En hoe zou Balkenende zich voelen ?"

Dat de toon hier op dit forum soms denigrerend is daar kan ik het met je over eens zijn, maar speel dan niet de vermoorde onschuld.