Auteur Topic: Ierse bisschop weg om misbruik-zaak  (gelezen 5134 keer)

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
Ierse bisschop weg om misbruik-zaak
« Reactie #30 Gepost op: december 27, 2009, 11:49:19 pm »

quote:

Piebe schreef op 27 december 2009 om 01:11:
[...]

Dat is heel naar uiteraard, maar heft het een het andere op? Er zijn priesters die zich schuldig maken aan pedofilie binnen de RKK en wat er ook misgaat binnen het protestantisme verandert daar niets aan.
Het is wel een aanwijzing ervoor dat het Rooms-Katholicisme niet direct te linken is aan de pedofilie.
Laat uw ja een ja zijn.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: december 28, 2009, 12:37:29 am »

quote:

Piebe schreef op 27 december 2009 om 01:04:

Welke gevallen doel je op? En wat is hun directe link met het protestantisme?

De katholieke kerk is groter in de wereld, dus schandalen komen automatisch sneller in het licht, maar ook onder protestanten gaat duisternis onder de leden die het daglicht niet kan verdragen.
Ook schandalen van seksueel misbruik, en om eerlijk te zijn heb ik er niet echt behoefte aan om een bepaalde gemeenschap in een kwaad daglicht te zetten. Er zijn wel meer schandalen trouwens. In mijn directe omgeving ken ik geen katholieke schandalen, maar wel protestantse van poging tot moord van een oma op haar 'afvallige' kleinkind en vreemdgaan door een domina bijvoorbeeld. Dan nog te zwijgen van het grote probleem van seksverslavingen (internet,bladen,tv en losse relaties) die er onder kerkgangers en ook tienerleiders bestaat.

Ik noem het protestantisme hier, omdat er steeds weer de katholieke kerk onder vuur licht, alsof het de slechtste kerk is die je kan bedenken. alsof satan vooral daar slachtend bezig is. De duisternis heeft een hekel aan het licht. Waarom wordt hier nooit een topic daar over geopend, maar wel telkens een groot schandaal in vooral de katholieke hoek?

quote:

Nou, dat is wel erg kort door de bocht, het was een bericht uit de krant en de journalist deed gewoon zijn werk. Als ik een artikel over pedofilie zou lezen met een link naar het protestantisme plaats ik het ook.
De journalist doet zijn werk. Maar het valt me wel op dat mensen graag hebben over de slechte dingen van een ander, zoals vroeger over de hoer en de tollenaar en die misdadiger aan het kruis. Of wat dacht je van Barnabas wiens straf door Jezus op zijn schouders genomen werd.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: december 28, 2009, 12:40:19 am »
Wat dachten we trouwens van de lusten van koning Salomo en de daden van koning David?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: december 28, 2009, 12:44:04 am »

quote:

rtfm08 schreef op 26 december 2009 om 15:38:

Ze gaan eerder verstopt onder die zogenaamde mantel der liefde,maar idd de protestanten komen er echt niet beter vanaf.Ik heb pas nog iemand gesproken die als kind dingen heeft meegemaakt in zwaar christelijke kring dat je denkt hoe is het mogelijk  8)7
Goede vraag. Ik denk dan veel van die mensen die zulke dingen doen letterlijk een slaaf van de zonde zijn geworden. Ze doen dingen die ze eigenlijk niet willen doen.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: december 28, 2009, 09:48:46 am »

quote:

gaitema schreef op 28 december 2009 om 00:37:
[...]

De katholieke kerk is groter in de wereld, dus schandalen komen automatisch sneller in het licht, maar ook onder protestanten gaat duisternis onder de leden die het daglicht niet kan verdragen.
Ook schandalen van seksueel misbruik, en om eerlijk te zijn heb ik er niet echt behoefte aan om een bepaalde gemeenschap in een kwaad daglicht te zetten. Er zijn wel meer schandalen trouwens. In mijn directe omgeving ken ik geen katholieke schandalen, maar wel protestantse van poging tot moord van een oma op haar 'afvallige' kleinkind en vreemdgaan door een domina bijvoorbeeld. Dan nog te zwijgen van het grote probleem van seksverslavingen (internet,bladen,tv en losse relaties) die er onder kerkgangers en ook tienerleiders bestaat.

Ik noem het protestantisme hier, omdat er steeds weer de katholieke kerk onder vuur licht, alsof het de slechtste kerk is die je kan bedenken. alsof satan vooral daar slachtend bezig is. De duisternis heeft een hekel aan het licht. Waarom wordt hier nooit een topic daar over geopend, maar wel telkens een groot schandaal in vooral de katholieke hoek?

[...]

De journalist doet zijn werk. Maar het valt me wel op dat mensen graag hebben over de slechte dingen van een ander, zoals vroeger over de hoer en de tollenaar en die misdadiger aan het kruis. Of wat dacht je van Barnabas wiens straf door Jezus op zijn schouders genomen werd.
In dit topic gaat het over pedofilie binnen de RKK maar ik veroordeel dergelijke misstappen binnen het protestantisme net zo goed. We moeten de feiten niet ontkennen, want daar pas ik voor.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: december 28, 2009, 10:22:11 am »
Okee.

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: december 28, 2009, 10:18:26 pm »
Wat ik eigenlijk mis is het hele verhaal is de enorme impact die dit heeft op de slachtoffers.Het is allemaal zo feitelijk maar de gevolgen zijn desastreus.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: december 28, 2009, 10:29:30 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 28 december 2009 om 22:18:
Wat ik eigenlijk mis is het hele verhaal is de enorme impact die dit heeft op de slachtoffers.Het is allemaal zo feitelijk maar de gevolgen zijn desastreus.
Dat komt waarschijnlijk omdat wij ver buiten de gebieden wonen waar dit zich af heeft gespeeld. Ik denk dat als je in de Ierse media gaat kijken je wel op het persoonlijk niveau uit zal komen. En zo te zien hebben de media en de mensen die het er graag over hebben in Nederland helemaal geen interesse in de persoonlijke verhalen. Dat klinkt misschien hard, maar het zou mij niets verbazen als er een grote groep mensen is die het als slagwapen gebruikt en op die manier dus nog een keer over de rug van de misbruikten hun gelijk willen halen om aan te tonen dat de RKK wel slecht moet zijn.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: december 29, 2009, 10:33:51 am »

quote:

Thorgrem schreef op 28 december 2009 om 22:29:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat wij ver buiten de gebieden wonen waar dit zich af heeft gespeeld. Ik denk dat als je in de Ierse media gaat kijken je wel op het persoonlijk niveau uit zal komen. En zo te zien hebben de media en de mensen die het er graag over hebben in Nederland helemaal geen interesse in de persoonlijke verhalen. Dat klinkt misschien hard, maar het zou mij niets verbazen als er een grote groep mensen is die het als slagwapen gebruikt en op die manier dus nog een keer over de rug van de misbruikten hun gelijk willen halen om aan te tonen dat de RKK wel slecht moet zijn.
Zulke mensen zijn er zeker, doch zal een ieder die eerlijk is moeten bekennen dat pedofilie niet alleen bij de RKK voorkomt.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'