Auteur Topic: zachtheid  (gelezen 2789 keer)

Thorgrem

• Bekijk profiel
zachtheid
« Reactie #15 Gepost op: december 30, 2009, 10:28:50 am »

quote:

Nee, nog niet. We gaan volgend jaar trouwen.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
zachtheid
« Reactie #16 Gepost op: januari 02, 2010, 12:20:26 am »

quote:

Oogje schreef op 30 december 2009 om 10:27:
Koeien slaan alleen maar de vliegen weg met hun (zachte) staart, voor zover ik weet. Ooit een koe met een vliegenmepper gezien? ;)
Jawel maar dat noemen wij ook wel schoonmoeder :Y)
Mail me maar als je wat wilt weten

Mellon

• Bekijk profiel
zachtheid
« Reactie #17 Gepost op: januari 04, 2010, 09:41:01 am »

quote:

Thorgrem schreef op 27 december 2009 om 13:10:Als vergelijkingsmateriaal hebben wij een konijn (hangoor) die extreem zacht is.
Wat denken jullie, is deze giraffe zacht en zo ja zachter dan een konijn?

Wij hebben twee katten. De een is een gewone huiskat. Ze heeft een nogal lange vacht en is zeer zacht, zeker op dit moment, nu ze een wintervacht heeft. De andere is een Bengaal. Die hebben een zeer korte, dichte, glanzende vacht. Eigenlijk lijkt het meer op een pels en zo wordt het ook vaak genoemd. Ook zij is heel erg zacht, maar op een heel andere manier.

Ik vind het moeilijk om de zachtheid te vergelijken. Ze zijn beiden zacht, maar er is wel verschil in allerlei aspecten: de een is koeler dan de andere; de een is stroever dan de andere.

Ze vinden het gelukkig heerlijk om geaaid te worden. Het is lekker om je vingers in die zachte vachtjes te begraven. Ik vind de kleuren ook fantastisch: de huiskat heeft een lichte huid en een rode vacht met lichtrode patronen. Het lijken net lichtvlekken. Op haar buik heeft ze een enorme O (de eerste letter van mijn achternaam). De Bengaal heeft een zwarte huid en een donkere ondervacht, maar ze heeft ook witte en lichte plekken. Haar vacht varieert van oranje- en goudkleurig tot donkerbruin, grijs en zwart. Ze heeft strepen, rozetten en vlekken. Het fascineert me, al die kleuren. Schitterend, gewoon  :)