Auteur Topic: Extreme Pilgrim  (gelezen 1155 keer)

Mellon

• Bekijk profiel
Extreme Pilgrim
« Gepost op: januari 25, 2010, 04:50:50 pm »
Is er iemand hier de deze serie ook heeft gezien? Is er al eens iets over gepost? Ik heb welgezocht, maar helaas niet gevonden.

Britse plattelandsdominee Peter Owen-Jones onderzoekt in deze BBC-serie wegen naar God, zoals die in verschillende godsdiensten worden bewandeld. In de eerste aflevering bezoekt hij China (boeddhisme), in de tweede India (hindoeisme) en in de derde aflevering bezoekt hij de koptische monnik vader Lazarus in Egypte.

De afleveringen duren een uur per stuk. Voor zover ik weet zijn ze niet in Nederland uitgezonden.

Dit is een linkje naar aflevering 3 (Egypte)

(Het is niet ondertiteld, maar Owen-Jones spreekt langzaam en duidelijk.) De andere twee afleveringen zijn wel te vinden op Google Video's.

Het is al jaren geleden dat ik de serie heb gezien, maar de drie portretten zijn me altijd bijgebleven. Vooral vanwege het absolute respect waarmee Owen-Jones het onderwerp en de personen behandeld, en deel drie met name vanwege de persoonlijkheid van vader Lazarus zelf. Ik ga me niet aan een beschrijving wagen. Je moet maar zien  :)

Happy step-making  O-)
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2010, 05:06:36 pm door Mellon »