Auteur Topic: [WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea  (gelezen 449975 keer)

Beepee

  • Berichten: 1416
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4650 Gepost op: juni 07, 2011, 01:26:29 pm »

quote:

andries schreef op 05 juni 2011 om 14:02:
Ik zal proberen kort te reageren, dan kan ik eventueel uitwijden indien gewenst.
* De canonieke geschriften zijn allen uit ongeveer de eerste en tweede helft van de tweede eeuw.
M.i. onjuist. Ik ben in het bezit van een tabel van alle Bijbelschrijvers  van wie, wat, wanneer en waar iemand iets heeft geschreven.

Het is gebaseerd op de informatie die de schrijver zelf geeft in de vorm van beschreven gebeurtenissen. De apostel Johannes heeft de Bijbel afgesloten met zijn drie brieven. Hij schreef deze in ca. het jaar 98. Twee jaar eerder schreef hij openbaringen.

quote:

* De apocrieve geschriften zijn niet perse van later datum [maar Thomas zal waarschijnlijk ook niet vroeger zijn].
M.i. een aanname. Het gevonden manuscript dateert uit de 4e eeuw. Er wordt heftig gespeculeerd over door wie en wanneer het geschreven is. Het is niet in harmonie met de bijbel.

quote:

* Delen van de canonieke geschriften zijn aangepast om hun gnostische oorsprong af te zwakken of te ontkennen.
M.i. aanname. Je ontkent in feite het gezag van de schepper op zijn woord.

quote:

[* De canonieke geschriften staan ook nog steeds vol met "vreemde ideeën", zelfs soms nog ideeen die helemaal niet kloppen met de algemene theologie van het katholieke geloof.
Met alle respect, katholiek betekend algemeen, het is dus het algemene geloof van Rome dat door Constantijn in het jaar 325 is gesticht. De uitvoering van het roomse geloof komt m.i. niet overeen met datgene wat de bijbel leert.

quote:

[* Het hele idee dat er wel of niet een onderscheid gemaakt kan worden tussen geinspireerde en niet-geinspireerde geschriften en dat dat ook in het verleden op die basis gebeurd is, is een illusie. Degenen die die schifting maakten, waren maar in 1 ding geinteresseerd: is dit inpasbaar of aanpasbaar aan onze eigen hybride theologie of gaat ons dat onvoldoende lukken [dan maar toch liever erbuiten laten].
Jij vindt dat zo, toch baseren vele mensen hun mening op feitelijke grondige Bijbelkennis.

quote:

* De visie van de zogenaamde gnostici is bewust vertekend door de katholieke apologetische stellingname. De Schepper God wordt niet door de gnostici afgewezen, maar de leringen over deze Schepper God worden gezien als ondergeschikt aan die van de God van Universele Liefde die Jezus onderwijst.
Het NT vormt het bewijs,het is in de meeste gevallen door ooggetuigen geschreven. Dat kan je niet van apocriefe boeken zeggen.

quote:

Precies zo zien de Indiers God als 1 en ondeelbaar, maar zeggen ze wel dat God een puur onafhankelijk, absoluut en ongebonden geestelijk aspect kent en een vormende God daarbinnen die de schepping via de natuurkrachten reguleert en onderhoudt.
Het scheppende aspect van God is daarbij onderdeel of gevolg van het Absolute en Geestelijke Apect van God en niet andersom.

Vergelijk het met een ijsberg in de oceaan. De ijsberg is slechts een andere toestand van het water, maar er niet wezenlijk van te onderscheiden als je de bevriezingsverschijnselen negeert. Zo is het ook met de Schepper God van de Joodse schrift, ze is niet hetzelfde als de God die Jezus leert, maar staat er ook niet naast [wel erin oftewel in een ondergeschikte positie].

Gnostici en de Paulus van Marcion zeggen dus dat de Joden nog teveel keken naar dat met de natuur verbonden deel van God en nog niet naar de ruimere absolute visie die Jezus onderwijst.
De ongewijzigde Paulusbrieven van de gnosticus Marcion getuigen daarvan.

De vroege katholieke kerk heeft dat idee niet willen/kunnen overnemen omdat ze dat niet kon door een toen nog ruime aanwezigheid van Joodse christenen, ook in Rome die zoiets niet konden pikken, omdat ze dan de band met de oude joodse canon hadden moeten doorsnijden.
De ontwikkeling van de kerk is een questie van compromissen sluiten geweest ongeveer zoals nu nog in de politiek.
Wanneer je goed was geïnformeerd, dat wist je dat er oorspronkelijk slechts één religie is gesticht.

De Joodse religie was Gods exclusieve volk, midden in een wereld van afgoderij. De stichter van deze afgoderij was Nimrod, achterkleinzoon van Noach. Daaruit komen alle andere religies uit voort. Herkenbaar aan hun religieuze  gebruiken. De namen van Goden veranderen, maar de gebruiken blijven ongeveer gelijk.

Vandaar ook dat een RK welzijnswerker zich verbaasde over de vele parallellen in de gebruiken in een hindoetempel.

Met de komst van Jezus veranderde er veel. De Joden verloren hun exclusieve status en Jezus begon met  schone lei. De Joden kregen het voorrecht om hem te volgen. Zij weigerden massaal, ondanks de vervulling van vele profetieën en de vele  wonderen , die hij in het openbaar verrichte. Zelfs toen hij opstond weigerden de meesten hem te geloven.

Het gevolg was dat het joodse voorrecht aan bekeerde heidenen werd gegeven. Cornelius was de eerste. Na de dood van de laatste apostel waren er geen belemmeringen meer tegen afval. Dus  ging het snel, mensen gingen zich verheffen als “geestelijke” leiders en “vergaten” hun onderwijsfunctie, waardoor de kudde geleidelijk aan onwetend werd. Daardoor kregen apocriefe, gnostische geschriften een invloed. Degenen met  inzicht  in de Bijbel herkennen dat als zodanig.

Beepee

  • Berichten: 1416
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4651 Gepost op: juni 07, 2011, 01:34:37 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 juni 2011 om 12:38:
offtopic:Wij hebben jarenlang als hoofdverwarming een houtkachel gehad.
Ik bestelde mijn hout bij de groenvoorziening (sociale werkplaats) en liet hen het werk doen :)
Daarnaast kreeg ik elk jaar van een timmerfabriek een klein 9 kuub aan merantieafval van de kozijnenproductie.
Gratis en voor niets.

Ik denk dat ik per jaar in totaal een 200 euro aan stookkosten had, nu in mijn huidige huis redt ik dat niet met gas :(
Tja, als je relaties hebt, kan je daar gebruik van maken. Ik heb al vaker geprobeerd om via de gemeente wat los te peuteren, maar ik kom er niet tussen.

Ik ben bij een instelling voor geestelijk gehandicapten geweest, waar ze hout kloven als therapie. Ze vroegen ¤50 per gestorte kuub, maar ik stapelde ze eerst, geholpen door bijzonder vriendelijk mensen met een geestelijke handicap.

Ik hoor wel vaker van die gratis verhalen, maar deze zijn erg schaars, meestal voor een besloten kring.

Wat de CD betreft, ik stop daarmee.

De feiten zijn duidelijk.
Deze is niet bestemd voor publiek en instellingen.
De gebruikstoestemming is dus voor de doelgroep.
Ik heb aangegeven, dat hij wellicht toestemming kan krijgen, door daar schriftelijk een verzoek toe te doen.
Ik vermoed echter dat hij de bui al ziet hangen.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2011, 01:39:44 pm door Beepee »

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4652 Gepost op: juni 07, 2011, 01:59:16 pm »

quote:

Beepee schreef op 07 juni 2011 om 13:34:
[...]
Wat de CD betreft, ik stop daarmee.

De feiten zijn duidelijk.
Deze is niet bestemd voor publiek en instellingen.
De gebruikstoestemming is dus voor de doelgroep.
Ik heb aangegeven, dat hij wellicht toestemming kan krijgen, door daar schriftelijk een verzoek toe te doen.
Ik vermoed echter dat hij de bui al ziet hangen.
Welja... Negeer het feit dat gebruikersrechten voor software in Nederland in een licensie worden vastgelegd, en niet in een of andere "begeleidende brief"... Het mag zijn dat het WTG voor jou de status van "wetgevende macht" heeft, voor iedere buitenstaander is enkel hetgeen in de algemeen geldende regels is vastgelegd van belang, maar niet een of andere "memorie van toelichting" (de "begeleidende brief") afkomstig van het WTG...

Negeer het feit dat je met je "eigenzinnige beschuldigingen" (die misschien binnen je eigen subcultuur hout snijden) anderen op hun tenen zou kunnen staan... Maar daarmee zet je wel zelf een slot op je "discussie"!! Maar dat zeg je feitelijk ook: "ik stop er mee"....

Wel: ik eigenlijk al heel veel eerder... (Want ik mag aannemen dat ook ik nog steeds naar excuses (i.v.m. je herhaaldelijk onjuist citeren) kan fluiten?!)
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4653 Gepost op: juni 07, 2011, 02:05:35 pm »
Kewl... De lucht is weer paars met gele stippen!
As anyone who reads this will confirm automatically.

BeePee, je gelijkt een duitser die op een boordevol noordhollandsch strand een zitkuil uitgraaft van 10m doorsnee en zegt: dit is van mij. Als iemand anders aanstalten maakt om ook zijn handdoekje in de kuil te spreiden, zegt de duitser: neenee, deze kuil is van mij, zelf gegraven, is niet voor jou, vraag maar aan mijn vrouw.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2011, 02:12:18 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4654 Gepost op: juni 07, 2011, 02:30:17 pm »

quote:

elle schreef op 07 juni 2011 om 14:05:
BeePee, je gelijkt een duitser die op een boordevol noordhollandsch strand een zitkuil uitgraaft van 10m doorsnee en zegt: dit is van mij. Als iemand anders aanstalten maakt om ook zijn handdoekje in de kuil te spreiden, zegt de duitser: neenee, deze kuil is van mij, zelf gegraven, is niet voor jou, vraag maar aan mijn vrouw.
Maar dan wel een Duitser die de betekenis van het woord "Wiedergutmachungsschnitzel" niet kent...

Wunderhaft aber Ekelbar!!
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2011, 02:35:24 pm door Hendrik-NG »
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4655 Gepost op: juni 07, 2011, 03:39:50 pm »

quote:

elle schreef op 07 juni 2011 om 14:05:
Kewl... De lucht is weer paars met gele stippen!
Hier ook al....Daarnaast buiig qua weer.
Mail me maar als je wat wilt weten

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4656 Gepost op: juni 07, 2011, 03:42:27 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 07 juni 2011 om 15:39:
[...]
 Hier ook al....Daarnaast buiig qua weer.
Praw! Der hemeldonderweder!!
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4657 Gepost op: juni 07, 2011, 06:32:44 pm »

quote:

Beepee schreef op 07 juni 2011 om 13:34:
[...]
Wat de CD betreft, ik stop daarmee.

De feiten zijn duidelijk.
Deze is niet bestemd voor publiek en instellingen.
De gebruikstoestemming is dus voor de doelgroep.
Ik heb aangegeven, dat hij wellicht toestemming kan krijgen, door daar schriftelijk een verzoek toe te doen.
Ik vermoed echter dat hij de bui al ziet hangen.
De kwestie is dat jij steeds negeert dat je iemand van illegaal bezig zijn hebt beschuldigd en dat je dat alleen moet doen als dat wettelijk zo is, zolang je zelf netjes bezig wilt blijven. Dat het netjes zou zijn als Titaan toestemming zou vragen (en dat men die waarschijnlijk niet zal geven) moet je los daarvan behandelen. Als het WTG bedoelt wat jij al zegt maar het niet wettelijk heeft beschermd op adequate wijze ben jij fout als je iemand -- die die bedoeling naast zich neerlegt -- van illegaal bezig zijn beschuldigt.
En dat is waar de discussie om draait. En jij wenst dat niet in te gaan zien, laat staan toe te geven dat het woord illegaal vermoedelijk onterecht door jou gebruikt is. Liever zeg je dat je ermee stopt en vindt het kennelijk niet erg wanneer je iemand beschuldigd hebt van iets wat niet klopt.
Het lijkt er althans zeer sterk op dat je iemand die iets doet wat niet zo netjes is maar meteen ervan beschuldigt illegaal bezig te zijn.
Als je je zou verontschuldigen en zeggen dat je Titaan onterecht van illegaal bezig zijn hebt beschuldigd maar dat wat hij doet in jouw ogen niet zo netjes is dan was het inderdaad echt klaar geweest, maar nu je dat niet doet, blijft op jouw konto de beschuldiging die niet hard gemaakt werd staan.

Simpel toch?
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2011, 06:46:32 pm door Trajecto »

pyro

  • Berichten: 779
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4658 Gepost op: juni 07, 2011, 10:22:15 pm »
Beepee heeft zijn mening gegeven over het gebruik van de CD. Voor zover ik kan beoordelen is het een ongenuanceerde of ongenuanceerd geformuleerde mening, maar aangezien we weten wat hij bedoelt, is er dan een reden om hier nog verder een punt van te maken?
We hebben dus te maken met iemand die zich niet verontschuldigt als hij iemand heeft beledigd, omdat hij het niet beledigend heeft *bedoeld*.
Zou lankmoedigheid ons in deze niet het meest passen? Wij die toch de Geest van Christus menen te hebben.  O-)
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2011, 10:23:31 pm door pyro »

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4659 Gepost op: juni 08, 2011, 06:15:48 am »

quote:

pyro schreef op 07 juni 2011 om 22:22:
Beepee heeft zijn mening gegeven over het gebruik van de CD. Voor zover ik kan beoordelen is het een ongenuanceerde of ongenuanceerd geformuleerde mening, maar aangezien we weten wat hij bedoelt, is er dan een reden om hier nog verder een punt van te maken?
We hebben dus te maken met iemand die zich niet verontschuldigt als hij iemand heeft beledigd, omdat hij het niet beledigend heeft *bedoeld*.
Zou lankmoedigheid ons in deze niet het meest passen? Wij die toch de Geest van Christus menen te hebben.  O-)
Ach... Ik heb het toch ongeveer 160 pagina's uitgehouden in een poging een normaal gesprek met Beepee aan te knopen... Waarbij ik er echt niet op uit ben om een eigen gelijk te halen op alle punten (al "sta ik wel op scherp" als de toon in een gesprek ronduit polemisch wordt (zie de openingspost en erger) - maar ook dan probeer ik lankmoedig te reageren...) maar als er op sommige punten aantoonbaar onzin wordt verkocht en men wil dit op geen enkele manier inzien/toegeven, dan houdt mijn "vergeving" echt wel op na 7x77 maal proberen...!! Dan is daarna een goed gesprek nog steeds wel mogelijk, maar dan wordt het wel echt tijd voor het (eerst) aanbieden van excuses...!


Bovendien was er ook een heel andere reden om er een punt van te maken: de mening van Beepee over de WTG-cd (en zijn gedrag rond het (niet) erkennen van het (bewust!) fout citeren van mij en anderen) strookt niet met hetgeen het WTG over aanhangers van hun (vermeende) "ware religie" meldt.

Volgens de WTG site is de "ware religie" te herkennen aan oa. het gedrag van de volgelingen:

- 10 Ze helpen elkaar in tijden van nood, en ze behandelen anderen op een eerlijke manier. In feite passen ze in hun leven de bijbelse raad toe om ’het goede te doen jegens allen’. — Galaten 6:10.

- 12 En hoewel Gods ware aanbidders neutraal zijn als het om politiek gaat, houden ze zich wel aan de wet. Waarom? Omdat Gods Woord hun gebiedt „onderworpen” te zijn aan de „superieure autoriteiten”, de regeringen (Romeinen 13:1). Als de vereisten van een politiek systeem in strijd zijn met wat God verlangt, volgen ware aanbidders het voorbeeld van de apostelen, die zeiden: „Wij moeten God als regeerder meer gehoorzamen dan mensen.”



Wel: ik heb Beepee herhaaldelijk aangesproken op zijn "eigen" regels: ik voel me niet eerlijk behandeld (omdat hij mij vals citeerde en hij mij daarvoor (ondanks het feit dat ik hem er herhaaldelijk op heb gewezen)  geen excuses wil aanbieden) en meen dat een JG me wel eerlijk zou moeten behandelen.

En nu lees ik NOG een regel waar ik Beepee op kan wijzen: een JG houdt zich aan de wet... Dat zal inhouden dat men zich ook aan de regels rond de gebruikersrechten voor software zal willen houden - inclusief de regel dat die rechten vastgelegd zijn in een licensie, en niet in een of ander begeleidend briefje.... Immers: van de wet wordt door een JG alleen afgeweken als de eisen in strijd zijn met datgene wat GOD verlangt. En het BL is God niet!!! De licensie is hier dus de regel en voor het WTG wordt daarin geen uitzondering gemaakt...


En als we ons dus, bij alles wat we zien, afvragen of Beepee dan echt wel een JG is, dan zijn onze vragen aan hem m.i. volkomen terecht... Immers: als hij geen JG zou zijn, dan heeft hij dus 187 pagina's lang off topic gereageerd (in een "WTG topic")!!! En zet hij daarmee dus zijn eigen discussie op slot...!!!
« Laatst bewerkt op: juni 08, 2011, 09:34:43 am door Hendrik-NG »
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

pyro

  • Berichten: 779
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4660 Gepost op: juni 08, 2011, 12:14:55 pm »
@Hendrik-NG
Zoals je weet is Beepee hier om de waarheid te verkondigen, zoals eertijds Jezus. Beepee weet dat hij dat niet zo goed kan als Jezus, maar het gaat om de bedoeling. Die waarheid houdt onder andere in dat de kerkgenootschappen zoals die van jou en van mij het bij het verkeerde eind hebben. De argumenten daarvoor zijn deel van de verkondiging dus staan niet ter discussie; wij hebben ongelijk omdat onze kerk ongelijk heeft.

Zo bezien is het irrelevant of Beepee een JG is, of mensen zich beledigd voelen, of wij zijn argumenten onzin vinden - hij houdt gewoon zijn eigen grond.
Zoals Elle het vergelijkt, alsof een duitser op je strand een kuil heeft gegraven. Je kunt met hem praten, maar die duitser blijft baas in eigen kuil. Als er geen regels zijn die het verbieden, dan ook niet klagen over de kuil in je strand.

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4661 Gepost op: juni 08, 2011, 12:44:20 pm »

quote:

pyro schreef op 08 juni 2011 om 12:14:
@Hendrik-NG
Zoals je weet is Beepee hier om de waarheid te verkondigen, zoals eertijds Jezus. Beepee weet dat hij dat niet zo goed kan als Jezus, maar het gaat om de bedoeling. Die waarheid houdt onder andere in dat de kerkgenootschappen zoals die van jou en van mij het bij het verkeerde eind hebben. De argumenten daarvoor zijn deel van de verkondiging dus staan niet ter discussie; wij hebben ongelijk omdat onze kerk ongelijk heeft.

Zo bezien is het irrelevant of Beepee een JG is, of mensen zich beledigd voelen, of wij zijn argumenten onzin vinden - hij houdt gewoon zijn eigen grond.
Zoals Elle het vergelijkt, alsof een duitser op je strand een kuil heeft gegraven. Je kunt met hem praten, maar die duitser blijft baas in eigen kuil. Als er geen regels zijn die het verbieden, dan ook niet klagen over de kuil in je strand.
Maar Pyro... Mijn punt is niet dat Beepee geen gelijk zou hebben in mijn optiek (natuurlijk steek ik mijn eigen mening hier niet onder stoelen of banken... en zijn hij en ik het niet eens...)

Maar: hij verkondigt zelf het een, maar doet het ander... Hij beweert een aanhanger van het WTG te zijn, maar dat WTG hanteert overduidelijk andere verwachtingen van hun volgelingen dan Beepee in zijn gedrag (sommige gedragingen) laat zien...

En dat is op zijn minst "opmerkelijk" te noemen... Hij beweert een JG te zijn, maar handelt/oordeelt niet naar alle WTG-normen...

Maar als Beepee dan niet als spreekbuis gezien kan worden van het WTG (niet de zuivere, onversneden "waarheid van het WTG" verkondigt), dan slaat zijn optreden in dit topic m.i. nergens op... Dat immers pretendeert uit te gaan van WTG-standaarden/WTG-leer... Ofwel: dan is Beepee off topic in zijn eigen topic...  :+

Vandaar het principiële punt dat ik er van maak...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

pyro

  • Berichten: 779
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4662 Gepost op: juni 08, 2011, 01:56:55 pm »
De discussie 'ben jij eigenlijk wel een (goede) JG?' is ook al lang gevoerd, ik vind het trouwens een nare discussie omdat het een vijandig punt betreft dat m.i. niets met lankmoedigheid te maken heeft.

Laten we Beepee beoordelen volgens de fatsoensnormen die voor ons allemaal gelden. Als iemand zich misdraagt op het forum hebben we een punt. Anders niet.

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4663 Gepost op: juni 08, 2011, 02:02:21 pm »

quote:

pyro schreef op 08 juni 2011 om 13:56:
De discussie 'ben jij eigenlijk wel een (goede) JG?' is ook al lang gevoerd, ik vind het trouwens een nare discussie omdat het een vijandig punt betreft dat m.i. niets met lankmoedigheid te maken heeft.

Laten we Beepee beoordelen volgens de fatsoensnormen die voor ons allemaal gelden. Als iemand zich misdraagt op het forum hebben we een punt. Anders niet.
Tja... Het strand is van allemaal, behalve die 10 m2 van de Duitser... Laten we wel zijn... Iemand overduidelijk onjuist citeren en je excuus niet aanbieden is ook onjuist als je uitgaat van de algemene fatsoensnormen... En levert ook nare discussies op...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

pyro

  • Berichten: 779
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4664 Gepost op: juni 08, 2011, 02:18:33 pm »
Dan toon je aan dat het citaat onjuist was. En ja, als er geen excuus af kan, is dat minder netjes. Toch heb je een ander, niet zo onaardig gesprek als je dan niet het gedrag van de ander als argument in de discussie tegen hemzelf gebruikt.
« Laatst bewerkt op: juni 08, 2011, 02:19:35 pm door pyro »

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4665 Gepost op: juni 08, 2011, 02:27:06 pm »

quote:

pyro schreef op 08 juni 2011 om 14:18:
Dan toon je aan dat het citaat onjuist was.
Laat ik dat nu een aantal malen gedaan hebben... Het succes was maar matig hartverwarmend en overweldigend....


NB: (ook?) ik ben op mijn gedrag aanspreekbaar.... de maat waarmee gij meet....
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

pyro

  • Berichten: 779
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4666 Gepost op: juni 08, 2011, 02:42:59 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 08 juni 2011 om 14:27:
[...]

Laat ik dat nu een aantal malen gedaan hebben... Het succes was maar matig hartverwarmend en overweldigend....


NB: (ook?) ik ben op mijn gedrag aanspreekbaar.... de maat waarmee gij meet....
Ja Beepee heeft wel vaker met dit bijltje gehakt als ik het allemaal goed gevolgd heb... en als het met een bijl niet wil lukken heeft ie nog een kloofmachine  (H)

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4667 Gepost op: juni 08, 2011, 06:08:36 pm »
Modbreak:
Dit topic heeft lang genoeg geduurd. Blijkbaar komt er niets nuttigs meer uit, en voor allerlei juridische discussies, op-de-man-spelerij en ander niet-opbouwend gedrag is dit forum niet bedoeld.