Auteur Topic: Vacature: Allround moeder...  (gelezen 3198 keer)

Expat

• Bekijk profiel
Vacature: Allround moeder...
« Gepost op: maart 29, 2010, 05:30:35 pm »
Ja, iedere moeder voelt zich wel eens zo of misschien vaak zo. Bij mij gaat het met pieken en dalen. Soms heb je het ideale beeld dat je een kind voor God aan het opvoeden bent en dan voelt het als een eer. Soms ben je bezig met de dingen van elke dag en dan valt het allemaal vies tegen. Bij vlagen denk ik dat ik mijn ontslagbrief indien en dan mag iedereen het mooi zelf bekijken...ik ben vast niet de enige. Zijn er moeders met tips en adviezen...vooral voor de 'vandaag ben ik niemands moeder' dagen?

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2010, 06:10:28 pm »
Ik val niet in de categorie moeder maar mijn vrouw wel :) En zowel dingo jr als mijn vrouw gaan af en toe uit logeren. Het is wat geregel, bijvoorbeeld in het weekend is het makkelijker dan doordeweeks maar is het zeker waard. Daarnaast gaan we ook zelf wel eens een weekend weg zonder jr en ook dat is heel verfrissend om even uit de sleur te geraken.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 29, 2010, 07:10:56 pm »

quote:

Expat schreef op 29 maart 2010 om 17:30:
Ja, iedere moeder voelt zich wel eens zo of misschien vaak zo. Bij mij gaat het met pieken en dalen. Soms heb je het ideale beeld dat je een kind voor God aan het opvoeden bent en dan voelt het als een eer. Soms ben je bezig met de dingen van elke dag en dan valt het allemaal vies tegen. Bij vlagen denk ik dat ik mijn ontslagbrief indien en dan mag iedereen het mooi zelf bekijken...ik ben vast niet de enige. Zijn er moeders met tips en adviezen...vooral voor de 'vandaag ben ik niemands moeder' dagen?

Hoi, wel herkenbaar!!

Je hebt toch altijd wel dagen ertussen dat het allemaal niet zo loopt, dat je het gevoel hebt dat alles wat je doet een eeuwigdurende repeterende klus is...
En de ene dag ben je zelf natuurlijk ook wat geduldiger dan de andere dag, of ligt dat dan aan de kinderen die de ene keer willen luisteren maar de andere keer juist helemaal NIET?

Op zo'n dag ga ik gewoon bij iemand op de koffie (bij voorkeur iemand die je goed kent en ook best wel even mag klagen over al die dingen die even niet lekker lopen) en dan ziet het leven er alweer wat beter uit.... :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2010, 05:42:00 pm »
Dag Expat,

Ik ben moeder in de situatie dat mijn man en ik beide parttime werken en beide gedeeltelijk de dagelijkse zorg hebben over onze drie kinderen. Het is ongeveer 50-50 verdeeld. Ook de huishoudelijke taken verdelen we hoewel automatisch ik meer de was doe en hij de fietsbanden plakt. Eén keer per week komt er een schoonmaakster. Ik heb natuurlijk geen idee of een dergelijke constructie in jouw situatie haalbaar is maar het heeft grote voordelen: een aantal dagen in de week ben je even NIET (alleen) verantwoordelijk voor het draaien van het gezin en je partner weet precies waar je het over hebt als het even zwaar, of juist heel leuk is geweest met de kinderen op een thuisdag.
Bombus terrestris Reginae

aangenaam

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 31, 2010, 10:17:08 am »
zorg dat je iets lekkers in huis hebt waarmee je jezelf verwend als ze op bed liggen, op "dat soort momenten richt ik me ook wel naar boven en vraag of god me bij staat, ik kan niks verzinnen wat ook zoveel energie van je vraagt zowel geestelijk als lichamelijk, nee je bent niet alleen
knuffel van mij