Auteur Topic: Nader Bekeken  (gelezen 3370 keer)

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Gepost op: april 03, 2010, 05:10:58 pm »
Kan iemand mij zeggen wat voor soort blad dit is en wie dit leest ?

Doarsie

  • Berichten: 4450
  • Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2010, 10:09:29 pm »
Nader Bekeken registreert de kerkelijke ontwikkelingen
De Stichting Woord en Wereld heeft als doel het geven van informatie en voorlichting tot versterking van het gereformeerde leven.
Dat gereformeerde leven is volop in beweging.
Nader Bekeken registreert de actuele ontwikkelingen en bekijkt de achtergronden nader.


Zoals te lezen op : Nader bekeken.


en wie het leest?

Mij schoonvader geloof ik.

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #2 Gepost op: april 07, 2010, 07:07:32 pm »
Ok,bedankt voor je feedback.Is het dus misschien heel voorzichtig een blad voor de 50-60+ leeftijdscategorie ?

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #3 Gepost op: april 21, 2010, 09:45:59 pm »
Ook hier rommelt het dus als ik tussen de regels door lees  8)7

http://www.hjccjwilschut.nl/0000019c171386601/index.html

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #4 Gepost op: april 21, 2010, 10:21:31 pm »

quote:

een artikel van mei 2009....
Mail me maar als je wat wilt weten

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #5 Gepost op: april 22, 2010, 08:38:02 am »

quote:

okidoki schreef op 21 april 2010 om 22:21:
[...]

een artikel van mei 2009....
Dus ? Dat doet toch niet af aan de waarde van het stuk ? Als je overwegingen hebt om je op een voor jou nieuw blad te abbonneren dan verdiep je je daar in en dan is een artikel van nog jaar geleden relevant.

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #6 Gepost op: april 22, 2010, 03:14:18 pm »
Klopt! Die verantwoording plus de kroniek waarnaar je kunt doorklikken, zijn zeker relevant bij het bepalen of je wel of niet (meer) een abonnement wilt gaan nemen. Dat het gaat over een jaar geleden doet niet echt ter zake.

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #7 Gepost op: april 22, 2010, 08:42:53 pm »
http://www.hjccjwilschut....egrijpelijkebenoeming.pdf

Ik sta daar volledig achter. Toch goed om eerst even wat huiswerk op internet te doen alvorens een abbo te nemen !  ;)

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #8 Gepost op: mei 04, 2010, 09:44:41 pm »
Blijkbaar speelt er op de achtergrond binnen de GKV toch wel het een en ander getuige de persoonlijke meningen die men de laatste tijd lukraak schrijft in het ND en onderstaand artikel waarbij om stellingname wordt gevraagd

http://www.nd.nl/artikele...maakt-gereformeerden-kleu

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #9 Gepost op: mei 04, 2010, 10:15:48 pm »
Er speelt heel veel binnen de GKV, grote vraag is of dat reden genoeg is om te scheuren zoals sommigen willen.

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #10 Gepost op: mei 05, 2010, 09:37:54 am »

quote:

dingo schreef op 04 mei 2010 om 22:15:
Er speelt heel veel binnen de GKV, grote vraag is of dat reden genoeg is om te scheuren zoals sommigen willen.


Eens,maar het proces wordt versterkt door een synode die geen zeggenschap heeft,veel zaken niet duidelijk uitspreekt waardoor er geen lijn is,deputaten die zaken uit moeten zoeken maar lokale kerken daar niet op wachten dus de vraag is of je uberhaupt nog een splistsing kan voorkomen.

De GKV waar ik ooit zelf lid van ben geweest heeft mi zijn langste tijd gehad.

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #11 Gepost op: mei 05, 2010, 11:12:35 am »
Maar binnen de context van een draad over Nader Bekeken en de redacteur die is opgestapt, is opvallend en toch nuttig te vermelden dat de redacteur niet opstapte vanwege vernieuwingen of zo; maar als gewoon gereformeerde niet langer werd getolereerd door de rest van de redactie.

En integendeel juist een brochure schreef die een appèl doet tot vasthouden aan je plaats en je gemeente en volharden in het gereformeerde belijden...

Dus dit is een oproep om te blijven zitten waar je zit en om juist niet weg te gaan..

Of eigenlijk beter gezegd, eerder een oproep om niet te bijven zitten, maar om juist op te staan en actie te ondernemen binnen de eigen gemeente - en om juist niet weg te gaan,

..als ik het goed begrepen heb.

dingo

  • Berichten: 3483
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #12 Gepost op: mei 05, 2010, 01:33:01 pm »

quote:

small brother schreef op 05 mei 2010 om 11:12:
Maar binnen de context van een draad over Nader Bekeken en de redacteur die is opgestapt, is opvallend en toch nuttig te vermelden dat de redacteur niet opstapte vanwege vernieuwingen of zo; maar als gewoon gereformeerde niet langer werd getolereerd door de rest van de redactie.
[...]
Geen enkele vraag over zijn gereformeerdzijn wel over zijn manier van schrijven: het is de toon die de muziek maakt. Zijn polemische manier van schrijven stootte af en dat is jammer want dan wordt de boodschap niet gehoord en daar doe je het uiteindelijk voor.
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2010, 01:33:23 pm door dingo »

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #13 Gepost op: mei 05, 2010, 03:10:48 pm »

quote:

small brother schreef op 05 mei 2010 om 11:12:
Maar binnen de context van een draad over Nader Bekeken en de redacteur die is opgestapt, is opvallend en toch nuttig te vermelden dat de redacteur niet opstapte vanwege vernieuwingen of zo; maar als gewoon gereformeerde niet langer werd getolereerd door de rest van de redactie.

En integendeel juist een brochure schreef die een appèl doet tot vasthouden aan je plaats en je gemeente en volharden in het gereformeerde belijden...

Dus dit is een oproep om te blijven zitten waar je zit en om juist niet weg te gaan..

Of eigenlijk beter gezegd, eerder een oproep om niet te bijven zitten, maar om juist op te staan en actie te ondernemen binnen de eigen gemeente - en om juist niet weg te gaan,

..als ik het goed begrepen heb.


Wat ik gelezen heb,denk ik dat je gelijk hebt.Als buitenstaander volg ik de materie wel en is het eigenlijk een beetje meer op scherp gezet door de benoeming van Paas aan de TU.
In de meeste geledingen is het zo dat als je niet mee wil buigen naar het nieuwere meer evangelische en vast wil houden aan wat er in de bijbel staat als uitgangspunt en niet mee doet aan het opleuken etc van bijv de kerkdiensten het moeilijk hazen vangen wordt en men liever ziet dat je naar elders gaat,of gewoon je rug recht houden en blijven staan !

C'est le ton qui fait la music en het is afhankelijk van degene die het horen of ze ook luisteren of alleen horen.

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #14 Gepost op: mei 08, 2010, 01:02:20 pm »
http://www.nd.nl/artikele...e-eenheid-graag-voor-2016

En zo reageert meneer A weer op meneer B en dan komt meneer of mevrouw C en gaat iedereen zijn persoonlijk mening verkondigen  8)7

Nergens lees ik nog iets over het uitgangspunt namelijk de bijbel !

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
Nader Bekeken
« Reactie #15 Gepost op: mei 11, 2010, 07:30:26 pm »
Kijk aan hier is de volgende met een persoonlijke mening.

http://www.nd.nl/artikelen/2010/mei/11/trek-eenheid-breder

Zal mij benieuwen voordat hier weer iemand op gaat reageren,etc etc.