Auteur Topic: Middagdienst GKv: tendens & toekomst  (gelezen 42333 keer)

jetb

• Bekijk profiel
Middagdienst GKv: tendens & toekomst
« Reactie #330 Gepost op: september 05, 2010, 09:08:25 am »

quote:

Die huiskringen heb je dan wel nodig. Bij ons zie je dat de jongeren die actief zijn, vaak ook op de één of andere manier ik kleinere kringen met elkaar in contact staan.

wij zijn in onze ,ook redelijk grote gemeente, bezig met kringen. Helaas komt het niet van de grond.
Ik mis in dit ook veel oprechte liefde voor God... Mensen in onze kring discusieren liever over hoe we invulling gaan geven in de kring (en dat zelfs na de 7e kringavond),dan daadwerkelijkaan de slag te gaan. Pijnlijk en de zoveelste druppel!

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #331 Gepost op: september 05, 2010, 02:59:23 pm »

quote:

jetb schreef op 05 september 2010 om 09:08:
[...]

wij zijn in onze ,ook redelijk grote gemeente, bezig met kringen. Helaas komt het niet van de grond.
Ik mis in dit ook veel oprechte liefde voor God... Mensen in onze kring discusieren liever over hoe we invulling gaan geven in de kring (en dat zelfs na de 7e kringavond),dan daadwerkelijkaan de slag te gaan. Pijnlijk en de zoveelste druppel!
Wat zijn dat "kringen" ? Ik hoor dat bij mijn ouders ook en wat ik er van begrijp zou het iets moeten opleveren ? Als je geen spontane bewogenheid met elkaar hebt werkt zoiets dan wel in een "kring" ? Is het een nieuwe laag in de kerkelijke hierarchie ? Ik snap dat niet helemaal.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #332 Gepost op: september 05, 2010, 03:57:41 pm »

quote:

jetb schreef op 05 september 2010 om 09:08:
[...]

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzooooooooooooooooooooooooo herkenbaar,

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #333 Gepost op: september 05, 2010, 03:59:44 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 05 september 2010 om 14:59:
[...]

Wat zijn dat "kringen" ? Ik hoor dat bij mijn ouders ook en wat ik er van begrijp zou het iets moeten opleveren ? Als je geen spontane bewogenheid met elkaar hebt werkt zoiets dan wel in een "kring" ? Is het een nieuwe laag in de kerkelijke hierarchie ? Ik snap dat niet helemaal.
Klopt, dus blijf vooral lekker niet bewogen met elkaar, dan komt er ook niets in beweging.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #334 Gepost op: september 05, 2010, 04:01:57 pm »

quote:

gaitema schreef op 15 juni 2010 om 16:49:
Maar wil je mensen betrekken in voorberijdingen en deelname aan diensten, dan zijn grote gemeentes wel hoogdrempeliger, dan kleine denk ik.
in grote gemeenten kun je je lekker verschuilen, in kleine minder goed. Hoewel...als iedereen in de kleine zich ook verschuilt maakt het ook weer niets uit...

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #335 Gepost op: september 05, 2010, 07:13:07 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 05 september 2010 om 15:59:
[...]

Klopt, dus blijf vooral lekker niet bewogen met elkaar, dan komt er ook niets in beweging.

Maar goed nou weet ik nog niet wat het is,waarom het gedaan wordt etc  :+
Binnen de (HK-PKN herken ik het niet)
« Laatst bewerkt op: september 05, 2010, 07:13:54 pm door rtfm08 »