Auteur Topic: Digitaal schriftje gezocht  (gelezen 1957 keer)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Digitaal schriftje gezocht
« Gepost op: mei 17, 2010, 12:55:51 pm »
Ik ben op zoek naar een kladblok/afvinklijstje voor op de computer, waar ik meerdere tabs tegelijk kan open hebben. Zoals bij een 'echt' kladblok.

De achtergrond is dit: als ik op vakantie ga (mijn gezin bestaat uit vijf personen) maak ik elke keer lijstjes in een notitieblokje van wat ik allemaal moet meenemen en doen. Dan doe ik altijd op verschillende bladzijden verschillende 'topics' zoals mee voor kinderen, mee voor mezelf, mee qua eten, nog doen in huis, nog doen aan caravan/auto, nog doen aan boodschappen etcetera. Het lijkt me handig om dit digitaal te hebben, dan hoef ik niet ieder jaar hetzelfde lijstje te maken. Natuurlijk kan ik in theorie het notitieblokje bewaren maar dat is niet handig want ik raak zoiets kwijt, heb al genoeg rommel en bovendien verandert er af en toe iets (we hoeven bijvoorbeeld nu geen flesjes meer mee maar alleen een tuitbeker en er staat al een potje zout in de caravan, maar we moeten wel een extra fietsje achterop klussen, om even een stom voorbeeld te geven).

Na dit interessante inkijkje in mijn gezinsleven dus mijn vraag: bestaat er een dergelijk kladblokprogramma? Ik heb wel 'notepad tabs' gevonden maar dan kun je meerdere files getabbed openen (is ook handig) en wat ik eigenlijk wil is één file openen (vakantievoorbereiding) en dan direkt een heel aantal tabs zien (mee voor kinderen, mee qua eten enzovoort). Het liefst met de mogelijkheid dingen af te vinken en een optie om centraal weer alles uit te vinken zodat alles leeg is en je het de volgende keer weer zo kunt gebruiken.

Kent iemand zo'n programma, of heb ik nu een gat in de markt ontdekt voor neurotische huismoeders?

Owja, en de mogelijkheid om één van de tabs (bijvoorbeeld het boodschappenlijstje) uit te printen om mee te nemen naar het winkelcentrum zonder dat gelijk alles wordt geprint, en het zou helemaal mooi zijn als je vanaf de andere lijstjes dingen kunt exporteren naar de boodschappenlijst (dus van het 'eten' lijstje doe je linker muisklik op 'fles diksap', kopieer naar boodschappenlijst en lap, het staat op beide lijstjes).

Iemand enig idee of er zoiets bestaat, of iets dat in de richting komt?
Bombus terrestris Reginae

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2010, 05:26:28 pm »
Je zou mEdit kunnen proberen.

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2010, 05:40:17 pm »
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2010, 06:02:53 pm »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2010, 10:19:19 pm »
Ik heb met Notepad Tabs grotendeels gevonden wat ik zocht, je kunt verschillende files getabbed open hebben (geen meerdere tabs in één file helaas) maar vervolgens kun je de tabs in een group onderbrengen en de group dan als geheel openen. Dat heeft ongeveer hetzelfde effect.

Notepad ++ heeft genummerde regels, ook handig, maar die kan weer niet groupen. Ik zal de rest ook even bekijken, dank jullie wel  :)
Bombus terrestris Reginae

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2010, 11:13:44 pm »
Eh, excel?

Of anders openoffice spreadsheet?

Alles wat je noemt is volgens mij redelijk makkelijk te doen (gewoon één excel bestand met meerdere sheets), behalve de boodschappenlijst zal wat excel-kunde vergen.
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2010, 11:14:54 pm door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 21, 2010, 09:49:52 pm »
Ik had een collega die nogal fanatiek TreePad gebruikte. Die heeft geen tabs, maar een boomstructuur (vandaar de naam) waar je notities onder hangt. Die hele boom wordt dan in 1 file opgeslagen...

Als je wel tabbladen wilt, Textpad kan een verzameling documenten als working set opslaan, als je die opent worden al je documenten in 1 keer weer geopend. En ik denk dat andere text editors, zoals Notepad++, dat ook wel kunnen.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2010, 10:01:00 pm door AVee »
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash