Auteur Topic: Jeugdzorg, gezag, en politiek  (gelezen 8286 keer)

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Jeugdzorg, gezag, en politiek
« Reactie #30 Gepost op: september 25, 2011, 12:05:54 pm »
Zonder heel diep in te gaan op voorgaande berichten een stukje persoonlijke ervaring van mijn kant met Jeugdzorg ... itt Riemer is mijn ervaring vanuit de andere kant. Toen ik mijn vrouw leerde kennen stonden alle 3 de kids onder toezicht en uit de rapporten te lezen was het primaire doel daarvan te bepalen of kinderen wel of niet uithuisgeplaatst zouden worden ... het was dus niet zo acuut dat ze zonder meer uithuis geplaatst zijn, maar dat was wel in onderzoek. Uiteindelijk zijn ook alle kinderen gediagnosticeerd met een psychiatrische stoornis ... en het is echt niet zo dat als een kind een beetje druk is deze van de psychiater een diagnose ADHD krijgt, mogelijk dat de omgeving een druk kind aanduid als zal wel ADHD zijn ... overigens ADHD is 1 van de diagnoses in ons gezin die er niet is ;)

Veel van de negatieve publiciteit omtrent Jeugdzorg betreft de acute uithuisplaatsingen, mijn ervaring met Jeugdzorg is echter dat Jeugdzorg veel breder is en met goede constructieve samenwerking is het mogelijk voor elkaar te krijgen dat een kind krijgt wat zonder ondersteuning niet kan worden geboden.

Bij de praktische uitvoering van sommige dingen wordt Jeugdzorg veel gehinderd door allerlei regels e.d. is mijn ervaring ... onze oudste zoon kan vanwege zijn problematiek niet volledig thuiswonen, en zit nu op een groep waarvan hij uit gaat stromen naar een gezinshuis. Om hem in een gezinshuis bij ons in de buurt te krijgen hebben we zowat hemel en aarde moeten verschuiven omdat de betreffende instelling geen gezinshuizen heeft bij ons in de buurt. Valt dit te wijten aan Jeugdzorg? Als uitvoerend orgaan van overheid, zijn ze gebonden aan de regels en beleid van de overheid en persoonlijk ben ik van overtuiging dat de overheid en het beleid van de overheid vaak eerder een belemmering is voor Jeugdzorg dan een beleid dat mogelijkheden biedt.

Als een kind vermoord wordt door 1 van de ouders en het kind stond onder toezicht is dit de schuld van de voogd? Van sommige gezinsdrama's waarbij ouders hun kinderen vermoorden en daarna al dan niet zichzelf is bekend dat niemand maar ook niemand kon vermoeden dat dit zou gebeuren. Wellicht werpt de volgende vraag een ander licht hierop:

Hoeveel meer kinderen zouden er zijn vermoord door hun ouders als er geen Jeugdzorg zou zijn?

Aan fouten maken ontkomen we in geen enkele beroepsgroep en ik heb ook weleens stevige woorden gehad met de gezinsvoogd en tuurlijk moet er ook gekeken worden of er structureel dingen misgaan, wat er precies misgaat en hoe dat te voorkomen in de toekomst. Daarnaast hebben ook wij ervaring met slechte hulpverleners, zo zeg ik ook ronduit eerlijk tegen ambulant begeleider van mijn zoon dat het meer ondanks haar dan dankzij haar is dat het goed blijft gaan met hem (maar das weer een heel verhaal apart, waar ik een compleet rapport van kan schrijven).

Wellicht is mijn verhaal wat uit losse flodders, maar wellicht werpt het ook een ander licht op het verhaal.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: september 25, 2011, 09:42:20 pm »
Penguin, je schrijft "itt Riemer" maar ik lees geen tegenstelling.
Mail me maar als je wat wilt weten

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: september 26, 2011, 08:15:48 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 25 september 2011 om 21:42:
Penguin, je schrijft "itt Riemer" maar ik lees geen tegenstelling.

Was hier denk ik niet helemaal helder in mijn woorden, bedoelde slechts dat ik bedoelde dat jij vanuit jou werkervaring schreef vanuit jeugdzorg en ik vanuit de ervaring jeugdzorg mee te maken in ons gezinsleven.
Als ik jou stukken lees dan zitten we idd met veel op 1 lijn.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: september 27, 2011, 09:38:41 am »
Las net tijdens mijn boeiende administratieve kantooruitzendbaantje het volgende:

http://www.nu.nl/binnenla...jeugdzorg-rond-gezin.html

Geeft wellicht een aardig beeld, niet van incidenten, maar van het algemene ontwikkeling mbt Jeugdzorg