Wat betreft homoseksualiteit zijn er meerdere verklaringen waarom iemand deze geaardheid zou hebben. De verklaringen die ik tot nog toe heb gehoord:
- genetisch bepaald
- veroorzaakt door afwijzing in de jeugd van ouder van andere geslacht dan het kind, waardoor het zich niet veilig voelt bij iemand van het andere geslacht
- bezetting door demonen
Voor gelovige mensen met een homoseksuele geaardheid ontstaat een probleem, omdat God zich in de bijbel uitspreekt tegen homoseksuele praktijken. De gelovige met een homoseksuele geaardheid staat voor de keuze om te geloven dat homoseksualiteit wel of niet te genezen is (is het een ziekte of is het gewoon wat je bent). En in het geval dat de persoon in kwestie geloofd dat hij of zij het altijd zal blijven hoe daarmee om te gaan (celibitair leven, monogame relatie met iemand zelfde geslacht, ondanks homoseksuele gevoelens toch een relatie met iemand van het andere geslacht)
Voor degenen die zich niet neerleggen dat hun homoseksualiteit een vast gegeven is, is het een weg naar zoeken hoe de geaardheid te veranderen. Die gelovige, die wil onderzoeken of dat mogelijk is, wil ik graag attenderen op de volgende 'cursus':
http://old.settingcaptive...oor_hope_dutch/enroll.php
Als laatst wil ik opmerken dat niemand buiten Jezus Christus aan Gods maatstaven van heiligheid voldoet en wie zonder zonde is de eerste steen van veroordeling mag werpen.