Auteur Topic: Website homoindekerk.nl online  (gelezen 23541 keer)

dingo

• Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #15 Gepost op: juni 04, 2010, 05:59:52 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 04 juni 2010 om 16:08:
[...]

Eens en niet alleen deze problematiek !

Maar de bijbel is niet echt onduidelijk want in Lev 18:22 geeft op zich de gens wel aan:

Met een man mag u geen omgang hebben zoals met een vrouw; dat is een gruwel.
Datzelfde staat er ook over het eten van onreine dieren zoals bijvoorbeeld ons varkenslapje dus als dat het enige argument is....

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juni 04, 2010, 06:02:00 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 04 juni 2010 om 13:19:
[...]

Maw ben jij de mening toegedaan dat een homofiele relatie,lees leven als man en vrouw goedgekeurd moet worden ?
Ja die mening ben ik inderdaad toegedaan, zolang het gaat over een monogame relatie uiteraard.

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juni 04, 2010, 08:25:41 pm »

quote:

dingo schreef op 04 juni 2010 om 18:02:
[...]

Ja die mening ben ik inderdaad toegedaan, zolang het gaat over een monogame relatie uiteraard.

Ik denk dat de Bijbel daar duidelijk over is en dat dit absoluut uitgesloten is.
Er is niet voor niks een scheppingsorde en homosexueel gedrag is het waar het om gaat.Ook God houdt van een homosexueel christen.Dit betekent wel zelfverloochening als het gaat om sexueel gedrag.

(Leviticus 18:22 resp 20:13 en of Romeinen 1:26,27)

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juni 04, 2010, 08:26:38 pm »

quote:

dingo schreef op 04 juni 2010 om 17:59:
[...]

Datzelfde staat er ook over het eten van onreine dieren zoals bijvoorbeeld ons varkenslapje dus als dat het enige argument is....
Ja en vroeger werden er ook rijdansen gedaan.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juni 04, 2010, 09:14:57 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 04 juni 2010 om 20:25:
[...]
Ik denk dat de Bijbel daar duidelijk over is en dat dit absoluut uitgesloten is.
Er is niet voor niks een scheppingsorde en homosexueel gedrag is het waar het om gaat.Ook God houdt van een homosexueel christen.Dit betekent wel zelfverloochening als het gaat om sexueel gedrag.

(Leviticus 18:22 resp 20:13 en of Romeinen 1:26,27)

Ik denk dat de Bijbel daar niet zo duidelijk over is als dat jij hier suggereert. De scheppingsorde is menselijke filosofische uitvinding geen theologische maar zelfs dan is de schepping niet meer wat het geweest is door de zondeval.

Paulus zegt enig moment van man en vrouw dat ze beter kunnen trouwen dan branden van begeerte, waarom zou dat niet voor een homoseksueel paar kunnen gelden. Maar goed alle argumenten voor en tegen zijn ongetwijfeld op www.homoindekerk.nl te vinden, heeft die site toch nog enig nut.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juni 04, 2010, 09:20:57 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 04 juni 2010 om 20:26:
[...]

Ja en vroeger werden er ook rijdansen gedaan.
Nog steeds hoor en als je Jood bent word je nog steeds besneden. Maar Lev 18:22 is dus voor een christen geen argument.

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juni 04, 2010, 10:16:08 pm »

quote:

dingo schreef op 04 juni 2010 om 21:20:
[...]

Nog steeds hoor en als je Jood bent word je nog steeds besneden. Maar Lev 18:22 is dus voor een christen geen argument.
Jij mag van mij altijd het laatste woord !

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juni 04, 2010, 10:24:28 pm »
VOlgens mij is er ergens in de grochten van dit forum meer draad te vinden over het onderwerp homofilie. toch?
Mail me maar als je wat wilt weten

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juni 05, 2010, 12:16:08 am »
Vast wel meer dan één draad want het is een onderwerp waar alleen voor of tegen mogelijk is. Overigens voor de duidelijkheid ik ben zelf geen homofiel maar zie ze wel en masse uit de kerk verdwijnen, zeker als ze een partner krijgen. En dat ga je niet veranderen met een website. Die is hooguit voor de achterblijvende hetero's die zo bevestigd krijgen dat ze toch gelijk hebben.

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juni 05, 2010, 02:36:43 pm »

quote:

dingo schreef op 05 juni 2010 om 00:16:
Die is hooguit voor de achterblijvende hetero's die zo bevestigd krijgen dat ze toch gelijk hebben.
Sorry maar dit is kletskoek,het gaat niet om gelijk krijgen maar wat er als startpunt in de Bijbel staat en dat is heel iets anders dan wat jij of ik voor goed achten.

Annet

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juni 05, 2010, 03:16:04 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 05 juni 2010 om 14:36:
[...]

Sorry maar dit is kletskoek,het gaat niet om gelijk krijgen maar wat er als startpunt in de Bijbel staat en dat is heel iets anders dan wat jij of ik voor goed achten.

@ rtfm08

Ik begrijp je niet zo. Je gaat nérgens echt op in, maar probeert wel links en rechts wat opmerkingen te maken die provocerend zijn.

Waarom doe je dat?
Wees dan ook oprecht en ga er inhoudelijk eens op in, maar dit blijft nogal zweverig.
Sorry

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juni 05, 2010, 03:24:22 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 05 juni 2010 om 14:36:
[...]

Wat in de bijbel staat is ook gevoelig voor menselijke interpretatie en de grootste gemene deler van interpretaties noemen we dogmatiek of kerkelijke leer.

Wat ik zie is dat een grote groep mensen de kerk verlaat omdat ze er niet mogen zijn volgens een meerderheid in onze kerken. Maar het is je goed recht dat kletskoek te noemen.

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juni 05, 2010, 03:25:43 pm »

quote:

Annet schreef op 05 juni 2010 om 15:16:
[...]

@ rtfm08

Ik begrijp je niet zo. Je gaat nérgens echt op in, maar probeert wel links en rechts wat opmerkingen te maken die provocerend zijn.

Waarom doe je dat?
Wees dan ook oprecht en ga er inhoudelijk eens op in, maar dit blijft nogal zweverig.
Sorry

De vraag is of het echt provocerend is of dat het iets is wat iemand liever niet wil lezen of horen of wat dan ook.
Mbt homofilie kan ik kort zijn.Het is mi een geaardheid die het heel lastig kan maken om conform Gods Woord te blijven leven.Ook een homofiel is mens en geen haar slechter dan wie dan ook.Dat neemt niet weg dat het niet gaat om wat wij vinden maar dat de Bijbel uitgangspunt is toch ? En dat iedereen daar wat over te zeggen heeft en momenteel anders over denkt is een van de redenen waarom de saamhorigheid begint te kraken in zijn voegen.

De Bijbel is voor mij vrij duidelijk omtrent het samenleven als man en vrouw als het gaat om homofilie.Het kan niet ! Dat zoiets een hele strijd kan zijn is ook duidelijk en dat ieder mens zijn zwakte heeft ook,neemt niet weg dat je de mensen er wel op mag wijzen maar dat is iets anders dan veroordelen !

Het nadeel van een forum als dit is dat tegenwoordig veel wat vanuit de Bijbel wordt aangehaald voorzien wordt van kommentaar als nee maar dat was of nee dat zie je niet goed of .......................

De tendens op dit forum,uitzonderingen daargelaten,is mi te progresssief maar goed dat kan wellicht met leeftijd en andere zaken te maken hebben  ;)

Annet

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juni 05, 2010, 04:58:36 pm »
@rtfm08

Dat is natuurlijk een nogal vreemd antwoord. Dit heeft he-le-maal (!!) niets met leeftijd te maken!

Het is niet jouw taak, noch de mijne, om daar mensen onnodig mee te belasten. Jij wilt graag in Bijbelse termen blijven, nou komt ie: "Heb uw naaste lief, als uwzelf!"
Door homofile mensen deze teksten als een molensteen om de nek te hangen vind ik wel even iets anders dan uw naaste lief hebben toch?

Het is geen nadeel van een forum als dit dat er tegenwoordig veel wat uit de Bijbel wordt aangehaald voorzien wordt van commentaar...om in jouw woorden te blijven: dat is kletskoek.

Daar maak jij jezelf ook schuldig aan, dat hoef ik je toch hopenlijk ook niet verder uit te leggen?

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juni 05, 2010, 05:37:51 pm »
Wat een rare god toch.
Almachtig; en toch niet in staat, zo te formuleren, dat iedereen het eenduidig kan verstaan.  :)