Auteur Topic: Website homoindekerk.nl online  (gelezen 23062 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Website homoindekerk.nl online
« Reactie #30 Gepost op: juni 05, 2010, 08:29:24 pm »

quote:

Annet schreef op 04 juni 2010 om 16:14:
[...]

Het is niet echt eerlijk om er één zin uit te halen, deze uit z'n verband te halen en daarop een reactie te geven. Dan doe ik ook geen moeite daar op in te gaan.

Annet: heb je wel respect en begrip voor tegenstanders van het homohuwlijk,homoseksualiteit of homoseksuele geaardheid? Je komt erg hard over.

De bijbeltekst staat er: je zal als man niet het bed delen met een andere man zoals een getrouwd stel dat doet. Het gaat mij in dit geval niet om die wet, maar om de vraag: "waarom heeft God dit toen gezegd?"

Er zijn mensen die zeggen: schrap dit uit de bijbel!
Dan denk ik: gooi de bijbel dan maar helemaal weg.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: juni 05, 2010, 08:34:53 pm »
Ik ken een eigenaar van een gospelshop.

De eigenaar van die winkel was getrouwd en heeft kinderen. Hij was hervormd, werd vervolgens vol evangelisch en is nu weer hervormd, maar dan kerkende in een gereformeerde bondskerk met zijn zoon. Hij is inmiddels helaas gescheiden. Hij kwam er op een leeftijd achter dat hij niet heterosekueel geaard is. Zijn hele relatie was volgens hem nooit echt daardoor wat geworden. Er miste iets in het huwelijk. Hij vertelde op een gegeven moment open en eerlijk dat hij worstelde met homoseksuele voorkeuren. Hij belande in een echtscheiding en heeft besloten verder als vrijgezel door het leven te gaan. Hij is dat wel homoseksueel geaard heeft hij ontdekt, maar omdat hij op bijbelse gronden er van vertuigd is dat hij geen homoseksuele relatie aan moet gaan, heeft hij besloten alleen te blijven.

Dit is zijn verhaal. De verkoper en eigenaar van de gospelshop.
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2010, 08:37:51 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: juni 05, 2010, 08:49:18 pm »
Ik ken ook een vrouw. Ze gaf leiding aan de bijbelkring van de Youth for Christ waar ik als tiener op zat. Ze heeft veel met ons uit de bijbel gelezen en is er samen met een andere leidster met ons er over in gesprek gegaan. Het was een heel fijne club. Ik heb veel aan die klub gehad, ik kwam er uit mijn schulp van vaalangstigheid en minderwaardigheidsgevoelens. Ik merkte dat ik er mocht zijn in die club. De jaren ervoor zat ik ook op een club, maar ik voelde er me niet thuis. In deze club voelde ik me wel thuis. Ik kreeg eindelijk plezier aan de club en raakte gedreven voor Gods Woord, zoals ik dat ervoor niet heb gehad.

Deze leidster waar ik het over heb bleek op vrouwen te vallen. Ze trouwde later met een vrouw en ze kregen met behulp van artsen twee kinderen. Ze kerken nu in de Lutherse kerk in een stad en zijn daar beiden heel actief in. Ze zijn trouw aan elkaar en proberen te leven naar Gods woord.

Ze was een keer in onze kerk en na die tijd heeft ze tegen iemand gezegd dat ze boos was op onze gemeente. Want ze wist dat er velen tegen het homohuwlijk zijn, maar toch hebben ze haar niet vermaand zoals de bijbel het gebied en bleven ze vriendelijk en aardig tegen haar doen, al wist zij dat ze tegen haar relatie zijn.

Annet

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: juni 05, 2010, 08:54:57 pm »

quote:

gaitema schreef op 05 juni 2010 om 20:29:
[...]

Annet: heb je wel respect en begrip voor tegenstanders van het homohuwlijk,homoseksualiteit of homoseksuele geaardheid? Je komt erg hard over.

De bijbeltekst staat er: je zal als man niet het bed delen met een andere man zoals een getrouwd stel dat doet. Het gaat mij in dit geval niet om die wet, maar om de vraag: "waarom heeft God dit toen gezegd?"

Neem me niet kwalijk, maar wie is hier in deze discussie nu eigenlijk hard?
Zijn dat de mensen die menen hun eigen leven als graadmeter te moeten nemen en vanuit die positie gaan veroordelen over de zonden van anderen, of zijn het de mensen die álle andere mensen respecteren om hun afkomst. Het is de eerste groep mensen die homofilie altijd maar blijft benoemen..daar zijn al mensenlevens aan stuk gegaan!  
Moet ik nog even een aantal andere regels op noemen die óók in de Bijbel staan maar die we allemaal(!)  dagelijks aan onze laars lappen? Ik noem een voorbeeld: Volgens het Bijbelboek Leviticus mag je geen kleren dragen die gemaakt zijn van een mengsel van katoen en bijvoorbeeld polyester. Welnu, dan kunnen de meesten van ons de hele modecollectie die nu in de kast hangt gelijk de deur uit gooien. Wat zeggen mensen dan? “Ja, maar dat is bijna onmogelijk!” Kijk en dat noem ik nou hard, of beter gezegd; hypocriet.
Wél de homo’s een onmogelijke regel opleggen en zelf alles met een korreltje zout nemen.
De Bijbel is 2000 jaar oud en het is onmogelijk om 100% volgens de Bijbel te leven. Dat kán niet en dat schijnen maar erg weinig mensen te beseffen. Er was een Amerikaanse professor die het heeft geprobeerd, er staat een filmpje van op youtube…kijk het maar eens en je moet er bijna om lachen!

Waarom worden al die andere regels dan door ons niet als belangrijk gevonden, zelfs niet eens genoemd en wordt die ene wat betreft homo(seksualiteit) wel 10 keer zo breed uitgemeten??

Dus....als jij jezelf in de waan laat dat je 100% volgens de Bijbelse normen leeft dan kom je behoorlijk bedrogen uit!

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: juni 05, 2010, 09:05:45 pm »

quote:

[...]

......
...
Tja, hoe moet ik dit interpreteren??
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: juni 05, 2010, 10:12:42 pm »

quote:

Annet schreef op 05 juni 2010 om 20:54:
[...]

Neem me niet kwalijk, maar wie is hier in deze discussie nu eigenlijk hard?
Zijn dat de mensen die menen hun eigen leven als graadmeter te moeten nemen en vanuit die positie gaan veroordelen over de zonden van anderen, of zijn het de mensen die álle andere mensen respecteren om hun afkomst. Het is de eerste groep mensen die homofilie altijd maar blijft benoemen..daar zijn al mensenlevens aan stuk gegaan!  
Moet ik nog even een aantal andere regels op noemen die óók in de Bijbel staan maar die we allemaal(!)  dagelijks aan onze laars lappen? Ik noem een voorbeeld: Volgens het Bijbelboek Leviticus mag je geen kleren dragen die gemaakt zijn van een mengsel van katoen en bijvoorbeeld polyester. Welnu, dan kunnen de meesten van ons de hele modecollectie die nu in de kast hangt gelijk de deur uit gooien. Wat zeggen mensen dan? “Ja, maar dat is bijna onmogelijk!” Kijk en dat noem ik nou hard, of beter gezegd; hypocriet.
Wél de homo’s een onmogelijke regel opleggen en zelf alles met een korreltje zout nemen.
De Bijbel is 2000 jaar oud en het is onmogelijk om 100% volgens de Bijbel te leven. Dat kán niet en dat schijnen maar erg weinig mensen te beseffen. Er was een Amerikaanse professor die het heeft geprobeerd, er staat een filmpje van op youtube…kijk het maar eens en je moet er bijna om lachen!

Waarom worden al die andere regels dan door ons niet als belangrijk gevonden, zelfs niet eens genoemd en wordt die ene wat betreft homo(seksualiteit) wel 10 keer zo breed uitgemeten??

Dus....als jij jezelf in de waan laat dat je 100% volgens de Bijbelse normen leeft dan kom je behoorlijk bedrogen uit!

Ik vond de eerste berichten ook hard overkomen, maar dat komt voor een deel vanwege mijn eigen argumenten dat ik dat zo zie. Vanuit hun overtuiging is het denk ik logisch dat ze zo reageren. Jouw woorden kwamen ook hard over, waardoor ik bij het lezen ervan diract al zoiets heb van "ik zwijg wel  :X , want anders krijg ik alles over mijn dak."

Ik ben verder rustig gaan lezen en heb toen me af zitten vragen wat de homoseksuelen zelf nu aan deze discussie zouden hebben. Volgens mij komen zij hier niet verder mee, dus kwam ik met twee voorbeelden uit mijn eigen leven van twee homoseksuelen die ik ken.

Wat de regels betreft: mij interesseerd het wat God van ons wil, zoals jij het presenteerd kan je naar mijn idee net zo goed de bijbel weg gooien, want wat moet je dan nog met dat boek?

Het antwoord op je regeltjes en wetjes vraag is naar mijn idee kort gezegd twee antwoorden:
1. we leven niet meer onder het oude, maar het nieuwe verbond.
2. elke regel die God opstelde had in die tijd haar doel. Soms zeggen bepaalde regels nog wat over onze tijd, maar lang niet altijd.

uitleg:
1. Jezus heeft laten zien dat het leven naar geboden leid tot de zonde, dus brengt Hij ons Zijn Geest om de wet te laten vervullen vanuit de Geest van liefde en kracht (Heilige Geest). In de liefde komt de wet tot vervulling.
2. Vroeger wisten de Joden bijvoorbeeld niet dat er bacteriën zijn, dus verbood God vanwege de gezondheid om bepaalde dingen te doen en vanwege de vele ziektes om met andere volken die zich onhygiënisch gedroegen mochten ze niet huwen. Die andere volken hadden vaak veel ziektes bij zich dragen, waarvan wij vandaag weten dat ze door hun levenstijl blood stonden aan de bacteriën. Vandaag de dag houden we ons daarom wel weer bewust aan een aantal regels.
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2010, 10:19:36 pm door gaitema »

Annet

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: juni 05, 2010, 10:18:17 pm »

quote:

gaitema schreef op 05 juni 2010 om 22:12:
[...]
Wat de regels betreft: mij interreseerds het wat God van ons wil, zoals jij het presenteerd kan je naar mijn idee net zo goed de bijbel weg gooien, want wat moet je dan nog met dat boek?
Nou dat klinkt opbeurend zeg, dank je wel!

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: juni 05, 2010, 10:19:56 pm »
Het is een vraag.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: juni 05, 2010, 10:20:34 pm »
Wat moet ik met de bijbel als ik naar willekeur kan schrappen wat ik schrappen wil?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: juni 05, 2010, 10:21:06 pm »
ps: ik heb het bericht dus wat uitgebreid.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: juni 05, 2010, 10:29:08 pm »

quote:

Annet schreef op 05 juni 2010 om 22:18:
[...]

Nou dat klinkt opbeurend zeg, dank je wel!

Ja sorry hoor, maar ik heb nog niet eens mijn visie gegeven. Ik heb enkel je gevraagd naar de bijbelteksten en daarop krijg ik geen bevredigende antwoorden. Ik heb het eerder gehad dat ik kwam met een reactie van Jezus en dat je daarmee kortaf reageerde, zonder inhoudelijk op Gods woorden in te gaan.

God zei: "twee mannen zullen met elkaar het bed niet delen, zoals een man en een vrouw met elkaar het bed deelt."
mijn reactie was enkel een vraag: "waarom zei God dat?"

Ik heb daarop geen antwoord gehad.

Ik zei ook eens dat Jezus zei:
"wanneer je met een begerig oog naar de vrouw van een ander kijkt, dan heb je in jouw hart al echtbreuk geleden."

Toen noemde je dat vroom gezwets.

Conclusie: als ik jou reacties mag volgen, dan heb ik niets aan wat de bijbel me zegt, omdat de bijbel enkel gebruikt mag worden zoals het ons zelf uit lijkt te komen.
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2010, 10:39:08 pm door gaitema »

Annet

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: juni 05, 2010, 10:39:00 pm »
Ik heb nog nooit iets vroom gezwets genoemd..hoe kom je daar nu bij?
Trek de conclusie maar die je wilt, gelukkig weet ik beter hoe ik het bedoel en dat is verre van wat jij nu beweert.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: juni 05, 2010, 10:39:58 pm »
Jij hebt tegen me gezegd toen je net kwam op het forum dat ik vroom zwetste toen ik met de woorden van Jezus kwam, ga me nu niet voor leugenaar uitmaken Annet.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: juni 05, 2010, 10:41:36 pm »
Ik ben nu wel klaar in mijn conclussie trekken: een discussie met jou leverd bij mij vaak zere plekken op.

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: juni 05, 2010, 10:51:40 pm »

quote:

[...]

(...)

Je zult Leviticus 20:13 bedoelen.
Waarom God het erin heeft gezet is natuurlijk wel een interessante vraag, maar bedoel je niet toch eigenlijk of het iets is waaraan we ons moeten houden?
Ten aanzien van het laatste kwam ik al eens de opvatting tegen dat Leviticus eigenlijk een boek is vol Joodse wetten en dat het helemaal niet logisch is dat wij ons nu specifiek aan het genoemde vers zouden moeten houden. Daar zit wat in. Leviticus staat vol met allerlei geboden waar Christenen zich in het algemeen niet aan gebonden achten. Waarom dan eventueel wel aan dit? Dat vraagt dan eigenlijk een speciale verklaring. (En daarop weet ikzelf nog niet eenduidig antwoord.)
En uit de brieven van Paulus kun je toch ook wel halen dat het juist fout zou zijn om selectief wat uit de Joodse wetten te gaan halen en het hooghouden daarvan als bijzondere godvruchtigheid te zien.
(Wat betreft de sanctie die op overtreding van het gebod staat valt nog op te merken: Ik weet niet wat de brontekst eigenlijk zegt, maar in oude vertalingen als de Statenvertaling lijkt het of die zonder rechtstreeks doelgericht menselijk uitvoeren daarvan plaatsvindt, terwijl het in nieuwe vertalingen lijkt of men (de overheid) het vonnis moet gaan uitvoeren. Er zal nauwelijks iemand te vinden zijn die achter uitvoering van een dergelijk vonnis staat, hier in Nederland.)  

quote:

Mwa, zó kort door de bocht hoeft het nou ook weer niet per se! ;)