Auteur Topic: de stemming  (gelezen 9963 keer)

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
de stemming
« Gepost op: juni 09, 2010, 07:22:57 am »
op naar de stembus.....lijst 19...

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2010, 08:24:18 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 09 juni 2010 om 07:22:
op naar de stembus.....lijst 19...

de Evangelische Partij Nederland (lijst 19) heeft ook deze passages in hun verkiezingsprogramma:

"Flink bezuinigen op consulaten, ambasades en ontwikkelingssamenwerking Momenteel geeft Nederland 4.7 miljard aan ontwikkelingssamenwerking uit. Dit bedrag zal anders moeten worden aangewend (zie: voormalige kolonie├źn) en serieuze bezuinigingen doorvoeren."

Ze willen aan de ene kant Nederland een beter belastingklimaat geven voor bedrijven (dus... lagere belastingen voor bedrijven) maar ook de armen uit het vuur houden tijdens de komende periodes, niet bezuinigen op gezondheidszorg en ouderen, en niet op politie. Ik kwam alleen bezuinigingen op de overheid tegen, en op het "herdefinieren van het zorgmateriaal, medicatieverstrekking, het zuiniger omgaan met bestaande middelen in de gehele zorgsector" en niet de staatsschuld op laten lopen -- Maar het is kiezen of delen, lijkt mij.

Verder denkt men dat Israel Gods verbondsvolk is en blijft. Paulus schreef in Romeinen al dat de gelovigen uit de heidenen toegevoegd zijn aan het volk van God en dat sommige joden ('sommige' in die tijd) eruit gesnoeid waren. De staat/geografische entiteit Israel is niet Gods verbondsvolk, dat zijn alle gelovigen (incl. de gelovigen uit de joden)

In het verkiezingsprogramma staat ook dat het afschaffen (waar ze tegen zijn) van de wet op godslastering ervoor zal zorgen dat het "zal toestaan God te mogen lasteren en beledigen, alle kerken binnen te mogen gaan en attributen weg te mogen halen, de praktiserende geestelijken belachelijk te maken, te beschimpen en te beledigen, dit alles tijdens de heilige diensten" -- ik dacht dat 'attributen weghalen' onder stelen valt, en dat we daar het verbod op godslastering niet voor nodig hadden. Het zelfde geldt volgens mij voor het verstoren van bijeenkomsten en vergaderingen, en het beledigen van personen. Ik krijg de indruk dat hier een een doomscenario wordt geschetst.

al met al geen partij voor mij. Ik krijg het idee dat het (economische) programma niet echt gefundeerd is en dat er een angstbeeld wordt gebruikt m.t.. de wet tegen godslastering.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2010, 10:15:33 am »
Net wezen stemmen, de mensen van het stembureau lagen nog net niet te slapen.
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2010, 11:17:58 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 09 juni 2010 om 10:15:
in zwolle is het druk

grondig christelijk

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2010, 11:19:34 am »

quote:

Nunc schreef op 09 juni 2010 om 08:24:
al met al geen partij voor mij. .
dat mag hoor...

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #5 Gepost op: juni 09, 2010, 08:48:57 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 09 juni 2010 om 10:15:
om 10.15 uur kwam ik uit het stembureau, waar het erg rustig was.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #6 Gepost op: juni 09, 2010, 09:11:10 pm »
ging om ongeveer half twee. Niet heel druk, maar er kwamen net mensen uit toen Wybo en ik naar binnen wilden en er kwamen net weer mensen binnen toen we weggingen, dus mooie doorstroom ;)
computerfout: een vreemde een in de byte

socrates

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #7 Gepost op: juni 09, 2010, 10:00:14 pm »
Zo! Dit gaat een lastige formatie worden. Persoonlijk hoop ik dat ze de PVV buiten de boot kunnen houden, anders staan we zo weer bij de stembus. VVD zit op rozen, die gaan, naar het lijkt zeker mee doen. Ben heel benieuwd, maar man, man, man, die winst voor de PVV. Sorry, maar ik ben er persoonlijk niet blij mee, er zit zo geen lijn in hun verhaal. Misschien is het goed dat ze mee gaan doen en dat het duidelijk gaat worden wat ze werkelijk in hun mars hebben, maar ik voorzie 2 scenario's:
1. Ze doen mee, maar gaan eerst eindeloos, tot in het alleroneindige (ik weet, is geen woord) moeilijk door over het regeerakkoord. Dat kan klappen of doorgang vinden. Lukt het ze, dan vrees ik allerlei bizarre voorstellen met ondoordachte gronden gedurende hun regeerperiode, die er toe zullen leiden dat:
- ze een karikatuur maken van het Nederlandse bestuur (voor zover dat niet al het geval is)
- ze op zoveel tegenstand stuiten, dat ze, liever dan de hand in eigen boezem te steken, gaan propageren hoe ze toch wel niet worden tegengewerkt en dat er een bestuurlijke elite hen tegenwerkt. Ze zullen dit aan de achterban uit gaan leggen als het succes van de partij en worden bij een deel van de bevolking nog populairder want Geert doet tenminste wat :S

2. Lukt het ze niet en doen ze niet mee dan zullen ze ook dat gaan zien als angst voor hun succesformule en dat dus hoe dan ook vieren. Met meer PVVers in de kamer zal het debat weer een groot feest zijn, met allerlei ridicule wetsvoorstellen, zaken die tegen de wet in gaan en meer aanzet tot polarisatie etc etc. Meer zaken als te zien is op youtube: een onvervalst PVV geluid. ( Ik weet, een beetje goedkoop, maar wel heel erg grappig, of juist niet, en dus om van te huilen als je bedenkt dat mogelijk sommigen van hen het misschien zelfs tot minister zullen schoppen) .

Even mijn hart luchten, waarvan ik liever geen moordkuil maak. Mijn politieke voorkeur, of liever afkeur moge duidelijk zijn. Heerlijk, zo'n forum  d:)b
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #8 Gepost op: juni 09, 2010, 10:06:55 pm »
We zijn terug bij "15 mei 2002"... Alleen hebben de populisten nu een andere naam... En is nu Rutte de pineut EN Balkenende... Hiep hiep... Mwah...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Nunc

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #9 Gepost op: juni 09, 2010, 10:22:02 pm »

quote:

socrates schreef op 09 juni 2010 om 22:00:
(...) Lukt het ze, dan vrees ik allerlei bizarre voorstellen met ondoordachte gronden gedurende hun regeerperiode, die er toe zullen leiden dat:
ik hoop eigenlijk op de terugkeer van de legendarische proefballonnetjesbakstenen.

quote:

(...)
Even mijn hart luchten, waarvan ik liever geen moordkuil maak. Mijn politieke voorkeur, of liever afkeur moge duidelijk zijn. Heerlijk, zo'n forum  d:)b

:-)

Ik moet zeggen dat ik ook flink baal van de uitslag. Zoveel rechtse stemmen, zo weinig christelijke en echt sociale geluiden. Weer vier (of minder!) jaren Paars in aantocht.

socrates

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #10 Gepost op: juni 09, 2010, 10:31:38 pm »

quote:

Nunc schreef op 09 juni 2010 om 22:22:
ik hoop eigenlijk op de terugkeer van de legendarische proefballonnetjesbakstenen.
Laten we dan vooral hopen op D66 in het kabinet, Thom de Graaf was bij mijn weten toch ballonnenkoning van Nederland! Nog even en sociaal is net zo'n vies woord als in de VS, bah, de communisten komen eraan  :+

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #11 Gepost op: juni 09, 2010, 11:07:21 pm »

quote:

Nunc schreef op 09 juni 2010 om 22:22:
[...]

[...]

:-)

Ik moet zeggen dat ik ook flink baal van de uitslag. Zoveel rechtse stemmen, zo weinig christelijke en echt sociale geluiden. Weer vier (of minder!) jaren Paars in aantocht.
waar ik het meest van baal is dat Ik Geert wilders openlijk hoorde zeggen "minder Islam" zo iets vind ik eng. Waar gaat dit heen?
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

socrates

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #12 Gepost op: juni 09, 2010, 11:24:09 pm »
Geert kan zelfs met 23 zetels niet zo heel erg veel doen tegen de Islam. Wetten worden gemaakt met steun van de meerderheid in de Tweede Kamer, en daarna moet het naar de Eerste Kamer, waar hij helemaal geen steun heeft. Dus wat hij ook gaat proberen, al zijn voorstellen zullen, tot zijn eigen frustratie (en hij zal er de bevestiging in van zien van Haags gedoe) afgeschoten worden. Het debat zal er weer meer over gaan, er zal gepolariseerd worden, er zullen vanuit de Islamitische gemeenschap harde woorden vallen, die de PVV weer zal misbruiken als 'voer' voor het eigen gelijk, enfin, veel (meer) van het zelfde.

socrates

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #13 Gepost op: juni 09, 2010, 11:42:09 pm »
Het punt is echter dat het heel moeilijk gaat worden om tot een formatie te komen. En ik heb liever een paars kabinet dat daadkrachtig op gaat treden economisch gezien, dan Belgische toestanden omdat er maar geen kabinet gevormd kan worden en waar politici met elkaar over straat gaan rollen en we anderhalf jaar verder zijn eer we iets kunnen beginnen.
Ik ben ook niet bang voor de opkomst van Wilders, het is meer dat ik een soort plaatsvervangende schaamte voel richting de rest van de wereld. Ja mensen, in Nederland zijn we er ingetrapt, hij heeft een boel stemmen gewonnen...sorry  |:( .

Het zijn voor mij de verkiezingen van de oppervlakkigheid geworden. Leers zei het al, iedereen doet aan de verschroeide aarde. Stoer zijn richting de eigen kiezer met oneliners en 'positie' kiezen, maar dat is allemaal zo hol en leeg (ja ik weet 2 de zelfde dingen). Uitsluiten van andere partijen, heilige huisjes kiezen, ach ja. We zullen het wel zien. Word er geen moment bang van, maar een licht afkeurend hoofdschudden kan ik niet voorkomen  :nee:

Nunc

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #14 Gepost op: juni 10, 2010, 12:06:57 am »

quote:

socrates schreef op 09 juni 2010 om 22:31:
[...]

Laten we dan vooral hopen op D66 in het kabinet, Thom de Graaf was bij mijn weten toch ballonnenkoning van Nederland! (...)
oh, ik bedoelde de ballonnenkoning van de (het?) LPF. Weet niet mee wie het was, maar dat was altijd lol.