Auteur Topic: de stemming  (gelezen 10032 keer)

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #15 Gepost op: juni 10, 2010, 01:53:42 am »
Mat Herben! De vrij gemetselde ballonnenkoning van het LPF! Ja die hele partij was gevuld met dijenkletsers.... Een dame in dienst van Desi Bouterse die binnen 24 uur weer minister af was, een 'live op tv' huilende partijvoorzitster, twee zetbazen als minister die elkaar de tent uitvochten...etc. Waar deze clowns vandaan kwamen is me nog steeds een raadsel. Laten we hopen dat dat soort chaos ons bespaard blijft met de PVV.

De uitslag zoals het er nu naar uitziet is geen beste voor een land in crisis. Zoals socrates ook zei , er is nu daadkracht nodig. Ik zie dat niet zo snel gebeuren met een waarschijnlijk ellenlange formatieperiode en broze coalitie van 3 of zelfs 4 partijen...
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2010, 01:54:51 am door St. Ignatius »
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #16 Gepost op: juni 10, 2010, 08:30:30 am »
Hmz... doe mij dezelfde chaos bij de PVV maar. Dan zijn we er over 8 jaar weer vanaf.
Maar daar zou het olv bijv Hero Brinkman ook al rommelen.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #17 Gepost op: juni 10, 2010, 08:32:36 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 10 juni 2010 om 01:53:
Mat Herben! De vrij gemetselde ballonnenkoning van het LPF! Ja die hele partij was gevuld met dijenkletsers.... Een dame in dienst van Desi Bouterse die binnen 24 uur weer minister af was, een 'live op tv' huilende partijvoorzitster, twee zetbazen als minister die elkaar de tent uitvochten...etc. Waar deze clowns vandaan kwamen is me nog steeds een raadsel. Laten we hopen dat dat soort chaos ons bespaard blijft met de PVV.

De uitslag zoals het er nu naar uitziet is geen beste voor een land in crisis. Zoals socrates ook zei , er is nu daadkracht nodig. Ik zie dat niet zo snel gebeuren met een waarschijnlijk ellenlange formatieperiode en broze coalitie van 3 of zelfs 4 partijen...
Populisme + daadkracht is helemaal een griezelige combi!!!

NB: de recente kwestie Hero Brinkman was maar een eerste voorproefje van wat ons te wachten staat...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #18 Gepost op: juni 10, 2010, 08:34:29 am »
2 zielen, 1 gedachte Elle... Alleen geef ik ze 8 maanden... Bij het eerste onpopulaire besluit gaat de PVV al weer zijn eigen weg, let maar op... 8 weken zou al veel zijn...

brrrrr..... Wilders minister van Buza..... Hoop het toch ECHT niet.... Al die scenes die dat weer gaat opleveren als hij weer eens ergens niet welkom is... En het geld dat nu extra in zijn beveiliging gestoken moet worden... Daar kan je de economie van Griekenland mee uit het slop trekken... Misschien moeten we voor de volgende verkiezingen eens uitrekenen wat die man ons land kost...!!!
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2010, 08:43:44 am door Hendrik-NG »

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #19 Gepost op: juni 10, 2010, 09:46:05 am »

quote:

Hendrik-NG schreef op 10 juni 2010 om 08:34:
2 zielen, 1 gedachte Elle... Alleen geef ik ze 8 maanden... Bij het eerste onpopulaire besluit gaat de PVV al weer zijn eigen weg, let maar op... 8 weken zou al veel zijn...

brrrrr..... Wilders minister van Buza..... Hoop het toch ECHT niet.... Al die scenes die dat weer gaat opleveren als hij weer eens ergens niet welkom is... En het geld dat nu extra in zijn beveiliging gestoken moet worden... Daar kan je de economie van Griekenland mee uit het slop trekken... Misschien moeten we voor de volgende verkiezingen eens uitrekenen wat die man ons land kost...!!!

Wilders op buitenlandsezaken, heel raar.
Hoelang kunnen we nog doorgaan met hem te beveiligen.
De PVV moet nu echt laten zien wat ze in huis hebben aan daad kracht, en dat betekent -willen ze serieus mee doen- , maatregelen nemen die goed zijn voor ons land, in-populair voor de pvv achterban.
ik ben benieuwd.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #20 Gepost op: juni 10, 2010, 11:30:13 am »
Misschien is Biza wel erger... Dan kan hij echt zijn "politie-eenheden tegen straatterreur" het land insturen... En de Antillen nog verder tegen de schenen schoppen....

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #21 Gepost op: juni 10, 2010, 11:43:22 am »

quote:

elle schreef op 10 juni 2010 om 08:30:
Hmz... doe mij dezelfde chaos bij de PVV maar. Dan zijn we er over 8 jaar weer vanaf.
Maar daar zou het olv bijv Hero Brinkman ook al rommelen.

Die gedacht heb ik precies zo.

Maar sommigen zijn bang voor nog meer chaos. Bijvoorbeeld prof. dr. René Tissen. Niet vanwege het feit dat partijen zelf zo raar is, maar vanwege de omstandigheden en het ontbreken van een visie daarop.

quote:

Kortdurend pluche

Veel belangrijker is de vraag hoe lang we een regering zullen hebben, ongeacht de de kleur van de coalitie. De kans is niet denkbeeldig dat we een periode van snel opeenvolgende regeringswissels zullen meemaken en die kans wordt geheel bepaald door de staat waarin Europa zich binnenkort bevindt. Hoewel alle politieke partijen erkennen dat er sprake is van een enorme economische crisis, biedt geen enkele partij een heldere kijk op de toekomst. Die ziet er niet goed uit.

ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #22 Gepost op: juni 10, 2010, 12:09:59 pm »
Niet onverwacht, maar breekpunten blijken ineens toch niet zo hard meer.
Als de zetels binnen zijn kunnen we de kiezer weer negeren, zo lijkt het.

Ik wordt er een tikje cynisch van. Aan de ene kant wordt geroepen dat 'we de kiezer serieus nemen en de uitslag bepaalt dat we moeten praten met de PVV'. Aan de andere kant worden breekpunten ingeleverd. Alsof de kiezer zich niet voor dergelijke breekpunten heeft uitgesproken.

Blij dat ik op een onbeduidend partijtje heb gestemd dat weer fijn oppositie mag gaan voeren. :Y)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Marloes

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #23 Gepost op: juni 10, 2010, 01:53:27 pm »
Kortdurend pluche.. Ben bang dat ik 't eens ben met zijn voorspelling.

Welk partijtje Elle? Ze worden vrijwel allemaal genoemd bij de mogelijke coalities. ;)
[Prediker 7:29]

rtfm08

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #24 Gepost op: juni 10, 2010, 03:55:47 pm »
Verhagen is de nieuwe fractievoorzitter CDA.

http://www.nrc.nl/binnenl...als_fractievoorzitter_CDA

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #25 Gepost op: juni 10, 2010, 04:51:54 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 10 juni 2010 om 11:30:
Misschien is Biza wel erger... Dan kan hij echt zijn "politie-eenheden tegen straatterreur" het land insturen... En de Antillen nog verder tegen de schenen schoppen....

Ach, hij (Geert wilders)ziet nog wel of hij in het kabinet of in de kamer gaat zitten.

quote:

Nunc schreef op 09 juni 2010 om 22:22:
[...]

Ik moet zeggen dat ik ook flink baal van de uitslag. Zoveel rechtse stemmen, zo weinig christelijke en echt sociale geluiden. Weer vier (of minder!) jaren Paars in aantocht.
Bevestigt eerder wat ik al dacht, wij christenen zijn een minderheid geworden.
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2010, 05:01:21 pm door Antonius »
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #26 Gepost op: juni 10, 2010, 05:37:42 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 09 juni 2010 om 07:22:
op naar de stembus.....lijst 19...
Stem dan niet.
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #27 Gepost op: juni 10, 2010, 06:00:49 pm »

quote:

Zeg dan niets.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #28 Gepost op: juni 10, 2010, 07:27:29 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 09 juni 2010 om 07:22:
op naar de stembus.....lijst 19...
Zo, je was één van de 942...
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Annet

• Bekijk profiel
de stemming
« Reactie #29 Gepost op: juni 10, 2010, 08:39:02 pm »
Welke rol speelt het geloof nou nog bij de keuze voor het stemmen?
Dat is toch bijna nihil te noemen?