Beste gaitema!
Dank voor uw reactie. Ik ben geenzins van plan om "overige christelijke denominaties" omver te maaien. Ik maai helemaal niet, want ik verbied niemand te geloven wat hij of zij gelooft. Ik heb kennissen binnen zowel RK als Isamitische kringen en spreek ook met hen vaak over hun beweegredenen. U begrijpt het punt helemaal niet denk ik.
Jezus roept op om al dat tot afgoderij leidt, openbaar te maken. Dat vinden we in onze opdracht terug: Maak dan al de volkeren tot mijn discipelen. Ik heb nu al een aantal malen getracht aan te tonen dat bepaalde religieuze stromingen het niet goed bedoelen met hun prakrijken. Dat is overigens niet van mij, dat vinden we gewoonweg in de Bijbel. (Johannes 8:21-59 is zo´n mooi voorbeeld)) Indien u het OT voldoende kent, dan weet u ook dat Openbaringen en het Boek Daniël twee uitermate belangrijke informatiebronnen zijn om te weten dat de twee Beesten, de drie weeën als ook de 3 engelenboodschap ons in de gelegenheid stellen onderscheid te leren maken tussen dat wat Christus aangaat en dat wat een valse leer is in de essentie van het verlossingsplan.
Opmerkelijk is dat de RKK Staat zelf aangeeft waarin Christenen afdwalen van de Waarheid Christus en -andere- Christenen er op wijzen dat zij doen moeten wat Christus hen leert, in plaats te doen wat de RKK Staat de mensheid voorhoudt. Dus over "maaien" gesproken. Steeds weer blijkt dat Christelijke groepen slecht geinformeerd lijken te zijn over de afgodische stromingen binnen hun eigen gelederen en horende doof en ziende blind zijn, ondanks het feit dat, met name de RKK, er op wijst dat zij een Apostolische Kerk is en geen Christelijke in de ware zin van het woord. (Zij stelt zich boven Christus)
Christus zegt ook steeds weer: Tevergeefs eren zij Mij, omdat zij geboden en wetten van mensen (onder-) houden. En dat is nu ook precies waar de RKK Staat zelf naar verwijst. Als u op bijvoorbeeld de ZON dag naar de kerk gaat, dan geeft u alle eer aan de Kerk van Rome. Gelukkig bevestigt de RKK Staat dat in sommige geschriften zoals bijvoorbeeld het studie-boekje
Klaar Licht van J.J. Scheffmacher van de RK boek-centrale te Amsterdam. Zij maakt korte metten met de Christenen die op zondag naar de kerk gaan. Zij maakt korte metten met die Christenen die weliswaar Heilig Avondmaal onderhouden, maar de voetwassing in het voorbeeld van Christus nalaten. De RKK Staat maakt korte metten met die Christenen die de RKK nadoen in hun liturgieën. Het gewandel met de Paas- of Pinksterkaars, dat uitsluitend van Rooms Katholieke orgine is.
Kijk en dat zien nu velen over het hoofd. Velen beseffen ook niet dat in de tijd van vandaag, de tijd van de "voeten en tenen" van het beeld van Nebukadnessar, de RKK Staat zich meer en meer opdringt als en normale christelijke kerk.
Zij heeft dat nodig, wil zij de Fatimatisering van het Westen rechtvaardigen binnen haar grenzen. Islam en RKK werken samen aan een nieuwe wereldorde. Het zijn de benen van Satan die door de wereld wandelen en "door geweld en oorlog" zijn rijk opricht.
De Paus is een militair in vol ornaat. Toen Petrus zijn zwaard trok en de tegenstander van Jezus te vuur en te zwaard te lijf wilde gaan zei Jezus tot hem : Steek uw zwaard terug in de schede. Dus niet vreemd dat de RKK Staat ons wijs maakt dat juist diè Petrus de eerste Paus werd. Jezus heeft een ander tweesnijdend zwaard. Het Schriftwoord! Geleid door de Heilige Geest dringt het tot ieders persoonlijke hart. Alle mensen zal het bereiken.
De RKK hanteert de twee zwaarden; dat van de wereld en dat van de Kerk. Niet van de geloofsgemeenschap van Christus, maar van de Kerk.
Ik heb, in een eerdere posting, een link geplaatst aangaande de oorlog in Vietnam. Eén voorbeeld van de werking van een religie die de "twee zwaarden hanteert" . Neem eens de moeite om enkele hoofdstukken te lezen en zie waartoe de RKK Staat in staat is om oorlogen en politieke dwingelandij te voeren onder het mom van Christus!
Voorlopig is vandaag -helaas- gebleken dat ex-kardinaal Danneels (België) een potje heeft zitten jokken en geprobeert heeft de zaak in de doofpot te stoppen aangaande een ernstige zaak van lijfelijk vergrijp gedurende 13 jaar van een familielid dat Msg Vangheluwe heeft gepleegd. En nòg speelt de Kardinaal de onschuld zelve. Is dat een voorbeeld van hedendaagse christelijkheid binnen een -notabene- wereldkerk- die meent de plaats van Christus in te nemen, op aarde?
Hier nog een interessante link over de relatie tussen Islam en RKK Staat.
http://www.youtube.com/watch?v=hCQE49-tPfI&feature=relatedOverigens, u valt over mijn reacties en beweringen. Ik vind dat prima! Weet u dat er duizenden geestelijke zijn binnen de RKK en de Islam, die exact dezelfde beweringen uiten zoals ik dat doe. Ik doe niets anders dan wijzen op "feiten". Zaken die allang bekend zijn, die we gewoon in de Bijbel en in de wereld terug kunnen vinden. Bestudeer eens Daniël en Openbaringen. tenslotte is het niet voor niets dat Christus persoonlijk de verantwoording over het Boek Openbaringen op zich heeft genomen, met als getuige Johannes op Patmos.
Zorg dat ù zelf in het reine komt met Christus, het gaat ten slotte om het persoonlijke hart. Kerken worden niet gered of verlost. U wordt verlost omdat u Christus aanvaard hebt in uw leven. Leer dan een getuige van Hem te zijn en de Gave der profetie te begrijpen opdat u Hem " niet tevergeefs aanbeden heeft" . Want zelfs Christus is nogal negatief over dat beeld als Hij zegt: Zal ik nog geloof vinden, als ik terug kom.
Het gaat er mij dus helemaal niet om, christelijke denominaties neer te maaien, want daartoe is geen mens in staat. Satan is de heerser van deze wereld, hij wil net zoals Jezus, een Rijk waarin hij wordt aanbeden alsof hij zowel de christus als god zelf is, daar slaagt hij wonderwel in, denk ik. Dat zal ook gebeuren, maar dan zal de Allerhoogste zèlf ingrijpen. Elk mens heeft dan echter de keuze al gemaakt!
De mens dient vrij te zijn in zijn persoonlijke keuze, hoe dan ook. Maar Christus roept duidelijk op, om na te denken over het- geen je doet als gelovige die meent dat hij Christus navolgt en de taak opneemt die hij of zij vrijwillig heeft aanvaard.
Want net zo als de Allerhoogste ben ik ook verheugd dat ik kan zeggen: Ik hoop dat iedereen in het Koninkrijk der Hemelen zal zijn; uit alle taal, stam, natie of volk!
Groet