Auteur Topic: We slaan de bladzijde om  (gelezen 3417 keer)

Oogje

• Bekijk profiel
We slaan de bladzijde om
« Reactie #15 Gepost op: juli 03, 2010, 09:22:38 am »
Jezus vraagt van je om een goed, rechtvaardig leven te leiden. De meeste gelovigen en ook niet-gelovigen zijn daar al druk mee bezig. Maar Jezus vraagt ook van je dat je jezelf helemaal vergeet, je vijanden écht in alle oprechtheid liefhebt zoals je beste vrienden, dat je over je heen laat lopen en daar vreugde in vindt en dat je getreiter, gemeenheid en oneerlijkheid in alle rust verdraagt.

En daar zit hem de crux van het verhaal. Wie daarmee namelijk zomaar uit zichzelf begint, zal hopeloos in de knel raken en zichzelf hard tegenkomen. Want dit zijn dingen waar de menselijke geest zich stevig tegen keert en zo ook alle moderne, psychologische inzichten. Je moet immers assertief zijn, voor jezelf opkomen, niet kwaad over jezelf denken, et cetera.

Dat is goed om mee te beginnen, om je geest mee tot rust te brengen, maar uiteindelijk wil Jezus niet minder dan absolute heiligheid. Je zult dan al snel merken dat Jezus het bovennatuurlijke van je vraagt, dat je bovennatuurlijk met Hem leeft. Hij wil je al die gaven geven, zodat je écht totaal anders en heiliger handelt dan je ooit dat te zullen kunnen.

Je zou dus kunnen zeggen dat hetgeen we nu leren en kennen, een mooi begin is, een mooie opstap naar heiligheid. Maar door gebed en door hier en daar tóch net even anders dan anders te handelen en je geest tóch net even iets meer te versterven dan je normaal zou doen, om zo echt rechtvaardig te willen leven, blijf je wel dicht met Christus verbonden. En Hij zal je dan in alle rust vormen naar zijn beeld en je vullen met die bovennatuurlijke gaven.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
We slaan de bladzijde om
« Reactie #16 Gepost op: juli 03, 2010, 10:13:49 am »
We zijn er uit geloof ik :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
We slaan de bladzijde om
« Reactie #17 Gepost op: juli 03, 2010, 10:30:10 am »
Ik las op een site een voorbeeld van iemand die door de bijbel te lezen en goed tot zich door te laten dringen wat hij las en het geloofde een bevrijding ervoor van de duisternis om het zo maar te noemen. Hij sterkte er helemaal door op. Hij ontdekte dat demonen al op de vlucht slaan als we de Woorden van Jezus Christus lezen en het in geloof  aannemen als de waarheid. Jezus doet dan het hele reinigende werk in ons. Dat stelde mij en ook mijn moeder met wie ik het er over had enorm veel gerust. We komen namelijk uit een familie met een trauma. Haar vaders en moeders huwlijk liep op de klippen en de meesten gaven hem op de schuld, omdat hij zich niet wist te gedragen. Maar hij had hulp nodig, die hij niet kon vinden. Hij wilde de toestand niet. Op een dag zag hij het niet meer zitten en maakte een einde aan zijn leven.
De kinderen en vrouw die hij achter liet dragen dat vandaag (24 jaar later) nog met zich mee als een ongenezelijke onderhuidse pijn en verdriet. Dan kan je naar iemand toegaan om voor je te bidden dat de duisternis uit je leven weg mag gaan, maar wat een drempel moet je dan wel niet over. Open kaart spelen over je verleden. Mijn oma stierf trouwens 8 jaar na het drama. Ook zei had het heel zwaar en stierf met gelukkig wel haar hele gezin om haar bed, zoals ze wilde.Ze riep vlak voor haar dood de naam van haar man (ze leefden gescheiden van tafel en bed) en keek met een aparte blik. Misschien zag ze hem wel.

Hoe dan ook, we hebben inderdaad ervaren dat het lezen van de Woorden van Jezus genezend werken als je het in geloof aanneemt. Jezus gaat dan helend met je aan het werk. Wat een geruststelling dat je geen grote drempel over moet, maar dat het aannemen van Gods Woord in geloof en vertrouwen genoeg is voor Jezus om je te helpen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
We slaan de bladzijde om
« Reactie #18 Gepost op: juli 03, 2010, 10:40:50 am »
Omdat dit een bijbelstudietopic is zag ik net in de bijbel een interessante gedeelte wat in de laatste woorden die ik citeer ingaat op wat we hier bespreken:
1 Korintiërs 3: 1-6
1 En ik, broeders, kon niet tot u spreken als tot geestelijke mensen, maar slechts als tot vleselijke, nog onmondigen in Christus. 2 Melk heb ik u gegeven, geen vast voedsel, want dat kondt gij nog niet verdragen. Ja, dat kunt gij ook nu [nog] niet, 3 want gij zijt nog vleselijk. Want als er onder u nijd en twist is, zijt gij dan niet vleselijk, en leeft gij niet als (onveranderde) mensen? 4 Want wanneer de een zegt: Ik ben van Paulus; en de ander: Ik van Apollos; zijt gij dan niet (onveranderde) mensen? 5 Wat is dan Apollos? Of wat is Paulus? Dienaren, door wie gij tot geloof gekomen zijt, en wel zoals de Here dit aan een ieder geschonken heeft. 6 Ik heb geplant, Apollos heeft begoten, maar God gaf de wasdom.  

Zo blijkt: we kunnen handelingen verrichten, maar God geeft de wasdom. Wil iets vruchten opleveren, dan komt dat van God.
NBG-vertaling 1951
© 1951 Nederlands Bijbelgenootschap

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
We slaan de bladzijde om
« Reactie #19 Gepost op: juli 03, 2010, 09:53:18 pm »

quote:

Op deeze manier overtref ie ja nooit oe andere topic? Loat mie oe een goede road geeb'n, niet meer doene ie alderbarstense oelskoek'n!  8)7
« Laatst bewerkt op: juli 03, 2010, 09:53:31 pm door Piebe »
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
We slaan de bladzijde om
« Reactie #20 Gepost op: juli 03, 2010, 10:29:33 pm »
Oelskoek'n??
Kun je die bij de bakker halen? ;)

( Ow nee sorry, dit is een serieus topic :X )

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
We slaan de bladzijde om
« Reactie #21 Gepost op: juli 04, 2010, 02:04:38 am »
Ach ja, we zijn er verbazingwekkend snel uit. Hebben we dat vaak, dat we het allemaal eens zijn?

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
We slaan de bladzijde om
« Reactie #22 Gepost op: juli 04, 2010, 07:57:52 am »

quote:

gaitema schreef op 04 juli 2010 om 02:04:
Ach ja, we zijn er verbazingwekkend snel uit. Hebben we dat vaak, dat we het allemaal eens zijn?
O-)
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'