Auteur Topic: Grenzeloos  (gelezen 5414 keer)

rtfm08

• Bekijk profiel
Grenzeloos
« Gepost op: juli 13, 2010, 02:35:20 pm »
Per toeval las ik een stuk in het AD en het is idd bizar omtent de aanwezigheid van Jezus in de Playboy.Het is buitenproportioneel dat er zonder ook maar enige scrupulus dit soort zaken gewoon gepubliceerd kunnen en mogen worden.

http://www.ad.nl/ad/nl/10...n-Portugese-Playboy.dhtml

8)7  |:(

vrolijke

• bekennende panthe├»st
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2010, 04:05:43 pm »
En waarom zou het niet moeten mogen?

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2010, 04:31:24 pm »
Tja moet ik dat gaan uitleggen, Vrolijke...?

Mooi zou het zijn wanneer respect en goede smaak een richtsnoer zouden zijn bij publicaties. Helaas is dat zeer moeilijk om te zetten in precieze wetten. Een vrijheid van pers willen we wel hebben en dat heeft ook nadelen.
Zo'n ontsporing, als wat ik in de genoemde Playboy-publicatie zie, is dan moeilijk te verbieden.

Ik zou er zo geen aanvaardbare oplossing voor weten.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2010, 05:13:38 pm »
Is dat Jezus? Zo ja, dan heeft hij een opvallend uiterlijk voor een Semiet!
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2010, 06:08:34 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 13 juli 2010 om 14:35:
Per toeval las ik een stuk in het AD en het is idd bizar omtent de aanwezigheid van Jezus in de Playboy.Het is buitenproportioneel dat er zonder ook maar enige scrupulus dit soort zaken gewoon gepubliceerd kunnen en mogen worden.

Dat is niet Jezus, dat is een voorstelling van Jezus.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #5 Gepost op: juli 15, 2010, 10:34:09 pm »
Playboy zonder 'Jezus' is net zo verwerpelijk

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2010, 11:35:19 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 13 juli 2010 om 14:35:

Bizar? Hoezo bizar? Dacht dat Jezus die man in de bijbel was, die zich regelmatig bevond onder hoeren en tollenaars en zich er niet voor geneerde om met deze mensen gezien te worden.

Grenzeloos ... is Jezus liefde voor alle mensen, een mooi gratis te downloaden pdf-boek dat daarvan getuigd:

http://www.genade.info/bonda.pdf
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2010, 11:17:09 pm door penguin1978 »
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

rtfm08

• Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2010, 04:39:35 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 16 juli 2010 om 23:35:
[...]

Bizar? Hoezo bizar? Dacht dat Jezus die man in de bijbel was, die zich regelmatig bevond onder hoeren en tollenaars en zich er niet voor geneerde om met deze mensen gezien te worden.

Grenzeloos ... is Jezus liefde voor alle mensen, een mooi gratis te downloaden pdf-boek dat daarvan getuigd:

http://www.genade.info/bonda.pdf

Ja Jezus zat regelmatig met hoeren en tollenaars om de tafel,precies die mensen waar wij nog wel eens om heen willen lopen omdat we ze te min vinden.Maar die setting toen is een heel andere dan nu.

Alleen liefde is te kort door de bocht.Jezus is liefdevol en rechtvaardig en dat is mi toch iets anders.

Oogje

• Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2010, 10:29:46 am »
Jezus zat met hoeren en tollenaars aan tafel, maar deelde niet in hun zonde. Hij riep ze op tot berouw en tot bekering. Dat is iets heel anders dan een Jezus-figuur in een Playboy zetten. Het is wel erg banaal om Jezus' barmhartigheid in deze als excuus te gebruiken voor blasfemische fratsen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #9 Gepost op: augustus 04, 2010, 11:16:35 am »
Het beste kunnen we er geen aandacht aan besteden, tenzij je politieke invloed hebt bijvoorbeeld. De mensen doen met het christendom wat ze niet laten kunnen op eigen risico. Ik vindt een ding hierin wel grappig, dat het hier niet spottend bedoelt is, maar ter ere van een overleden schrijver die een boek over Jezus schreef. In die zin kan je het ook andersom bekijken: hoe bijzonder dat de schrijvers van Playboy ter ere van een christen iets publiseren!

Te gelijk laat het me ook het probleem zien van veel mensen die wel iets hebben met Jezus, ondanks dat toch leven alsof ze van de wereld zijn.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #10 Gepost op: augustus 04, 2010, 12:19:05 pm »
Of we lezen alleen de interviews!
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

rtfm08

• Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #11 Gepost op: augustus 04, 2010, 04:01:32 pm »

quote:

gaitema schreef op 04 augustus 2010 om 11:16:
Het beste kunnen we er geen aandacht aan besteden, tenzij je politieke invloed hebt bijvoorbeeld. De mensen doen met het christendom wat ze niet laten kunnen op eigen risico.
Ja en nee.Soms denk ik dat christenen misschien te lax zijn als het gaat om actie te nemen (in bepaalde zaken)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2010, 01:36:27 pm »
Misschien ook wel. Echter onderneem ik zelf persoonlijk geen actie, omdat er misschien wel geen beginnen meer aan is. Ik zelf heb me meer gestoord aan het filmpje dat op internet te zien is van een nichterige Jezus die aangereden wordt door een bus. Daar werd echt de spot mee gedreven. Maar ja, zou het geen kolen op het vuur zijn, als je er wat van zou zeggen?
Een nieuwe start is een nieuw begin

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #13 Gepost op: augustus 05, 2010, 01:58:04 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 04 augustus 2010 om 16:01:
[...]

Ja en nee.Soms denk ik dat christenen misschien te lax zijn als het gaat om actie te nemen (in bepaalde zaken)
Een paar moslims van de al Tahweed moskee zijn dat iig met je eens.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Mellon

• Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #14 Gepost op: augustus 05, 2010, 02:32:38 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 04 augustus 2010 om 16:01:
[...]

Dus je vindt dat christenen activistischer zouden moeten zijn in bepaalde zaken?