Auteur Topic: Grenzeloos  (gelezen 4917 keer)

rtfm08

• Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #30 Gepost op: augustus 08, 2010, 09:24:39 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 08 augustus 2010 om 17:16:
[...]

Overigens met de opmerking "Jezus is zonder zonde dus zal hij deze pulp niet inkijken" sla je je eigen waarschuwing in de wind, want daarmee probeer jij net zo goed Jezus te doorgronden ...
Nee hoor is voor mij onbegonnen werk.Je kunt er lang en breed over praten maar de Playboy is nou niet een blad dat echt zinnig is.

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #31 Gepost op: augustus 08, 2010, 09:42:37 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 08 augustus 2010 om 21:24:
[...]
maar de Playboy is nou niet een blad dat echt zinnig is.
Hier ben ik van harte met je eens ... echter de mensen die het lezen zijn net zo kostbaar voor God als jij en ik! Ik kan me ook niet herinneren dat ik in 1 van bovenstaande posts van mij staat dat ik de Playboy wel zinnig zou vinden.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #32 Gepost op: augustus 08, 2010, 10:07:00 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 08 augustus 2010 om 21:42:
[...]

Hier ben ik van harte met je eens ... echter de mensen die het lezen zijn net zo kostbaar voor God als jij en ik! Ik kan me ook niet herinneren dat ik in 1 van bovenstaande posts van mij staat dat ik de Playboy wel zinnig zou vinden.
Nou, als je in onderstaande post even niet ziet dat je het hier niet serieus bedoelt wat je zegt, zou je wellicht kunnen denken, dat jij wel iets zinnigs daar denkt te vinden. (En het blad de volgende maand gaat kopen.)

quote:

quote:

Piebe:
Of we lezen alleen de interviews!
penguin1978:
Ja, de interviews in de Playboy ... daarvoor koopt de gemiddelde man dat blad natuurlijk! Dat er een paar naakte vrouwen in staan is een bijzaak ... de bijzonder veel aan het leven toevoegende interviews uit de Playboy, daar sta ik nu ongetwijfeld volgende maand ook aan de kassa met zo'n blad

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #33 Gepost op: augustus 08, 2010, 10:22:03 pm »

quote:

Trajecto schreef op 08 augustus 2010 om 22:07:
[...]

Nou, als je in onderstaande post even niet ziet dat je het hier niet serieus bedoelt wat je zegt, zou je wellicht kunnen denken, dat jij wel iets zinnigs daar denkt te vinden. (En het blad de volgende maand gaat kopen.)
[...]
In mijn beleving druipt het cynisme in dat citaat van mij eraf ... maar bllijkbaar kan het anders over dan ik bedoeld had ... nee, ik verwacht weinig diepgang in de artikelen, net zo min als dat ik die verwacht in bladen als Prive, Story en allerlei goedkope soaps op tv ... wel voel ik een diepen bewogenheid over degenen die zich met deze leegheid vullen en zou ik graag zien dat ze vervuld werden met het levende, blijvende water, dat alleen verkrijgbaar is bij Jezus ... daarom heb ik er geen moeite mee dat Jezus in zo'n blad staat, kan ook een mooie aanleiding zijn om daar met de lezers ervan in gesprek te gaan en ze te laten merken dat er een bron is die echt bevredigd i.p.v. de goedkope leegheid die tentoon word gespreid in dergelijke media.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #34 Gepost op: augustus 08, 2010, 11:46:55 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 08 augustus 2010 om 09:35:
[...]

"hoe diep je ook gezonken bent, ik wil ook dicht bij jou zijn en woning in jou hart maken, ook in deze tijd geneer ik me er niet voor om gezien te worden met een zedeloze vrouw ... en uiteraard blijf ik er wel vanaf want ik ben zonder zonde en ben nog steeds niet uit op tijdelijk plezier."

Dit gehele citaat uit mijn post was een weergave van hoe ik me voorstel dat Jezus zou kunnen reageren ... Hij zou er vanaf zijn gebleven, van mezelf zou ik dat niet durven beweren want ik weet dat het tegendeel waar is en dat het bij mij precies is zoals jij het zegt.
Okee, nu snap ik het :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Grenzeloos
« Reactie #35 Gepost op: augustus 08, 2010, 11:49:23 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 08 augustus 2010 om 22:22:
 daarom heb ik er geen moeite mee dat Jezus in zo'n blad staat, kan ook een mooie aanleiding zijn om daar met de lezers ervan in gesprek te gaan en ze te laten merken dat er een bron is die echt bevredigd i.p.v. de goedkope leegheid die tentoon word gespreid in dergelijke media.
Alles is lucht en leegte, het najagen van de wind  :P
Een nieuwe start is een nieuw begin