Auteur Topic: Heimelijk genieten  (gelezen 3295 keer)

marody

• Jippie, werkelijk vrij
    • Bekijk profiel
Heimelijk genieten
« Reactie #15 Gepost op: juli 15, 2010, 01:20:49 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 15 juli 2010 om 00:42:
Denk je nu werkelijk dat het God een worst is of wij op zondag al dan niet een stroopwafel kopen?
Ik niet.

Absoluut wel. Een marathon lopen, een ijsje kopen, auto voltanken enz.
God wil graag dat ik geniet van al het goede wat Hij geeft. Op iedere dag van de week zonder onderscheid. Laat bij alles wat je doet het zijn als doe het voor de Heer. Anders doet het je geen goed.
Dat geldt voor jou ook als je te hard moet rijden op weg naar een spoedgeval. Dan overtreed je de nederlandse wet als was het voor de Heer. Anders kan het je schaden
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2010, 01:51:06 pm door marody »
uut grûn

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Heimelijk genieten
« Reactie #16 Gepost op: juli 15, 2010, 01:56:06 pm »

quote:

marody schreef op 15 juli 2010 om 13:20:
[...]

Absoluut wel. Een marathon lopen, een ijsje kopen, auto voltanken enz.
God wil graag dat ik geniet van al het goede wat Hij geeft. Op iedere dag van de week zonder onderscheid. Laat bij alles wat je doet het zijn als doe het voor de Heer. Anders doet het je geen goed.
Dat geldt voor jou ook als je te hard moet rijden op weg naar een spoedgeval. Dan overtreed je de nederlandse wet als was het voor de Heer. Anders kan het je schaden
Dus als jij je kinderen op een ijsje trakteert (voorbeeld) dan doe je dat voor de Heer? Als jij de was ophangt dan doe je dat voor de Heer?
Als je......
Hoe zie je dat?
Mail me maar als je wat wilt weten

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Heimelijk genieten
« Reactie #17 Gepost op: juli 15, 2010, 02:17:24 pm »

quote:

Rom 14
1 Aanvaard mensen met een zwak geloof zonder hun overtuiging te bestrijden. 2 De een gelooft dat hij alles mag eten, maar iemand die een zwak geloof heeft eet alleen groenten. 3 Wie alles eet mag niet neerzien op iemand die dat niet doet, en wie niet alles eet mag geen oordeel vellen over iemand die dat wel doet, want God heeft hem aanvaard. 4 Wie bent u dat u een oordeel velt over de dienaar van een ander? Of hij wel of niet volhardt in het geloof gaat alleen zijn eigen meester aan – en hij zal volharden, want de Heer heeft de macht hem dat te laten doen. 5 De een beschouwt bepaalde dagen als een feestdag, voor de ander zijn alle dagen gelijk. Laat iedereen zijn eigen overtuiging volgen. 6 Wie een feestdag viert, doet dat om de Heer te eren; wie alles eet, doet dat om de Heer te eren, en hij dankt God voor zijn voedsel. Wie iets niet wil eten, laat het staan om de Heer te eren, en ook hij dankt God. 7 Niemand van ons leeft voor zichzelf, en niemand van ons sterft voor zichzelf. 8 Zolang wij leven, leven we voor de Heer; en wanneer wij sterven, sterven we voor de Heer. Dus of we nu leven of sterven, we zijn altijd van de Heer.
Lijkt me een redelijk heldere tekst.
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2010, 02:18:03 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Heimelijk genieten
« Reactie #18 Gepost op: juli 15, 2010, 02:24:48 pm »

quote:

elle schreef op 15 juli 2010 om 14:17:
[...]

Lijkt me een redelijk heldere tekst.
_O_
Mail me maar als je wat wilt weten

Mellon

• Bekijk profiel
Heimelijk genieten
« Reactie #19 Gepost op: juli 15, 2010, 02:25:17 pm »

quote:

Piebe schreef op 14 juli 2010 om 15:28:
Geniet je wel eens van iets waarvan je weet dat het eigenlijk niet mag? Of misschien denk je dat het niet mag, maar blijkt het toch best wel te mogen!

Ik zal het spits afbijten, het is mogelijk slechts een tipje van de sluier, maar ik rook wel eens een sigaret en kan daar enorm van genieten. Daar luister ik dan een stukje blues bij, zoals 'completely well' van B.B. King! Eerlijkheidshalve zeg ik erbij dat ik hem heb gedownload!

Wie durft?

Ik zie niet hoe je God kunt dienen door vreugdeloos dingen te doen, d.w.z. zonder te genieten.

En als 't niet mag, moet je't gewoon niet doen.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Heimelijk genieten
« Reactie #20 Gepost op: juli 15, 2010, 10:32:16 pm »
Ik ga overmorgen eerst 2 weken op vakantie om daarna nog een week lekker  Heimelijk te genieten :)

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Heimelijk genieten
« Reactie #21 Gepost op: juli 15, 2010, 10:46:16 pm »

quote:

Doarsie schreef op 15 juli 2010 om 22:32:
Ik ga overmorgen eerst 2 weken op vakantie om daarna nog een week lekker  Heimelijk te genieten :)
Waarom zou je zolang wachten met heimelijk genieten?
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Heimelijk genieten
« Reactie #22 Gepost op: juli 15, 2010, 11:55:39 pm »
Die gast woont te dicht bij duitsland. Hij vat heim anders op. ;)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Heimelijk genieten
« Reactie #23 Gepost op: juli 16, 2010, 01:45:34 pm »

quote:

Trajecto schreef op 14 juli 2010 om 22:44:
[...]

Neuh, Vrolijke heeft wel degelijk een meetlat, al zoekt hij die niet zozeer in de bijbel.
En van iets wat volgens die meetlat niet past, wordt hij niet blij en kan hij ook niet genieten.

Dat lijkt me met andere woorden wat hij zegt.
Exakt zo is het.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Heimelijk genieten
« Reactie #24 Gepost op: juli 16, 2010, 03:39:29 pm »

quote:

elle schreef op 15 juli 2010 om 23:55:
Die gast woont te dicht bij duitsland. Hij vat heim anders op. ;)
Ach zo, ja hij is niet wijs!  (H)
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2010, 03:39:50 pm door Piebe »
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'