Auteur Topic: Het Duizendjarig vrederijk  (gelezen 12256 keer)

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Het Duizendjarig vrederijk
« Reactie #45 Gepost op: augustus 27, 2010, 02:55:07 am »

quote:

kerklid00 schreef op 26 augustus 2010 om 04:26:
Beste St Ignatius,

U lacht over hetgeen ik aangeduid heb aangaande de anti-joodse en anti-christelijke gevoelens van de Kalief en het Paus dom. Wie de geschiedenis van de kerken en de Islam kent, kan om deze  zaken niet heen. Als u RK bent dan kent u de geschiedenis van uw Kerk slecht en neemt u slechts aan wat men u zegt.

Zo zo, u schijnt mij grondig te kennen. En waar baseert u bovenstaand oordeel op? Op het WHA…of het HAHA gedeelte van mijn vorige opmerking?

quote:

Ik adviseer u het boekwerkje "Het Jeruzalem dilemma" van Dr. Paul Daniëls een te lezen (Messiaanse predikant) . Het gaat over de geschiedenis van Jeruzalem over de eeuwen heen, tot aan onze tijd. Hij gaat in op de diverse tijdspannen waarin profetische voorzeggingen zijn uitgekomen en waar ook voor onze tijd bepaalde zaken exact, door de Heer en profeten voorzegde evenementen, zijn uitgekomen, zeker met betrekking tot de Stad Jeruzalem.

Een soort Ellen White dus, of een Joseph Smith, of Wachttorengenootschap, Montanisten, Keizer Otto III, Benny Hinn, Lou de Palingboer etc?

quote:

Op bladzijde 81, bijna aan het einde van zijn boekwerkje, komt hij tot een conclusie welke heden ten dage (sinds de publicatie van zijn boekje in 1994) volledig zijn uitgekomen. Wie de bemoeienissen van de RKK Staat met diverse oorlogen, om bepaalde politiek gunstige situaties te creëren voor de Kerk, in en  uit diverse historische documenten kan opmaken, kan tot geen andere conclusie komen dat dat de Islam en de RKK Staat, slechts hun "geloof" en politieke macht voor doeleinden in deze wereld gebruiken, in plaats te verwijzen naar een hemels Koning. De RKK Staat misbruikt hierbij Maria als middelpunt van de verlossing en de Islam misbruikt Mohammed als plaatsvervanger van christus.

Nou Nou, dat is nogal wat… geen enkele andere conclusie dus? En u heeft daarvoor alle bewijzen gevonden? Laten we eerst eens met eentje beginnen: Toont u bijv. eens aan dat de RKK leert dat Maria het middelpunt van de verlossing is? Waar staat dat precies?

quote:

Onder andere handelt Openbaring 9 over de werking van de Islam en duidt de Heilige Geest ons daar op het verschil tusen mensen die oprecht proberen Christus te zoeken en zij die de Kerk misbruiken om hun eigen doelen te bereieken voor wereldse macht en invloed.

Aha, dus Openbaringen 9 gaat over de islam? U bent natuurlijk niet voor één gat te vangen en u gaat uitgebreid aantonen dat Johannes het hier heeft over ‘de islam.’

quote:

Vlak voor de tweede wereldoorlog zei een politike geangageerde persoon in een massa bijeenkomst: Es wird Ihn noch das lachern vergehen.

Voor de 2e wereldoorlog zei mijn oma’s achterbuurvrouw, die naast de slager woonde, en sinds 2 jaar weduwe was met 3 kinderen, en een fiets bezat met een lekke band: ‘Er zal nog veel onzin uitgekraamd gaan worden.’ Wat een vooruitziende blik he?

quote:

St-Ignatius ik voospel u: Het zal de mensheid het lachen om de vals leer in de wereld noch vergaan.

Een interessante
Tot nu toe vind ik het een behoorlijke dijenkletser! Maar u ondertekent met ‘een interessante’? Is dat een teken van uw zelfbeeld? Of had er hier nog iets moeten volgen?
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

kerklid00

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: augustus 28, 2010, 08:23:01 pm »
Dit is nu commentaar van een "spotter".  Ik denk dat de andere forumleden daar wel eens mee zouden  kunnen zijn. Dat is overigens typisch "katholiek", schoppen en slaan en de "tegenstander" voor van alles uitmaken.

Ik raak er niet van onder de indruk, eerlijk gezegd.

Overigens: vandaag is in NL journaal bekend gemaakt dat Kardinaal Danneels op 24 april flink gelogen heeft over de feiten aangaande de zaak Vangehluwen, vandaag verscheen hij weer eens in de pers om nu geheel iets anders te verklaren. Het slachtoffer-familielid (neef) van Vangehluwe, dat van zijn 5e tot het 18e jaar sexueel misbruikt is door Msg Vangehluwen, heeft nu geluidsfragmenten vrij gegeven welke een "geheim" gesprek weergeven tussen het slachtoffer en de Kardinaal. Een vertegenwoordiger van het Bisdom zegt nu dat Danneels erg "aangeslagen" is door dat feit. En zie, de RKK speelt hier dus de slachtofferrol, en probeert voor de zoveelste keer te ontkomen aan vervolging of er toe bewogen te worden, de fouten en feiten te erkennen.
Gelukkig gaan enkele slachtoffers nu proberen de dossiers, welke door het Gerecht, gisteren  teruggegeven moesten worden aan het Bisdom, ze wederom op te vragen. Waarschijnlij zullen ze echter wel weer op "onverklaarbare" wijze verdwijnen, zoals vele dossiers in het verleden verdwenen zijn.
En zo blijven de daders hun handen in onschuld wassen.

Overigens in de afgelopen week zijn twee vermeende pedofielen in België opgepakt en achter slot en grendel gezet. Eén dader is al voor de Onderzoeksrechter geweest. Zo vlot kan het dus ook!

St. Ignatius

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: augustus 29, 2010, 03:29:57 am »

quote:

kerklid00 schreef op 28 augustus 2010 om 20:23:
Dit is nu commentaar van een "spotter".  Ik denk dat de andere forumleden daar wel eens mee zouden  kunnen zijn. Dat is overigens typisch "katholiek", schoppen en slaan en de "tegenstander" voor van alles uitmaken.
Gek. Ik zou toch zweren dat dat nu precies is wat je zelf doet. Meteen oordelen over een ander, schoppen en slaan en de ander voor alles uitmaken. Kijk maar, Ik heb een reactie gegeven van slechts 20 letters:

quote:

En wat was het antwoord?

quote:

kerklid00 schreef op 26 augustus 2010 om 04:26:
... Als u RK bent dan kent u de geschiedenis van uw Kerk slecht en neemt u slechts aan wat men u zegt...

Dan is mijn logische vraag, waar baseert u dat op? Op mijn opmerking van 20 letters? Ik zie nergens een antwoord of onderbouwing, maar alleen nog meer vuilspuiterij en onzin.

quote:

Ik raak er niet van onder de indruk, eerlijk gezegd.

Nee, van jouw vuilspuiterij zal inderdaad niemand onder de indruk zijn. Zie hier:

quote:

Overigens: vandaag is in NL journaal bekend gemaakt dat Kardinaal Danneels op 24 april flink gelogen heeft over de feiten aangaande de zaak Vangehluwen, vandaag verscheen hij weer eens in de pers om nu geheel iets anders te verklaren. Het slachtoffer-familielid (neef) van Vangehluwe, dat van zijn 5e tot het 18e jaar sexueel misbruikt is door Msg Vangehluwen, heeft nu geluidsfragmenten vrij gegeven welke een "geheim" gesprek weergeven tussen het slachtoffer en de Kardinaal. Een vertegenwoordiger van het Bisdom zegt nu dat Danneels erg "aangeslagen" is door dat feit. En zie, de RKK speelt hier dus de slachtofferrol, en probeert voor de zoveelste keer te ontkomen aan vervolging of er toe bewogen te worden, de fouten en feiten te erkennen.
Gelukkig gaan enkele slachtoffers nu proberen de dossiers, welke door het Gerecht, gisteren  teruggegeven moesten worden aan het Bisdom, ze wederom op te vragen. Waarschijnlij zullen ze echter wel weer op "onverklaarbare" wijze verdwijnen, zoals vele dossiers in het verleden verdwenen zijn.
En zo blijven de daders hun handen in onschuld wassen.

Relevantie? Moet ik me nu aangesproken voelen, of beledigd? Moet ik ook wat teksten over ‘protestantse’ sekten plakken? De massamoord van Jim Jones? De anale escapades van Ted Haggard? Ik denk dat we met dit soort berichten niet echt opschieten, is het wel?

Wij blijven vol spanning wachten op uw onderbouwing van de volgende punten…

- Toont u bijv. eens aan dat de RKK leert dat Maria het middelpunt van de verlossing is? Waar staat dat precies?
- Aha, dus Openbaringen 9 gaat over de islam? U bent natuurlijk niet voor één gat te vangen en u gaat uitgebreid aantonen dat Johannes het hier heeft over ‘de islam.’

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: augustus 29, 2010, 02:57:55 pm »
Ik ben ook terughoudend als het gaat om dit soort gesprekken. Er zijn "evangelische" kringen die alles zwart maakt wat niet behoord tot hun kring en als PKNer heb ik met nuchtere verbazig site's en persoonlijke reacties gelezen waar zelfs een fundamentele gefocuste meest rechtse SGPer nog mild bij is.
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2010, 02:58:57 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

kerklid00

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: augustus 29, 2010, 05:35:49 pm »
Beste Ignatius,

U schreef:- Toont u bijv. eens aan dat de RKK leert dat Maria het middelpunt van de verlossing is? Waar staat dat precies?
- Aha, dus Openbaringen 9 gaat over de islam? U bent natuurlijk niet voor één gat te vangen en u gaat uitgebreid aantonen dat Johannes het hier heeft overde islam.

Wij zullen zien, binnenkort zal ik u met enkele historische feiten omtrent deze zaken aantonen dat de RKK Staat Maria hoger acht dan Jezus en dat zij, in essentie GEEN Christelijke kerk is in de ware zin van het woord.

Aangaande de Islam, kan ik u alvast mededelen dat Maria binnen de Islam een belangrijke rol speelt. De maker van " De weg naar Mecca" verbaasde zich uitermate over het feit dat de RK Kerk in sommige Arabische landen haar geloof vrijerlijk uitdraagt en zelfs kerken met de beeltenis van Maria geplaatst, Islamitische gelovigen trekt om Maria te eren.

Reden hiervan is dat Mohammed eerste ervaringen met het "christendom" in zijn familiale relaties lag en dat hij "visioenen" aangaande Maria ontving, tijdens zijn "vorming" tot profeet van Allah (de maangod).  Vraag u eens af waarom FATIMA, de RK bedevaartsoord in Portugal, vernoemt is naar de 11e dochter van Mohammed. Zo ziet u dus dat het Rooms Katholicisme nauw verwant is aan de Islam en vica verca.

En zo hebben dus én het Rooms Katholicisme én de Islam nog steeds anti-joodse en anti-christelijke gevoelens. Beiden staan niet in de ware verhouding tot Christus. Beiden wijken bewust af van hetgeen de Allerhoogste, door Christus van ons vraagt. Vandaar de 3 engelenboodschap tot ,oproep om "uit te gaan van het grote Babylon" Openbaring 12:6-13. Beiden doen wat recht is in hùn eigen, menselijke ogen. Zij stichten beiden verwarring en proberen zowel het OT als het NT te bedekken met een deken van babylonische spraakverwarring. Beiden luisteren ook njiet naar de stemp van de Allerhoogste god. Vandaar de oproep tot het  "uitgaan van het Grote Babylon" door de Christenen. Hun streven is om tot de oprichting te komen van een eigen Goddelijk Rijk, op deze aarde, dat hen uiteindelijk niet zal lukken.

Zowel de RKK als de Islam willen trachten de tekenen van de eindtijd ontkrachten om vervolgens de mens een illusie van "wereldse vrede" te geven.. Intussen doen zij, achter de politiek-religeiuze schermen het tegenovergestelde. Zij gaan als een valse profeet en een valse geest uit naar de regeerders der aarde om hen er toe aan te zetten uiteindelijk strijd te voeren tegen hen die zich-zullen- vast blijven
aan de geboden van een Hemels Koninkrijk in Christus en het Getuigenis van Hem (Openbaring 12:17/14:12 en 19:10)

Dat u zich niet geroepen voelt om te begrijpen wat er zich binnen de RKK afspeelt m.b.t. de tientallen pedofilie zaken in de wereld, o.a. in België, en daar maar zo het schijnt, onnozel over doet leert mij al dat u even blind en doof bent als al die anderen die menen dat het "zo`n vaart niet zal lopen" met Rome. Niemand heeft tot nu toe enige compassie met de slachtoffers getoont, althans niet vanuit de RKK.
Daar doet men aan zelfbeklag.

Tot slot een interessante link! Om van te leren! In het Engels, dat wel. Meer dan 20 hoofdstukken. Over de oorlog in Vietnam en nog enkele onfrisse zaken waar de Gezagsdrager van de wereld deelgenoot van was. Zij zet koningen aan en zet ze weer af. Precies zoals zij vanuit de historie zelf aantoont als haar streven.

-The Religious Beginning of an Unholy War-
-The Shocking Story of the Catholic "Church`s role in starting the Vietnam War-

De RKK Staat is de drager van de twee zwaarden. Die van de Burgerstaat en die van de Kerk.  http://www.reformation.org/vietnam.html

Hopelijk gaan de ogen van de trouwe volgelingen van Christus een beetje open en kunnen zij opbrengen om ook de gelovigen uit andere denominaties, zoals die van de RKK, in hun gebeden te gedenken, zoals ook Maarten Luther is overkomen.
Hij was de eerste RK gelovige die het aandurfde tegen de RKK Staat in het geweer te komen daar zij blijvend Christus bleven verloochenen.

groet
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2010, 05:44:34 pm door kerklid00 »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: augustus 29, 2010, 05:55:03 pm »
Kerklid00: is het nu wel zo verstandig om op internet dingen te roepen die je in real live niet zo snel doet? Je bent één van zovelen die via internet al de overige christelijke stromingen omver maait. Ik heb messiaanse joden het hele christendom omver zien maaien, ik heb katholieken het hele protestantisme omver zien maaien, ik heb reformatorischen alles wat niet reformatorisch is omver zien maaien en ik heb pinksterchristenen de rest van de evangelischen, groepen uit eigen kringen, protestanten en katholieken omver zien maaien. Whats new unther the sun?

Daarbij: zouden er geen barmhartige samaritanen kunnen bestaan? Is er een mens te vinden die zo Christelijk is als Jezus zelf is? Welk mens mag in zijn plaats uitspreken wie wel en niet bij God horen?

kerklid00

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: augustus 30, 2010, 02:47:00 pm »
Beste gaitema!

Dank voor uw reactie. Ik ben geenzins van plan om "overige christelijke denominaties" omver te maaien. Ik maai helemaal niet, want ik verbied niemand te geloven wat hij of zij gelooft. Ik heb kennissen binnen zowel RK als Isamitische kringen en spreek ook met hen vaak over hun beweegredenen. U begrijpt het punt helemaal niet denk ik.

Jezus roept op om al dat tot afgoderij leidt, openbaar te maken. Dat vinden we in onze opdracht terug: Maak dan al de volkeren tot mijn discipelen. Ik heb nu al een aantal malen getracht aan te tonen dat bepaalde religieuze stromingen het niet goed bedoelen met hun prakrijken. Dat is overigens niet van mij, dat vinden we gewoonweg in de Bijbel. (Johannes 8:21-59 is zo´n mooi voorbeeld)) Indien u het OT voldoende kent, dan weet u ook dat Openbaringen en het Boek Daniël twee uitermate belangrijke informatiebronnen zijn om te weten dat de twee Beesten, de drie weeën als ook de 3 engelenboodschap ons in de gelegenheid stellen onderscheid te leren maken tussen dat wat Christus aangaat en dat wat een valse leer is in de essentie van het verlossingsplan.

Opmerkelijk is dat de RKK Staat zelf aangeeft waarin Christenen afdwalen van de Waarheid Christus en -andere- Christenen er op wijzen dat zij doen moeten wat Christus hen leert, in plaats te doen wat de RKK Staat de mensheid voorhoudt. Dus over "maaien" gesproken. Steeds weer blijkt dat Christelijke groepen slecht geinformeerd lijken te zijn over de afgodische stromingen binnen hun eigen gelederen en horende doof en ziende blind zijn, ondanks het feit dat, met name de RKK, er op wijst dat zij een Apostolische Kerk is en geen Christelijke in de ware zin van het woord. (Zij stelt zich boven Christus)

Christus zegt ook steeds weer: Tevergeefs eren zij Mij, omdat zij geboden en wetten van mensen (onder-) houden. En dat is nu ook precies waar de RKK Staat zelf naar verwijst. Als u op bijvoorbeeld de ZON dag naar de kerk gaat, dan geeft u alle eer aan de Kerk van Rome. Gelukkig bevestigt de RKK Staat dat in sommige geschriften zoals bijvoorbeeld het studie-boekje  Klaar Licht van J.J. Scheffmacher van de RK boek-centrale te Amsterdam. Zij maakt korte metten met de Christenen die op zondag naar de kerk gaan. Zij maakt korte metten met die Christenen die weliswaar Heilig Avondmaal onderhouden, maar de voetwassing in het voorbeeld van Christus nalaten. De RKK Staat maakt korte metten met die Christenen die de RKK nadoen in hun liturgieën. Het gewandel met de Paas- of Pinksterkaars, dat uitsluitend van Rooms Katholieke orgine is.

Kijk en dat zien nu velen over het hoofd. Velen beseffen ook niet dat in de tijd van vandaag, de tijd van de "voeten en tenen" van het beeld van Nebukadnessar, de RKK Staat zich meer en meer opdringt als en normale christelijke kerk.

Zij heeft dat nodig, wil zij de Fatimatisering van het Westen rechtvaardigen binnen haar grenzen. Islam en RKK werken samen aan een nieuwe wereldorde. Het zijn de benen van Satan die door de wereld wandelen en "door geweld en oorlog" zijn rijk opricht.

De Paus is een militair in vol ornaat. Toen Petrus zijn zwaard trok en de tegenstander van Jezus te vuur en te zwaard te lijf wilde gaan zei Jezus tot hem : Steek uw zwaard terug in de schede. Dus niet vreemd dat de RKK Staat ons wijs maakt dat juist diè Petrus de eerste Paus werd. Jezus heeft een ander tweesnijdend zwaard. Het Schriftwoord! Geleid door de Heilige Geest dringt het tot ieders persoonlijke hart. Alle mensen zal het bereiken.

De RKK hanteert de twee zwaarden; dat van de wereld en dat van de Kerk. Niet van de geloofsgemeenschap van Christus, maar van de Kerk.

Ik heb, in een eerdere posting,  een link geplaatst aangaande de oorlog in Vietnam. Eén voorbeeld van de werking van een religie die de "twee zwaarden hanteert" . Neem eens  de moeite om enkele hoofdstukken te lezen en zie waartoe de RKK Staat in staat is om oorlogen en politieke dwingelandij te voeren onder het mom van Christus!

Voorlopig is vandaag -helaas- gebleken dat ex-kardinaal Danneels (België) een potje heeft zitten jokken en geprobeert heeft de zaak in de doofpot te stoppen aangaande een ernstige zaak van lijfelijk vergrijp gedurende 13 jaar van een familielid dat Msg Vangheluwe heeft gepleegd. En nòg speelt de Kardinaal de onschuld zelve. Is dat een voorbeeld van hedendaagse christelijkheid binnen  een -notabene- wereldkerk- die meent de plaats van Christus in te nemen, op aarde?

Hier nog een interessante link over de relatie tussen Islam en RKK Staat.

http://www.youtube.com/watch?v=hCQE49-tPfI&feature=related

Overigens, u valt over mijn reacties en beweringen. Ik vind dat prima! Weet u dat er duizenden geestelijke zijn binnen de RKK en de Islam, die exact dezelfde beweringen uiten zoals ik dat doe. Ik doe niets anders dan wijzen op "feiten". Zaken die allang bekend zijn, die we gewoon in de Bijbel en in de wereld terug kunnen vinden. Bestudeer eens Daniël en Openbaringen. tenslotte is het niet voor niets dat Christus persoonlijk de verantwoording over het Boek Openbaringen op zich heeft genomen, met als getuige Johannes op Patmos.

Zorg dat ù zelf in het reine komt met Christus, het gaat ten slotte om het persoonlijke hart. Kerken worden niet gered of verlost. U wordt verlost omdat u Christus aanvaard hebt in uw leven. Leer dan een getuige van Hem te zijn en de Gave der profetie te begrijpen opdat u Hem " niet tevergeefs aanbeden heeft" . Want zelfs Christus is nogal negatief over dat beeld als Hij zegt: Zal ik nog geloof vinden, als ik terug kom.

Het gaat er mij dus helemaal niet om, christelijke denominaties neer te maaien, want daartoe is geen mens in staat. Satan is de heerser van deze wereld, hij wil net zoals Jezus, een Rijk waarin hij wordt aanbeden alsof hij zowel de christus als god zelf is, daar slaagt hij wonderwel in, denk ik. Dat zal ook gebeuren, maar dan zal de Allerhoogste zèlf ingrijpen. Elk mens heeft dan echter de keuze al gemaakt!

De mens dient vrij te zijn in zijn persoonlijke keuze, hoe dan ook. Maar Christus roept duidelijk op, om na te denken over het- geen je doet als gelovige die meent dat hij Christus navolgt en de taak opneemt die hij of zij vrijwillig heeft aanvaard.

Want net zo als de Allerhoogste ben ik ook verheugd dat ik kan zeggen: Ik hoop dat iedereen in het Koninkrijk der Hemelen zal zijn; uit alle taal, stam, natie of volk!

Groet
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2010, 03:07:42 pm door kerklid00 »

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: augustus 30, 2010, 03:04:10 pm »

quote:

kerklid00 schreef op 30 augustus 2010 om 14:47:
Ik ben geenzins van plan om "overige christelijke denominaties" omver te maaien. Ik maai helemaal niet, want ik verbied niemand te geloven wat hij of zij gelooft.

[...]

Ik doe niets anders dan wijzen op "feiten".
Het zijn inderdaad "feiten" en geen feiten.... Dan Brown zou er een boek over kunnen schrijven....

(Hé, die naam ben ik vandaag in een ander topic OOK al tegengekomen .... En een zelfde redeneertrant ook al, trouwens...)

Medechristenen "omvermaaien" is dus hetzelfde als "iemand verbieden te geloven wat die gelooft"??? Ik zie het verband tussen beide begrippen niet zo...

Ik zie "omvermaaien" toch meer als iets waarbij "je de ander als verwerpelijke aardworm wegzet". Als "antichristen" of zo....

Je boodschap klinkt zo "sektarisch"... Zo weinig "algemeen, katholiek christelijk waarbij enige denkruimte bestaat om over sommige geloofsdetails er een net andere mening op na te houden dan je medechristen".... Het past zo weinig bij een belijdenis als "Ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk, de gemeenschap van de heiligen"...
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2010, 03:12:22 pm door Hendrik-NG »
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: augustus 30, 2010, 03:41:13 pm »

quote:

kerklid00 schreef op 30 augustus 2010 om 14:47:

Zorg dat ù zelf in het reine komt met Christus, het gaat ten slotte om het persoonlijke hart. Kerken worden niet gered of verlost. U wordt verlost omdat u Christus aanvaard hebt in uw leven. Leer dan een getuige van Hem te zijn en de Gave der profetie te begrijpen opdat u Hem " niet tevergeefs aanbeden heeft" . Want zelfs Christus is nogal negatief over dat beeld als Hij zegt: Zal ik nog geloof vinden, als ik terug kom.

De mens dient vrij te zijn in zijn persoonlijke keuze, hoe dan ook. Maar Christus roept duidelijk op, om na te denken over het- geen je doet als gelovige die meent dat hij Christus navolgt en de taak opneemt die hij of zij vrijwillig heeft aanvaard.

Groet
Conclusie: volg Jezus en vertel de mensen persoonlijk over Jezus en maak je niet druk over kerken, want de duivel is lid van de rkk, syrish orthodoxe kerk,  de PKN, de pinksterkerken, huiskerkenbeweging, messiaas Joodse beweging, de zevende dag adventischtische kerk, de wachttorengenootschap en noem maar op, maar Jezus hoed zijn schapen.

St. Ignatius

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: augustus 30, 2010, 06:41:40 pm »

quote:

kerklid00 schreef op 29 augustus 2010 om 17:35:
Beste Ignatius,

U schreef:- Toont u bijv. eens aan dat de RKK leert dat Maria het middelpunt van de verlossing is? Waar staat dat precies?
- Aha, dus Openbaringen 9 gaat over de islam? U bent natuurlijk niet voor één gat te vangen en u gaat uitgebreid aantonen dat Johannes het hier heeft overde islam.

Wij zullen zien, binnenkort zal ik u met enkele historische feiten omtrent deze zaken aantonen dat de RKK Staat Maria hoger acht dan Jezus en dat zij, in essentie GEEN Christelijke kerk is in de ware zin van het woord.

Ik ben benieuwd. Ik ben redelijk goed thuis in katholieke doctrine en ben nog nooit tegengekomen wat u hierboven beweerd. Maar als u zegt dat u dit met historische ‘feiten’ kunt aantonen, dan geloof ik u op uw woord. Laat ons niet langer in spanning!

quote:

Aangaande de Islam, kan ik u alvast mededelen dat Maria binnen de Islam een belangrijke rol speelt. De maker van " De weg naar Mecca" verbaasde zich uitermate over het feit dat de RK Kerk in sommige Arabische landen haar geloof vrijerlijk uitdraagt en zelfs kerken met de beeltenis van Maria geplaatst, Islamitische gelovigen trekt om Maria te eren.

De weg naar Mecca? Hmm u noemt geen ‘schrijver’ of naam van schrijver, maar ‘maker’…  U doelt blijkbaar niet op een boek. U bedoeld de constructiemaatschappij die de weg naar Mecca heeft aangelegd? Wat bedoeld u nu eigenlijk precies? En die zouden geconstateerd hebben dat Maria een belangrijke rol speelt in de islam? Daar hebben we geen wegwerkers voor nodig, dat kunnen we gewoon in elk willekeurig boek over de islam lezen.

In welke Arabische landen mag de RK haar geloof vrijelijk uitdragen? In Irak, waar de Chaldeeuwse bisschop en honderden christenen om zeep zijn geholpen? Koptische christenen zijn weliswaar niet katholiek in de zin dat ze in communio met Rome staan, maar ook die hebben het niet best in Egypte. Dus graag wat meer specifieke informatie…

quote:

Reden hiervan is dat Mohammed eerste ervaringen met het "christendom" in zijn familiale relaties lag en dat hij "visioenen" aangaande Maria ontving, tijdens zijn "vorming" tot profeet van Allah (de maangod).  Vraag u eens af waarom FATIMA, de RK bedevaartsoord in Portugal, vernoemt is naar de 11e dochter van Mohammed. Zo ziet u dus dat het Rooms Katholicisme nauw verwant is aan de Islam en vica verca.

Omdat de islam Maria vereerd en er een bedevaartsoord is vernoemd naar Fatima zijn de Islam en de RKK nauw verwant? Ik mag hopen dat dit niet uw enige bewijs is, anders zou het op zijn zachtst gezegd nogal lachwekkend zijn.

‘Juliana’ is een naam die zijn herkomst vind in het Romeinse Rijk en betekent: 'aan Jupiter gewijd.' Zou het Nederlandse koningshuis dan toch heidens zijn? U ziet zelf zeker ook wel dat dit nogal een kul argument is?

quote:

En zo hebben dus én het Rooms Katholicisme én de Islam nog steeds anti-joodse en anti-christelijke gevoelens. Beiden staan niet in de ware verhouding tot Christus. Beiden wijken bewust af van hetgeen de Allerhoogste, door Christus van ons vraagt. Vandaar de 3 engelenboodschap tot ,oproep om "uit te gaan van het grote Babylon" Openbaring 12:6-13. Beiden doen wat recht is in hùn eigen, menselijke ogen. Zij stichten beiden verwarring en proberen zowel het OT als het NT te bedekken met een deken van babylonische spraakverwarring. Beiden luisteren ook njiet naar de stemp van de Allerhoogste god. Vandaar de oproep tot het  "uitgaan van het Grote Babylon" door de Christenen. Hun streven is om tot de oprichting te komen van een eigen Goddelijk Rijk, op deze aarde, dat hen uiteindelijk niet zal lukken.

Zowel de RKK als de Islam willen trachten de tekenen van de eindtijd ontkrachten om vervolgens de mens een illusie van "wereldse vrede" te geven.. Intussen doen zij, achter de politiek-religeiuze schermen het tegenovergestelde. Zij gaan als een valse profeet en een valse geest uit naar de regeerders der aarde om hen er toe aan te zetten uiteindelijk strijd te voeren tegen hen die zich-zullen- vast blijven
aan de geboden van een Hemels Koninkrijk in Christus en het Getuigenis van Hem (Openbaring 12:17/14:12 en 19:10)

Zo zo, erg veel onzin bijeen gepropt in een paar zinnen. Nu alleen nog even aantonen.

quote:

Dat u zich niet geroepen voelt om te begrijpen wat er zich binnen de RKK afspeelt m.b.t. de tientallen pedofilie zaken in de wereld, o.a. in België, en daar maar zo het schijnt, onnozel over doet leert mij al dat u even blind en doof bent als al die anderen die menen dat het "zo`n vaart niet zal lopen" met Rome.
Kunt u mij even aantonen waar ik dat precies gezegd heb? Graag even een quote…

quote:

Niemand heeft tot nu toe enige compassie met de slachtoffers getoont, althans niet vanuit de RKK.Daar doet men aan zelfbeklag.

Tss, helemaal niemand? Waar kwamen dan die miljarden dollars vandaan die uitgekeerd zijn aan slachtoffers? De miljoenen die uitgetrokken zijn voor psychologen, psychiaters en maatschappelijk hulpverlening? De vele parochianen die vrijwilligers hebben opgetrommeld om de slachtoffers te ondersteunen? De bisdommen die faillissement hebben aangevraagd om de zorg en schadevergoeding voor deze mensen te betalen? Dat geld en die mensen kwamen dus niet van de RKK? Waarvandaan dan?

quote:

Tot slot een interessante link! Om van te leren! In het Engels, dat wel. Meer dan 20 hoofdstukken. Over de oorlog in Vietnam en nog enkele onfrisse zaken waar de Gezagsdrager van de wereld deelgenoot van was. Zij zet koningen aan en zet ze weer af. Precies zoals zij vanuit de historie zelf aantoont als haar streven.

-The Religious Beginning of an Unholy War-
-The Shocking Story of the Catholic "Church`s role in starting the Vietnam War-

De RKK Staat is de drager van de twee zwaarden. Die van de Burgerstaat en die van de Kerk.  http://www.reformation.org/vietnam.html

Hopelijk gaan de ogen van de trouwe volgelingen van Christus een beetje open en kunnen zij opbrengen om ook de gelovigen uit andere denominaties, zoals die van de RKK, in hun gebeden te gedenken, zoals ook Maarten Luther is overkomen.
Hij was de eerste RK gelovige die het aandurfde tegen de RKK Staat in het geweer te komen daar zij blijvend Christus bleven verloochenen.

groet

Ik wist het! Een echte dijenkletser die site… om van te leren? Om te gieren bedoel u!

Voorbeeldje: De aarde draait niet, maar is stationair met de hel in het midden.

Ook een leuke: Albert Einstein was een bedrieger, want hij stond (uiteraard) onder invloed van de Jezuïeten, en Einsteins  vrouw schreef zijn beroemdste werk over de relativiteitstheorie. “In 1905, Einstein published his paper on relativity. It was all his wife's work as he was clueless when it came to physics.

Nog zo'n giller: Augustinus was aangesteld als bisschop door het Vaticaan, zodat hij de Donatisten zou uitroeien en daarmee ruimte zou creëren voor de islam.

Ja, met zulke 'historische feiten' kan ik niet wachten tot u bovenstaande beweringen gaat onderbouwen. Ik stel mij zo voor dat het een hilarische boel is bij u in de kerk op zondag! Ik heb in ieder geval weer even een half uurtje smakelijk kunnen lachen, dankzij u! Dank daarvoor...

kerklid00

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: september 02, 2010, 04:05:30 am »
Professor dr. W. Veith, ooit eens hoogleraar evolutietheorie, maar nu gekend Evangelist legde eens uit dat hij slechte ervaringen had opgedaan met RK Bisschoppen en priesters, toen zijn zoontje als klein jongetje opmerkelijke aanvallen van hoge koorts en ernsitige bloedingen kreeg, steeds op een bepaalde tijd, s`nachts om 02.00.
Hij riep de hulp in van zijn Parochiepriester. Deze stuurde hem door naar de Bisschop. Heel opmerkelijk was nu dat deze bisschop al van de problemen wist, zonder dat deze ooit Prof. Veith gekend of gezien had. Een sèance van een RK geestelijke bij Prof. veith thuis me jwijwater en bijzondere rituelen leek te werken. De RK exorcist bleek zijn werk goed gedaan te hebben. De problemen kwamen na enige tijd weer terug en men vreesde werkelijk voor het leven van de kleine jongen.
Toen riepen de radeloze ouders een de hulp van een protestantse predikant in, via een werkman die hen had vertelt over de wonderbare werken van de Heer zelf. Ook deze protestantse geestelijke kwam bij Prof. Veit thuis en samen gingen zij bidend vragen om hulp van de Heer zelf, door de werking van de Heilige Geest. De jongen genas.
Maar opmerkelijk was dat de familie op dat zelfde moment geopenbaard werd dat het "geestelijke werk" van de exorcistsiche sèance hen meer kwaad dan goed gedaan had. Het bleek, juist omdat Prof. Veith inzicht, persoonlijke ervaring en kennis had van  de vrijmetselarij ( de Loge) welke evenerg bleek te zijn als de aanbidding van Satan binnen de RK kerk, dat binnen de hulp van de RK geestelijkheid, niet Christus, maar Satan aan het werk was geweest.

Ik zou dit nooit hebben aangehaald, ware het niet dat ik dit opmerkelijke bericht tegenkwam over de Satanskerk binnen de RK geledren van de Vlaamsche Kerk.

"Ik lag naakt op een altaar, ter ere van de duivel

31/08 Satanisme zou de laatste tijd weer aan populariteit winnen in Vlaanderen, zo schrijft Dag Allemaal. Het blad liet aanbidders van de duivel aan het woord.

De organisaties van de jaren '90 zijn niet meer, en voorlopig moeten de Vlaamse duivelaanbidders het stellen met een Vlaamse afscheuring van de Church of Satan en de Kerk van Satan in Nederland, die zelfs een eigen website heeft.

"Het satanisme heeft me gered", getuigt de 45-jarige Martine uit Antwerpen. "Ik was zwaar verslaafd aan drugs. Ik moest iets vinden dat groter was dan de drugs, en dat was het satanisme."

"Op bepaalde momenten waren we naakt, ter ere van Satan. Je moest dan op een altaar gaan liggen, terwijl de energieën over je heen kwamen. Dat had niets met seks te maken."

Dieren offeren
Of de verhalen van excessen in het buitenland (wilde seks- en drugsfeestjes, bloederige dierenoffers) naar Vlaanderen overwaaien? "Dierenoffers waren duizenden jaren geleden bij de joden de normaalste zaak van de wereld. Maar tegenwoordig tilt men daar allemaal zo zwaar aan", zegt een hogepriesteres in het blad.

"Velen vinden Satan een handige zondenbok. Maar hij is de beste vriend van de katholieke kerk. Pas toen de mensen niet meer in de duivel geloofden, begonnen de kerken leeg te lopen."
http://www.hbvl.be/nieuws...er-ere-van-de-duivel.aspx

kerklid00

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: september 02, 2010, 04:26:00 am »
Beste Iganatius,

En nu we toch bezig zijn, haal ik hier nog even fijntjes aan hoe geniepig de Duivel binnen geloofsgemeenschappen misleid en een vals evangelie voorhoudt aan goedgelovige mensen die de Bijbel niet kennen:

Wij kunnen aan Maria het best onze kinderlijke liefde betonen, 1. door met de H. Kerk haar feestdagen bijzonder te vieren; 2. door haar dagelijks als onze Moeder aan te roepen, vooral in bekoringen en gevaren; 3. bijzonder door haar deugden na te volgen. Engel des Heren Rozenkrans Scapulier.
God de Zoon is mens geworden uit de Allerheiligste Maagd Maria door een bijzondere inwerking van de Heilige Geest. (noot: Ik dacht dat Jezus ons voorbeeld was enis, de  Heer van de verlossing, niet in de RKK dus! Maria staat bij hen boven Christus, dat staat hier toch duidelijk: aanbidding van doden dus))

Jesus werd in de tempel aan God opgedragen op de veertigste dag na Zijn geboorte. Feestdag van Maria Lichtmis, 2 februari.(noot: Dat leert de Bijbel noch Chritus nergens en heeft dat ook nooit opgedragen)       

Na het 'Onze Vader' bidden wij gewoonlijk het 'Wees gegroet', om Maria te vereren, en door haar onze gebeden aan God op te dragen. (noot: aanbidding van doden, Maria ligt in haar aardse graf)

Maria is werkelijk de Moeder van God, want haar Zoon Jesus is werkelijk God.(noot: Maria is moeder van de mens Jezus, want Jezus is niet de Allerhoogste Heilige én Hemelse Vader, Jezus is de beeltenis van de Hemelse Vader, door de wet en de Heilige Geest)

MARIA ZONDELOOS, EEUWIG MAAGD, MOEDER VAN GOD, KONINGIN DES HEMELS,
CO-REDEMPTRIX2 MET CHRISTUS
491 De kerk is zich door de eeuwen heen ervan bewust geworden dat Maria, door God ‘begenadigd’
(Lc. 1,28), vanaf haar ontvangenis verlost was. Dat belijdt het dogma van de onbevlekte ontvangenis,
door paus Pius IX in 1854 afgekondigd ...

494 ... Zoals de heilige Ireneus zegt: ‘door haar gehoorzaamheid is zij oorzaak van het heil geworden,
zowel voor zichzelf als voor de gehele mensheid’ ...

495 ... De kerk belijdt dat Maria werkelijk Moeder van God (Theotokos) is.(noot: een leugen van de duivel dus, want Maria is de moeder van Jezus, de Zoon van de Allerhoogste god, als voorbeeld voor ons. Jezus hoort het middelpunt te zijn, niet een slapende Maria in haar graf)

508 In het geslacht van Eva heeft God de maagd Maria uitgekozen om de moeder van zijn Zoon te
zijn. ‘Vol van genade’ is zij ‘de verhevenste vrucht van de verlossing; vanaf het eerste ogenblik van
haar ontvangenis is zij geheel gevrijwaard van de smet van de erfzonde en zij is heel haar leven lang
vrij gebleven van elke persoonlijke zonde.( noot: ziet u Iganitius dat Maria het middelpunt van de verlossing is, i.p.v. Jezus, binnen de RKK)

964 De rol van Maria met betrekking tot de kerk is niet te scheiden van haar verbondenheid met
Christus. Ze vloeit er direct uit voort. ‘Deze verbondenheid van Maria met haar Zoon in het heilswerk
manifesteert zich vanaf het ogenblik van de maagdelijke ontvangenis van Christus tot aan zijn
dood’. Zij manifesteert zich in het bijzonder in het uur van zijn lijden … en leed ten diepste mee
met haar eniggeboren Zoon en met haar moederhart nam zij deel aan zijn offer door liefdevol in te
stemmen met het offer van het slachtoffer dat uit haar geboren was …( onzin: elke moeder lijdt let haar kinderen indien deze iets ernstigs overkomt of een zware periode moeten doorstaan, Maria is daar geen uitzondering op dus)

966 Tenslotte is de onbevlekte Maagd, gevrijwaard van iedere smet van de erfzonde, na het voltooien
van haar aardse levensloop, met lichaam en ziel in de hemelse heerlijkheid opgenomen en door
de Heer verheven tot koningin van het heelal om zo gelijkvormiger te worden aan haar Zoon … De
tenhemelopneming van de heilige Maagd is een bijzondere deelname aan de verrijzenis van haar
Zoon …: Bij uw baren hebt gij uw maagdelijkheid behouden … gij die de levende God ontving en
die door uw gebeden, onze zielen van de dood zult bevrijden. (Byzantijnse liturgie, Troparion van
het feest van de tenhemelopneming, 15 augustus). ( noot: een pertinente leugen en duivels bovendien, wat Maria kan niet in de hemel zijn als we weten dat Jezus aan Johannes opgedragen heeft voor zijn moeder te zorgen, als Hij opgevaren is naar de Hemel. De Bijbel leert ons nergens dat Maria ten hemel gevaren is. Dat heeft slechts een Paus bedacht, om de Kerk boven Christus te stellen. ( dogma van 1950)
968 Maar haar rol met betrekking tot de kerk en heel de mensheid gaat nog verder. ‘Zij heeft op
heel bijzondere wijze meegewerkt aan het werk van de Verlosser door haar gehoorzaamheid, geloof,
hoop en haar vurige liefde om het bovennatuurlijk leven van de ziel te herstellen. Daarom is
zij, in de orde van de genade, onze moeder geworden’ (noot: De Bijbel leert nergens dat Maria "onze moeder" is, wél dat de Allerhoogste god de Hemelse Vader van ons en Christus is, wij hebben dus net zoals Jezus slechts een aardse moeder).

969 …Want na in de hemel opgenomen te zijn heeft zij niet opgehouden deze heilbrengende taak
uit te oefenen, maar door haar menigvuldige voorspraak blijft zij voor ons de gaven van het eeuwig
heil verwerven Daarom wordt de heilige maagd Maria in de kerk aangeroepen met de titels voorspreekster,
helpster, bijstand en middelares.(noot: duivelse misleding want alleen Jezus kan voor ons bemiddelen, en dan alleen indien wij de Heilige Geest als Trooster erkennen en ervaren in onze groei in Christus, niet in Maria een slapende vrouw in haar aardse graf)
ROZENKRANS EN GEBEDEN AAN MARIA
971 ‘De godsvrucht van de kerk voor de heilige Maagd is een wezenlijk element van de christelijke
eredienst’. De heilige Maagd ‘geniet terecht van de kant van de kerk een bijzondere verering … ze
vindt haar uitdrukking in de liturgische feesten die aan de Moeder Gods gewijd zijn, en in het gebed
tot Maria, zoals de rozenkrans, ‘samenvatting van heel het evangelie’.
DE VOLHEID VAN REDDING IS ENKEL DOOR DE KATHOLIEKE KERK
Het Decreet van het Tweede Vaticaans Concilie over Oecumene zegt: “Want het is door de Katholieke
Kerk alleen, die de universele hulp is naar redding, dat de volheid van de middelen tot redding
kunnen verkregen worden. Het was enkel aan het apostolische college, waarvan Petrus het hoofd is. (noot: Niet Pterus , maar Christus is het hoofd van de Verloste kerk. Ook Petrus ligt gewoon in zijn graf voor de zonden die elk mens heeft gedaan, ook Maria.

Kijk nu eens St.Ignatius, je moet je nu niet van de domme houden als je beweert dat je de liturgie en de historiesche feiten van de RKK kent.
Want een redakteur van De Standaard ( een dagblad publicatie 01-09-2010), hier in België heeft zelf uitgeegld voor de TV (VTM) dat de Kerk al eeuwen lang worstelt met waarheid en onwaarheden. Dit naar aanleiding van het feit dat ex- kardinaal Danneels, steeds maar blijft ontkennen, wat hij in gesprekken en interviews, eerder gedaan, juist heeft bevestigd als juist en correct.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2010, 04:30:53 am door kerklid00 »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: september 02, 2010, 09:19:21 am »
Modbreak:
Dicht. Vervolg topic in Augustus sluit niet aan bij 't onderwerp in Juli, en verder is het hier niet de bedoeling om kerkverbanden af te kraken, en al helemaal niet in BF.