Auteur Topic: Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !  (gelezen 10556 keer)

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Ab Klink (CDA onderhandelaar) wil niet meer met PVV !
« Reactie #45 Gepost op: september 03, 2010, 08:12:17 pm »
eerder schreef ik dit

ik kan me voorstellen dat Wilders zich met de uiteindelijke nodige electorale winst kan terugtrekken met het argument dat de geloofwaardigheid van een mogelijke "samenwerking" weg is.

het kan verkeren

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: september 03, 2010, 08:15:33 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 september 2010 om 19:15:
[...]
JA, die tv moeten ze zelf betalen. Waarvan?

voor 20 uur arbeid krijgen ze ongeveer 20 euro. Een tv kost ongeveer 8 euro per week, een pakkie check 6 euro, kunnen ze nog pepermunt kopen voor de kerk op zondag  ;) ...familie en kennissen kunnen verder wel geld storten, maar een vetpot is het niet. Tenminste voor lang niet iedereen...dan praat ik nog niet eens over een giga-dure telefoonkaart (vanwege de prijs van de tikken)

nah ja, wilders had daar weer op gekort denk ik....probeer zelf maar eens een maand of drie lang op je slaapkamer te blijven, deur blijft dicht, met tv, één uur per dag naar de tuin voor de lucht, rondjes lopen, ééns per week een uurtje hard lopen, eens per week één uur aan tafel met je vrouw koffie drinken. vier uur per dag knijpers maken. Instellingseten en even kort bellen per week.
« Laatst bewerkt op: september 03, 2010, 08:25:47 pm door grondig christelijk »

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: september 03, 2010, 08:54:28 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 september 2010 om 19:17:
[...]
Ik heb onlangs begrepen dat het in de vreemdelingendetentie vele malen beroerder moet zijn dan in de reguliere detentie.
ja, dat was ook wat ik te horen kreeg toen ik dat incident met het eten (ik dacht dat het een 'incident' was) meldde aan Amnesty.

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: september 03, 2010, 09:01:15 pm »

quote:

Antonius schreef op 03 september 2010 om 17:52:
om weer om on topic te komen:
De formatie is mislukt
lees hier meer

uit het gelinkte ND-artikel:

Wilders zei dat hij CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen niks verwijt, maar niet kon vertrouwen op het CDA door de opstelling van de drie dissidenten in de fractie. Wilders eiste daarom dat de drie eerst schriftelijk moesten verklaren dat een ’ja’ van het CDA-congres over de uitkomst van de onderhandelingen bindend voor hen is. Als ze dat niet zouden vinden, zouden ze hun Kamerzetel ter beschikking moeten stellen, aldus Wilders.

Schriftelijke garanties
Maar het CDA kon volgens hem niet aan die eis voldoen. Zonder de schriftelijke garanties had Wilders geen vertrouwen meer in het CDA. Hij wilde zeker weten dat alle 21 leden van de CDA-fractie een regeer- en gedoogakkoord zouden steunen. Wilders meent dat hij hiermee een redelijke voorwaarde voor hervatting van de onderhandelingen heeft gesteld. ,,Wij hebben deze ellende niet veroorzaakt. Ik betreur het zeer dat het niet is gelukt’’, zei de PVV-leider. ,,Zonder vertrouwen kun je niet onderhandelen, laat staan regeren.’’

Dit is natuurlijk briljant he! En wellicht komt hij er nog mee weg ook! Eerst maakt Wilders zelf duidelijk  dat hij bij het presenteren van het akkoord van plan was om zelf een heel ander (scherper?!) verhaal te houden, en nu klagen als er CDA-ers zijn die hem niet bij voorbaat hun eeuwige (nou ja, voor max. 4 jaar) trouw wilden zweren....
We weten allemaal dat Wilders het kabinet had kunnen laten vallen als ze teveel dingen deden die hem niet zinden, en de enige garantie die de rest van Nederland had, was Wilder's woord dat hij dat niet zou doen (en we weten wat dat woord waard is, na z'n "breekpunt 65 blijft 65"). Het is veel waard totdat het niks meer waard is omdat hij aan iets anders meer heeft. Maar ja, wel klagen als een CDA'er niet onvoorwaardelijk zijn/haar woord wil geven.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: september 03, 2010, 09:22:00 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 03 september 2010 om 20:15:
[...]

voor 20 uur arbeid krijgen ze ongeveer 20 euro. Een tv kost ongeveer 8 euro per week, een pakkie check 6 euro, kunnen ze nog pepermunt kopen voor de kerk op zondag  ;) ...familie en kennissen kunnen verder wel geld storten, maar een vetpot is het niet. Tenminste voor lang niet iedereen...dan praat ik nog niet eens over een giga-dure telefoonkaart (vanwege de prijs van de tikken)

nah ja, wilders had daar weer op gekort denk ik....probeer zelf maar eens een maand of drie lang op je slaapkamer te blijven, deur blijft dicht, met tv, één uur per dag naar de tuin voor de lucht, rondjes lopen, ééns per week een uurtje hard lopen, eens per week één uur aan tafel met je vrouw koffie drinken. vier uur per dag knijpers maken. Instellingseten en even kort bellen per week.

Totaal offtopic maar die mensen zitten daar intern omdat ze iets hebben gedaan wat wij als maatschappij niet willen.
Waarom zouden ze dan genotsmiddelen moeten kunnen kopen en tv kunnen kijken?
Sowieso, waarom zou je iemand die kost en inwoning heeft ook nog zakgeld geven tijdens detentie? Ik snap, net als velen, de redenatie niet zozeer.

Als je in een verpleeghuis zit mag je blij zijn dat je uit je bed gehaald wordt, gedouched wordt en wat er verder aan basiszorg zou moeten zijn.
En per saldo mag je dan ook nog even elke maand een hoge eigen bijdrage afrekenen bij het CAK.
Ik ken situaties waarin mensen zelfs geen pepermuntje konden betalen omdat de eigen bijdrage zo hoog was (reken maar even uit wat er gebeurt als een 65e jarige man van een jonger dan 65 jarige vrouw opgenomen moet worden in een verpleeghuis. Exact: de vrouw houdt geen droog brood over....)
Op dat gebied denk ik dat SP en PVV elkaar de hand kunnen schudden (verder weinig vrees ik ...)
« Laatst bewerkt op: september 03, 2010, 09:22:44 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: september 04, 2010, 10:05:00 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 september 2010 om 21:22:
[...]

Totaal offtopic maar die mensen zitten daar intern omdat ze iets hebben gedaan wat wij als maatschappij niet willen.
Waarom zouden ze dan genotsmiddelen moeten kunnen kopen en tv kunnen kijken?
Sowieso, waarom zou je iemand die kost en inwoning heeft ook nog zakgeld geven tijdens detentie? Ik snap, net als velen, de redenatie niet zozeer.

Als je in een verpleeghuis zit mag je blij zijn dat je uit je bed gehaald wordt, gedouched wordt en wat er verder aan basiszorg zou moeten zijn.
En per saldo mag je dan ook nog even elke maand een hoge eigen bijdrage afrekenen bij het CAK.
Ik ken situaties waarin mensen zelfs geen pepermuntje konden betalen omdat de eigen bijdrage zo hoog was (reken maar even uit wat er gebeurt als een 65e jarige man van een jonger dan 65 jarige vrouw opgenomen moet worden in een verpleeghuis. Exact: de vrouw houdt geen droog brood over....)
Op dat gebied denk ik dat SP en PVV elkaar de hand kunnen schudden (verder weinig vrees ik ...)

je mag vinden wat je wilt en wat die verpleegtehuizen etc betreft en de bijstand...ik ben het helemaal met je eens. Maar het maatschappelijk probleem ligt veel breder en dieper dan dat. Het is de macht van het economisch denken. Het geld staat niet meer ten dienste van de mens, maar de mens ten dienste van het geld. Het financieel economisch denken als leidraad is de wortel van alle kwaad. Het leidt tot ik-gerichtheid en pluk de dag, glamourleven en vrekkerigheid, niet delen en van de problemen af kijken, angst en tranen, niet-relationele besluiten om geldproblemen op andere wijze op te lossen, kleine fraude en zwart bijverdienen omdat je anders niet overleeft.

Overigens....er zitten ook een flink aantal mensen die achteraf onschuldig blijken te zijn. Huis van bewaring is een omgeving waar men wordt vast gehouden tot men veroordeeld is, tot de schuld niet bewezen is, is men onschuldig, nog los van veroordelingen die achteraf onterecht bleken.
Hoe wil je daar mee omgaan? Hoe wil je omgaan met de psychisch gestoorden die strafbare feiten plegen. Hoe met zwakbegaafden die zich door criminelen laten manipuleren en de gevolgen moeten dragen.Hoe met mensen die een simpele verkeersboete moeten uitzitten, met hem die gegijzeld worden omdat ze niet aan hun verplichtingen KUNNEN voldoen. Met vaders die onterecht vast zitten omdat de ex ze voor het eigen voordeel vals beschuldigde van seksueel misbruik of geweld. Hoe wil je omgaan met hen die vanwege ook hier heersende armoede ervoor kiezen te gaan dealen omdat er geen ander perspectief is omdat ze geen baan krijgen vanwege hun afkomst. Hoe wil je omgaan met first offenders, hoe wil je omgaan met hen die geketend zijn aan de harddrugs. Eigen schuld dikke bult? Misschien ten dele, maar ook het gevolg van het liberale drugsbeleid, als jouw zoon of dochter een scheve schaats zou rijden, door experimenteren verslaafd raakt en strafbare feiten pleegt en wordt veroordeeld? Zeg jij dan...voor jouw geen pepermuntje, ik kom niet bij je op bezoek, ik stort je geen klein bedrag, je werkt maar voor niets etc?

Daarbij maakte ik een onderscheidt in het toekomstige beleid, zij die niet willen veranderen en zij die daar wel aan willen meewerken.
Tot slot is het gevangeniswezen er voor de TENUITVOERLEGGING van de straf.
Dat staat in haar doelstelling.
In het strafoordeel staat niet "op water en brood" maar afzondering van de maatschappij gedurende een kortere of langere periode.
Het GW is er niet om te straffen maar om die uit te voeren. Daar hoort humane detentie bij. En dan redeneer ik nog niet eens vanuit het feit dat een christen een heel andere opdracht heeft dan BEPAALDE vooronderstellingen van de PVV, want er zijn genoeg stellingen van de PVV die ik onderschrijf, maar de oplossingen die men biedt daar val in sommige gevallen over.
« Laatst bewerkt op: september 04, 2010, 10:20:23 am door grondig christelijk »

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: september 04, 2010, 08:26:00 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 31 augustus 2010 om 23:12:
[...]

En als het formeren dan niet lukt dan zou ik graag opnieuw naar de stembus gaan.
Nieuwe verkiezingen zijn een laatste redmiddel, daarvoor moet dan het parlement worden ontbonden.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: september 04, 2010, 10:23:12 pm »
En aangezien dat niet zal gebeuren verliezen we kostbare tijd en wordt de geloofwaardigheid in de politiek minder en minder. :O

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: september 04, 2010, 11:00:58 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 04 september 2010 om 22:23:
En aangezien dat niet zal gebeuren verliezen we kostbare tijd en wordt de geloofwaardigheid in de politiek minder en minder. :O

Politiek is hoe dan ook niet geloofwaardig.
Van dale:
1po·li·tiek de; v 1 alles wat met het besturen ve land, provincie, gemeente enz. te maken heeft

En dat betekent dat het puur praktisch is :)

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: september 05, 2010, 07:15:53 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 04 september 2010 om 23:00:
[...]

Politiek is hoe dan ook niet geloofwaardig.
Dat is idd weer bewezen.Des te knapper blijft het dat er daarna weer vrolijk een borrel gedronken wordt  :Y)

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: september 06, 2010, 04:21:59 pm »
Klink stapt per direct uit Tweede Kamer, lees ik als nieuwste headline....

Jammer dat dit waarschijnlijk ook weer zal doorwerken in de geloofwaardigheid van het CDA... De zorgen van Klink leken me wel terecht en oprecht....
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: september 06, 2010, 05:08:23 pm »
Jammer.

Vandaag las ik in de telegraaf dat de helft van de achterban van het CDA Ab Klink de schuld gaven van de breuk met de PVV en de andere helft Wilders de schuld gaven.

Zijn opstappen zal de genen die Wilders de schuld gaven ook betreuren.
De CDA heeft zo een ernstig verdeelde achterban.
« Laatst bewerkt op: september 06, 2010, 05:08:49 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: september 06, 2010, 05:36:32 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 06 september 2010 om 16:21:
Klink stapt per direct uit Tweede Kamer, lees ik als nieuwste headline....

Jammer dat dit waarschijnlijk ook weer zal doorwerken in de geloofwaardigheid van het CDA... De zorgen van Klink leken me wel terecht en oprecht....

Jammer voor het CDA, hoera voor de AWBZ.
Ondanks dat ik het een integer persoon vond had ik niets met het door hem nagestreefde beleid in de gezondheidszorg.
Ben benieuwd wie er nu op VWS komt.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: september 06, 2010, 06:34:24 pm »
Ik vraag me eigenlijk wel af wie nu egenlijk de linkervleugel van het CDA bevlanken. Daar heb ik het meeste mee.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: september 07, 2010, 12:37:15 am »
Na vanavond Nova te hebben gekeken ben ik mijn interesse in het CDA al weer kwijt. Ab Klink is gebroken en het CDA denderd weer verder. Er werd letterlijk gezegd door de presentator dat het CDA nu puur bezig is met een overlevingsstrijd en er nu geen plaatst is voor de morele inhoud.

Dat typeerd voor mij het lauwe christendom met meer geloof in de wereld dan in Jezus' heerschappij.
« Laatst bewerkt op: september 07, 2010, 12:37:58 am door gaitema »