Auteur Topic: Plan verbranden koran ‘idioot en gevaarlijk’  (gelezen 5634 keer)

rtfm08

• Bekijk profiel
Plan verbranden koran ‘idioot en gevaarlijk’
« Reactie #15 Gepost op: september 10, 2010, 09:08:44 am »

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: september 10, 2010, 05:20:03 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 09 september 2010 om 22:38:
Of je wil of niet ... of je korans verbrand of niet als je lief bent voor radicale moslims of niet ... op een dag slaan ze toe, hoe dan ook tenzij je 1 van hun wordt.
Ja, en dus?

quote:

Tegen jullie, mijn vrienden, zeg ik: wees niet bang voor degenen die het lichaam kunnen doden, maar niet tot iets ergers in staat zijn. Ik zal jullie zeggen voor wie je bang moet zijn. Wees bang voor hem die de macht heeft om iemand niet alleen te doden maar ook in de Gehenna te werpen. Ja, ik zeg jullie, wees bang voor hem!
Dit is precies waar deze tekst over gaat. Het gebod is 'Je naaste liefhebben', maar dat leggen we naast ons neer omdat we bang zijn door moslims gedood te worden? Dat getuigt niet echt van bijzonder veel vertrouwen in je eigen God lijkt me. Die belooft eeuwig leven, waarom zou je dan bang zijn om gedood te worden?
« Laatst bewerkt op: september 10, 2010, 05:27:45 pm door AVee »
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Lydia-

• met een b ervoor...
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: september 10, 2010, 07:13:28 pm »
Ik wil even melden dat ik het fout vind om de Koran te gaan verbranden.
Ook ik ben een kind van God!   http://yfrog.com/j5img0376ir0j

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: september 10, 2010, 08:11:31 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 09 september 2010 om 22:38:
[...]

Of je wil of niet ... of je korans verbrand of niet als je lief bent voor radicale moslims of niet ... op een dag slaan ze toe, hoe dan ook tenzij je 1 van hun wordt:

http://silviavideler.word...ige-gezicht-van-de-islam/

Geeft een goed beeld van wat de islam daadwerkelijk is en waardoor deze godsdienst door velen nog als vredelievend wordt gezien.

Volgens mij maakt elke religie hetzelfde door.
De islam is nu ongeveer 1400 jaar oud.
Waar was het christendom in 1400?
In elk geval had het christendom toen al vier kruistochten achter zich.
Vredelievend is anders hoor.
Komt gewoon op je standpunt aan.

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: september 10, 2010, 08:19:33 pm »

quote:

vrolijke schreef op 10 september 2010 om 20:11:
[...]

Volgens mij maakt elke religie hetzelfde door.
De islam is nu ongeveer 1400 jaar oud.
Waar was het christendom in 1400?
In elk geval had het christendom toen al vier kruistochten achter zich.
Vredelievend is anders hoor.
Komt gewoon op je standpunt aan.
Welk land, welke landstreek, welke leider ("kerkelijk" of "wereldlijk"), welk individu in 1400 AD heb je met je uitspraak op het oog??

Dit soort nutteloze generalisaties horen we al veel te veel tegenwoordig als het gaat over religies... Over het christendom en ook over de islam....!!!

DE islam is vijandig, DE islam staat voor vrede.... Wie doordenkt beseft dat dit klinkklare onzin moet zijn...!!!
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: september 10, 2010, 10:31:08 pm »
Er komt een tijd dat christenfora verboden zijn, puriteinen en orthodoxen uitschot zijn van de maatschappij, alleen de gelovige die Boris van der Ham welgevallig is zijn geloof openlijk mag belijden.

Ze de kanjeruistpraak van Obama dat Amerika one nation is under God, welke naam je die God ook geeft. Hoezo een enorme leugen.....

Mensen wordt wakker en zie in welke tijd we leven...

Maar juist nu kunnen je het verschil maken...de liefde DAT is het verschil...wat dat aangaat gaat die Amerikaanse voorganger op dit essentiële punt de mist in.
« Laatst bewerkt op: september 10, 2010, 10:32:43 pm door grondig christelijk »

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: september 10, 2010, 10:44:09 pm »

quote:

AVee schreef op 10 september 2010 om 17:20:
[...]

Ja, en dus?

quote:

Tegen jullie, mijn vrienden, zeg ik: wees niet bang voor degenen die het lichaam kunnen doden, maar niet tot iets ergers in staat zijn. Ik zal jullie zeggen voor wie je bang moet zijn. Wees bang voor hem die de macht heeft om iemand niet alleen te doden maar ook in de Gehenna te werpen. Ja, ik zeg jullie, wees bang voor hem!
Dit is precies waar deze tekst over gaat. Het gebod is 'Je naaste liefhebben', maar dat leggen we naast ons neer omdat we bang zijn door moslims gedood te worden? Dat getuigt niet echt van bijzonder veel vertrouwen in je eigen God lijkt me. Die belooft eeuwig leven, waarom zou je dan bang zijn om gedood te worden?
Ben er dan ook helemaal niet bang voor ... sterker nog hoe langer ik op deze planeet rondloop hoe minder het me kan schelen of ik koud gemaakt word of niet door wie dan ook... heb het hier na 30 jaar wel gezien, ben niet suicidaal overigens ... heb slechts ontdekt dat echte bevrediging ligt in de relatie met God. Ik heb niets maar dan ook helemaal niets met de islam, maar hou net als van ieder mens van iedere moslim die op mijn pad komt ... heb er met verschillende gewerkt en met sommigen veel lol gehad.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: september 10, 2010, 10:47:17 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 10 september 2010 om 22:31:
Er komt een tijd dat christenfora verboden zijn, puriteinen en orthodoxen uitschot zijn van de maatschappij, alleen de gelovige die Boris van der Ham welgevallig is zijn geloof openlijk mag belijden.

Ze de kanjeruistpraak van Obama dat Amerika one nation is under God, welke naam je die God ook geeft. Hoezo een enorme leugen.....

Mensen wordt wakker en zie in welke tijd we leven...

Maar juist nu kunnen je het verschil maken...de liefde DAT is het verschil...wat dat aangaat gaat die Amerikaanse voorganger op dit essentiële punt de mist in.
Over moslims gesproken ... Obama, wolf in schaapskleren ... bewerend christen te zijn in werkelijkheid onrechtmatig president en waarschijnlijk naast de president van Iran de grootste moslimmisleider op dit moment ...
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: september 10, 2010, 10:54:13 pm »
Olé!  Conspiracy theory!

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: september 10, 2010, 10:56:06 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 10 september 2010 om 22:44:
[...]

... heb het hier na 30 jaar wel gezien, ....
Is dit niet een belediging van de Schepper van dat hier?

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: september 10, 2010, 11:00:13 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 09 september 2010 om 22:55:
Of je wil of niet.... Moslims zijn onze directe buren geworden. Wij hebben vrijwillig onze grenzen voor hen open gezet....

We lopen inderdaad enig risico dat ooit in de toekomst een evt. moslimmeerderheid besluit om "onze" grondwet aan te passen....
We lopen ook het risico op het einde van de ons bekende rechtsstaat op het moment dat "een sterke man" besluit om de moslims "met een voorstel dat ze niet kunnen weigeren" de grens weer over zetten....

We kunnen ook besluiten om over deze doemscenario's heen te stappen en op onze buren af te stappen.... Welke weg zou Christus gaan???

NB: natuurlijk zijn de uitspraken in de Koran over de "omgang met ongelovigen", om het maar eufemistisch uit te drukken, niet te negeren of weg te poetsen.... Nou en? Wees blij dat ze in de Koran staan!! Misschien moeten onze buren (dank zij ONS gedrag) eindelijk eens een reden gaan krijgen om eens wat te gaan twijfelen aan wat ze op de vrijdag te horen krijgen.... Maar op dit moment zijn er Wildersen die hun "moslimgelijk" alleen maar bevestigen.... Stom stom stom.... Hoe meer die man blaat, hoe meer hoofddoeken in zie verschijnen in het straatbeeld van Rotterdam....

Wilders is overigens 1 van de zeer weinigen, die simpelweg eerlijk is over de Islam ... de rest speelt liever struisvogel of slijmt mee (een hoop moslimstaten met olievoorraden, Tony Blair is er zeer rijk mee geworden!).

Wie wakker is ziet toenemend geweld vanuit Islam naar joden, Iraanse president die letterlijk dreigt en er voor uitkomt Israel de zee in te willen vegen. De steeds verdergaande samenwerking tussen moslim landen om Israel gezamenlijk van de kaart te vegen. Turkije met Erdogan, die de ooit goede verstandhouding tussen Turkije en Israel doelbewust om zeep helpt. Marokko dat andersdenkende hulpverleners massaal het land uit gooit. En als laatst de toenemende jodenhaat in Amsterdam en steeds meer joden die daarom naar Israel willen verhuizen:

http://www.elsevier.nl/we...s-tegen-antisemitisme.htm

http://www.dejaap.nl/2010...tisemitisme-in-amsterdam/

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: september 10, 2010, 11:05:56 pm »

quote:

Doarsie schreef op 10 september 2010 om 22:56:
[...]
Is dit niet een belediging van de Schepper van dat hier?
Wel graag in de gehele context lezen die uitspraak ... en of het wel of niet een belediging is, ik stel bij mezelf vast dat deze wereld mij niets te bieden heeft wat mij werkelijk nog intereseert, ik kijk uit naar de voleinding der wereld en de dag dat God alles zal zijn in allen ... en tot het zover is doe ik wat ik kan mijn gezin te onderhouden, mensen om me heen te helpen en God te dienen.

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: september 11, 2010, 04:06:38 am »

quote:

penguin1978 schreef op 10 september 2010 om 22:47:

Over moslims gesproken ... Obama, wolf in schaapskleren ... bewerend christen te zijn in werkelijkheid onrechtmatig president en waarschijnlijk naast de president van Iran de grootste moslimmisleider op dit moment ...

Oh, een conspiracy!  :Y)

Vertel, hoezo onrechtmatig president?... hoezo moslimleider? En stel dat hij moslim zou zijn, wat maakt dat dan uit? Ik ben daar altijd benieuwd naar....
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: september 11, 2010, 04:08:51 am »

quote:

penguin1978 schreef op 10 september 2010 om 23:00:

Wilders is overigens 1 van de zeer weinigen, die simpelweg eerlijk is over de Islam ... de rest speelt liever struisvogel of slijmt mee (een hoop moslimstaten met olievoorraden, Tony Blair is er zeer rijk mee geworden!).
De Tony Blair die samen met George W. Bush de meest gehate man in de moslimwereld is? Bedoel je die Tony Blair? Hoe is hij daarmee rijk geworden?
« Laatst bewerkt op: september 11, 2010, 04:09:07 am door St. Ignatius »
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: september 11, 2010, 10:21:58 am »

quote:

penguin1978 schreef op 10 september 2010 om 23:00:
[...]

Welnee, Wilders benadrukt 1 aspect heel sterk. Van de weeromstuit doen anderen daar sussend over.

quote:

Wie wakker is ziet toenemend geweld vanuit Islam naar joden, Iraanse president die letterlijk dreigt en er voor uitkomt Israel de zee in te willen vegen. De steeds verdergaande samenwerking tussen moslim landen om Israel gezamenlijk van de kaart te vegen. Turkije met Erdogan, die de ooit goede verstandhouding tussen Turkije en Israel doelbewust om zeep helpt. Marokko dat andersdenkende hulpverleners massaal het land uit gooit. En als laatst de toenemende jodenhaat in Amsterdam en steeds meer joden die daarom naar Israel willen verhuizen:
Ja, en dus? Dat is hun probleem, niet het mijne. God zal tzt met ze dealen. Ik heb de opdracht mijn vijanden lief te hebben. Of die vijanden nu aardig zijn of onaardig.

Boekverbranding van vijanden past daar niet bij.
« Laatst bewerkt op: september 11, 2010, 10:22:38 am door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]