Auteur Topic: Plan verbranden koran ‘idioot en gevaarlijk’  (gelezen 5633 keer)

vrolijke

• bekennende panthe├»st
    • Bekijk profiel
Plan verbranden koran ‘idioot en gevaarlijk’
« Reactie #30 Gepost op: september 11, 2010, 10:59:03 am »
De hele heisa die er rond gemaakt wordt, is alleen maar "de tijdgeest" waar de pers op afspringt.
Het is papier en inkt wat er hier vernietigt word. So what?

Als op het einde de volkeren beginnen (is het al begonnen?) elkaar uit te moorden, wit het weer niemand geweest zijn.
Komt mij erg bekend voor.

PS: En nee; het was dan weer geen godsdienstoorlog.  :+
« Laatst bewerkt op: september 11, 2010, 08:58:13 pm door vrolijke »

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: september 11, 2010, 07:49:50 pm »
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: september 11, 2010, 07:55:21 pm »

quote:

elle schreef op 11 september 2010 om 10:21:
[...]
Welnee, Wilders benadrukt 1 aspect heel sterk. Van de weeromstuit doen anderen daar sussend over.

[...]
Ja, en dus? Dat is hun probleem, niet het mijne. God zal tzt met ze dealen. Ik heb de opdracht mijn vijanden lief te hebben. Of die vijanden nu aardig zijn of onaardig.

Boekverbranding van vijanden past daar niet bij.

Onderttussen leven we wel met 16 miljoen mensen  in Nederland.  Die ook nog eens tot verschillende culturen behoren. Hoe daar mee om te gaan.
Ik bedoel dat is een vraag stuk op gebied van ruimtelijke ordening en sociaal-maatschappelijk. DE zaak ligt genuananceerder dan de heer wilder zegt. Hier hoor ik nauwelijks iemand over.

ps de Koran verbranding is definitief van de baan, zie ook mijn eerder bericht.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Lydia-

• met een b ervoor...
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: september 12, 2010, 12:45:06 pm »
Vanmorgen zei onze voorganger dat we als christen niet het conflict moeten zoeken maar verzoening.
Verzoening krijg je niet door Korans te verbranden.
Ook ik ben een kind van God!   http://yfrog.com/j5img0376ir0j

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: september 12, 2010, 05:23:56 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 11 september 2010 om 04:08:
[...]

De Tony Blair die samen met George W. Bush de meest gehate man in de moslimwereld is? Bedoel je die Tony Blair? Hoe is hij daarmee rijk geworden?
http://www.hln.be/hln/nl/...cratieve-opdrachten.dhtml
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: september 12, 2010, 05:39:07 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 11 september 2010 om 04:06:
[...]
Oh, een conspiracy!  :Y)

Vertel, hoezo onrechtmatig president?... hoezo moslimleider? En stel dat hij moslim zou zijn, wat maakt dat dan uit? Ik ben daar altijd benieuwd naar....

Niet dat hij moslim is maakt hierin uit, maar als hij daar over liegt en zich voordoet als christen dan is de vraag waarom hij daarover liegt en waar hij echt mee bezig is. Onrechtmatig president ... hij voldoet niet aan de in de VS gestelde eis van amerikaans staatsburgerschap, het door hem vaak getoonde geboortebewijs van Haiti kan iedereen daar krijgen omdat daar een hoop mensen geboren worden, die bij geboorte niet gerigistreerd worden door hun ouders:

http://web.archive.org/we...eadlines/news26060403.htm
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

vrolijke

• bekennende panthe├»st
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: september 12, 2010, 05:58:43 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 12 september 2010 om 17:39:
[...]

Niet dat hij moslim is maakt hierin uit, maar als hij daar over liegt en zich voordoet als christen dan is de vraag waarom hij daarover liegt en waar hij echt mee bezig is. Onrechtmatig president ... hij voldoet niet aan de in de VS gestelde eis van amerikaans staatsburgerschap, het door hem vaak getoonde geboortebewijs van Haiti kan iedereen daar krijgen omdat daar een hoop mensen geboren worden, die bij geboorte niet gerigistreerd worden door hun ouders:

Moet je snel naar wikipedia schrijven, want daar schrijven ze, dat hij in Honolulu op Hawaii geboren is.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: september 12, 2010, 06:13:51 pm »

quote:

[...]

(...)
Onrechtmatig president ... hij voldoet niet aan de in de VS gestelde eis van amerikaans staatsburgerschap, het door hem vaak getoonde geboortebewijs van Haiti kan iedereen daar krijgen omdat daar een hoop mensen geboren worden, die bij geboorte niet gerigistreerd worden door hun ouders:

Je bron gaat over Jack Ryan. Niet over geloofsovertuiging van Obama, niet over zijn staatsburgerschap en niet over geboorteactes uit Haiti.
Maar dan nog snap ik niet waarom dit een argument is voor of tegen het verbranden van qorans?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: september 12, 2010, 09:52:17 pm »

quote:

elle schreef op 12 september 2010 om 18:13:
[...]
Je bron gaat over Jack Ryan. Niet over geloofsovertuiging van Obama, niet over zijn staatsburgerschap en niet over geboorteactes uit Haiti.
Maar dan nog snap ik niet waarom dit een argument is voor of tegen het verbranden van qorans?
Als je mijn eerdere berichten hebt gelezen, heb je ook gelezen dat ik die actie niet ondersteun ... ik geef gewoon antwoord op de vraag van St. Ignatus. In het betreffende link geeft Obama zel aan dat hij afkomstig is van Kenia.
« Laatst bewerkt op: september 12, 2010, 10:22:21 pm door penguin1978 »

penguin1978

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: september 12, 2010, 09:53:37 pm »

quote:

vrolijke schreef op 12 september 2010 om 17:58:
[...]
Moet je snel naar wikipedia schrijven, want daar schrijven ze, dat hij in Honolulu op Hawaii geboren is.

Wellicht wil wikipedia het e.e.a. herzien na deze link:

http://www.thepostemail.c...eaks-with-the-post-email/

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: september 13, 2010, 04:16:40 am »

quote:

Ja, de deal is met een Zuid-Koreaanse oliemaatschappij. Ik weet niet in hoeverre de islam is opgerukt in Korea, maar de link lijkt me nogal vergezocht. In dit artikel staat iets meer gespecifeerd waar zijn inkomsten vandaan komen. Erg weinig uit moslimstaten, behalve een consultancy job in Koeweit.
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

St. Ignatius

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: september 13, 2010, 04:26:53 am »

quote:

Niet dat hij moslim is maakt hierin uit, maar als hij daar over liegt en zich voordoet als christen dan is de vraag waarom hij daarover liegt en waar hij echt mee bezig is.

Hmm jah, dat is lastig te bewijzen. Het zou op zich kunnen hoor. We kunnen hem alleen maar geloven op zijn woord als hij zegt christen te zijn. Zolang er geen sharia wordt ingevoerd daar, maak ik me nog even geen zorgen.  :+

quote:

Onrechtmatig president ... hij voldoet niet aan de in de VS gestelde eis van amerikaans staatsburgerschap, het door hem vaak getoonde geboortebewijs van Haiti kan iedereen daar krijgen omdat daar een hoop mensen geboren worden, die bij geboorte niet gerigistreerd worden door hun ouders:

Tja, dit lijkt me dan ook weer een nogal vergezocht idee. Ik denk niet dat iemand zomaar president kan worden met valse geboorteaktes. Als je daar al binnenstebuiten wordt gekeerd als je bij de politie wil o.i.d. dan lijkt me dat er  ook wel een grondige 'backgroundcheck' plaatsvind als iemand zich kandidaat stelt voor het presidentschap.

Volgens  het geboortecertificaat dat werd vrijgegeven tijdens zijn campagne is hij wel degelijk in Honolulu geboren en Hawaii is echt de 50e staat van de VS.

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: september 13, 2010, 12:53:51 pm »
Je bent vroeg op.Vuurtje blussen ?  ;)

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: september 13, 2010, 12:56:10 pm »

quote:

[...]

Haiti [sic] -> dat was toch met Wyclef Jean?  :+  O-)

St. Ignatius

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: september 13, 2010, 04:29:21 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 13 september 2010 om 12:53:
Je bent vroeg op.Vuurtje blussen ?  ;)
Ja, spiritueel vuurtje. Niet blussen overigens, maar laten oplaaien. Ik was nl. wakker voor het ochtendgebed. Dat doe ik meestal rond 5-6 uur 's ochtends.