Auteur Topic: CDA, VVD en PVV zijn akkoord  (gelezen 7472 keer)

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Gepost op: september 28, 2010, 10:43:55 pm »
DE onderhanderhandelaars zijn akkoord over een regeer-en gedoogakkoord

lees er hier meer over
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #1 Gepost op: september 28, 2010, 11:51:40 pm »
Nu maar hopen dat de mensen van de CDA hun verstand gebruiken en niet akkoord gaan met dit marionettenkabinet waarin Geert aan de touwtjes trekt.
Ik voorzie zowel nationaal als internationaal grote problemen met dit gedoogkabinet.

http://www.volkskrant.nl/...acht_op_zegen_congres_CDA

Laten we hopen en bidden dat er nog mensen zijn die hun ethiek boven de politiek durven stellen.....
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2010, 11:51:54 pm »
Ja, het CDA komt toch weer aan de macht. Niet op een geweldige manier trouwens.

Het is voor mij nu een gewone rechtse partij geworden. Ik ben benieuwd wat dat in de toekomst zal brengen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #3 Gepost op: september 28, 2010, 11:52:58 pm »
Riemer Lapt hem, hij wint :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #4 Gepost op: september 28, 2010, 11:54:27 pm »

quote:

gaitema schreef op 28 september 2010 om 23:51:
Ja, het CDA komt toch weer aan de macht. Niet op een geweldige manier trouwens.

Het is voor mij nu een gewone rechtse partij geworden. Ik ben benieuwd wat dat in de toekomst zal brengen.
Het CDA komt helemaal niet aan de macht, de PVV komt aan de macht. Als die de steun intrekt valt alles om namelijk. Geert bepaald nu alles....
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #5 Gepost op: september 28, 2010, 11:54:50 pm »

quote:

Altijd eerwaarde.....
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #6 Gepost op: september 28, 2010, 11:58:17 pm »
Volgens mij was dat 0.033ste seconde. Mooi man. Ik ga bij jou in de leer broeder!
Je bent de beste in de wetloop :)
« Laatst bewerkt op: september 28, 2010, 11:58:48 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #7 Gepost op: september 28, 2010, 11:58:25 pm »
Verhagen moet woensdag zijn fractie achter het akkoord zien te krijgen, en aanstaande zaterdag ook het partijcongres van het CDA. "Ik herken mij voldoende in het regeer- en gedoogakkoord, als het gaat om beginselen waar CDA voor staat", zei Verhagen. (nieuws.nl)

Ach ja, het maakt niet uit welke concessies er gedaan worden aan de C van het CDA, als er maar pluche te halen is.
Verhagen is redelijk regeerverslaafd en profileert ook zo.

En het volk heeft gekozen.
Gekozen voor een verdeeldheid in deze maatschappij.

Ik denk dan:laat ons bidden....
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #8 Gepost op: september 28, 2010, 11:59:03 pm »

quote:

gaitema schreef op 28 september 2010 om 23:58:
Volgens mij was dan 0.033ste seconde. Mooi man. Ik ga bij jou in de leer broeder!
Je bent de beste in de wetloop :)
Wetloop is met een d of je moet een loop der wetten bedoelen :)
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #9 Gepost op: september 29, 2010, 12:02:19 am »
Ja, een nieuwe regering: het koninkrijk van God.

Ach ja. Laten we tot die tijd bidden voor het behoud van wat er nog in het goede te behouden valt (wat klink ik conservatief).

Het GDA aan de macht dan maar.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #10 Gepost op: september 29, 2010, 12:04:51 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 28 september 2010 om 23:59:
[...]

Wetloop is met een d of je moet een loop der wetten bedoelen :)

O ja, wedden is het. Wedloop. Ik weet niet hoe het met je wetloop zit, maar volgens Paulus verliest iedereen die :D , behalve dan de wet der liefde. als je de wet der liefde volgt, dan komt God en doet de rest :)

Dat schort er aan die C. Het is bikkelhard strategisch en niet te principieel graag. We zouden er nog eens een liefdevolle maatschappij van krijgen zeg.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #11 Gepost op: september 29, 2010, 12:14:30 am »

quote:

gaitema schreef op 29 september 2010 om 00:02:
Ja, een nieuwe regering: het koninkrijk van God.

Ach ja. Laten we tot die tijd bidden voor het behoud van wat er nog in het goede te behouden valt (wat klink ik conservatief).

Het GDA aan de macht dan maar.
Gods DurendeAanwezigheid neem ik aan?
Mail me maar als je wat wilt weten

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #12 Gepost op: september 29, 2010, 02:35:56 am »
Ja, ik ben echt benieuwd wat er in beide akkoorden staat. Ik denk overigens dat een rechts kabinet helemaal niet zo slecht is voor Nederland. Gelukkig blijft de PVV wel buiten de regering, dus krijgen we ook geen klucht met bewindslieden a la de LPF. Dat betekent helaas wel dat ze de twee regeringspartijen in een houdgreep hebben, maar het is het proberen waard. We zien wel waar het schip strandt... Een meerderheid in de Eerste Kamer hebben ze tenslotte ook niet.
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #13 Gepost op: september 29, 2010, 07:14:13 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 28 september 2010 om 23:58:
Verhagen moet woensdag zijn fractie achter het akkoord zien te krijgen, en aanstaande zaterdag ook het partijcongres van het CDA. "Ik herken mij voldoende in het regeer- en gedoogakkoord, als het gaat om beginselen waar CDA voor staat", zei Verhagen. (nieuws.nl)

Ach ja, het maakt niet uit welke concessies er gedaan worden aan de C van het CDA, als er maar pluche te halen is.

Jij hebt het akkoord al gelezen? Zou je misschien alvast een tipje van de sluier op kunnen tillen?

Voor de rest denk ik niet dat er inhoudelijk iets aan de C gaat veranderen. Dat was ook niet het geval toen ze met de PvdA in zee gingen en dat is in het verleden ook niet zo toen ze met de VVD in zee gingen.

quote:

Verhagen is redelijk regeerverslaafd en profileert ook zo.
Verhagen is een uitstekend politicus die het spel goed speelt. En ja, een politicus wil zo veel mogelijk invloed in/op de regering voor zijn partij.

quote:


En het volk heeft gekozen.
Gekozen voor een verdeeldheid in deze maatschappij.
Dat heeft het volk tot nu toe altijd gekozen. Nooit is er een partij geweest die de absolute meerderheid had (zover ik weet tenminste).

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #14 Gepost op: september 30, 2010, 12:28:38 am »

quote:

Thorgrem schreef op 29 september 2010 om 07:14:
[...]

Jij hebt het akkoord al gelezen? Zou je misschien alvast een tipje van de sluier op kunnen tillen?
Nee, maar dat schrijf ik ook niet, ik heb een uitspraak van een CDA-er aangehaald.

quote:

Voor de rest denk ik niet dat er inhoudelijk iets aan de C gaat veranderen. Dat was ook niet het geval toen ze met de PvdA in zee gingen en dat is in het verleden ook niet zo toen ze met de VVD in zee gingen.
En ik denk van wel. In zee gaan met de PVV betekent hoe dan ook concessies doen op het gebied asielbeleid.
\De C van het CDA wordt steeds vager....

quote:


[...]

Verhagen is een uitstekend politicus die het spel goed speelt. En ja, een politicus wil zo veel mogelijk invloed in/op de regering voor zijn partij.
Allicht. Maar met de keuze voor de PVV lijkt hij te kiezen voor de rol van marionet in plaats van de rol van leider van een land.
Daarnaast twijfel ik aan zijn competentie als politicus. Je moet wel erg weinig besef van normen en waarden hebben als christen wil je met de PVV in zee willen gaan.

quote:

Dat heeft het volk tot nu toe altijd gekozen. Nooit is er een partij geweest die de absolute meerderheid had (zover ik weet tenminste).

Nee, en met deze combi is er maar één partij die macht heeft: de PVV.
Wat er ook aan beleid komt, als Wilders cc niet mee wil doen is er geen meerderheid in de kamer.
Dus: Wilders bepaald alles.
En aangezien de PVV al geen democratische partij is zegt dat wel wat vrees ik.
Mail me maar als je wat wilt weten

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #15 Gepost op: september 30, 2010, 07:53:52 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 30 september 2010 om 00:28:
 En ik denk van wel. In zee gaan met de PVV betekent hoe dan ook concessies doen op het gebied asielbeleid.
De C van het CDA wordt steeds vager....

Het kost ze in ieder geval een hoop moslimstemmen en een aantal moslim-partijgenoten.
Volgens mij wordt de C dan niet vager, maar duidelijker.   ;)

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #16 Gepost op: september 30, 2010, 07:56:43 am »
als verhagen straks naar buiten loopt en er wordt gevraagd "en meneer verhagen, wat is het geworden" dan zal hij zeggen "vice-premier". "en hoe voelt dat meneer verhagen"...Glimlachend antwoord hij "dat is een mooi gevoel".

Rutte zal trots zijn...de eerste VVD premier. Het liberalisme, lees het kapitalisme kan zijn plannen verder ten uitvoer brengen.

Wilders kijkt naar Rutte en denkt 'dat hebben we mooi voor elkaar,  liberaal en ultra-liberaal hebben het voor het zeggen.

Wilders zal ingeleverd hebben op de sociale thema's. Vast en zeker. Maar dat kan niet anders, want van een boom komt geen andere vrucht, dan hij kan voortbrengen.

Het christendom zal meer en meer worden aangevallen. Een vvd-er vond een brief van een katholieke geestelijke inzake abortus walgelijk, wilders heeft zijn naaste niet lief en verhagen kiest voor macht in plaats van moraal en ethiek.

Zie hier welke koningen het volk heeft gekozen.....

Kijk eens naar de eerste 45 minuten (niet het tweede deel, de oplossing is antichristelijk) van zeitgeist 2 en weet wie de VVD vertegenwoordigd..dan gaan de ogen wel open...

http://video.google.com/videoplay?docid=915643024925961431#

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #17 Gepost op: september 30, 2010, 09:08:00 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 30 september 2010 om 07:56:
Kijk eens naar de eerste 45 minuten (niet het tweede deel, de oplossing is antichristelijk) van zeitgeist 2 en weet wie de VVD vertegenwoordigd..dan gaan de ogen wel open...

Je hebt er geen anti-christelijke propaganda voor nodig om uit te leggen dat met het vervallen van de gouden standaard, waar Colijn ook pertinent tegen was, er een basis is gelegd voor een financieel stelsel zonder bodem. Destijds werd de loslating van de gouden standaard aangeprezen als wondermiddel om de economie gezond te maken, en de vergelijking met penicilline - ook populair geworden in die tijd- werd veel gemaakt.

Maar wat vergeten werd is dat de vergelijking inderdaad opgaat en dat na een kuur je echt van de penicilline af moet om de gezondheid ook te handhaven.

Wie 100 euro naar de bank brengt, weet dat de bank van die 100 euro slechts een klein gedeelte in kas hoeft te houden. De mate waarin de bank in staat is om jouw 100 euro terug te betalen wordt bepaald op basis van de kans dat je daadwerkelijk komt om je geld op te halen.

Er is geen rekenwonder voor nodig dat als de statistische kans wordt achterhaald door het feit dat iedereen zijn geld ophaald, dat dan de kans 100% is dat die bank failliet gaat. "Failliet" is niet in staat zijn om de  schulden te betalen.  Hoe lost zo'n bank dat dan op als ze in cash-flow-nood komen? Door de spaar-rente te verhogen en nieuw kapitaal aan te trekken. Die rente wilden ze toch al verhogen want als je de cash-flow verhoogt, dan mag je ook meer hypotheken afsluiten, wat veel meer opbrengt (leverage). Ik geloof dat de mate van direct terug kunnen betalen bij de banken iets van 15% is..

Wat je noemt een omslagstelsel in zuiverste vorm. Slechts een blik op de pensioenstelsels en de verzekeringsstelsels, doen dan begrijpen wat de relativiteit is van dit gebeuren, en waarom die financiële instellingen van verzekeringen en pensioenen en banken zo samenwerken: het is gewoon één pot nat.

En als je dan bedenkt dat met diezelfde statistieken ook winst en verlies wordt bepaald, dan kun je dus ook met huis-tuin-en-keuken interesse voor de financiële wereld begrijpen dat als er maar een klein percentage in kas wordt gehouden, dat je alleen maar hoeft te zorgen voor 1. een goede kansberekening, en 2 een balans waarin ander eigen vermogen wordt gepresenteerd. Dat laatste hoef je niet te begrijpen om te weten dat als dat balanstotaal er is, dat dan die 85% gewoon voor het grootste deel als winst wordt gepresenteerd.

Daardoor kan het dat een bank 10 miljard waard en zwemt in het geld en een jaar later falliet is. Daardoor kan het dat een bank het ene jaar balanceert op de afgrond en het volgende jaar vette winsten laat zien. Daardoor kan het dat een bank voortdurend rond het wettelijke percentage van enigszins liquide activa verkeert om meer hypotheken te kunnen afsluiten en dus ook echt failliet gaat. Daardoor is het ook dat wie dichter bij het vuur zit ook meer kennis heeft en noodgedwongen dus ook meer betaald moet worden om het systeem in stand te houden: de bonussen..

Maar het is de christelijk achtergrond die dit alles al heeft voorzegd en voorzien, en het is de macht van de politiek en het geld en de behoefte van het publiek dat vertrouwen steeds wordt teruggekocht..

Let maar op de nieuwsberichten: het gaat er altijd om dat het vertrouwen wordt teruggewonnen. Maar het gaat er nooit over dat de banken in kluis hebben wat er is gestort. Want dat is nimmer het geval.

Wie zegt het het eerst? Ere wie ere toekomt: De financiële keizer heeft geen kleren aan..
« Laatst bewerkt op: september 30, 2010, 09:17:50 am door small brother »

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #18 Gepost op: september 30, 2010, 03:45:57 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 30 september 2010 om 07:56:
als verhagen straks naar buiten loopt en er wordt gevraagd "en meneer verhagen, wat is het geworden" dan zal hij zeggen "vice-premier". "en hoe voelt dat meneer verhagen"...Glimlachend antwoord hij: "dat is een mooi gevoel". "een dubbel gevoel, want het heeft veel strijd gekost, maar we lopen niet weg voor onze verantwoordelijkheid."

Rutte zal trots zijn...de eerste VVD premier. Het liberalisme, lees het kapitalisme kan zijn plannen verder ten uitvoer brengen eindelijk de staatsfinanciën op orde brengen: Het financieringstekort wegwerken en de staatsschuld binnen de perken houden, zodat ons nageslacht niet met de gebakken peren zit.

Wilders kijkt naar Rutte en denkt: 'dat hebben we mooi voor elkaar,  liberaal en ultra-liberaal hebben het voor het zeggen. 'eindelijk daadkracht en weg met het 'pappen en nathouden'.

Wilders zal ingeleverd hebben op de sociale thema's. Vast en zeker. Maar dat kan niet anders, want van een boom komt geen andere vrucht, dan hij kan voortbrengen. geldt ook voor het CDA. Het is namelijk inherent aan ons systeem met coalitieregeringen.

Het christendom zal meer en meer worden aangevallen. Een vvd-er vond een brief van een katholieke geestelijke inzake abortus walgelijk, wilders heeft zijn naaste niet wel lief, maar verwerpt een onchristelijke ideologie. En verhagen kiest voor macht in plaats van moraal en ethiek verantwoordelijkheid nemen in plaats van Nederland opnieuw maandenlang stuurloos te laten.
Even een kleine aanpassing gedaan.  O-)
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #19 Gepost op: september 30, 2010, 05:29:53 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 30 september 2010 om 15:45:
[...]
Even een kleine aanpassing gedaan.  O-)
LOL...wat zijn de reacties op de eerste presentatie??
« Laatst bewerkt op: september 30, 2010, 05:30:31 pm door grondig christelijk »

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #20 Gepost op: september 30, 2010, 07:06:55 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 30 september 2010 om 00:28:
[...]
Nee, maar dat schrijf ik ook niet, ik heb een uitspraak van een CDA-er aangehaald.
ok.

quote:


[...]
 En ik denk van wel. In zee gaan met de PVV betekent hoe dan ook concessies doen op het gebied asielbeleid.
Gelukkig wel. Laten we hopen dat de asiel industrie een halt toe wordt geroepen.

quote:

\De C van het CDA wordt steeds vager....
Op sociaal vlak steeds duidelijker en ook op het vlak van rechtvaardigheid.

quote:


[...]
 Allicht. Maar met de keuze voor de PVV lijkt hij te kiezen voor de rol van marionet in plaats van de rol van leider van een land.
Er zijn heldere afspraken op bepaalde punten gemaakt. Op andere punten zal de regering steeds een variabele meerderheid in de kamer moeten zoeken. Lijkt mij bij uitstek zeer democratisch en goed voor de politiek.

quote:

Daarnaast twijfel ik aan zijn competentie als politicus. Je moet wel erg weinig besef van normen en waarden hebben als christen wil je met de PVV in zee willen gaan.
Ongetwijfeld zullen er christenen zo denken, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste christenen wel content zijn met wat er nu op tafel ligt.

quote:


[...]

Nee, en met deze combi is er maar één partij die macht heeft: de PVV.
Feitelijk onzin en stemmingmakerij.

quote:

Wat er ook aan beleid komt, als Wilders cc niet mee wil doen is er geen meerderheid in de kamer.
Indien de regering een goed plan presenteert zullen er vast wel meerdere partijen voor te strikken zijn.

quote:

Dus: Wilders bepaald alles.
Slechts als je een wat achterhaald idee hebt van politiek. En dan nog geen eens daar uit het regeer akkoord blijkt dat er wel degelijk onderhandelingen mogelijk zijn en dat er zeker punten van zowel CDA als VVD duidelijk naar voren komen, maar dan moet je het wel willen zien en geen waas voor de ogen krijgen bij het vallen van het woord 'rechts'.

quote:

En aangezien de PVV al geen democratische partij is zegt dat wel wat vrees ik.

De PVV is evenals alle andere partijen in de tweede kamer gekozen door het volk en daardoor democratisch. Dat de partijstructuur anders is dan die van bestaande partijen is waar, er is slechts 1 lid, maar dat wil nog helemaal niets zeggen over het de verdere totstandkoming van partijstandpunten en andere zaken.

Maar ik ben wel content met wat ik tot nu toe heb gezien. Ik hoop dat de CDA akkoord gaat. En indien dat het geval is dan hoop ik dat het een tijd lang goed gaat, van de oppositie hebben ze weinig te vrezen als ik Cohen zo zag.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #21 Gepost op: oktober 01, 2010, 12:14:50 am »
@Thorgem: als de PVV de steun intrekt (dus niet gedoogd) valt alles om.
Dat is geen stemmingmakerij maar een feit.
Dan rest enkel nog de steun van SGP waar op het gebied van vreemdelingenbeleid inmiddels ook de nodige vraagtekens bij te plaatsen zijn.
Het Christelijke gehalte van het CDA is niet meer.
Er is geen ene moer over van naastenliefde en er zijn voor hen die onze hulp nodig hebben.
En nu?
Een boerkaverbod.
Daarna volgt het verbod om als non in een habijt te lopen?

Denk even goed na over de tendens van dit akkoord.
Het raakt de christenheid tot in het bot.
En dat vanuit een CDA?

Ik heb waar mogelijk de teksten gelezen.
Een rommelig akkoord waarin de lasten bij de laagste inkomens en de hulpbehoevenden komen te liggen.

En ik ben blij dat ik bovenmodaal zit qua inkomen.
Het doet mij geen ene moer financieel maar verlaging van de bijstand etc. etc. is beslist niet passend bij een CDA.
Reken even met mij mee.
Een alleenstaande in de bijstand moet rondkomen van 730 euro per maand.
Met huur en zorgtoeslag nog geen 1050 euro per maand.
Waar gaan ze korten?
1) op de bijstand
2) op de zorgtoeslag
3) op de huurtoeslag

Deze mensen worden dus op 3 wijzen gepakt.

Mijn voorstel is om de hypotheekrenteaftrek boven de 2 ton eens aan te pakken.
En ja, ik ben dan ook de klos.
Maar ik kan het wél dragen, die bijstandspersoon niet.

Nu al merk ik onrust bij deze groep.
De meeste mensen eten niet voor hun lol van de bijstand. Daar wordt gewoon niet over gedacht of naar gekeken.
Nee, gewoon op drie wegen korten die mensen. Gaan ze vanzelf kapot van de honger en ellende. Nog één keer kosten voor een sociale dienst begrafenis en we hebben we weer ééntje minden.

Christelijk? Nee beslist niet.
Liberaal? Ja, meer dan goed voor de mensen die de gelden wel hebben.
VolksVrijheid? Het gros van de PVV stemmers heeft een benedenmodaal inkomen heb ik onlangs begrepen. Die groep wordt keihard gepakt door dit akkoord.

Ik hoop van harte dat het congres zaterdag een duidelijk NEE durft te zeggen.
Mail me maar als je wat wilt weten

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #22 Gepost op: oktober 01, 2010, 05:21:22 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 30 september 2010 om 17:29:

LOL...wat zijn de reacties op de eerste presentatie??


Op zich wel positief! Er is duidelijk een poging gedaan om alle drie partijen binnenboord te houden, inclusief CDA dissidenten dus... maar buiten dat, bezuinigingen zijn gewoon noodzakelijk. Men kan natuurlijk kritiek hebben op de manier waarop deze ingevuld worden. Maar dat zelfs rechtse partijen ca. 600 miljoen willen bezuinigen op defensie, vind ik op zich al opmerkelijk. De meeste punten kon ik eigenlijk wel mee instemmen. Inclusief immigratiepunten...

Een minpunt is bijv wel, wat Riemer Lap ook al noemde, de verslechtering van de situatie van mensen op het allerlaagste niveau. Niet alleen verlaging van minimumloon en uitkeringen, maar ook het korten op zorg- en huurtoeslagen. Er zijn nu al duizenden mensen die hun zorgpremie niet kunnen betalen, dat wordt straks nog veel erger...
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #23 Gepost op: oktober 01, 2010, 07:18:13 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 01 oktober 2010 om 00:14:
@Thorgem: als de PVV de steun intrekt (dus niet gedoogd) valt alles om.
Dat is geen stemmingmakerij maar een feit.
Feit is dat er heel wat punten vaststaan en dat er op andere punten een meerderheid gezocht moet worden in de kamer. Dat is straks zo en dat is altijd al zo geweest. Het CDA is nu evenmin een marionet als dat ze dat van de PvdA geweest zijn en alle andere partijen waar ze in het verleden mee hebben samengewerkt in een regering.

quote:


Dan rest enkel nog de steun van SGP waar op het gebied van vreemdelingenbeleid inmiddels ook de nodige vraagtekens bij te plaatsen zijn.
Het Christelijke gehalte van het CDA is niet meer.
Slechts als je het christelijke gedachtegoed vertaald naar de immigratie van niet westerse allochtonen die niet bereid zijn zich enigszins aan te passen aan de hier geldende cultuur. Een vertaling die het christelijke gedachtengoed zwaar tekort doet wat mij betreft.

quote:

Er is geen ene moer over van naastenliefde en er zijn voor hen die onze hulp nodig hebben.
Dat is complete onzin en stemmingmakerij. Er wordt nu 1 miljard meer uitgegeven aan ouderenzorg, maar zulke feiten negeer je maar gewoon omdat het je niet aanstaat. Je beperkt je slechts tot massa immigratie van niet westerse allochtonen.

quote:


En nu?
Een boerkaverbod.
Daarna volgt het verbod om als non in een habijt te lopen?
Het is mij niet bekend dat je daar je hele gezicht mee bedekt. Evengoed mag ik niet in bivakmuts over straat lopen en mijn boodschappen doen.

quote:


Denk even goed na over de tendens van dit akkoord.
Het raakt de christenheid tot in het bot.
En dat vanuit een CDA?
Vertel dan eens heel helder waar het 'de christenheid' tot op het bot raakt. Tot nu toe zie ik enkel stemmingmakerij gebaseerd op 1 punt wat naar mijn mening helemaal niets met 'christenheid' te maken heeft.

quote:


Ik heb waar mogelijk de teksten gelezen.
Een rommelig akkoord waarin de lasten bij de laagste inkomens en de hulpbehoevenden komen te liggen.
Dan heb je simpelweg enkel PvdA propaganda gelezen en niet de daadwerkelijke teksten.

quote:


En ik ben blij dat ik bovenmodaal zit qua inkomen.
Het doet mij geen ene moer financieel maar verlaging van de bijstand etc. etc. is beslist niet passend bij een CDA.
Reken even met mij mee.
Een alleenstaande in de bijstand moet rondkomen van 730 euro per maand.
Met huur en zorgtoeslag nog geen 1050 euro per maand.
Waar gaan ze korten?
1) op de bijstand
2) op de zorgtoeslag
3) op de huurtoeslag

Deze mensen worden dus op 3 wijzen gepakt.
Zijn de exacte cijfers voor zo'n alleenstaande al bekend? Zo ja, laat even zien met onderbouwing vanuit het akkoord.

quote:


Mijn voorstel is om de hypotheekrenteaftrek boven de 2 ton eens aan te pakken.
En ja, ik ben dan ook de klos.
Maar ik kan het wél dragen, die bijstandspersoon niet.
Jouw voorstel (beginnende bij 2 ton) is dus om duizenden en duizenden gezinnen op straat te zetten en te dwingen naar de huurmarkt die momenteel al zwaar overbelast is. Nee, dat is christelijk.

quote:


Nu al merk ik onrust bij deze groep.
De meeste mensen eten niet voor hun lol van de bijstand. Daar wordt gewoon niet over gedacht of naar gekeken.
Nee, gewoon op drie wegen korten die mensen. Gaan ze vanzelf kapot van de honger en ellende. Nog één keer kosten voor een sociale dienst begrafenis en we hebben we weer ééntje minden.

Christelijk? Nee beslist niet.
Liberaal? Ja, meer dan goed voor de mensen die de gelden wel hebben.
VolksVrijheid? Het gros van de PVV stemmers heeft een benedenmodaal inkomen heb ik onlangs begrepen. Die groep wordt keihard gepakt door dit akkoord.

Ik hoop van harte dat het congres zaterdag een duidelijk NEE durft te zeggen.
Ik heb voor de rest geen tijd meer. Maar ben alles behalve onder de indruk van je betoog.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #24 Gepost op: oktober 01, 2010, 08:10:59 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 29 september 2010 om 00:14:
[...]

Gods DurendeAanwezigheid neem ik aan?


O ja, inderdaad.

Met het GDA verwees ik even weer naar nu: Geerts Democratisch Apel.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #25 Gepost op: oktober 01, 2010, 08:19:48 am »

quote:

small brother schreef op 30 september 2010 om 07:53:
[...]

Het kost ze in ieder geval een hoop moslimstemmen en een aantal moslim-partijgenoten.
Volgens mij wordt de C dan niet vager, maar duidelijker.   ;)

De barmhartige Samaritanen voor de kop stoten zie ik niet als christelijk.
Ik heb een moslim op het werk die ik weet niet hoe druk is het hele jaar door met het verzamelen van goederen voor Afrika. Hij is zelf ook een Afrikaan en heeft een bewogen hart voor ze. Hij doet dat ook vanuit zijn geloof en zonder een ander te willen kwetsen of beledigen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #26 Gepost op: oktober 01, 2010, 09:35:49 am »

quote:

Thorgrem schreef op 30 september 2010 om 19:06:
Gelukkig wel. Laten we hopen dat de asiel industrie een halt toe wordt geroepen.

Wat bedoel je daarmee? We hebben als christenen de verantwoordelijkheid gekregen om echte vluchtelingen op te vangen. Zoals we gisteren al hoorden wordt er een signaal afgegeven aan ieder die Nederland inkomt: "je komt er in, maar je bent niet van harte welkom."

Het valt me zo op dat Wilders eerst nog over de Islam had en nu daar niet veel aangedaan wordt moeten het direct maar alle asielzoekers ontgelden. Direct maar de helft minder en natuurlijk minder geld voor de ontwikkelingssamenwerking.

quote:


Ongetwijfeld zullen er christenen zo denken, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste christenen wel content zijn met wat er nu op tafel ligt.

Ik weet niet wat jij onder de meeste christenen verstaat. Van de "katholieke" stemmers  is 80 procent voor dit inderdaad bleek voor enkele weken terug, maar van de "protestantse" achterban slechts 50 procent voor en de rest tegen.

Als er verkiezingen zouden zijn, dan blijkt de CDA 7 zetels te verliezen. Vooral de protestanten verlaten dan het kamp. Dat was voor enkele weken terug voorspeld. Ik weet niet meer waar ik het van had: volgens mij de Telegraaf

Ik zet het bewust tussen haakjes, want zoveel mensen dragen de naam katholiek en protestants, zonder dat ze nu echt er wat mee hebben.

Mijn vader bijvoorbeeld is ronduit woedend op het CDA om met zo'n verwerpelijke partij in zee te gaan. Als je heult met de vijand, dan kan het niet anders dan dat het vroeg of laat mis gaat.

Ik zelf heb er ook geen vertrouwen in. Het klimaat wordt harder, killer, onverdraagzamer en meer en meer van elkaar vervreemd. Precies zoals het vlak voor het einde zal gaan.

Waarom? Omdat de mensen Jezus niet meer kennen als hun persoonlijke vriend, daarom verliezen we onze naasteliefde.  Voor veel christenen is Jezus trouwens slechts een kennis.
« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2010, 09:56:47 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Fotogravinnetje

  • Moderator
  • Berichten: 3905
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #27 Gepost op: oktober 01, 2010, 09:53:20 am »
Bijstand op dit moment: netto per maand voor alleenstaande: 649,52 (bron)
Dat is nog zonder huurtoeslag en zorgtoeslag. Op dat bedrag willen ze al gaan korten, en dan ook de huurtoeslag en de zorgtoeslag naar beneden. Voeg daar even bij dat ze de wajong en wsw ook in de bijstand willen gaan stoppen, terwijl een alleenstaande wajonger (met volledige uitkering) zonder toeslagen netto zo'n 900 euro per maand krijgt op dit moment. O ja, eigen risico moet ook nog omhoog (en zeker wajongers hebben vaak, niet altijd, hogere zorgkosten). Kortom: men komt niet op voor de zwakkeren, men duwt ze nog verder in een hoek. Dat vind ik niet bepaald christelijk. Ideaal zou natuurlijk zijn als de mensen om hen heen zich financieel om hen zouden bekommeren, maar de praktijk is wel heel anders
« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2010, 09:53:36 am door Fotogravinnetje »
computerfout: een vreemde een in de byte

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #28 Gepost op: oktober 01, 2010, 10:50:20 am »
Maak je niet al te druk over de regering in wording.Het is en blijft mensenwerk en we hebben er weining tot geen invloed op.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #29 Gepost op: oktober 01, 2010, 12:22:31 pm »
Dat is ook een beetje de houding die ik zo onderhand krijg: ze doen maar.
Maar wat als we de volgende verkiezingen hebben? en wat als je zelf erdoor in het nauw komt? Waar stem je dan op? Hoe ga je met de situatie om?

Een marokkaan zei het gisteren op het nieuws ook heel treffend: "dit is een lichte vorm van appartheid. als ik me gedraag dan ben ik een Nederlander, bega ik een misstap dan ben ik opeens een Marrokaan en kan ik zomaar naar Marokko worden gestuurd."Ze kunnen niet hun tweede paspoort inleveren, hoe graag ze ook willen.

Ik zit ook aan het fundamentele van het evangelie te denken.

Ik zie het zo voor me. De christen staat in zijn kerk te bidden "dank U dat U mij zo goed gemaakt heb, waardoor ik niet zo ben als die criminele marokkaan!"

In een huis komt de marrokaanse crimineel tot de frustratie dat die eigenlijk helemaal niet zo wil zijn, maar in dit net gevangen zit. Hij wil weten wat Allah nu echt wil, maar heeft er geen hoop meer op het te weten."

Geen enkel mens kan zonder Gods ingrijpen in pure genade Godsvrucht dragen. Geen enkel mens kan uit zichzelf goed zijn. Maar deze maatschappij maakt groepen: "de vromen die zich goed gedragen en het uitschot."

Wie is er vroom van zichzelf? Is het niet dat God vaak juist de uitschot redde uit zijn benarde situatie? Wat doen wij?
« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2010, 12:25:53 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #30 Gepost op: oktober 01, 2010, 12:46:45 pm »
@gaitema:ik ben zelf die persoon die aan de kant van de weg ligt en door de Barmhartige Samaritaan gered moet worden.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #31 Gepost op: oktober 01, 2010, 01:13:44 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 01 oktober 2010 om 09:53:
Bijstand op dit moment: netto per maand voor alleenstaande: 649,52 (bron)
Dat is nog zonder huurtoeslag en zorgtoeslag. Op dat bedrag willen ze al gaan korten, en dan ook de huurtoeslag en de zorgtoeslag naar beneden. Voeg daar even bij dat ze de wajong en wsw ook in de bijstand willen gaan stoppen, terwijl een alleenstaande wajonger (met volledige uitkering) zonder toeslagen netto zo'n 900 euro per maand krijgt op dit moment. O ja, eigen risico moet ook nog omhoog (en zeker wajongers hebben vaak, niet altijd, hogere zorgkosten). Kortom: men komt niet op voor de zwakkeren, men duwt ze nog verder in een hoek. Dat vind ik niet bepaald christelijk. Ideaal zou natuurlijk zijn als de mensen om hen heen zich financieel om hen zouden bekommeren, maar de praktijk is wel heel anders

Een waojonger met 900 euro per maand is dan wel een wajonger die ouder dan 23 is...
Een 19 jarige wajonger heeft ongeveer 500 netto per maand.
Stel dat die persoon in een instelling woont dan komt er een toeslagje bij.
Maar er geld dan wel een hoge eigen bijdrage voor zorg met verblijf.
Per saldo is die groep sinds de nieuwe CAKregeling gewoon de klos.

En als je het gedoogakkoord leest en het regeerakkoord dan kun je zelf een conclussie trekken.
ze staan beide op de site van d66 :)
http://www.d66.nl/d66nl/n...rakkoord?ctx=vghpm7u9vdea
« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2010, 01:14:49 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #32 Gepost op: oktober 01, 2010, 01:54:05 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 01 oktober 2010 om 12:46:
@gaitema:ik ben zelf die persoon die aan de kant van de weg ligt en door de Barmhartige Samaritaan gered moet worden.


Dat klopt. Jezus is je redder en jij mag een instrument zijn in Gods handen.
Ik beredeneerde even mee dat ik zelf jou gevoel ook herken, maar aan de andere kant treft het me wel persoonlijk. Als ik zie hoe verdeeld de samenleving is en hoe zwaar de lasten die op vele schouders worden gelegd.
Mensen zijn slaven van elkaar aan het worden.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Nunc

  • Berichten: 5825
  • En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #33 Gepost op: oktober 01, 2010, 02:20:34 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 30 september 2010 om 19:06:
(..)
Gelukkig wel. Laten we hopen dat de asiel industrie een halt toe wordt geroepen.
(..)
wellicht kun je even verhelderen wat je met "asiel industrie" bedoelt? Wellicht bedoel je, dat mensen als beesten worden behandeld, en is het een hint naar de bio industrie? Of begrijp ik je dan verkeerd?

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #34 Gepost op: oktober 01, 2010, 05:44:31 pm »

quote:

Nunc schreef op 01 oktober 2010 om 14:20:
[...]


wellicht kun je even verhelderen wat je met "asiel industrie" bedoelt? Wellicht bedoel je, dat mensen als beesten worden behandeld, en is het een hint naar de bio industrie? Of begrijp ik je dan verkeerd?

Dan begrijp je mij verkeerd. Met asiel industrie bedoel ik oa mensensmokkelaars die goud verdienen met het smokkelen van mensen naar het westen. Met asiel industrie bedoel ik ook advocaten die asielprocedures tot de eeuwigheid rekken en wat de staat klauwen met geld kost.

Zoals onlangs ene geval in mijn omgeving. De beste man kwam hier 11 jaar geleden (had schijnbaar ook een dubieuze functie in het leger van het land van herkomst) en werd na een paar jaartjes al uitgewezen. Dat hebben advocaten nu weten te rekken en te rekken, keer op keer kreeg deze man nieuwe hoop en nu moet ij dan uiteindelijk weg. Zomaar een voorbeeldje.

Mensen die echt asiel komen aanvragen en daar recht op hebben (zoals omschreven in het handvest van de VN) kunnen nog steeds naar Nederland komen.

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #35 Gepost op: oktober 01, 2010, 05:53:16 pm »

quote:

gaitema schreef op 01 oktober 2010 om 13:54:
[...]


Dat klopt. Jezus is je redder en jij mag een instrument zijn in Gods handen.
Ik beredeneerde even mee dat ik zelf jou gevoel ook herken, maar aan de andere kant treft het me wel persoonlijk. Als ik zie hoe verdeeld de samenleving is en hoe zwaar de lasten die op vele schouders worden gelegd.
Mensen zijn slaven van elkaar aan het worden.


Het is zonder meer lastig om in deze tijd een goed akkoord voor elkaar te "boksen".Het is complex,politiek is een spel en ook nu zie je al dat men mensen over de streep wil trekken door ze post aan te bieden als staatssecretaris als...dan... enz.
Natuurlijk moet er iets gebeuren en denken we in NL ook dat allemaal dezelfde rechten hebben,of je nou gestudeerd hebt of niet,en zo kun je nog vele zaken aan halen.Maar uitzonderingen daargelaten zijn we nog steeds strontverwent en hebben we niet zo heel veel te klagen toch ?

Nunc

  • Berichten: 5825
  • En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #36 Gepost op: oktober 01, 2010, 06:49:21 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 01 oktober 2010 om 17:44:
[...]

Dan begrijp je mij verkeerd. Met asiel industrie bedoel ik oa mensensmokkelaars die goud verdienen met het smokkelen van mensen naar het westen.


ik ken een familie (ondertussen volledig kapot gescheurd!) die dankzij mensensmokkelaars een land uit kon vluchten. Ik ben toch blij dat ze er waren (en ja, helaas verdienen ze goud).


quote:


 Met asiel industrie bedoel ik ook advocaten die asielprocedures tot de eeuwigheid rekken en wat de staat klauwen met geld kost.

Zoals onlangs ene geval in mijn omgeving. De beste man kwam hier 11 jaar geleden (had schijnbaar ook een dubieuze functie in het leger van het land van herkomst) en werd na een paar jaartjes al uitgewezen. Dat hebben advocaten nu weten te rekken en te rekken, keer op keer kreeg deze man nieuwe hoop en nu moet ij dan uiteindelijk weg. Zomaar een voorbeeldje.


10 jaar (bijna 11 jaar) geleden kwam er ook een andere man, de vader van de meisjes die wij opgevangen hebben. Zelf bijna slachtoffer van moord, en aanwezig toen z'n zoon omgelegd werd in etnische rellen. Naar Nederland gevlucht, maar ja, daar werd z'n verhaal niet geloofd. In Nederland volledig kierewiet geworden, is gaan liegen over z'n procedure, en daarna uitgezet.

Nu beweert de IND, dat de kinderen (die hier zonder vader en zonder moeder zijn) geen halfbloedjes zijn omdat de etniciteit van de vader niet vaststaat, omdat hij is gaan liegen in z'n procedure, ... terwijl je gewoon kan Z-I-E-N dat de kinderen halfbloed zijn. In jouw Nederland waren die kinderen allang weer teruggestuurd door een "letter-van-de-wet" IND, terug naar het land waar hun pa bijna vermoord is, hun broer vermoord is, en hun moeder verkracht.

Ik ben toch wel blij dat er "eindeloos" geprocedeerd kan worden....

overigens kan je helemaal niet eindeloos procederen, omdat je alleen nieuwe feiten kunt inbrengen. Als er geen nieuwe feiten zijn, is het verhaal over. Als die er wel zijn, is het niet meer dan logisch, en volkomen terecht, dat ernaar gekeken wordt.... Maar ook daar weet de IND wel een draai aan te geven. De familie waar ik het over had, heeft een trouwacte die bewijst dat de vader een andere etniciteit heeft, maar omdat die trouwacte (in februari dit jaar geregeld, onder mijn neus, en met mijn hulp) door de eikel in het land van herkomst niet goed gedateerd is, beweert de IND nu dat de acte best al jaren oud kan zijn, dat ze dus al jaren geleden ingeleverd had kunnen worden, dat het dus geen nieuwe feiten zijn, en dat er dus niks verandert aan de zaak van deze familie.

Nogmaals, ik ben blij dat er nog een legale weg is voor deze compleet verscheurde familie, waarvan de kinderen duidelijk getraumatiseerd zijn. En ja, dat betekent helaas ook dat anderen met kwade bedoelingen en leugens ook kunnen proberen om de juridische weg heel lang voort te zetten. Maar dan heb ik toch liever dat die mogelijkheid iedereen geboden wordt, dan dat we mensen die pech hebben (zoals deze familie) opofferen op ons altaar van de economie.

quote:

Mensen die echt asiel komen aanvragen en daar recht op hebben (zoals omschreven in het handvest van de VN) kunnen nog steeds naar Nederland komen.
kom een keer praten met de familie waar ik het over had. Slachtoffer van moord en moordaanslag, van etnische discriminatie en verkrachting. Nu na 5 jaar nog steeds geen enkel recht hier in Nederland. En dat gaan ze ook alleen maar krijgen als we ooit nog eens een rechter tegenkomen die gewoon met zijn/haar eigen ogen ziet dat de kinderen halfbloed zijn, ondanks dat de IND advocaten beweren dat de gemengde etniciteit niet vaststaat.

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #37 Gepost op: oktober 02, 2010, 02:26:05 am »

quote:

gaitema schreef op 01 oktober 2010 om 08:19:
[...]
De barmhartige Samaritanen voor de kop stoten zie ik niet als christelijk.
Ik heb een moslim op het werk die ik weet niet hoe druk is het hele jaar door met het verzamelen van goederen voor Afrika. Hij is zelf ook een Afrikaan en heeft een bewogen hart voor ze. Hij doet dat ook vanuit zijn geloof en zonder een ander te willen kwetsen of beledigen.

Ja, die gelijkenis dient vele buikspreekdoelen..
Is de barmhartige samaritaan een bevolkingsgroep? Of is het de concrete persoon die barmhartigheid doet? Wat is barmhartigheid? Wie heeft verzonnen dat Moslims geen barmhartigheid kunnen bewijzen? Niets is minder waar!
Waar geen wet wordt gehandhaafd heerst geen liefde. Waar tolerantie wordt betracht tegen wetteloosheid, heerst geen liefde. Barmhartigheid is het goede doen. Maar doe het dan wel goed!

Ook die barmhartige moslimbroeder doet ook eerst goed in eigen huis, alvorens hij de vervolgde Christenen in Arabische landen gaat steunen..
Vraag het hem maar eens.

Maar het gaat niet om barmhartigheid, want die kun je ook bewijzen zonder alle vervolgden zonder voorselectie naar Nederland te halen. Maar het ging om de C van het CDA dat niet vager wordt maar duidelijker. Ik zei het enigszins gekscherend, omdat het een door de CDA ongewild en onbedoeld neveneffect is, maar het is zeker wel actueel:

‘Het CDA wil een brede volkspartij zijn’, zegt Wijbenga, ‘maar een belangrijk deel van dat volk, de moslims, herkent zich nu niet meer in het CDA.’
bron: http://www.volkskrant.nl/...t_gedoogsteun_in_hun_maag

De CDA was dus toch een beetje een Christelijk-Islamitische Democratische Partij aan het worden, of zoals sommigen dan liever zeggen: een democratische volkspartij. Christelijke uitgangspunten veralgemeniseerd. En dan is de huidige formatie toch een beetje jezelf in het nauw drijven..

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #38 Gepost op: oktober 02, 2010, 12:22:11 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 01 oktober 2010 om 17:44:
[...]

Dan begrijp je mij verkeerd. Met asiel industrie bedoel ik oa mensensmokkelaars die goud verdienen met het smokkelen van mensen naar het westen. Met asiel industrie bedoel ik ook advocaten die asielprocedures tot de eeuwigheid rekken en wat de staat klauwen met geld kost.

Zoals onlangs ene geval in mijn omgeving. De beste man kwam hier 11 jaar geleden (had schijnbaar ook een dubieuze functie in het leger van het land van herkomst) en werd na een paar jaartjes al uitgewezen. Dat hebben advocaten nu weten te rekken en te rekken, keer op keer kreeg deze man nieuwe hoop en nu moet ij dan uiteindelijk weg. Zomaar een voorbeeldje.

Mensen die echt asiel komen aanvragen en daar recht op hebben (zoals omschreven in het handvest van de VN) kunnen nog steeds naar Nederland komen.


O dat is me dan ook helderder, want dat wordt op tv niet uitgelegd. Daar is niets mis mee. Al blijft de toon van Geert een zwaar hangijzer, maar dat was ook al wel zo. Echter moet Rutte en Verhagen wel een helderder tegentoon bieden. Vooral Rutte staat alleen maar breed te glimlachen op alles wat Geert zegt.
Nu heb ik trouwens nog meer moeite met de VVD dan de PVV moet ik eerlijk wezen. Dat was voor mij ook de reden dat ik voor jaren terug al besloot het CDA de rug toe te keren en meer geloof in een links van het midden combinatie. Balkenende was in mijn ogen de ideale combinatie.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #39 Gepost op: oktober 02, 2010, 12:26:23 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 01 oktober 2010 om 17:53:
[...]


Het is zonder meer lastig om in deze tijd een goed akkoord voor elkaar te "boksen".Het is complex,politiek is een spel en ook nu zie je al dat men mensen over de streep wil trekken door ze post aan te bieden als staatssecretaris als...dan... enz.
Natuurlijk moet er iets gebeuren en denken we in NL ook dat allemaal dezelfde rechten hebben,of je nou gestudeerd hebt of niet,en zo kun je nog vele zaken aan halen.Maar uitzonderingen daargelaten zijn we nog steeds strontverwent en hebben we niet zo heel veel te klagen toch ?
In materiële zin wel, in geestelijk zin is Nederland heel arm. Het is steeds meer inleveren, omdat het volk verkeerd stemt.   Het is vooral het volk dat de verdeeldheid zaait nu en steeds achterdochtiger wordt en de appartheid aan het herinvoeren is.
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2010, 12:26:51 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #40 Gepost op: oktober 02, 2010, 12:56:44 pm »

quote:

small brother schreef op 02 oktober 2010 om 02:26:
Ja, die gelijkenis dient vele buikspreekdoelen..
Is de barmhartige samaritaan een bevolkingsgroep? Of is het de concrete persoon die barmhartigheid doet? Wat is barmhartigheid? Wie heeft verzonnen dat Moslims geen barmhartigheid kunnen bewijzen? Niets is minder waar!
Waar geen wet wordt gehandhaafd heerst geen liefde. Waar tolerantie wordt betracht tegen wetteloosheid, heerst geen liefde. Barmhartigheid is het goede doen. Maar doe het dan wel goed!  


Ik ken een christen (van huis uit niet gelovig) die volledig afgeknap is van de extreem charismatische beweging waar hij uitkomt en de christelijke gereformeerde kerk waar hij erna in zat. Wat roept hij nu?
"alle kerken zijn tot de bot toe dood. Het is of hekselijk en tovenarij of proselitisme (heidenen bekeerd tot het jodendom)."
Nu spreekt voor zich dat hij met de laatste groep nog enige verbondenheid voelt, maar toch: christenen zijn het in zijn ogen niet, want ze volgens enkel wetten en regels en weten niet wat vertrouwen in Jezus inhoudt. Ze hebben Jezus niet als een goede vriend.

Citaat
Stel je voor dat Wilders zo iets zou roepen (vanuit atheïstische oogpunt) en de bijbel compleet afschrijft en mensen kerkramen ingooien en kerkmuren beklad en christenen niet aannemen voor banen en tot tweederangsvolk bestempelen. Precies het zelfde is er nu gaande met de moslims en hun moskeeën.

quote:


Ook die barmhartige moslimbroeder doet ook eerst goed in eigen huis, alvorens hij de vervolgde Christenen in Arabische landen gaat steunen..
Vraag het hem maar eens.


Deze moslimbroeder (een afrikaan) komt uit een land (Togo) waar de meerderheid christen is. Het maakt hem niet uit of hij met zijn verzamelacties christenen of moslims helpt, vertelde hij me. In zijn ogen zijn ook christenen broers en zussen van hem. Hij heeft ook een tijd lang met wat christenen de bijbel gelezen en vindt het christelijke geloof ook goed. Zo is zijn denkbeeld. Hij heeft mij ook geholpen en veel gegeven.

Wat Geert doet is een hele groep als tweederangsburgers wegzetten. Jezus zei nadrukkelijk "trek het onkruid niet uit, want dan trek je het graan ook uit."

En dat is Wilders wel aan het doen: onkruit en graan uitrukken. En daar gaan we nu mee in zee. Ik besef echter wel dat dat de keuze is van de kiezers. Het land wordt langzaam aan een Vernederland, zoals iemand vandaag dat mooi op het congres van het CDA wist te omschrijven. De tijd die vlak voor het einde komt zoals het in de bijbel staat wordt zichtbaar in de hardheid van de stemmers: "de liefde verstomd."

quote:


Maar het gaat niet om barmhartigheid, want die kun je ook bewijzen zonder alle vervolgden zonder voorselectie naar Nederland te halen. Maar het ging om de C van het CDA dat niet vager wordt maar duidelijker. Ik zei het enigszins gekscherend, omdat het een door de CDA ongewild en onbedoeld neveneffect is, maar het is zeker wel actueel:

‘Het CDA wil een brede volkspartij zijn’, zegt Wijbenga, ‘maar een belangrijk deel van dat volk, de moslims, herkent zich nu niet meer in het CDA.’
bron: http://www.volkskrant.nl/...t_gedoogsteun_in_hun_maag

De CDA was dus toch een beetje een Christelijk-Islamitische Democratische Partij aan het worden, of zoals sommigen dan liever zeggen: een democratische volkspartij. Christelijke uitgangspunten veralgemeniseerd. En dan is de huidige formatie toch een beetje jezelf in het nauw drijven..


Gisteren volgde ik de voorzitter van het CDA in Paul en Witteman, die zei dat de 20 Islamitische CDA ministers die ze hebben  met de rest van het CDA momenteel aan het kijken zijn of ze Islamitische waarden en beginselen in het CDA-programmabeginselen kunnen opnemen, naast de Joods-christelijke beginselen. Ik heb daar geen moeite mee, zolang het binnen de christelijke beginselen valt. Eigenlijk zeg ik hiermee: niet echt nodig. Maar goed.

Ik zie gewoon het CDA van ons afdrijven, maar daar stemt het volk mee in. Ze stemmen op de achteruitgang.

Dit voelt niet goed, het is niet goed en het gaat niet goed, want met het onkruid wordt het graan ook uitgerukt.

En vergeet niet, hierdoor wordt de weg vrij gemaakt om later volksvertegenwoordigers tegen het christendom te laten keren. Want wat je zaait, dat oogst je ook. Immers heb ik genoeg atheïsten op het eo-forum horen schreeuwen met zeer sterke argumenten in hun ogen, hoe hard het christendom wel niet is. Mensen met een enorme bijbelkennis en wetenschappelijke kennis die onze God vergelijken met Adolf Hietler. Onze God zou een genoside na genoside hebben gepleegd in de geschiedenis.

Echt, ik voel de bui al hangen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

rtfm08

  • Berichten: 995
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #41 Gepost op: oktober 02, 2010, 12:59:01 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 oktober 2010 om 12:26:
[...]


In materiële zin wel, in geestelijk zin is Nederland heel arm. Het is steeds meer inleveren, omdat het volk verkeerd stemt.   Het is vooral het volk dat de verdeeldheid zaait nu en steeds achterdochtiger wordt en de appartheid aan het herinvoeren is.
Maw l'histoire se repete ! Er is dus niks nieuws onder de zon,zo zie je maar dat de bijbel geen oud  boek is van een paar duizend jaar geleden maar hoogst actueel.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #42 Gepost op: oktober 02, 2010, 01:10:53 pm »
Ja, ik zei gisteren nog in de boom tegen Piebe voor de grap: "we draaien helemaal door, zodat we weer bij het begin uitkomen."

En het klopt ook nog. Het hele liedje weer van voren af aan.
Een nieuwe start is een nieuw begin

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #43 Gepost op: oktober 02, 2010, 02:11:00 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 oktober 2010 om 12:56:
.... christenen zijn het in zijn ogen niet, want ze volgens enkel wetten en regels en weten niet wat vertrouwen in Jezus inhoudt. Ze hebben Jezus niet als een goede vriend.

Ja het is in andere discussies ook al duidelijk geworden: hoe de liefde zich verhoudt tot de wet is vele christenen mistig. Veel christenen leven naar de regels, om zo het geloof invulling te geven. Vergetende dat het ook de Joden kwalijk werd genomen dat ze uit de regels leefden en niet uit de liefde. En veel andere christenen zien de uitnemendheid van de liefde, en vergeten dat wie in de liefde is, ook liefde tot de wet heeft. En zij gaan de vrijheid van de liefde gebruiken om een nieuwe wet te creëren, die niet naar God is. Zij doen alsof de liefde een tegenstander is van de wet en kiezen dan voor de liefde boven de wet. Maar God heeft de wet gemaakt om de liefde invulling te geven.

Het heeft te maken met de mate van beschaving: wie de wet niet meer nodig heeft omdat hij God goed genoeg kent, is beschaafd. Echter, de regel dat God liefde is blijft bestaan, maar de beschaving gaat vervolgens achteruit. Het gevolg is dan dat 'de liefde' een nieuwe betekenis krijgt en de onbeschaving legt er andere wetten ander.

Maar is er een voldoende mate van beschaving (dat is kennis van God) dan zal degene die de wet wil eren, ook de zachtmoedigheid hebben om hem zachtmoedig toe te passen, en degene die de wet niet eert, maar de liefde, zal ook de wil van God zoeken en de leidraad vinden in de wet. Mits de mate van beschaving (dat is kennis van God) voldoende aanwezig is.

Is aan de andere kant kennis van God minder voorhanden, dan maakt het niet uit of je begint bij  de liefde of bij de wet. In beide gevallen zul je God's wil niet meer zoeken of vinden, en zal de onkennis leiden tot afdwalen van het smalle pad dat leidt tot de hemelpoort.
 

quote:

Stel je voor dat Wilders zo iets zou roepen ...

Wie Christen is en zijn vertrouwen stelt op Wilders is als een kind dat vader's hand los laat en achter de muziek op straat aangaat. Wie nu iets zegt dat gewenst of naar onze smaak is, kan morgen iets zeggen tegen ons. MAAR: is dat niet precies zo met de moslims die in Christelijke partijenj invloed krijgen?! En dan zijn het geen outsiders, maar insiders..

De waarheid kan het licht verdragen en behoeft niet gehuld te worden in duisternis. Ongeacht wie het zegt.

quote:

Deze moslimbroeder (een afrikaan) komt uit een land (Togo) waar de meerderheid christen is. Het maakt hem niet uit of hij met zijn verzamelacties christenen of moslims helpt, vertelde hij me. In zijn ogen zijn ook christenen broers en zussen van hem. Hij heeft ook een tijd lang met wat christenen de bijbel gelezen en vindt het christelijke geloof ook goed. Zo is zijn denkbeeld. Hij heeft mij ook geholpen en veel gegeven.
Dat is mooi, maar niet zo mooi is dat hij zijn eigen geloof niet serieus neemt. Het is beter dat je koud bent dan lauw. Dus de christelijke boodschap aan een moslim is: als je gelooft doe het dan goed!! Wees moslim of christen, maar wees niet zonder geloof en zonder overtuiging! En een geheel onchristelijke houding is: je bent een goede moslim want je bent niet principieel, en je toont je in weinig als een moslim...  
Natuurlijk hoort hierbij de relativering dat je ook het geloof geheel buiten de politiek kunt houden. Maar nogmaals: zowel christenen als moslims hebben een geloof dat zich vanuit het geloof zelf ook uitstrekt over de politiek en de samenleving - ook al is de groep binnen de CU die dat niet vindt groot.

quote:

Wat Geert doet is een hele groep als tweederangsburgers wegzetten. Jezus zei nadrukkelijk "trek het onkruid niet uit, want dan trek je het graan ook uit."

En dat is Wilders wel aan het doen: onkruid en graan uitrukken. En daar gaan we nu mee in zee.
De gelijkenis gaat niet over de ordening van ons staatsbestuur, maar over hoe God het bestuur regelt van zijn Koninkrijk. Ik wil Wilders niet in het bijzonder verdedigen, maar het is wel een feit dat wie vanuit Christelijke achtergrond zegt dat de Islam een evenzogoed geaccepteerde Godsdienst moet zijn als het Christendom, die vergeet dat het omgekeerd niet zo is dat het Christendom een evenzogoed geaccepteerde Godsdienst is als de Islam, voor moslims.

Zie je de overeenkomst met het beleid van criminele illegalen? In beide gevallen zijn het de christelijk genoemde normen die maken dat je jezelf verplicht om goed te doen, en in beide gevallen sluit je de ogen voor een realiteit die begint te wringen; en je zegt daarbij: maar we blijven stug volheiden dat te doen wat we eerst goed noemden want dat zijn nu eenmaal onze normen en waarden. En dus slapheid in het buitenlandbeleid, in ontwikkelingshulp, in vreemdelingenbeleid, en slapheid bij groepsgerichte bestrijding van de criminaliteit en normloosheid.  

Ik ben er vast van overtuigd dat als orde en gezag wordt hersteld dat er nieuwe ruimte komt voor tolerantie van minderheden en andersdenkenden. Want tolerantie bestaat altijd bij de gratie van hoe met tolerantie wordt omgegaan door degenen die de tolerantie mogen genieten. En ook in het woord "tolerantie" zelf zit al besloten dat het niet een kwestie is van gelijke rechten. Want "tolereren" gaat altijd over een inbreuk.

quote:

Gisteren volgde ik de voorzitter van het CDA in Paul en Witteman, die zei dat de 20 Islamitische CDA ministers die ze hebben  met de rest van het CDA momenteel aan het kijken zijn of ze Islamitische waarden en beginselen in het CDA-programmabeginselen kunnen opnemen, naast de Joods-christelijke beginselen.

In Nederland vinden de moslims en christenen elkaar in de CDA met gemeenschappelijke normen, doordat ze beiden niet meer hun eigen geloof serieus nemen. Dat is echt niet iets om blij of gerust op te zijn.

quote:

Echt, ik voel de bui al hangen.

Ja, dat is mogelijk. Niemand kan dat overzien. De geschiedenis wordt pas geschreven als het heden passé is. Aan de andere kant moet je niet vergeten dat de wal het schip keert. Het is best denkbaar dat de tolerantie weer meer ruimte krijgt als de uitwassen zijn bestreden. Als jij een zwerver binnenhaalt, en die gaat stampij maken, dan zet je hem ook uit je huis omdat de gastvrijheidregels worden overtreden. Dan zeggen, van: kom, ik ga wel in het achterhuis, is gewoon niet realistisch en het dient ook geen moraal.
En zolang het volk het gevoel heeft dat er zo iets aan de hand is, zullen de moraalridders van tolerantie en normen en waarden, geen gehoor vinden. Tenzij ze het blindelings koersen op de normen realitiveren, door de ogen te openen voor de realiteit.
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2010, 03:21:02 pm door small brother »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #44 Gepost op: oktober 02, 2010, 04:13:53 pm »

quote:

small brother schreef op 02 oktober 2010 om 14:11:

Maar is er een voldoende mate van beschaving (dat is kennis van God) dan zal degene die de wet wil eren, ook de zachtmoedigheid hebben om hem zachtmoedig toe te passen, en degene die de wet niet eert, maar de liefde, zal ook de wil van God zoeken en de leidraad vinden in de wet. Mits de mate van beschaving (dat is kennis van God) voldoende aanwezig is.


Ik zie het meer zo: geloof komt van horen. Horen naar wat Jezus tot je zegt. Welk bijbels woord je dan ook leest: Jezus spreekt persoonlijk tot jou en zal in jou de Godsvrucht schenken. Wanneer je echter dat wat je leest los koppelt van Jezus, dan wordt het al snel een dode letter waar je uit eigen kracht uit moet gaan handelen. Een uitzondering daarop is als je het leest vanuit gedrevenheid van de liefde. Jezus zei namelijk ook: als je niet geloofd in mij, geloof dan in wat ik doe.

Het doen van Jezus is dus het schenken van de liefde en de Godsvrucht dat die liefde behelst. Adam en Eva waren gewone mensen. Zonder de wet konden zij leven. Zelfs de nakomelingen na Adam en Eva hebben het heel lang zonder de wetten en de tien geboden van Mozus gedaan. Het is ook mogelijk voor wie zich laat drijven door de liefde, maar eigenwijs dat de mensen zijn vervielen ze tegen beter weten in, in egoïsme. Uit protest gaf God hen die wetten. Hij behandelde ze letterlijk als een stel kleine kinderen. Echter gaf Hij door de profeten meermalen de belofte mee dat Hij zijn verstoten Israëlieten die dan heidenen zijn geworden en één met de heidenen zijn geworden weer zal aannemen en zijn kinderen zal noemen ook in éénheid met die heidenen en dat Hij iets nieuws in ze zal gaan doen, "ze zullen Hem gaan zoeken." In die tijd zal Hij puur omdat Hij dat zelf wil en niet omdat we het verdiend hebben Zijn wetten in hun harten schrijven.

Het draaid dan dus puur om Jezus: of je de wet nu leest of niet leest. Het is luisteren naar wat Hij zegt. Of je het nu hebt van de bijbel of van een visioen en je hebt geen bijbel, het draait om het horen van wat het Woord van God tot je zegt en om het aannemen daarvan. Niet uit eigen kracht! Maar uit gedrevenheid door de Geest. Uit liefde en liefde komt uit God.

Messiaanse joden en christenen uit de heidenen gebruikten verschillende moralen wat een conflict opleverde in de gemeente te Jeruzalem, maar Jezus koesterde om zowel die groepen schapen uit de heidenen als de groepen schapen uit de Joden.

quote:

Is aan de andere kant kennis van God minder voorhanden, dan maakt het niet uit of je begint bij d eliefde of bij de wet. In beide gevallen zul je God's wil niet meer zoeken of vinden, en zal de onkennis leiden tot afdwalen van het smalle pad dat leidt tot de hemelpoort.

 
Dat hoeft niet eens zo te zijn. Want God had een tijd beloofd waarin de wetten in de harten zullen worden geschreven en die tijd is al aangebroken. Wie oprecht naar zijn hart luisterd zal God zo ook vinden. Al heeft hij de Verlosser nog nodig om van de zonder bevrijd te worden. (hierover lees je ook in Romeinen 2: 12 t/m 16)

Daarbij heb je ook nog stammen die Jezus leerden kennen via een visioen, nog voor een evangelist er kwam. Momenteel is dat vooral het geval bij moslims. Het zijn blijkt volgens Open Doors vooral molsims die Jezus dus zien in een visioen en daardoor bekeren. Dat is opvallend.

quote:


De waarheid kan het licht verdragen en behoeft niet gehuld te worden in duisternis. Ongeacht wie het zegt.
Toch geloof ik in het bestaan van barmhartige moslims, maar de C van het CDA moet wel een C zijn. Anders krijg je een ICDA. I van Islam. De naam zegt het al. Het geloof is lam.

quote:


Dat is mooi, maar niet zo mooi is dat hij zijn eigen geloof niet serieus neemt. Het is beter dat je koud bent dan lauw. Dus de christelijke boodschap aan een moslim is: als je gelooft doe het dan goed!! Wees moslim of christen, maar wees niet zonder geloof en zonder overtuiging! En een geheel onchristelijke houding is: je bent een goede moslim want je bent niet principieel, en je toont je in weinig als een moslim...

De Islam is een regel Godsdienst en het Christendom een genade Godsdienst. Dat is nogal ene verschil. Lauwheid gaat nooit gepaard met overduidelijk  vruchten van de Geest. Deze moslim waar ik het over had is er vol van overtuigd dat God liefde is, zegt hij. Dat God van alle mensen houdt en dat hij daarom ook van alle mensen houdt. Hij is serieus waar het hele jaar druk (ook veelal werkend in de weekenden) om iedere zomer een reis naar Ghana te boeken en er bij een kennis te verblijven daar en al de goedereen die hij meeneemt uit te delen aan de armen die hij er treft. Hij regelt ook hier in Nederland van alles. Zo was hij heel druk met het regelen van een goedkope vrachtwagen of een accu hier in Nederland en Duitsland om een afrikaan ginder zo goedkoop aan werk te helpen. Dan denk ik aan iets wat Jezus ons leerde: "toen ik honger had, heb jij mij te eten gegeven, toen ik dorst had heb jij mij te drinken gegeven. Toen ik naakt was en ik had niets om aan te trekken, heb jij mij kleding gegeven. Toen ik iemand nodig had, was jij er voor mij. toen ik verdriet had heb je me getroost. Toen jij dit allemaal deed voor één van mijn broeders, al is het de minst belangrijke er van af, toen deed je dat voor Mij"

Deze afrikaan toont zich absoliet niet lauw, want hij laat zich drijven door de naasteliefde.

Toen ik hem een zak vol mobile telefoons meegaf zei hij tegen me: "God in de hemel heeft dit gezien en zat het onthouden!"

In mijn ogen is hij een gedreven liefdevolle moslim op een christelijke manier.


quote:



De gelijkenis gaat niet over de ordening van ons staatsbestuur, maar over hoe God het bestuur regelt van zijn Koninkrijk. Ik wil Wilders niet in het bijzonder verdedigen, maar het is wel een feit dat wie vanuit Christelijke achtergrond zegt dat de Islam een evenzogoed geaccepteerde Godsdienst moet zijn als het Christendom, die vergeet dat het omgekeerd niet zo is dat het Christendom een evenzogoed geaccepteerde Godsdienst is als de Islam, voor moslims.

De Koran is een vaag boek heb ik gehoord, al heb ik er zelf slecht wat versen van gelezen. Ik zelf zie de Koran als een demonisch boek, maar de aanpak van nu getuigd gewoon niet van wijsheid. De moslim wordt heus geen christen door hem iets te verbieden. De Moslim wordt pas een echte christen wanneer het Jezus leert kennen als zijn vriend. Ik maak me veel meer zorgen om een veel groter gevaar dan de evenzo vergrijzende Islam in Nederland als het christendom, namelijk de seculiere burger die geheel van God los is en de brede wegen bewandeld vol van opdringerige nationale gevoelens en plichten als: "je moet voor abortus zijn, voor euthenasie, voor samenwonen, tegen direct trouwen, voor seks voor het huwlijk, voor het recht op het uiten van je mening al kwets je en beledig je, voor een harde aanpak, voor landsgrenzen sluiten, etc etc..."

quote:

Zie je de overeenkomst met het beleid van criminele illegalen? In beide gevallen zijn het de christelijk genoemde normen die maken dat je jezelf verplicht om goed te doen, en in beide gevallen sluit je de ogen voor een realiteit die begint te wringen; en je zegt daarbij: maar we blijven stug volheiden dat te doen wat we eerst goed noemden want dat zijn nu eenmaal onze normen en waarden. En dus slapheid in het buitenlandbeleid, in ontwikkelingshulp, in vreemdelingenbeleid, en slapheid bij groepsgerichte bestrijding van de criminaliteit en normloosheid.

Het zijn Wilders pakketten zoals ik het zie. De burgers hebben met elkaar een probleem. Ik geloof dat alle nationaliteiten hier in Nederland met elkaar de samenleving maken zoals die is en de grondwet is er om ze te beschermen.

Dat echter groepen gemaakt worden op basis van Godsdienst of culturele achtergrond is gewoon generaliserend en stigmatiserend. Je zou moeten kijken naar het gedrag van de mensen en of ze zich volgens de wetten gedragen.  Mens per mens, niet groep per groep.

quote:

Ik ben er vast van overtuigd dat als orde en gezag wordt hersteld dat er nieuwe ruimte komt voor tolerantie van minderheden en andersdenkenden. Want tolerantie bestaat altijd bij de gratie van hoe met tolerantie wordt omgegaan door degenen die de tolerantie mogen genieten. En ook in het woord "tolerantie" zelf zit al besloten dat het niet een kwestie is van gelijke rechten. Want "tolereren" gaat altijd over een inbreuk.


[...]

In Nederland vinden de moslims en christenen elkaar in de CDA met gemeenschappelijke normen, doordat ze beiden niet meer hun eigen geloof serieus nemen. Dat is echt niet iets om blij of gerust op te zijn.


Van Islamitische kant is het voor mij lastig te spreken, want ik ken de Koran niet. Ik kan enkel kijken vanuit mijn christelijke overtuiging en dan komt me de gematigden beter uit, dan de radicalen. Maar het mooiste vindt ik natuurlijk de bekeerling die Jezus vindt :)

Het CDA voelt bij mij ook aan als een partij met veel verdeeldheid. Een Balkenende en een Ab Klink voel ik wel wat voor. Ook Lubbers spreekt me aan als het om geloof gaat. Maar het CDA als geheel straalt nu vooral strategie uit en is me in ieder geval mij niet sociaal genoeg. Het is toch een eliteclub vrees ik.

Over het wal keert het schip: dit zijn gedachtes die de mensen in de jaren 60 ook hadden toen ze zagen dat hun jeugd de kerken verlieten en wegen gingen van "seks, drugs en rock en rol." Ze dachten: "ach, dat zal allemaal wel terug draaien." Maar tot op heden zinkt de samenleving steeds dieper weg en mensen gijzelen elkaar erin. De duivel zal ze zeker niet zomaar prijs geven. Geef je hem één vinger, dan grijpt hij je hele hand en bovendien overspoeld hij je met materialistische weelde. De hoer van Babilon volop aan het werk. De brede weg naar de ondergang zoals onze toekomstprofetiën al voorzegt hebben.

De brede weg is immers vol genot en de smalle weg niet bepaald hot.

Voor het christelijke geloof kon wel eens in Nederland een interessante tijd zijn. Nu mensen juist ermee geconfronteerd worden is er een tijd aangebroken dat de resten van het christendom en andere zoekenden elkaar zullen zoeken en God zullen zoeken. De tijd van aanpappen en nathouden raakt voorbij, want de lauwen en de kouden verlaten het schip.
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2010, 04:31:06 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #45 Gepost op: oktober 02, 2010, 04:59:15 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 oktober 2010 om 16:13:
Toch geloof ik in het bestaan van barmhartige moslims, maar de C van het CDA moet wel een C zijn. Anders krijg je een ICDA. I van Islam. De naam zegt het al. Het geloof is lam.

:-)
We komen vanuit heel verschillende waarderingen van ons perspectief. Op zich maakt het niet uit als je concrete stappen gemeenschappelijk zet of althans de doelstellingen deelt. Als het CDA daarmee kan omgaan vandaag, dan zullen wij dat toch zeker ook kunnen..

Soms is het belangrijker om vertrouwen te hebben in de afwegingen en overwegingen van de ander als het concreet wordt, dan elk standpunt te moeten delen.
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2010, 05:02:59 pm door small brother »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #46 Gepost op: oktober 02, 2010, 05:21:37 pm »
Dat klopt. Dat had ik bij Balkendende. Al wist ik niet of we nu kwa visie het zelfde zouden hebben met zijn inzichten van vandaag en ik in zijn huid :) , maar ik vertrouwde hem het toe.

Wat er nu komt zie ik als een spagaat waar de samenleving voor gekozen heeft. Ik heb daar geen goed gevoel bij.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Antonius

  • Berichten: 1539
  • Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
CDA, VVD en PVV zijn akkoord
« Reactie #47 Gepost op: oktober 02, 2010, 05:43:10 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 oktober 2010 om 17:21:

Wat er nu komt zie ik als een spagaat waar de samenleving voor gekozen heeft. Ik heb daar geen goed gevoel bij.
De tweedeling in de samenlevening, wordt enerzijds veroorzaakt door de bezuinigingen en anderzijds wordt de grens migrant-nederlander ook sterker.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen