Auteur Topic: Goed voorbeeld doet volgen  (gelezen 5287 keer)

rtfm08

• Bekijk profiel
Goed voorbeeld doet volgen
« Reactie #30 Gepost op: oktober 18, 2010, 12:22:24 pm »

quote:

Doarsie schreef op 18 oktober 2010 om 01:07:
[...]

Dat zeg ik,  zoveel als mogelijk.  Die "als" staat er niet voor niets.
Als het mogelijk is om, als ik naar mijn werk fiets, lekke banden a 2,50 per keer te declareren doe ik dat.  Hoewel het onzin is.
Dat is geen diefstal, dat is gebruik maken van de  mogelijkheden.
Dubieus.Ik heb een vergoeding per maand maar ga echt niet nog met een bonnetje van 5 euro autowassen naar P&O om dat betaald te krijgen terwijl het zou mogen.

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: oktober 18, 2010, 03:11:32 pm »

quote:

elle schreef op 18 oktober 2010 om 10:06:
[...]

Maar wat is dan het probleem precies? Bij een nieuwe baan verliezen ze het recht op wachtgeld. Bij werkeloosheid hebben ze sollicitatieplicht.
Dat ze meer kans op een nieuwe baan hebben is logisch: mensen die hoogopgeleid zijn en zich weten te profileren zijn geliefd als werknemer voor managementtaken. Maar dat geldt net zo voor mensen zonder politieke carrière.
Bedoel je dat je vindt dat de werkeloze mensen met grotere kansen op een nieuwe baan meer gekort moeten worden op hun WW?

De kans die heren/dames ministers of politici hebben om een nieuwe baan te krijgen is wellicht vele malen groter dan een werknemer op een zeg maar lager niveau.Daar komt bij dat er mi wel degelijk een verschil zit tussen zeg maar ambtenaren en een werknemer uit het bedrijfsleven.Dat er in het bedrijfsleven andere regels zijn (los van buitensporige excessen) kan ik me dan wel voorstellen.
Maar goed misschien is het wel lastig duidelijk maken op een forum  :+

Paul2

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: oktober 21, 2010, 01:10:30 pm »
Wat ook mogelijk blijkt te zijn, is een kortere werkweek maar met behoud van volledig salaris, betaald uit een wachtgeldregeling.

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article6276845.ece
maar misschien zit ik er wel naast

rtfm08

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: oktober 22, 2010, 04:14:22 pm »
Zeer inventief,wat mij betreft terug halen !