Auteur Topic: Nieuwe politieke partij?  (gelezen 3028 keer)

Gosse

  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Nieuwe politieke partij?
« Gepost op: november 12, 2010, 04:43:28 pm »
Geachte lezer(es).

Mag ik beleefd, ongeveer een halve minuut, van uw tijd vragen?

Middels Internet heb ik een belangstellende ontmoet, die met mij wil nadenken over de wenselijkheid, noodzaak en mogelijkheid van een politieke partij die veel punten van de P.V.V. zal hebben maar die punten zal aanvullen met vrijmoedig en duidelijk uit te dragen Christelijke standpunten die bij de P.V.V. niet worden gehoord:
tégen moord op ongeboren kinderen, tégen ongebreidelde hulp bij zelfdoding en tégen het homo-huwelijk enzovoorts, enzovoorts.
Voorts met het uitgangspunt dat onze Joods \ Christelijke Godsdienst en cultuur, voorrang heeft boven de islamitische godsdienst en cultuur.
Hierbij hebben wij het duidelijk over G(g)odsdiensten en cultuur en niet over de mensen.

Alles staat nog in het aller-, allereerste begin!
Dat houdt dus in dat je zelf kunnen meehelpen vorm te geven aan de plannen en misschien…, misschien…, misschien (!!) later aan een duidelijke Christelijke partij.

U zult zich afvragen of het noodzakelijk is om weer een Christelijke politieke partij in het leven te roepen.
Afgedacht van het gegeven dat het c.D.A. en de c.U. zich nauwelijks of niet onderscheiden van niet-christelijke partijen voor wat betreft de zeer belangrijke Christelijke standpunten, hebben wij de afgelopen tientallen jaren ook de stem van de S.G.P. voortdurend gemist en van hen vluchtgedrag gezien, behalve als het over hun vrouwenstandpunt gaat. Een standpunt dat zij Bijbels menen te onderbouwen, maar verraden zodra het over onze wereldse en voor hen afgodische koningin gaat.
In het verleden heb ik als jarenlange S.G.P.-stemmer hierover uitgebreide gedachtenwisselingen gevoerd.
Daarbij: ook de S.G.P. heeft weinig tot geen tegengas gegeven met betrekking tot de islamisering van ons land, terwijl hun luide stem tegen de moorden op ongeboren kinderen gedoofd lijkt en klaarblijkelijk is verworden tot niet meer dan alleen de letters in het partijprogramma.

Als u belangstelling hebt, stuurt u dan even een berichtje naar Jaaqov@Zonnet.nl
Mocht uzelf geen belangstelling hebben maar van iemand vermoeden dat die wel belangstelling heeft, wilt u dan zo vriendelijk zijn om dit naar hem of haar door te sturen?

Bedankt voor de medewerking en met vriendelijke groet,

                                 Roelof Dijkstra.

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
Nieuwe politieke partij?
« Reactie #1 Gepost op: november 12, 2010, 05:03:59 pm »

quote:

Gosse schreef op 12 november 2010 om 16:43:
Voorts met het uitgangspunt dat onze Joods \ Christelijke Godsdienst en cultuur, voorrang heeft boven de islamitische godsdienst en cultuur.
Hierbij hebben wij het duidelijk over G(g)odsdiensten en cultuur en niet over de mensen.
Beste Roelof. Ik ben heel benieuwd naar je definitie van het begrip "cultuur" en de manier waarop je de menselijke factor in deze definitie buiten beschouwing zou weten te houden. Want je stelt dat je de ene "cultuur" voorrang zou willen geven boven de andere. En het hierbij tegelijk niet over mensen wil hebben....

Hoe kan e.e.a. trouwens leiden tot een partijbeginsel dat niet strijdig is met artikel 1 van onze grondwet???

Zo maar wat vragen en gedachten vooraf.... Bezint eer ge begint.....??
« Laatst bewerkt op: november 12, 2010, 05:05:10 pm door Hendrik-NG »
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

AVee

  • Templateontwikkelaar
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 1933
    • Bekijk profiel
Nieuwe politieke partij?
« Reactie #2 Gepost op: november 13, 2010, 06:58:10 pm »
Modbreak:
Titel aangepast, GESCHREEW wordt hier niet gewaardeerd.
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

socrates

  • Berichten: 252
    • Bekijk profiel
Nieuwe politieke partij?
« Reactie #3 Gepost op: november 13, 2010, 07:14:47 pm »
Definieer islamisering aub. Daarbij, waarom zou onze christelijk/joodse traditie voorrang moeten krijgen? Ons koninkrijk is toch niet van deze wereld? Daarbij moet ik wel een beetje lachen om de joodse traditie die tegenwoordig regelmatig aangehaald wordt. Ik denk dat na WOII de joodse cultuur min of meer een knuffelgehalte heeft gekregen, want voor WOII denk ik niet dat er veel Nederlanders met enthousiasme spraken over een zogenaamde joodse cultuur. Enfin, ik wens u uiteraard succes met uw initiatief, en ach, dat bezinnen eer beginnen, daar sluit ik me graag bij aan.
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Nieuwe politieke partij?
« Reactie #4 Gepost op: november 14, 2010, 01:20:51 am »

quote:

Gosse schreef op 12 november 2010 om 16:43:
Geachte lezer(es).

Mag ik beleefd, ongeveer een halve minuut, van uw tijd vragen?

Middels Internet heb ik een belangstellende ontmoet, die met mij wil nadenken over de wenselijkheid, noodzaak en mogelijkheid van een politieke partij die veel punten van de P.V.V. zal hebben maar die punten zal aanvullen met vrijmoedig en duidelijk uit te dragen Christelijke standpunten die bij de P.V.V. niet worden gehoord:
tégen moord op ongeboren kinderen, tégen ongebreidelde hulp bij zelfdoding en tégen het homo-huwelijk enzovoorts, enzovoorts.
Voorts met het uitgangspunt dat onze Joods \ Christelijke Godsdienst en cultuur, voorrang heeft boven de islamitische godsdienst en cultuur.
Hierbij hebben wij het duidelijk over G(g)odsdiensten en cultuur en niet over de mensen.

Alles staat nog in het aller-, allereerste begin!
Dat houdt dus in dat je zelf kunnen meehelpen vorm te geven aan de plannen en misschien…, misschien…, misschien (!!) later aan een duidelijke Christelijke partij.

U zult zich afvragen of het noodzakelijk is om weer een Christelijke politieke partij in het leven te roepen.
Afgedacht van het gegeven dat het c.D.A. en de c.U. zich nauwelijks of niet onderscheiden van niet-christelijke partijen voor wat betreft de zeer belangrijke Christelijke standpunten, hebben wij de afgelopen tientallen jaren ook de stem van de S.G.P. voortdurend gemist en van hen vluchtgedrag gezien, behalve als het over hun vrouwenstandpunt gaat. Een standpunt dat zij Bijbels menen te onderbouwen, maar verraden zodra het over onze wereldse en voor hen afgodische koningin gaat.
In het verleden heb ik als jarenlange S.G.P.-stemmer hierover uitgebreide gedachtenwisselingen gevoerd.
Daarbij: ook de S.G.P. heeft weinig tot geen tegengas gegeven met betrekking tot de islamisering van ons land, terwijl hun luide stem tegen de moorden op ongeboren kinderen gedoofd lijkt en klaarblijkelijk is verworden tot niet meer dan alleen de letters in het partijprogramma.

Als u belangstelling hebt, stuurt u dan even een berichtje naar Jaaqov@Zonnet.nl
Mocht uzelf geen belangstelling hebben maar van iemand vermoeden dat die wel belangstelling heeft, wilt u dan zo vriendelijk zijn om dit naar hem of haar door te sturen?

Bedankt voor de medewerking en met vriendelijke groet,

                                 Roelof Dijkstra.

Ik lees in je post veel zaken als "tegen...." waar sta je voor????
En PVV zaken met een christelijke saus doen mij rillen.
Hier en daar klinkt het als christen extremisme. Is dat wat je nastreeft?
Mail me maar als je wat wilt weten

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Nieuwe politieke partij?
« Reactie #5 Gepost op: november 14, 2010, 06:53:55 am »
De vraag of culturen gelijkwaardig aan elkaar zijn, is een legitieme vraag. Alleen, wat versta je onder cultuur, waar leg je de grens?

Als je het hebt over christelijke cultuur, heb je het dan over de cultuur van de vroege kerk, de Europese cultuur van de middeleeuwen, de cultuur na de Verlichting, het christendom ten tijde van het post-modernisme? Welke afbakening maak je dan? Welke hiervan is superieur en op welke grond?

En eerlijk gezegd, als die arbitraire uitkomst ook nog eens verbonden gaat worden met politiek, dan wordt ik toch echt heel erg huiverig. Zeker als dat dan niet meer gaat over mensen, zoals hier eerder is aangegeven.
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)